Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/07/2019 kl. 17:20 #13742
JN27
Deltagare<twitter-widget class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” id=”twitter-widget-0″ data-tweet-id=”1150782509040459776″ style=”position: static; visibility: visible; display: block; transform: rotate(0deg); max-width: 100%; width: 550px; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;”></twitter-widget>
https://platform.twitter.com/widgets.jsDet där var ju inte så dumt att läsa!
Man garvar ju högt åt Leksandsfans som blir pissed av det. Sjukt vad lättkränkta dom är 😂
15/07/2019 kl. 17:18 #13741Andreas
KeymasterJag tror jag underskattat honom. Det svåra nu är att gissa hur bra laget verkligen blir.
Bubblare i serien känns det som.15/07/2019 kl. 17:06 #13740pb_90
DeltagarePratade precis med en scout som haft god koll på KHL sista året. Omdömet på Örebros nya förstacenter Ryan Stoa?
"Inte så speedig, men stor, stark och skicklig. Klart bättre än Patrik Zackrisson tex."— Johan Svensson (@MrMadhawk) July 15, 2019
Det där var ju inte så dumt att läsa!
15/07/2019 kl. 16:12 #13738JN27
DeltagareSkönt med Stoa ändå! Riktigt stabil poängproducent i KHL. Bara att hålla tummarna för att det transfererar bra till SHL.
Jag tycker det känns som en välscoutad spelare. Han besitter Abols egenskaper men med en massiv rutin som extra krydda. Att han dessutom verkar vara en riktigt bra person också gör ju inte saken värre.
Känns bra.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
JN27.
15/07/2019 kl. 16:10 #13737pb_90
DeltagareSkönt med Stoa ändå! Riktigt stabil poängproducent i KHL. Bara att hålla tummarna för att det transfererar bra till SHL.
15/07/2019 kl. 15:46 #13736Henric
KeymasterJag har dragit mig för att kommentera varför och hur Bunkersnack kommit till på SF, men jag kan ju göra det här.
Jag var själv admin under ett par säsonger och försökte hålla högt i tak. Forumet blev sedan utan admin efter att jag kände att jag inte hade tid och energi med det. Det var för otacksamt tyvärr.
Jag pratade lite med Henric då och vi var båda sugna på att göra något eget, både blogg och podcast.
Jag kommer inte ihåg exakta tidsflödet, men jag tror att Bunkersnack uppstod innan Rödskägg fick adminrättigheter på forumet.
Jag pratade en del med Leksands admin under tiden på SF och hade svårt att se hur man skulle kunna driva detta framåt och skapa bättre stämning. Det var hela tiden bara en form av skadekontroll och vi saknade medel för att göra något åt det.
Det var som ett svart hål som slukade framförallt energi för mig. I all ärlighet kände jag inte något vidare stöd från ”centralredaktionen” heller. De verkade inte speciellt intresserade tyvärr. Det var sällan man fick någon exponering trots att man lagt ner mycket tid på att skriva statistikinlägg eller krönikor.
Då blev det att starta eget istället. Jag vet inte om vi ska försöka få liv i POD:en igen. Vi är båda föräldrar och den lediga tid vi har är utspridd och kort.
Jag tycker annars Tommy och Rille gör ett bra jobb. De har väldigt god insikt i Örebro Hockey och jag vet inte om folk har tid att lyssna på ännu en podcast om Örebro Hockey.Jo, jag vill också minnas att Bunkersnack uppstod innan det. Det blev väl akut iom att det började barka på SF.
Andreas gör ju ett ypperligt jobb. Jag mest bara glider numera, men skriver när inspiration och tid kommer.
Podden grämer mig så vansinnigt. Det var så galet kul det avsnittet vi spelade in, och jag vill så gärna göra mer efter det ”testavsnittet”. Ambitionen är dock högre än den tillgängliga tiden så därför har det blivit som det blivit. Och som Andreas säger, den podd som Tommy och Rille gör är ju riktigt bra.
