Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,551 till 3,575 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Försvarsspelet vid 3-2 målet var BEDRÖVLIGT. Backström kan inte vara så svag mot puckföraren.

Backström hade generellt en riktigt usel dag på jobbet idag. Långsam, många konstiga beslut, felpass. Nej, jag hade gärna sett honom bytas ut mot en lite säkrare pjäs.

JN27
    Deltagare

Missade matchen idag.. funderar på att kika på den imr men kunde inte hålla mig från att kolla målen!

Bagenda känns som ett fynd i år? Han har ju skapat mycket genom hela försäsongen eller? Furch kommer ge oss sååååå många poäng som gick förlorade förra året. Bra magkänsla efter försäsongen!

Skönt att Bromé fick hänga några enkla och att Salminen hamnar i poängprotokollet. Fina 5mot3 mål även om det inte är skitsvårt kanske..

2/3 6v5 har resulterat i mål för vår del. Furch är stabil, släppte en enkel när 3-2 kom. Dock var ju försvarsspelet förjävligt där, så han kunde ju inte göra så mycket när det blev så tight inpå kassen.

Vad gäller Bagenda så ska man ju komma ihåg att han är mer rutinerad än vad man tror ändå. Han har ändå rutin både från AHL och VISS rutin från SHL. Men ja han ser onekligen spännande ut.

Bra match mot en bra värdemätare.

pb_90
    Deltagare

Missade matchen idag.. funderar på att kika på den imr men kunde inte hålla mig från att kolla målen!

Bagenda känns som ett fynd i år? Han har ju skapat mycket genom hela försäsongen eller? Furch kommer ge oss sååååå många poäng som gick förlorade förra året. Bra magkänsla efter försäsongen!

Skönt att Bromé fick hänga några enkla och att Salminen hamnar i poängprotokollet. Fina 5mot3 mål även om det inte är skitsvårt kanske..

Andreas
    Keymaster

Försvarsspelet vid 3-2 målet var BEDRÖVLIGT. Backström kan inte vara så svag mot puckföraren.

Det finns helt klart utrymme för förbättringar i defensiven.

JN27
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Är det mycket folk nere?
    Bra spel?

Halvfullt. Ja!

D.O
    Deltagare

Tråkigt att det blev som det blev med Kinnvall för det var en sådan snygg tackling.. men vad trodde han om han åker rakt emot en Stefan Warg?

Personal Jesus
    Deltagare

Är det mycket folk nere?
    Bra spel?

Personal Jesus
    Deltagare

En bitter man som lever upp när han får djävlas.

JN27
    Deltagare

Det kan ha varit Kinnvalls karriär det.

pb_90
    Deltagare

Haha Tillstånds-Leif! xD Det är ju en riktig rättshaverist som gör allt i sin makt för att Örebros uteliv ska bli så dåligt som möjligt. En riktig jävla sopa.

Kommer ni ihåg Örebro-podden? Dom gav den jäveln så jäkla mycket skit för att han förstörde allt han kunde.. ett as..

D.O
    Deltagare

https://www.na.se/artikel/orebro-hockey-tankte-ha-fredagsfest-i-loungen-i-kvall-stoppades-direkt-tva-pubar-far-racka

Det här gör mig så irriterad!

Fine, regler är regler men varför låter snubben så nöjd! blir så äcklad.
    Ge killen en guldstjärna som han så tycker han förtjänar

Personal Jesus
    Deltagare
    pb_90
    Deltagare

Mot SHL-motstånd så har vi 7-5 i målskillnad till vår favör hittills. Tycker ändå att det är ganska hyfsat. Skulle vara skönt med en Victoria ikväll.

Det tar dock emot att fadäsen mot Leksand ska räknas in eftersom det uppenbarligen var ett för sömnigt lag i första perioden. Därefter steppade vi ju upp avsevärt och var lika bra som Leksand.

Bortsett från Karlskoga (konstig match) och Leksand så har vi inte släppt in mer än två mål vilket också är positivt. Det tyder ju på att försvarsspelet ändå har funkat hyfsat.

Å andra sidan så hade Linköping spelat dagen innan dom mötte oss också. Det blir märkligt överlag på försäsongen när alla lag ligger i olika faser vad det gäller träning osv. Men magkänslan inför seriestarten är okej. Det känns dock på förhand som att vi som allra bäst kommer att snubbla in i play-in.

Tex så går ju låtsasturneringen ”Skoda Trophy” nu med Brynäs, Leksand, Södertälje och AIK. Brynäs lirar den 5:e, 7:e och 8:e. Jääävligt skumt hur man kan gå med på att göra så täta matcher så tätt inpå seriestarten.

• Det här svaret redigerades för 7 år sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Mot SHL-motstånd så har vi 7-5 i målskillnad till vår favör hittills. Tycker ändå att det är ganska hyfsat. Skulle vara skönt med en Victoria ikväll.

