Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
02/07/2019 kl. 13:00 #13681
pb_90
DeltagareHan går för att vinna… hade vi varit ett lag som prenumererade på övre halvan av tabellen så hade vi haft en chans.. 🙁
Djurgårdens centersida är nog det överjävligaste jag sett i SHL någonsin..
Berglund
Josefsson
Strandberg
Wandell
Haga
Engqvist (lär väl inte komma tillbaka)02/07/2019 kl. 12:38 #13680JN27
DeltagarePatrik Berglund klar för Djurgården. Skönt då gick han iallafall inte till Linköping, vilket verkade så fruktansvärt aktuellt ett tag.
01/07/2019 kl. 13:57 #13679JN27
DeltagareJag noterar ju att vi är bland de billigaste i serien helt klart.
Jag noterar också att HV har HISNANDE 11 800 kronor för sittplats långsida. Där Örebro har motsvarande 6900 kronor som dyrast. Ska ju sägas att slutspel inte ingår för något av lagen då.I övrigt tycker jag att det ser ganska jämnt ut mellan klubbarna. De som sticker ut lite är väl de som erbjuder plats i slutspelet i samma paket.
Det känns ju inte som något jättebra drag.01/07/2019 kl. 13:49 #13678pb_90
DeltagareVi har bättre totalsiffra på antal sålda biljetter än:
Växjö
Skellefteå
Rögle
Mora
TimråFörra året. Och relativt nära Brynäs och Luleå.
Ståplatser är ju typ gratis under säsong…
Här är säsongskortsdata.. pallar inte kika genom nu.
01/07/2019 kl. 13:36 #13677JN27
DeltagareDet hade kanske varit läge att höja biljettpriset en del också?
Hur stort påslag var det på säsongskorten?
Med en publiksiffra på tot 134620st betalande under året. Ett påslag på 20kr/biljett är ju 2,7mkr tex..
Hur ligger vi till i förhållande till andra klubbar på den biten?
01/07/2019 kl. 13:35 #13676pb_90
DeltagareDet hade kanske varit läge att höja biljettpriset en del också?
Hur stort påslag var det på säsongskorten?
Med en publiksiffra på tot 134620st betalande under året. Ett påslag på 20kr/biljett är ju 2,7mkr tex..
01/07/2019 kl. 13:34 #13675JN27
DeltagareLyssnat och håller med i stora drag. Det svåra är att hitta vilka man ska sparka och ersätta med frivilliga eller timanställda.
Att juniorerna kostar orimligt mycket tycker jag stämmer, men även där måste man fråga sig hur man ska kunna spara.
I dagsläget lyckas Örebro locka till sig bra namn från andra klubbar. Gör man det om man sparkar folk?Örebros hela organisation är dyr som den är, men det är inte bara att kapa och inte tro att det kommer leda till en svagare organisation och sämre resultat i stunden. MJ kapade redan rätt mycket när han tog över, men jag undrar om det runnit iväg lite igen?
Örebro har väldigt många anställda som dessutom verkar ha heltidsanställning. Det rimmar ju lite illa med en klubb/företag som är av säsongstyp. Det mest kritiska arbetet pågår ju som mest under 9-10 månader av året.
Jag kan ju givetvis förstå att det inte bara är att klippa massa avtal. Där kommer ju facket ha en hel del att säga till om. Däremot så lät det ju som, när de hade intervjun med MJ, att de tittar på dessa bitar. Det gäller ju bara att se över så att alla är med på det tåget då. Annars kommer det ta tid är jag rädd.
Vad gäller junisverksamheten så håller jag med fullt ut. Den satsningen bör de kunna halvera och säkra upp ett antal miljoner till A-laget varje säsong. Det borde åtminstone räcka för att täcka upp några löner eller något nyförvärv inför varje säsong, av högre dignitet så att säga.
Där lät det ändå som att MJ också ifrågasatte hur man hade tänkt.
Dock är han ju delvis med på det tåget som VD så det är ju lite vad det är.01/07/2019 kl. 13:18 #13673pb_90
DeltagareLyssnat precis.
Jag tycker nog att dom har en del poänger. Om ÖHK lägger ner dubbelt så mycket pengar på juniorverksamheten som Växjö, Malmö och Mora så börjar man ju undra lite ändå. Jag har alltid varit för att man ska lägga pengar där, men sååå jäkla mycket mer känns stört… Vi har ju inte riktigt helt etablerat oss än utan hänger på tröskeln till kval varenda år, var det verkligen läge att trycka på så stenhårt på juniorverksamheten? Det hade kanske varit bättre att ta det lugnt i början och tryckt på ordentligt på A-laget istället?
Ett slagkraftigt SHL-lag lär locka juniorer det också.
Tränartrion ska ha väldigt mycket cred ifall dom kan få ihop ett slagkraftigt lag av detta. Jag har hela tiden trott att det fanns pengar kvar att värva för och att det var därför det var lugnt för tillfället, men det känns riktigt skakigt på pappret i år. Många riskfaktorer ändå..
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 2 månader sedan av
pb_90.
