Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
09/07/2019 kl. 07:49 #13711
Andreas
KeymasterDet börjar kännas lite tungt att inte ha en förstacenter i truppen… Just nu skulle jag nog vara rätt nöjd med Maxwell in ändå om han är välscoutad..
För övrigt! Jag har gjort i ordning en mall för tävlingen. Kan försöka visa upp den på något sätt snart. Jag justerade poängräkningen lite grann så att den som har flest gissningar närmast det faktiska resultatet vinner.
Dvs en typ av plusminus på varje spelare för poäng.
Exakt rätt = 10p
+-1 = 7p
+-2 = 5p
+-3 = 3p
+-4 = 1pJag gissar att spelare X gör 19p, Y gör 20p och Z gör 35p. Resultatet efter säsongen är X = 20p, Y=24p och Z=30p. Jag får 7+1+0=8p.
Målvakternas räddningsprocent skiter jag i tror jag..
Jag tänkte först att +-4 låter ju som jätteliten spridning, men insåg att det är ju faktiskt någonstans inom 9 poäng som man ska träffa. Det är generöst nog 🙂
08/07/2019 kl. 14:38 #13710pb_90
DeltagareRykten gör gällande att Patrik Lundh är klar för Leksand på ett treårskontrakt. Alltså hur i helvete (rent ut sagt) har de fått lös kapital för de värvningar de gjort och troligen gör. Vi är så fruktansvärt de har fullkomligt sprungit om oss nu iallafall.
WTF?! Ja vi är verkligen omsprungna med hästlängder ekonomiskt om det stämmer… Dom måste ju ha fått någon extern sponsor som pumpar in extra mycket pengar i år? Eller hur fan är det möjligt? Dom måste ju dessutom betala Mora en del cash också..
08/07/2019 kl. 13:10 #13709JN27
DeltagareRykten gör gällande att Patrik Lundh är klar för Leksand på ett treårskontrakt. Alltså hur i helvete (rent ut sagt) har de fått lös kapital för de värvningar de gjort och troligen gör. Vi är så fruktansvärt de har fullkomligt sprungit om oss nu iallafall.
08/07/2019 kl. 09:15 #13708pb_90
DeltagareDet börjar kännas lite tungt att inte ha en förstacenter i truppen… Just nu skulle jag nog vara rätt nöjd med Maxwell in ändå om han är välscoutad..
För övrigt! Jag har gjort i ordning en mall för tävlingen. Kan försöka visa upp den på något sätt snart. Jag justerade poängräkningen lite grann så att den som har flest gissningar närmast det faktiska resultatet vinner.
Dvs en typ av plusminus på varje spelare för poäng.
Exakt rätt = 10p
+-1 = 7p
+-2 = 5p
+-3 = 3p
+-4 = 1pJag gissar att spelare X gör 19p, Y gör 20p och Z gör 35p. Resultatet efter säsongen är X = 20p, Y=24p och Z=30p. Jag får 7+1+0=8p.
Målvakternas räddningsprocent skiter jag i tror jag..
05/07/2019 kl. 12:57 #13707pb_90
DeltagareYes!
Jag tänkte dra ihop någon mall från eliteprospects i excel och sedan får samtliga skicka in vilka resultat dom tror på så sammanställer jag ett dokument. Sen löser jag någon typ av resultatsammanställning som baseras på snittpoäng för spelarna eller något så man ser vilka som leder osv 🙂 Kan ta fram någon mall och slänga upp!
04/07/2019 kl. 19:46 #13706Andreas
KeymasterJag är på. Ska vi försöka skapa någon form av Quiz som folk får svara på? 🙂
04/07/2019 kl. 12:39 #13705JN27
DeltagareSka vi hitta på någon slags tävling till säsongen 19/20?
Jag skulle kunna tänka mig att styra en tävling där man ska gissa samtliga spelares produktion i ÖHK under säsongen. Målvakter i räddningsprocent och spelare i poängproduktion. Vinnaren är den som har lägst totaldifferens i slutet av grundseriern.
Dvs.
