Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
22/08/2019 kl. 16:32 #13922
Andreas
KeymasterDe verkar jaga Squires som står utan kontrakt. Känns som en hyfsad värvning.
22/08/2019 kl. 14:33 #13921JN27
DeltagareNu har ju Håkan Åhlund en hel del rutin till skillnad mot organisationen och skickar säkert inte spelare utan anledning. Däremot så hoppas jag inte att deras fina försäsong tagit dem åt huvudet.
Tror inte IKO kommer vara det lag som har det lättast att värva när det stormar i höst. Då lär dessa två vara saknade.
Oerhört märkligt.
22/08/2019 kl. 14:07 #13920Andreas
KeymasterIKO sparkar två spelare direkt. Stake!
22/08/2019 kl. 12:45 #13919pb_90
DeltagarePuh! Skönt värre! 😀
22/08/2019 kl. 11:28 #13918Andreas
KeymasterOch Jonte 🙂
Kul att se!
Jonte är igång & tränar för fullt igen! pic.twitter.com/d0t8jPNCSn
— Örebro Hockey (@orebrohockey) August 22, 2019
22/08/2019 kl. 11:27 #13916Andreas
KeymasterDet oroar lite så klart med smällar mot huvudet och ryggproblem, men det verkar vara lindrigt ändå. Warg och Jonte tränar båda idag 🙂
Även Stefan Warg & Aaron Irvning är tillbaka i full träning!👊 pic.twitter.com/zBgUM9IolH
— Örebro Hockey (@orebrohockey) August 22, 2019
-
Detta svar redigerades för 7 år sedan av
Andreas. Anledning: Fel spelare
22/08/2019 kl. 08:26 #13915pb_90
DeltagareWarg, Irving och Jonte inte med på träningen idag heller. Känns lite oroväckande med de sistnämnda? Rygg- och nackproblem skojar man inte bort.
Det är ju nästan en månad kvar till säsongen börjar och en vecka till nästa match.
Warg är bara sjuk och Irving har en lättare känning. Jonte är väl den enda som jag känner en genuin oro för, men även han borde vara tillbaka långt innan säsongen går igång.
Poängen var väl bara att just ryggen och nacken är typ sämsta stället att känna sig lite kass i. Men nu verkar Jonte vara på G igen och om Irving bara hade en känning så är det väl okej där också. Najs!
Skönt också att Barklund gör det så pass bra och kan hoppa in när Pilö är skadad istället för att en panikvärvning måste till.
21/08/2019 kl. 12:01 #13914Andreas
KeymasterWarg, Irving och Jonte inte med på träningen idag heller. Känns lite oroväckande med de sistnämnda? Rygg- och nackproblem skojar man inte bort.
Det är ju nästan en månad kvar till säsongen börjar och en vecka till nästa match.
Warg är bara sjuk och Irving har en lättare känning. Jonte är väl den enda som jag känner en genuin oro för, men även han borde vara tillbaka långt innan säsongen går igång.
21/08/2019 kl. 11:21 #13913pb_90
DeltagareWarg, Irving och Jonte inte med på träningen idag heller. Känns lite oroväckande med de sistnämnda? Rygg- och nackproblem skojar man inte bort.
21/08/2019 kl. 08:24 #13912pb_90
DeltagareDet kändes skönt att Harper såg vassare ut igår. Han har sett vilsen ut rent generellt de första matcherna men igår var det rätt skapligt. Fint direktskott också på en klockren passning från Barklund!
Det skulle behöva släppa lite för några innan serien drar igång! Stoa, Brome, Rask, Salminen, Rensfeldt och Rychel skulle gärna kunna få hänga någon puck under ordinarie speltid innan serien drar igång.
20/08/2019 kl. 21:13 #13910JN27
DeltagareTycker det är starkt att vinna, även om det kanske borde ha avgjorts i ordinarie tid. Men framförallt med den svaga backsidan, samt några andra avbräck. Kul för Filip Forsmark att få göra en assist till 1-0.