Det tar dock emot att fadäsen mot Leksand ska räknas in eftersom det uppenbarligen var ett för sömnigt lag i första perioden. Därefter steppade vi ju upp avsevärt och var lika bra som Leksand.

Bortsett från Karlskoga (konstig match) och Leksand så har vi inte släppt in mer än två mål vilket också är positivt. Det tyder ju på att försvarsspelet ändå har funkat hyfsat.

JN27
    Deltagare

Man ska givetvis inte agera så snabbt att det inte blir bra. Däremot så känns det som att NJ har förbrukat sitt ”Jag vill att det ska bli rätt, jag har inte bråttom” när det, trots lång betänketid, fortfarande skiter sig (på ren svenska).

Jag hade inte gråtit blod om han hade värvat in Alm när läge fanns. Mig vetligen vet jag inte om det finns någon annan tvåvägsback med SHL-rutin ledig på marknaden i dagsläget.
    Om inte så ska det ju vara en jäkligt rutinerad back.

Och vad säger att NJ inte har pratat med Alm?

Det säger jag inte att han inte har gjort. Jag menar bara att han, om så är fallet, inte har sålt in oss särskilt bra i det förhållandevis krisartade läge vi befinner oss i.
    Jag tror ju att vi bör ha bättre, och om inte, iallafall lika bra chans som Oskarshamn att värva Alm.
    Han kan ju inte direkt skylla på att de ekonomiska musklerna spelade roll i det fallet.

Personal Jesus
    Deltagare

Fel

JN27
    Deltagare

Man ska givetvis inte agera så snabbt att det inte blir bra. Däremot så känns det som att NJ har förbrukat sitt ”Jag vill att det ska bli rätt, jag har inte bråttom” när det, trots lång betänketid, fortfarande skiter sig (på ren svenska).

Jag hade inte gråtit blod om han hade värvat in Alm när läge fanns. Mig vetligen vet jag inte om det finns någon annan tvåvägsback med SHL-rutin ledig på marknaden i dagsläget.
    Om inte så ska det ju vara en jäkligt rutinerad back.

pb_90
    Deltagare

Känns det inte spontant som att NJ borde agera lite snabbt och smidigt vad gäller en ny back in nu?
    Med tanke på soppan med Rychel och att vi redan hade behov av en back innan Barklund skadade sig.

Det känns som att han har satt sig i en sån jäkla piss-sits men att han inte förstår det själv.
    Ska man vara orolig tro?

Mja, att agera lite snabbt brukar väl inte vara någon bra idé.. :/ Vi har inte råd att göra någon felvärvning till.

Men ja, det är onekligen en knepig sits för NJ nu. Rychel kritar på för ett KHL-lag, vi har sex ordinarie backar och två skadade juniorer. Hur lätt blir det nu? Pilö har inte lirat en match och Barklund kastas tillbaka flera veckor.

Och som lök på laxen har vi inte en speciellt vass backsida ovanpå det heller.

Balansgången är ju att man vill ge både Barklund och Pilö chansen att testa på ordentligt.. Men kan man verkligen riskera att satsa på det nu när båda börjar säsongen med skador? Försäsongen är ju perfekt för dom att känna på det, och Barklund har ju gjort det mer än godkänt hittills. Men nu blir det ju att börja om typ…

Det är onekligen en piss-sits.. men han lär nog vara fullt medveten om den. Jag hade inte varit lika orolig om resterande backsida kändes superstabil. Men det gör den ju inte riktigt..

• Det här svaret redigerades för 7 år sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Känns det inte spontant som att NJ borde agera lite snabbt och smidigt vad gäller en ny back in nu?
    Med tanke på soppan med Rychel och att vi redan hade behov av en back innan Barklund skadade sig.

Det känns som att han har satt sig i en sån jäkla piss-sits men att han inte förstår det själv.
    Ska man vara orolig tro?

Andreas
    Keymaster

Jag är bara stolt att jag prickade rissanen 😀

F.ö Hur ser +/- statistiken ut på försäsongen?

Kan försöka kolla på det senare. Borde vara överlag bra.

Blir inget med detta. Matcherna finns inte kvar på Cmore och protokollen har inte med det.

pb_90
    Deltagare

Fan va våra juniorer håller på och skadar sig hela tiden då….. Pilö som skulle bli superspännande att följa och Barklund som sett bra ut på försäsongen..

JN27
    Deltagare

Joe Morrow hade ju varit intressant. Om nu SHL är av intresse så hade det ju varit ypperligt.

Personal Jesus
    Deltagare

Kronwall kanske vi ska norpa:D

Hyfsad spets det skulle vara

(inte läst något förutom rubriken att han ”pensionerar sig från NHL”)

*obs ironi*

Var försiktig, detta kan starta ett rykte på SF.

Andreas
    Keymaster

Haha, jo det vore något 😀

Tyckte jag läste att han blir kvar i Detroits organisation. Exakt vad han ska göra kändes lite oklart.

Visar 25 inlägg - 3,551 till 3,575 (av 13,266 totalt)