Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,701 till 3,725 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Gissar att det kommer att svänga ordentligt bara efter någon match, men likväl grattis Catskinner till ledningen 🙂

pb_90
    Deltagare

2 av 7 matcher spelade. Om samma poängsnitt hålls av samtliga spelare så skulle det sluta som följande. (Ett sätt att mäta vem som leder typ även om det blir fånigt på så få matcher).

Catskinner 97p
    Personal Jesus 84p
    PB_90 81p
    TJ 77p
    DO 65p
    Andreas 58p
    JN27 52p

D.O
    Deltagare

Furch tycker jag var lugn och följsam

Catskinner
    Deltagare

Jag tyckte Rask imponerade med sin skridskoåkning, Lodin och Lindholm hade stor energi tryckte ner backarna bra när de var inne. Rissanen fortsatt osäker och långsam med uppspelen. Men i stort sett bra, kedjorna är ganska jämna och skapar ett konstant bra tryck.

Andreas
    Keymaster

Såg inte matchen tyvärr, ska göra det i efterhand. Men vad är er uppfattning om Furch. En hållen nolla är ju alltid en sak men sattes han på några prov?

Några ja, men kanske inte överväldigande stora. Klart nöjd med hans insats

JN27
    Deltagare

Såg inte matchen tyvärr, ska göra det i efterhand. Men vad är er uppfattning om Furch. En hållen nolla är ju alltid en sak men sattes han på några prov?

Andreas
    Keymaster

Skön seger!

Andreas
    Keymaster

Det började väl sådär, men Örebro har verkligen tagit över och det som saknas är väl något mål eller två typ.

Andreas
    Keymaster

Ska vi lägga ner tipset? Jag kommer inte få många poäng alls känner jag.

Andreas
    Keymaster

Har vi jävligt stora spelare eller har Lhc väldigt små spelare ? Känns storleksmässigt som ett a-lag mot ett Juniorlag ? 😛

Skiljer någon centimeter och något kilo bara. Till Örebros favör. 🙂

Yongma112
    Deltagare

Mitt i matchen, men här är lite rolig läsning om Derek Ryan.
    https://www.hockeybuzz.com/blog/Todd-Cordell/Calgary-Flames-2019-20-player-profile-Derek-Ryan/202/100966

Man undrar lite hur framgångsrik NHL-karriär han kunde haft.

D.O
    Deltagare

Har vi jävligt stora spelare eller har Lhc väldigt små spelare ? Känns storleksmässigt som ett a-lag mot ett Juniorlag ? 😛

pb_90
    Deltagare

Gott, ingen hjärnskakning på Andersson, men röntgen väntar fortfarande för Pilö.

Puh.. gott det. Då får vi hålla tummarna för att inget gick sönder i Pilös knä. En töjning bara förhoppningsvis även om det suger också såklart..

Andreas
    Keymaster

Gott, ingen hjärnskakning på Andersson, men röntgen väntar fortfarande för Pilö.

JN27
    Deltagare

Reflektion från gårdagen. BIK går ut och kör 100 % med sin grishockey. Det betalar sig då jag utgår ifrån att Örebro inte var beredda på det. De eventuella skadorna vittnar ju om det om inte annat.

Jag tycker powerplay såg riktigt bra ut med bra snurr. Även Boxplay var helt OK.

Säger som du PB, man såg inte mycket av förstakedjan, men de verkade inte heller vara så påkopplade ännu. Rychel visade ju lite skills emellanåt och Stoa gjorde det förhållandevis bra med sin storlek. Hade någon/några passar som var riktigt fina också.

Ingen idé att göra någon djupdykning i denna match så den var ganska hafsig överlag.
    Skönt för Arntzen att han fick briljera med några fina saves när han blivit varm i kläderna. Först såg det väldigt darrigt ut.

pb_90
    Deltagare

Potentiell knäskada på Pilö och trolig hjärnskakning på Jonte….. bra start för vår backsida..

Andreas
    Keymaster

Ingen vidare match, men det fanns helt klart ljuspunkter. Lindholm, MB och Lodin var riktigt kul att se. Även juniorkedjan växte in i matchen.

De två ”bästa” kedjorna inför var sämst. Harper, Rensfeldt och Weinstock var inte alls bra. Syntes knappt.

Första linan visade ändå glimtar ibland, men de behöver nog spela ihop sig lite.

pb_90
    Deltagare

Damn vilken balja av Lodin! Sniggt!

Aja… det var väl inget skönlir direkt! Förstakedjan såg väl inte så mäktig ut som man hade tänkt. Men med tanke på att dom knappt har bosatt sig i stan så lär det väl ta lite längre tid.

Rensfeldt-kedjan kändes väl som den sämsta kanske… Harper kändes jetlaggad han också.

Juniorerna och framför allt Bagenda, Lindholm och Lodin såg briljanta ut!

Med några matcher i benen lär det bli en jäkla skillnad. Nya tag på fredag!

pb_90
    Deltagare

Max Lindholm och Alfred Barklund verkar satt ut att sabba mitt tips fullständigt.

3A på Lindholm och 2A på Barklund bara ikväll.

Haha håller med… inga poäng hittills ser speciellt bra ut för mitt tips…. x)

pb_90
    Deltagare

Harper är inget passningsgeni direkt! x) Väääldigt spridda skurar!

Andreas
    Keymaster

Max Lindholm och Alfred Barklund verkar satt ut att sabba mitt tips fullständigt.

3A på Lindholm och 2A på Barklund bara ikväll.

pb_90
    Deltagare

Ja alltså det syns ju att det är träningsmatch lång väg, men ändå kul att se Lodin, Lindholm och DBM ta för sig och visa framfötterna. Kul för Öberg att näta också.

Irving fick visa bössan direkt också. Det var nog viktigt 🙂

Håller med! Dom tre ser RIKTIGT bra ut. Lodin ser riktigt rapp ut!

Och Irving verkar absolut kunna göra mål! 😉 Hattrick direkt kanske?

Andreas
    Keymaster

Ja alltså det syns ju att det är träningsmatch lång väg, men ändå kul att se Lodin, Lindholm och DBM ta för sig och visa framfötterna. Kul för Öberg att näta också.

Irving fick visa bössan direkt också. Det var nog viktigt 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Igår var jag taggad som fan för hockey.
    Satte mig med plattan och tilltugg och skulle kolla på matchen, och frustrationen och ilskan växte rejält när jag inte fick igång sändningen….

Rätt dag är en bra förutsättning.

Inte bra med semester.

Kör över skiten!

Andreas
    Keymaster

NU ÄR DET NÄRA!!!

Visar 25 inlägg - 3,701 till 3,725 (av 13,266 totalt)