20/08/2019 kl. 21:01 #13908Andreas
KeymasterTvå intressanta perioder, en högst sådär tredje och rent ut sagt horribel straffläggning.
19/08/2019 kl. 13:57 #13905pb_90
DeltagareMen ska man ändå ha en superdefensiv back så känns det ju svinrimligt att det är just Warg ändå?
Mja … jo … det är väl det 😉
Sen är ju frågan om man måste ha en superdefensiv back! 😉 Men när lag som Frölunda klarar av att vinna med backar som Ekbom och Printz i laget så ska väl vi klara av att vinna lite matcher med några superdefensiva backar också.
Det skulle vara intressant att mäta just varför dom superdefensiva backarna behövs, sportcheferna har ju gjort det till en vana att pressa in någon sådan i varje trupp. Det kanske är så pass enkelt att rollfördelningen då blir extremt tydlig vilket spelarna gillar? Man vet exakt vad man ska göra liksom. Om man har en backuppställning med bara tvåvägsbackar kanske ett gäng börjar muttra när de offensiva minuterna börjar sina?
19/08/2019 kl. 12:44 #13904Andreas
KeymasterMen ska man ändå ha en superdefensiv back så känns det ju svinrimligt att det är just Warg ändå?
Mja … jo … det är väl det 😉
19/08/2019 kl. 09:50 #13903pb_90
DeltagareJag håller nog med i det du skriver Andreas. Jag är inte direkt heller ett fan av superdefensiva backar om jag säger så. Superdefensiva backar har en tendens att vara just superdefensiva därför att dom aldrig kommer ur egen zon med pucken i behåll. 😉
Och ja, det är en extremdefensiv back för mycket. Jag hoppas dock att dom kan lyckas med ”parningen” i hur dom har satt ihop backparen. Andersson kanske kan slappna av lite defensivt med Warg som partner och Näkyvä likaså med Rissanen. Men det lämnar ju backparet som jag var lite tveksam till med Backström och Irving..
Men ska man ändå ha en superdefensiv back så känns det ju svinrimligt att det är just Warg ändå? Nu dök tillfället upp och hade det skett innan säsongen drog igång hade kanske inte Rissanen plockats in. Jag tycker att NJ faktiskt misslyckades med Rissanen-värvningen, han sa väl att han ”hade ett bra förstapass” vill jag minnas? Den scoutingen var inte klockren direkt.
19/08/2019 kl. 07:03 #13902Andreas
KeymasterMen jag känner ändå att det är bra för klubben med lite anknytning från stan om inte annat. Någon som faktiskt vill att det ska gå bra för klubben.
Instämmer i det och med Weinstock som kanske ger sig in på sin sista säsong, hans roll i laget känns aningen oklar, behöver nog klubben någon som Warg som sticker ut näsan lite. Backström är ju mer killen som verkar i det tysta och Glenn och Lodin har väl inte riktigt kommit upp ordentligt ännu.
En Warg/Rissanen har ofta en plats i ett lag, men flera stycken blir baktungt.
18/08/2019 kl. 21:48 #13901JN27
DeltagareJag tycker dock att vi fick en helt annan defensiv efter att Warg kom in. Om det är ett nytt spelsystem eller Enroth’s inträde tänker jag lämna osagt. Faktum kvarstår är att vi i allafall gav oss själva chansen att vinna matcher tack vare att vi inte släppte in 10 000 mål per match.
Med det sagt så är inget bevisat ännu. Jag håller med dig Andreas, det är ju lite av två ankare för tillfället. Men jag känner ändå att det är bra för klubben med lite anknytning från stan om inte annat. Någon som faktiskt vill att det ska gå bra för klubben.