01/07/2019 kl. 13:17 #13672Andreas
KeymasterLyssnat och håller med i stora drag. Det svåra är att hitta vilka man ska sparka och ersätta med frivilliga eller timanställda.
Att juniorerna kostar orimligt mycket tycker jag stämmer, men även där måste man fråga sig hur man ska kunna spara.
I dagsläget lyckas Örebro locka till sig bra namn från andra klubbar. Gör man det om man sparkar folk?Örebros hela organisation är dyr som den är, men det är inte bara att kapa och inte tro att det kommer leda till en svagare organisation och sämre resultat i stunden. MJ kapade redan rätt mycket när han tog över, men jag undrar om det runnit iväg lite igen?
Örebro har väldigt många anställda som dessutom verkar ha heltidsanställning. Det rimmar ju lite illa med en klubb/företag som är av säsongstyp. Det mest kritiska arbetet pågår ju som mest under 9-10 månader av året.
01/07/2019 kl. 12:39 #13671JN27
DeltagareNågon mer som lyssnat på senaste sportpodden och som vill analysera vad som sades? Jag är enig i mycket men jag tycker även att det svingas lite väl mycket.
29/06/2019 kl. 21:28 #13668Henric
KeymasterDen enda oro jag känner är att de fortsätter satsa på oprövade kort. Nog för att vi har en svag ekonomi men den är inte så svag att vi inte borde vara med och slåss med våra bottenkonkurrenter från fjolåret iallafall.
Jag anser att Leksand och Oskarshamn enbart har ersatt Mora och Timrå. Även om Leksand har avancerat en hel del på spelarmarknaden.
Får de in Zackrisson så ser de faktiskt ganska vassa ut.Jag tror NJ har förbannat svårt att övertala spelare att komma hit om han inte viftar med en fet sedelbunt..
Det sista är nog huvudet på spiken. Det är i princip det enda vi har att komma med känns det som iom att vi egentligen inte kan erbjuda något i form av anor, tradition och ett givet slutspel eller strid om SM-guld. Så jag beskyller inte klubben eller NJ för ngt. Det är som det är, men just nu trampar vi vatten. Min största förhoppning just nu är Furch blir årtiondets keeper i Sverige och bär oss hela vägen till semi typ.
29/06/2019 kl. 11:11 #13667JN27
DeltagareDen enda oro jag känner är att de fortsätter satsa på oprövade kort. Nog för att vi har en svag ekonomi men den är inte så svag att vi inte borde vara med och slåss med våra bottenkonkurrenter från fjolåret iallafall.
Jag anser att Leksand och Oskarshamn enbart har ersatt Mora och Timrå. Även om Leksand har avancerat en hel del på spelarmarknaden.
Får de in Zackrisson så ser de faktiskt ganska vassa ut.Jag tror NJ har förbannat svårt att övertala spelare att komma hit om han inte viftar med en fet sedelbunt..
29/06/2019 kl. 11:05 #13666Henric
KeymasterSnart semester och jag går in i den med en molande känsla av oro i magen. Detta lagbygge är i precis samma stil som vi brukar se. I princip inget har hänt. Våra kanske starkaste spelare har lämnat, mycket tveksamma ersättare. Jag tänker inte jämföra oss med LIF för jag har inte följt de så jag har bara andras åsikter att gå på, men jag tittar på vårt och på pappret ser jag faktiskt inte ett enda steg framåt jämfört med förra året.
28/06/2019 kl. 12:57 #13664JN27
DeltagarePetter Carnbro till Lif. Han och Thomas Johansson kommer ju bra överens. Det var ju själva fan att det Leksand verkar fått till en kompetent sportchef och ledning.
De har väldigt mycket att hämta iom att de har Tjomme som sportchef. Jag får ofta höra att jag försvarar NJ i SF-forumet. Men jag skulle ju alla dagar i veckan byta ut NJ mot en sån som Tjomme. I Örebro skulle han nog kunna göra väldigt mycket bra.
-
JN27.
28/06/2019 kl. 12:47 #13663Andreas
KeymasterPetter Carnbro till Lif. Han och Thomas Johansson kommer ju bra överens. Det var ju själva fan att det Leksand verkar fått till en kompetent sportchef och ledning.
28/06/2019 kl. 09:43 #13662JN27
DeltagareDet är väl bara att hoppas på att Leksands målvaktspar havererar.
Att Ahnelöv är så pass överskattad som jag ändå tycker att han är.
Att Johan Fransson har tappat farten och inte alls klarar av att bli en toppback i SHL.
Att Spencer Abbot fortsatt tycker om chips och är lat som vissa Mora- och Frölunda-supportrar har gett skenet av tidigare.
Att Wännström och Ritolas skadehistorik har pajat för mycket för dom.
Att Zackrisson (om han nu är klar) har tappat för mycket under åren.
Dock känns Zackrisson och Abbot som säkra poänggörare… det är något sådant jag hade hoppats mer på till vårat lag som känns mer chansartat på spetsspelarna ändå.