Jag gissar att:
Furch får 92,1%
Jonte Andersson gör 20p (5+15)
Mastomäki gör 19 (6+13)Arne Weise gissar att:
Furch får 93,1%
Jonte Andersson gör 21p (6+15)
Mastomäki gör 22 (9+13)I slutet av säsongen är resultatet:
Furch 92,5%Jonte Andersson 19p (3+16)
Mastomäki 16p (3+13)Dvs: Jag får 4,7p och Arne 8,6p. Jag vinner.
Någon som skulle vara sugen?
Gillar idén. Jag är på.
Lite fantasy-stuk på det.
04/07/2019 kl. 11:29 #13704pb_90
DeltagareSka vi hitta på någon slags tävling till säsongen 19/20?
Jag skulle kunna tänka mig att styra en tävling där man ska gissa samtliga spelares produktion i ÖHK under säsongen. Målvakter i räddningsprocent och spelare i poängproduktion. Vinnaren är den som har lägst totaldifferens i slutet av grundseriern.
Dvs.
Jag gissar att:
Furch får 92,1%
Jonte Andersson gör 20p (5+15)
Mastomäki gör 19 (6+13)Arne Weise gissar att:
Furch får 93,1%
Jonte Andersson gör 21p (6+15)
Mastomäki gör 22 (9+13)I slutet av säsongen är resultatet:
Furch 92,5%Jonte Andersson 19p (3+16)
Mastomäki 16p (3+13)Dvs: Jag får 4,7p och Arne 8,6p. Jag vinner.
Någon som skulle vara sugen?
03/07/2019 kl. 13:53 #13703JN27
DeltagareMaxwell har väl produktion som en del av dom men senaste säsongens placering i interna poängligan är väl inte jättenajs att kika på. Några av de jag länkat till har ju tex höga placeringar i interna poängligan vid lite sämre poäng vilket då ändå tyder på att laget har varit apkasst..
Sant visserligen. Fan man blir ju tokig på detta. Det känns så segt att man aldrig kan vara riktigt riktigt nöjd. Även om jag ser med tillförsikt på de nyförvärv vi ändå fått in och hoppas att exempelvis en sån som Furch verkligen kan leverera och göra oss täta bakåt. För mål kommer vi med all sannolikhet kunna göra med den här truppen.
03/07/2019 kl. 13:37 #13702pb_90
DeltagareMaxwell har väl produktion som en del av dom men senaste säsongens placering i interna poängligan är väl inte jättenajs att kika på. Några av de jag länkat till har ju tex höga placeringar i interna poängligan vid lite sämre poäng vilket då ändå tyder på att laget har varit apkasst..
03/07/2019 kl. 13:35 #13701JN27
DeltagareAtt avgöra rimligheten är väl i princip omöjligt..
Det var väl mer ett tecken på att det fanns en del EP-spännande namn tillgängliga då.
Plockade då ut dessa nedan.
Teemu Hartikainen? https://www.eliteprospects.com/player/11365/teemu-hartikainen
Patrik Zackrisson? https://www.eliteprospects.com/player/2020/patrik-zackrisson
Drew Shore? https://www.eliteprospects.com/player/31263/drew-shore
Ryan Stoa? https://www.eliteprospects.com/player/9375/ryan-stoa
Quinton Howden? https://www.eliteprospects.com/player/31281/quinton-howden
Isåfall tycker jag ändå att Maxwell spelar i samma liga. Ryan Stoa skulle ju likagärna kunna bytas ut mot Maxwell.
Men drömscenariot hade ju varit Zackrisson.03/07/2019 kl. 13:32 #13699pb_90
DeltagareAtt avgöra rimligheten är väl i princip omöjligt.. 😉 Det var väl mer ett tecken på att det fanns en del EP-spännande namn tillgängliga då.
Plockade då ut dessa nedan.
Teemu Hartikainen? https://www.eliteprospects.com/player/11365/teemu-hartikainen
Patrik Zackrisson? https://www.eliteprospects.com/player/2020/patrik-zackrisson
Drew Shore? https://www.eliteprospects.com/player/31263/drew-shore
Ryan Stoa? https://www.eliteprospects.com/player/9375/ryan-stoa
Quinton Howden? https://www.eliteprospects.com/player/31281/quinton-howden
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
pb_90.