15/07/2019 kl. 15:27 #13735JN27
DeltagareTroligen Stoa som presenteras klockan 16 då? 😉
15/07/2019 kl. 14:51 #13734Andreas
KeymasterMaxwell kändes väl lite mer som en spelfördelare, medan Stoa är lite mer av en powerforward. Vi behöver väl den första mer än den andra enligt mig.
Jag hoppas den sista spelaren är en spelare som verkligen kan slå pass som få andra i offensiv zon.
15/07/2019 kl. 14:18 #13733JN27
DeltagareKänns inte Stoa lite hetare än Maxwell? Alltid legat topp tre i interna poängligan i KHL och vunnit den ett par gånger. Bara lirat i dåliga klubbar typ.
Hoppas det kan hända något denna vecka..
Kan inte vara lätt att vara NJ just nu. Men kommer Stoa in så tycker jag ändå att vi gjort en skaplig silly. Det är tufft för de flesta lag i Sverige att värva bra spelare för tillfället känns det som.
15/07/2019 kl. 14:11 #13732pb_90
DeltagareKänns inte Stoa lite hetare än Maxwell? Alltid legat topp tre i interna poängligan i KHL och vunnit den ett par gånger. Bara lirat i dåliga klubbar typ.
Hoppas det kan hända något denna vecka..
13/07/2019 kl. 19:23 #13731Personal Jesus
DeltagareRyan Stoa. Vad ska man tro om det då?
… Att NJ äntligen går in på SF och kollar upp vem/vilka/ han skall värva.
13/07/2019 kl. 14:16 #13730Andreas
KeymasterRyan Stoa. Vad ska man tro om det då?
12/07/2019 kl. 14:28 #13726pb_90
DeltagareBen Maxwell till NLA.
Det känns som att NJ har det riktigt jäkla tungt att hitta en center… Känns som att flopprisken ökar mer och mer :/
Jag börjar bli något nojig över avsaknaden av denna spetscenter.. Det är kanske den viktigaste rekryteringen på flera år som återstår.
Håller verkligen tummarna för att det finns något spännande namn kvar på marknaden som är sugen på att komma till oss.
12/07/2019 kl. 11:58 #13725Andreas
Keymasterhttps://statistatikern.blogspot.com/2019/07/en-rackarns-tavling.html
Så här är mina tankar kring tävlingen! Det är fortfarande liiiite en work in progress. Men tanken är att det ska kunna skötas relativt underhållsfritt när alla har skickat in sin indata.
Ser lovande ut 🙂
11/07/2019 kl. 17:49 #13724JN27
DeltagareHerregud vad lugnt det är… inte för att jag måste ha en spelare in prompt nu, men det händer ju verkligen INGENTING.
11/07/2019 kl. 13:20 #13723JN27
Deltagarehttps://statistatikern.blogspot.com/2019/07/en-rackarns-tavling.html
Så här är mina tankar kring tävlingen! Det är fortfarande liiiite en work in progress. Men tanken är att det ska kunna skötas relativt underhållsfritt när alla har skickat in sin indata.
Gillar upplägget! 🙂
10/07/2019 kl. 22:30 #13722pb_90
Deltagarehttps://statistatikern.blogspot.com/2019/07/en-rackarns-tavling.html
10/07/2019 kl. 21:55 #13721pb_90
DeltagareDu gör ett awesome jobb med sidan Andreas! Det känns ju också mycket proffsigare att ha ett forum som inte ligger på en samlingssida som SF! 😉
10/07/2019 kl. 18:03 #13720Andreas
KeymasterJo och jag vill verkligen inte att detta ska vara någon slags ekokammare, men man kan vara oense utan att vara otrevliga mot varandra.
Bristen på hockey gör sig påmind och det påverkar oss alla på konstiga sätt. Jag har turen att jobba jättemycket under sommaren så tiden mellan säsonger känns alltid lite kortare än den verkligen är.
Snart bara en månad till första matchen 🙂
10/07/2019 kl. 17:36 #13719JN27
DeltagareJag har dragit mig för att kommentera varför och hur Bunkersnack kommit till på SF, men jag kan ju göra det här.