18/08/2019 kl. 21:04 #13900Andreas
KeymasterBåde ja och nej. Han kom ju från ett lag som var dåliga på att hålla i pucken och hade negativ corsi och kom till ett lag som hade väldigt bra corsi.
Han blev sedan parad med Örebros kanske svagaste corsispelare. Inte så konstigt att han som redan hade dålig relativ corsi fick ännu sämre. Han bytte lag och spelsystem och blev sedan satt med lagets ankare (inte i positiv bemärkelse).
Jag tror mycket med hans siffror i Örebro går att hitta ursäkter för, men han lyfte inte heller. Jag tyckte inte att bytet var en helt bra idé när det hände och jag tyckte verkligen inte att tre år var ett lämpligt kontrakt för Warg. Han må ha ledaregenskaper som var lite bristvara och ett fysiskt spel som också saknades lite, men väger det verkligen upp hans annars begränsade register?
Speciellt inte när man redan hade Rissanen som var så väldigt lik honom i spelsättet redan. Att ha både Rissanen och Warg i backlinjen är minst en superdefensiv back för mycket, vilket troligen innebär att Rissanen ryker efter denna säsong om han inte lyckas skola om fullständigt till en mer gedigen tvåvägsback, vilket känns långsökt.
Jag är inget stort fan av någon av dessa herrar som ni kanske märkt, men jag försöker vara saklig i min kritik och jag är inte sen att erkänna att jag har fel om det är så. Än så länge känner jag mig inte ganska säker på att jag är rätt ute här, men det ska bli mycket intressant att följa dem denna säsong.
Warg lyckades ju faktiskt att dra ner på hans utvisningsminuter efter bytet. Det måste jag ge honom i alla fall.
18/08/2019 kl. 13:42 #13899pb_90
DeltagareAndreas! Såg att du retweetade ”Better Than a monkeys” inlägg om Warg mot Björk. Känns som att det inte är ett speciellt märkligt resultat eller var säger du?
Örebro var ett lag i fritt fall när Warg kom in. Defensiven höll inte. Att komma in där ny som defensiv back och ta hyggligt tunga minuter direkt är inte riktigt schysst mot statistiken eller? Det var ju kaos deluxe… Medans Björk kom in i en av seriens mest solida försvar.
Sen kommer Warg alltid att ha sämre relativ corsi än lagkamraterna. Men att han ska sjunka så lågt som näst sist har jag väldigt svårt att tro.
17/08/2019 kl. 20:22 #13897Andreas
KeymasterEn liten fråga/påstående:
Nog ska väl Rask(?) och en back(Backström?) ha varsin assist på Bouchers mål?Efter att han kollat igen har jag tilldelat Rissanen och Rask varsin assist. Tack för att du påtalade det!
17/08/2019 kl. 19:54 #13896Peter B
DeltagareEn liten fråga/påstående:
Nog ska väl Rask(?) och en back(Backström?) ha varsin assist på Bouchers mål?17/08/2019 kl. 17:30 #13895Andreas
KeymasterBarklund ska spela i SHL som han varit hittills.
17/08/2019 kl. 16:56 #13894JN27
DeltagareVerkade inte Barklund jäkligt mycket säkrare i gårdagens match jämfört med matchen i Karlskoga? Känns som att vi kan ha en liten outsider i honom om det fortsätter såhär.
17/08/2019 kl. 16:42 #13893pb_90
DeltagareGissar att det kommer att svänga ordentligt bara efter någon match, men likväl grattis Catskinner till ledningen
Jo men exakt, när serien är igång så kanske det rimliga är att man stämmer av per tionde match eller något. Nu skiftar ju poängsnittet enormt med så få matcher vilket som sagt gör att det blir lite fånigt! 😉
17/08/2019 kl. 15:51 #13892Catskinner
Deltagaretack, tror också det kommer svänga snabbt. Förstår bara inte hur jag kunde missa Rissanen…
-
Detta svar redigerades för 7 år sedan av
-
FörfattareInlägg