Jag tycker att vi har ett bra lag som absolut kan överraska. Men jag tycker ändå att man kanske borde tänja ut budgetten lite för att matcha ligans utveckling. Med tanke på de pengar som kommer in enbart via tv-intäkter så borde vi åtminstone kunna ha råd med en riktigt bra förstakedja och en stabil andrakedja trots att vi inte är den rikaste klubben i serien.
MJ gav ju riktigt bra svar på hur läget ser ut så jag förstår ju situationen. Och det kan som sagt hända mycket på kort tid nu så man ska inte ropa hej än.
Men jag kan ju tycka att det ser jäkligt märkligt ut när ett lag från HA kommer upp och mer eller mindre springer om oss trots att de gjorde ett kraftigt minusresultat.
Lite måste man ju våga investera också.28/06/2019 kl. 09:38 #13661pb_90
DeltagareDet är väl bara att hoppas på att Leksands målvaktspar havererar.
Att Ahnelöv är så pass överskattad som jag ändå tycker att han är.
Att Johan Fransson har tappat farten och inte alls klarar av att bli en toppback i SHL.
Att Spencer Abbot fortsatt tycker om chips och är lat som vissa Mora- och Frölunda-supportrar har gett skenet av tidigare.
Att Wännström och Ritolas skadehistorik har pajat för mycket för dom.
Att Zackrisson (om han nu är klar) har tappat för mycket under åren.
Dock känns Zackrisson och Abbot som säkra poänggörare… det är något sådant jag hade hoppats mer på till vårat lag som känns mer chansartat på spetsspelarna ändå.
28/06/2019 kl. 08:35 #13660JN27
DeltagareNytt tvåårskontrakt för Gunnarsson i St Louis. Var väl rätt givet ändå..
Fan vad man skulle vilja veta alla klubbars lönebudgetar… Känns som att Leksand trycker på rätt ordentligt men å andra sidan så har dom kanske svinbilligt lag efter de toppnamnen som dom har presenterat?
Hoppas verkligen att NJ träffar rätt på centervärvningen nu och att han får någon han verkligen har koll på. Det får inte bli en Virta-värvning från start nu.. det måste bli en hygglig start.
Tror nog Oskarshamn är det enda lag som har billigare trupp än vad vi har. Spontant så känns det som att Leksand dammar på för att säkra sin plats i SHL. Skulle detta inte slå väl ut så tror jag det kan bli riktigt jobbigt för dem istället. Men för tillfället så är de starka på pappret iallafall. Vi måste få in en riktigt bra center.
27/06/2019 kl. 21:58 #13659pb_90
DeltagareNytt tvåårskontrakt för Gunnarsson i St Louis. Var väl rätt givet ändå..
Fan vad man skulle vilja veta alla klubbars lönebudgetar… Känns som att Leksand trycker på rätt ordentligt men å andra sidan så har dom kanske svinbilligt lag efter de toppnamnen som dom har presenterat?
Hoppas verkligen att NJ träffar rätt på centervärvningen nu och att han får någon han verkligen har koll på. Det får inte bli en Virta-värvning från start nu.. det måste bli en hygglig start.
27/06/2019 kl. 19:40 #13658JN27
DeltagareDock tycker jag att vi måste konkurrera med Leksand. I annat fall så lär dom ju spela ett väldigt högt spel.
27/06/2019 kl. 18:20 #13657Andreas
KeymasterVi behöver en playmaker-center till förstalinan. Jag hoppas att NJ kan presentera en sån snart. Zachrisson tror jag aldrig att NJ var så värst het på.
Märkligt i det anseendet eftersom majoriteten av Zackrissons poäng utgörs av assist. Men jag vet inte. Det börjar ju stramas åt rejält.
Jo, menade inte så :-). Som spelartyp är han kanske rätt och en ganska säker värvning på sitt sätt, men han kostar väldigt mycket skulle jag tro. Skulle tro att det är främst där skon klämmer.
27/06/2019 kl. 18:01 #13656JN27
DeltagareVi behöver en playmaker-center till förstalinan. Jag hoppas att NJ kan presentera en sån snart. Zachrisson tror jag aldrig att NJ var så värst het på.
Märkligt i det anseendet eftersom majoriteten av Zackrissons poäng utgörs av assist. Men jag vet inte. Det börjar ju stramas åt rejält.
27/06/2019 kl. 17:56 #13655Andreas
KeymasterVi behöver en playmaker-center till förstalinan. Jag hoppas att NJ kan presentera en sån snart. Zachrisson tror jag aldrig att NJ var så värst het på.
27/06/2019 kl. 17:48 #13654JN27
DeltagareHelt jäkla sjukt om Leksand lyckas knyta åt sig Zackrisson. Då skäms jag faktiskt över att inte vi lyckats landa någon likvärdig center.. Lyckas däremot inte Leksand att hålla sig kvar så kmr de gå i konken med all sannolikhet.
27/06/2019 kl. 16:15 #13653JN27
DeltagareHär är en kille från Checkers som jag skulle kunna tänka mig.
Totalt omöjlig att värva med all säkerhet men ganska hyfsad poängskörd samt att han är ung.
https://www.eliteprospects.com/player/109632/andrew-poturalskiBubblare:
-
-
FörfattareInlägg