Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,651 till 3,675 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Han har ju sett riktigt trött ut på försäsongen i varje fall. Men för att kvala in som flopp som du säger så måste det ju vara någon som underpresterar mot vad han har i lön. Och då ska Rensfeldt vara sjukt kass..

Jo jag känner inte riktigt igen honom. Två matcher på två dagar nu. Blir lite lättare att få en bild av alla nu.

Semjonovs nedskickad till J20 också. Tunnare trupp och vi närmar oss en laguppställning som är aktuell mot Färjestad om några veckor.

Vissa verkar ju ha svårare än andra att tända till på försäsongen också så vi får väl se när det väl börjar dra ihop sig. Hoppas att han kan studsa tillbaka hyggligt för att bli en hygglig andracenter i varje fall.

Annars är väl känslan att vi har tre tredjecentrar kanske? Ingen solklar fjärdecenter och ingen solkar andracenter?

• Det här svaret redigerades för 7 år sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Han har ju sett riktigt trött ut på försäsongen i varje fall. Men för att kvala in som flopp som du säger så måste det ju vara någon som underpresterar mot vad han har i lön. Och då ska Rensfeldt vara sjukt kass..

Jo jag känner inte riktigt igen honom. Två matcher på två dagar nu. Blir lite lättare att få en bild av alla nu.

Semjonovs nedskickad till J20 också. Tunnare trupp och vi närmar oss en laguppställning som är aktuell mot Färjestad om några veckor.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Ek på Hockeynews listar Rensfeldt som en av sina fem potentiella floppar.

Han vet kanske inte det, men killen spelar nästan för kaffepengar i Örebro. Det ska mycket till för att jag ska kunna se honom som en flopp med det i bakhuvudet.

Andreas
    Keymaster

Lodin sjuk tydligen, men nog borde han peta Weinstock.

pb_90
    Deltagare

Fan jag tycker detta tog hårt alltså… Rychel kändes så jäkla spännande…..

Skönt iaf att Bromé fick hoppa in i förstalinan och verkade ha kemi med dom andra.

Salminen-Stoa-Bromé
    Boucher-Rensfeldt-Harper
    Rask-Bagenda-Lindholm
    Weinstock-Mastomäki-Gustafsson

Ingen Lodin med på träningen idag. Gissar att han tar Weinstocks plats typ?

Jag tycker inte att det känns skitdåligt ändå alltså.. men frågan är väl hur långt det räcker..

Andreas
    Keymaster

Örebro är underbemannade på den positionen och NJ har för mycket på sitt bord. Det hade varit bra om de hade kunnat få in en GM någon gång snart så att de kan minimera fel som det här.

Att det är helt och hållet hans ansvar går inte att komma ifrån dock.

pb_90
    Deltagare

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/08/26/se-och-lar-av-fotbollen/

Hårda ord från Sanny om NJ. Nyrekryteringen som dom ska göra kanske ska innefatta jobb med spelartruppen också?

Om det var så att NJ jagade sponsorer för att värva Rychel, vad tänker sponsorerna nu?

Andreas
    Keymaster

Jag har en illavarslande magkänsla som säger Dick Axelsson. Jag vet inte varför men. Förlorar man en spelare och det fortfarande finns lite tid kvar så brukar det ju komma in någon.

Han är rätt långt ifrån den spelartyp de vill ha. Axelsson är en offensiv spets, men inte spelare som gör det lilla extrajobbet och offrar sig för laget.

pb_90
    Deltagare

Det kanske faktiskt är jäkligt viktigt med den rekryteringen man ska göra på ledarsidan? Nu har det varit tyst om det ett litet tag här men NJ behöver nog antagligen backup.

pb_90
    Deltagare

Alltså vi måste väl utgå ifrån att Rychel var i värdelös form när han kom? Allt tyder på det…

Då är det faktiskt en befogad fråga hur NJ inte alls kunde veta detta innan han värvades? Samma veva med Virta i fjol… Skitdåligt tränad men plockades ändå in. Och båda spelarna var tilltänkt spets dvs borde ha varit stenhårt scoutade. Hur bra scoutat kan det vara om man inte vet i vilket skick de är?

