Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,501 till 3,525 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Catskinner
    Deltagare

Jag tror på ungefär samma antal gjorda mål som förra året (130) men räknar men färre insläppta.

pb_90
    Deltagare

Andreas, vore kul och se statistik på hur många mål folk har tippat att laget gör totalt.

Jag la mig på 2,6mål/match i snitt tror jag. Fick tvinga in lite extra mål på några för att komma upp i det snittet som ger en förbättring med 0,1mål/match i snitt! 😉 För visst känns som att vi borde kunna öka det snittet något i varje fall? Och med Furch in så borde vi kunna sänka GA snittet från 2,8mål/match emot till ett något lägre snitt? 2,6-2,7 där någonstans kanske?

Catskinner
    Deltagare

Andreas, vore kul och se statistik på hur många mål folk har tippat att laget gör totalt.

Andreas
    Keymaster

Vad hände egentligen när Sallinens kontrakt gick ut, var det någon part som inte var intresserad av en förlängning? Jag fick för mig att han skulle till KHL, men ser nu att han ju är tillbaks i Liiga. Känns som man borde kunnat konkurrera där?

Han ville hem typ. Inte mycket att göra då.

Yongma112
    Deltagare

Bromé med en hundraprocentig S%! :p

Lite störande att Rask är uppsatt som back på SHL.se.

Vad hände egentligen när Sallinens kontrakt gick ut, var det någon part som inte var intresserad av en förlängning? Jag fick för mig att han skulle till KHL, men ser nu att han ju är tillbaks i Liiga. Känns som man borde kunnat konkurrera där?

Andreas
    Keymaster

Varför segar sidan?

Binero har strul.

Personal Jesus
    Deltagare

Varför segar sidan?

Personal Jesus
    Deltagare

Kul o se att Alfred Barklund och Lodin är på isen.

JN27
    Deltagare

Jag undrar hur bra HV och Linköping är i år alltså. Lite konstiga lagbyggen.

I HV’s fall känns det som att det är en spelidé som inte riktigt funkar. De har ju defenitivt laget. Linköping har lite samma problem som vi har, dvs det saknas spelare i vissa positioner. Där har ju vi tur att vi har tränare som kan utbilda de spelare vi har att bli bra.
    Jag är mindre säker på Bert faktiskt. Jag tycker det bör finnas anledning till varför han aldrig haft en renodlad huvudtränarroll.

pb_90
    Deltagare

Jag undrar hur bra HV och Linköping är i år alltså. Lite konstiga lagbyggen.

pb_90
    Deltagare

Det som glädjer mig mest är att kvalitén för att vinna matcher verkligen finns i det här laget. Långt ifrån felfri insats men med lite mer skärpa så kommer många bli förvånade över hur bra laget ändå kan vara.

Luleå blir ett spännande prov då matchbilden säkerligen kommer se HELT annorlunda ut. Luleå var riktigt vassa i sin premiär.

Verkligen! En match med sämre försvarsspel, ja då går vi fram och gör sex kassar. Och då gör inte ens den hetaste kedjan eller hetaste spelaren på försäsongen poäng.

Jag håller med dig att det blir sjukt intressant att se hur vi kan ta oss an Luleå. Dom lär ha ett mycket bättre försvarsspel än Färjestad. Men på något sätt har Luleås spel alltid passat oss? Vi får hoppas att det fortsätter även den här säsongen.

JN27
    Deltagare

Det som glädjer mig mest är att kvalitén för att vinna matcher verkligen finns i det här laget. Långt ifrån felfri insats men med lite mer skärpa så kommer många bli förvånade över hur bra laget ändå kan vara.

Luleå blir ett spännande prov då matchbilden säkerligen kommer se HELT annorlunda ut. Luleå var riktigt vassa i sin premiär.

pb_90
    Deltagare

Har kikat genom matchen nu.

Bromé och Salminen bra i förstakedjan. Stoa är osynlig. Behöver kanske lite mer tid på sig.

Harper, Boucher och Rensfeldt helt okej. Boucher har årets indianare klar och gör lite konstiga saker. Men skapar mycket. Rensfeldt tycker jag kämpar på bra i backcheck osv. Skönt att se.

Rask, Lindholm och Bagenda gör allt rätt utom mål.. Ser fortfarande riktigt vassa ut!

Mastomäki, Weinstock och Glenn. Tycker att Weine såg riktigt jäkla spelsugen ut. Han kompletterar dom andra jäkligt bra med sina skills.

Bäst i matchen: Jonathan Andersson var SUVERÄN! Så briljant med pucken i princip hela tiden. Bästa liraren i ÖHK.

Sämst i matchen: En miljard utvisningar ungefär… mot Färjestad ska det inte gå att vinna när man tar så många utvisningar…

Sedan ser PP rätt bra ut, ingen riktig skärpa men det kommer att komma. BP såg väl okej ut egentligen men färjestad är för bra där…

Personal Jesus
    Deltagare

Hur många har lämnat in tips?

Svarar mig själv, 34 st.
    Kul:)

Personal Jesus
    Deltagare

Hur många har lämnat in tips?

pb_90
    Deltagare

Näkyvä med nästan 24min igår. Måtte han inte gå sönder!

pb_90
    Deltagare

Så jävla sköööööönt!! Satt som sagt på 70års-middag med fem värmlänningar och missade matchen… Höll ut i två perioder sen Rök telefonen upp var tredje minut. Kollar genom matchen imr!

Känns bra att Rensfeldt fick hänga direkt. Dom andra (Salminen och Bromé) känns som att dom kommer att producera en del men Rensfeldt kanske kan få en flygande start att jobba på?

• Det här svaret redigerades för 7 år sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Bra insats ikväll. Tre poäng är utan tvekan mycket väl godkänt ikväll. Hade tagit en pinne på förhand.

Personal Jesus
    Deltagare

Tack som fan!!!
    6 mål borta mot Fbk, inte många som gör.
    Kändes och lät som hemmaplan i tvn.
    Olika målskyttar, ett enormt styrkebesked.

Personal Jesus
    Deltagare

Jösses, Brynäs kör över Frölunda.

pb_90
    Deltagare

Jag tror Näkyvä blir mest utvisade!

Personal Jesus
    Deltagare

Iom att vi vet vilka 4 som vinner kan man höfta lite i tipset:)

Vill ha med en assist på Furch!!!
    Mest utvisade blir Backström.

pb_90
    Deltagare

Skickade in mitt tips nu också! B-)

Misär dock att jag kommer missa första matchen……………. min bättre hälfts far fyller 70…

Kul hörrni!

Ta med han till Karlstad? 😉

Det roliga är att familjen är bosatt i Forshaga typ 30min från Karlstad! 😉 Men det blir svårt att dissa middagen för matchen.. kan iofs ha airpods eller något i öronen och lyssna?

Andreas
    Keymaster

Skickade in mitt tips nu också! B-)

Misär dock att jag kommer missa första matchen……………. min bättre hälfts far fyller 70…

Kul hörrni!

Ta med han till Karlstad? 😉

JN27
    Deltagare

Bra inlägg gällande lönerna Andreas. Det är ju via sponsring vi har en chans att värva något. Man önskar ju att en storsponsor skulle visa sig från katakomberna 😬

Visar 25 inlägg - 3,501 till 3,525 (av 13,266 totalt)