03/07/2019 kl. 13:17 #13698JN27
DeltagareÖrebros erfarenheter med lirare som heter Ben är ju annars inte så bra!
Men nej, det är varken det mest spännande eller det minst spännande namnet på marknaden. När jag kikade runt i KHL så var iaf Maxwell en av dom jag hoppade över till förmån för andra… Men då har vi ju också tidigare sagt att man absolut inte ska köra enbart EP-scouting
Vilka fler namn kom du över som var tillgänliga? Tänkte att det vore kul att spåna igenom.
03/07/2019 kl. 13:09 #13697pb_90
DeltagareÖrebros erfarenheter med lirare som heter Ben är ju annars inte så bra! 😉
Men nej, det är varken det mest spännande eller det minst spännande namnet på marknaden. När jag kikade runt i KHL så var iaf Maxwell en av dom jag hoppade över till förmån för andra… Men då har vi ju också tidigare sagt att man absolut inte ska köra enbart EP-scouting 😉
03/07/2019 kl. 12:50 #13696JN27
DeltagareJo Örebro måste ju bli ett ”Malmö-lag”. Vi kommer inte att dominera dom andra lagen spelmässigt med tanke på hur många som har laddat på ordentligt i år..
Det känns som att laget är byggt rätt så homogent än så länge, dvs det är lite samma typer av spelare, hårt jobbande och jobbiga att möta liksom. Salminen var väl den första som avvek och mer vek av åt spetshållet.
Maxwell känns väl mer åt det förstnämnda och kan säkert passa bra in i laget. Det är ju alltid ett plus att dom har lirat på stor rink i varje fall än att man plockar direkt från AHL tex.
Håller med om att CV’t inte är superspännande men det är heller inte, INTE spännande. Dvs han är rutinerad. Har spelat i NHL, om än ganska lite. Gjort gediget med poäng både i AHL och i KHL. Han är i en bra ålder men är ändå rutinerad som sagt. Lär ju ha haft en hel del ögon på sig när han draftades eftersom han gick ganska tidigt.
OCH han har ett coolt namn.
Det blir bra garanterat.03/07/2019 kl. 12:47 #13695pb_90
DeltagareJo Örebro måste ju bli ett ”Malmö-lag”. Vi kommer inte att dominera dom andra lagen spelmässigt med tanke på hur många som har laddat på ordentligt i år..
Det känns som att laget är byggt rätt så homogent än så länge, dvs det är lite samma typer av spelare, hårt jobbande och jobbiga att möta liksom. Salminen var väl den första som avvek och mer vek av åt spetshållet.
Maxwell känns väl mer åt det förstnämnda och kan säkert passa bra in i laget. Det är ju alltid ett plus att dom har lirat på stor rink i varje fall än att man plockar direkt från AHL tex.
03/07/2019 kl. 12:24 #13694Andreas
KeymasterEtt första rykte på centern då.
Ben Maxwell
https://www.eliteprospects.com/player/9337/ben-maxwell
Spontant så är det inte det mest spännande CV:t på marknaden, men det kan väl kanske bli bra ändå.
Inte poängmässigt, men som en del av gruppen kan han vara en viktig pusselbit i ett starkt LAG.
Om Örebro får defensiven att stämma kan Örebro bli ett riktigt jäkla tråklag som ingen vill spela mot. 2-1 är lika många poäng som 5-2 🙂
03/07/2019 kl. 11:23 #13690pb_90
DeltagareEtt första rykte på centern då.
Ben Maxwell
https://www.eliteprospects.com/player/9337/ben-maxwell
Spontant så är det inte det mest spännande CV:t på marknaden, men det kan väl kanske bli bra ändå.