Jag menar, hur kan man inte veta om den fysiska statusen på en spelare innan man skriver kontrakt? Fungerar det så? Att man kan jobba upp en BMI på 30 mellan säsongerna och ändå lyckas skriva kontrakt med oss?

Rychel var ju den spelaren som skulle vara mest intressant att följa med hans CV och ålder… Nu blev det bara pinsamt för klubben istället..

JN27
    Deltagare

Jag har en illavarslande magkänsla som säger Dick Axelsson. Jag vet inte varför men. Förlorar man en spelare och det fortfarande finns lite tid kvar så brukar det ju komma in någon.

pb_90
    Deltagare

Känns inte som att det är läge att panikplocka någon ny direkt heller. AIK:arna och Lodin har sett bra ut tillsammans och då kan man stoppa in Glenn med Mastomäki och Rask typ? Och flytta upp Bromé?

Andreas
    Keymaster

Kontraktet bryts. Örebro kan leta ersättare för liknande pengar.

pb_90
    Deltagare

Herregud… måtte det inte ha kostat skjortan……

JN27
    Deltagare

Han levererar inte i fystesterna. Varit en sommar av festande och slappande verkar det som, sedan hade han ju en ordentlig skada att hämta sig från under förra säsongen.

Kollar man inte upp sånt innan man värvar? Aja nu är det klart iallafall.

Andreas
    Keymaster

Han levererar inte i fystesterna. Varit en sommar av festande och slappande verkar det som, sedan hade han ju en ordentlig skada att hämta sig från under förra säsongen.

JN27
    Deltagare

Enligt någon form av rykte så ska en importspelare vara påväg bort och anledningen ska isåfall vara att han är otränad. Oklart om det finns någon sanning i detta och om det har någon påverkan i form av att spelare lämnar. Men det låter ju oroväckande.

Bulten
    Deltagare

Vore sinnessjukt om man skeppar iväg Rychel, om det nu är han, och inte har en ersättare.

Vad har jag missat?

JN27
    Deltagare

Vore sinnessjukt om man skeppar iväg Rychel, om det nu är han, och inte har en ersättare.

Andreas
    Keymaster

Man är ju samtidigt glad att man har fel om vissa, men visst svider det lite att man ligger sist 🙂

pb_90
    Deltagare

Statusen i tävlingen!

Med det aktuella poängsnittet för samtliga spelare så kommer vår lilla tävling att sluta så här!

TJ 100p
    CATSKINNER 97p
    PB_90 91p
    Personal Jesus 89p
    JN27/Andreas/DO 81p

Tycker att TJ skall diskas då han har insyn i laget.
    Hmm, när vi ändå håller på så kan även PB diskas pga för bra koll på statistik.:)

MÄH! Andreas då som skriver värsta långa artiklarna? Och CATSKINNER som uppenbarligen gillar att skinna katter? Då är det bara du, JN27 och DO kvar. 😉

Poängräkningen som vi går efter nu bygger ju på det aktuella poängsnittet. Och jag hoppas i varje fall att det snittet som är nu kommer att se annorlunda ut när vi summerar försäsongen! Heja mig!

Personal Jesus
    Deltagare

Statusen i tävlingen!

Med det aktuella poängsnittet för samtliga spelare så kommer vår lilla tävling att sluta så här!

TJ 100p
    CATSKINNER 97p
    PB_90 91p
    Personal Jesus 89p
    JN27/Andreas/DO 81p

Tycker att TJ skall diskas då han har insyn i laget.
    Hmm, när vi ändå håller på så kan även PB diskas pga för bra koll på statistik.:)

pb_90
    Deltagare

Ska bli spännande att se hur jämnt det kan bli på slutet.

Poängen är alltså framtagna som följande:

Exakt rätt gissat poäng ger 10p
    +-1p = 7p
    +-2p = 5p
    +-3p = 3p
    +-4p = 1p

Under tiden nu som tävlingen är igång så räknas det förväntade resultatet ut med det aktuella poängsnittet för kvarvarande matcher.

pb_90
    Deltagare

Statusen i tävlingen!

TJ 100p
    CATSKINNER 97p
    PB_90 91p
    Personal Jesus 89p
    JN27/Andreas/DO 81p

Visar 25 inlägg - 3,651 till 3,675 (av 13,266 totalt)