Jag var själv admin under ett par säsonger och försökte hålla högt i tak. Forumet blev sedan utan admin efter att jag kände att jag inte hade tid och energi med det. Det var för otacksamt tyvärr.
Jag pratade lite med Henric då och vi var båda sugna på att göra något eget, både blogg och podcast.
Jag kommer inte ihåg exakta tidsflödet, men jag tror att Bunkersnack uppstod innan Rödskägg fick adminrättigheter på forumet.
Jag pratade en del med Leksands admin under tiden på SF och hade svårt att se hur man skulle kunna driva detta framåt och skapa bättre stämning. Det var hela tiden bara en form av skadekontroll och vi saknade medel för att göra något åt det.
Det var som ett svart hål som slukade framförallt energi för mig. I all ärlighet kände jag inte något vidare stöd från ”centralredaktionen” heller. De verkade inte speciellt intresserade tyvärr. Det var sällan man fick någon exponering trots att man lagt ner mycket tid på att skriva statistikinlägg eller krönikor.
Då blev det att starta eget istället. Jag vet inte om vi ska försöka få liv i POD:en igen. Vi är båda föräldrar och den lediga tid vi har är utspridd och kort.
Jag tycker annars Tommy och Rille gör ett bra jobb. De har väldigt god insikt i Örebro Hockey och jag vet inte om folk har tid att lyssna på ännu en podcast om Örebro Hockey.Jag är väldigt glad att Bunkersnack kom till då det är en helt annan ton och oftast väldigt seriösa diskussioner och undrar man något så får man alltid bra svar.
Jag har fortsatt diskutera i SF, eller snarare återupptagit min användare där för att jag gillar att diskutera hockey.
Nu har det ju tyvärr utvecklats till en enda stor pajkastning och det har knappt blivit någon hockeydiskussion vilket känns sådär såklart.Det har ju t om eskalerat till den grad att folk tror att jag är NJ. Vilket är både beklagligt och skrattretande. Detta enbart baserat på mitt nick och att jag tagit NJ i försvar pga de oerhört yviga påståenden som florerar i SF-forumet.
Ser fram emot säsong och fullt fokus, och härliga diskussioner här.
10/07/2019 kl. 11:00 #13716Andreas
KeymasterJag har dragit mig för att kommentera varför och hur Bunkersnack kommit till på SF, men jag kan ju göra det här.
Jag tycker annars Tommy och Rille gör ett bra jobb. De har väldigt god insikt i Örebro Hockey och jag vet inte om folk har tid att lyssna på ännu en podcast om Örebro Hockey.09/07/2019 kl. 09:31 #13715pb_90
DeltagareAlla ska lämna in för samma spelare, om vi sedan kör hela laget eller väljer ut ett gäng spelar mindre roll. Bara alla kör samma! Så för jag in det i ett exceldokument bara med automatisk rättning och uppföljning.
Och för att vi ska se vem som leder osv så kör jag en beräkning med projicerad poängproduktion på kvarstående matcher med hänsyn till poängsnitt under säsongen! Kan försöka komma ihåg att ladda upp någon bild senare ikväll.
09/07/2019 kl. 09:11 #13714Andreas
KeymasterSka vi köra hela laget alltså?
Det skulle samtidigt finnas risk att det blir ganska orättvist om det slumpas och någon får gissa för Warg, Rissanen, Backström och Glenn och någon annan ska gissa Boucher, Mastomäki, Salminen och Rask.
09/07/2019 kl. 08:30 #13713pb_90
DeltagareHur många spelare ska man ha med eller ska man gissa på hela laget? Blir ju väldigt mycket statistik att följa upp då?
Vi plockar bort dom som vi tror inte kommer ha någon speltid, dvs juniorerna.
Övrig statistik kommer att uppdateras automatiskt! 🙂
09/07/2019 kl. 08:24 #13712JN27
DeltagareHur många spelare ska man ha med eller ska man gissa på hela laget? Blir ju väldigt mycket statistik att följa upp då?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
-
FörfattareInlägg