02/07/2019 kl. 17:50 #13689pb_90
Deltagare”Namn: RÖDSKÄGGG
Sänt: 2019-07-02 14:29:31 Ändrat: 2019-07-02 14:32:10
Dom som har suttit och godkänt rean utav ståplatsbiljetter för 1430kr borde fan sparkas ut från klubben direkt . Hur fan kan man komma på något dylikt när man bara har en Hall för 5500 Pers och en stad med 150000 invånare som även växer o växer. Man kommer alltid att ha minst 5000 pers i genomsnitt per match om man får in en sportchef som kan bygga upp laget till minst ett mittenlag i SHL.Om man hade haft en hall för 7500 Pers och 750 till 1000 platser till på ståplats då hade jag förstått rean mycket bättre men absolut inte nu när man har sådan lite hall som man har här i Örebro.
Priserna borde faktiskt höjas i alla avseenden på arenan så mer pengar kan läggas i spelarbudgeten .”
Det här är high level logic..
”Rean” är väl enbart för 14-3?
Annars är ju jag en av dom som tycker att man kan ta lite mer betalt om man fortsätter att ha så pass hög beläggning, å andra sidan kanske den höga beläggningen är pga att dom superrear ut biljetter när allt håller på att gå åt skogen..
02/07/2019 kl. 14:59 #13688JN27
Deltagare”Namn: RÖDSKÄGGG
Sänt: 2019-07-02 14:29:31 Ändrat: 2019-07-02 14:32:10
Dom som har suttit och godkänt rean utav ståplatsbiljetter för 1430kr borde fan sparkas ut från klubben direkt . Hur fan kan man komma på något dylikt när man bara har en Hall för 5500 Pers och en stad med 150000 invånare som även växer o växer. Man kommer alltid att ha minst 5000 pers i genomsnitt per match om man får in en sportchef som kan bygga upp laget till minst ett mittenlag i SHL.Om man hade haft en hall för 7500 Pers och 750 till 1000 platser till på ståplats då hade jag förstått rean mycket bättre men absolut inte nu när man har sådan lite hall som man har här i Örebro.
Priserna borde faktiskt höjas i alla avseenden på arenan så mer pengar kan läggas i spelarbudgeten .”
Det här är high level logic..
02/07/2019 kl. 14:17 #13687pb_90
DeltagareHaha samma här! SF-forumet är en ständig nagel i ögat!
Vi måste komma bort från bottenplaceringarna i varje fall, ingen spelare vill lira med kniven mot strupen en hel säsong.
02/07/2019 kl. 13:49 #13685JN27
DeltagareBlir så irriterad på SF-forumet så jag bör nog hålla mig därifrån haha.
-
JN27.
02/07/2019 kl. 13:40 #13684Personal Jesus
DeltagarePatrik Berglund klar för Djurgården. Skönt då gick han iallafall inte till Linköping, vilket verkade så fruktansvärt aktuellt ett tag.
Blev som jag trodde.
Glad som fan för Berglunds skull.02/07/2019 kl. 13:16 #13683JN27
DeltagareFan det börjar svida lite att det går så jäkla bra för vissa…. Det är så otroligt viktigt att kunna flasha med en chans att vinna alltså. Än större anledning att snåla in på så mycket annat som går tills resultaten börjar komma.
Berglund kommer ju att göra köttfärs av många spelare… Tänk er att ställa sig mot honom i tekningscirkeln, man har ju torskat redan där. 717-NHL-matcher….
Alla lag har ju en chans att vinna. Växjö var ju en RIKTIG outsider när de vann första gången. Men det räcker ju för att stärka varumärket.
Örebro ligger nog längst ned i näringskedjan. Det som möjligen skulle locka hos oss är en relativt stor stad som är nära till allt.
Det finns även forna spelare som talar gott om oss men det är ju liksom det enda.NJ får nog försöka vaska fram den där spetscentern snart.
Det är verkligen sjukt att vi har haft så mycket oflyt med allt i hela föreningen att vi inte lyckats etablera oss på något sätt.
02/07/2019 kl. 13:11 #13682pb_90
DeltagareFan det börjar svida lite att det går så jäkla bra för vissa…. Det är så otroligt viktigt att kunna flasha med en chans att vinna alltså. Än större anledning att snåla in på så mycket annat som går tills resultaten börjar komma.
Berglund kommer ju att göra köttfärs av många spelare… Tänk er att ställa sig mot honom i tekningscirkeln, man har ju torskat redan där. 717-NHL-matcher….
-
-
FörfattareInlägg