Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 3,901 till 3,925 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Puh…. en lättnadens suck att både Näkyvä och Bromé stannar.. Jag måste säga att Bromé verkar ha en sjuhelsikes jäkla bra/vettig inställning till det mesta. Grymt skönt att han är redo! Vi kanske tappar honom till nästa säsong men då är det iaf lite cash in på kontot!

Nu är det bara för NJ att jobba in dom sista pusselbitarna!

Jag misstänker att det är nu det kommer börja ramla in lite spelare också. Nu kan man arbeta ostört.

pb_90
    Deltagare

Puh…. en lättnadens suck att både Näkyvä och Bromé stannar.. Jag måste säga att Bromé verkar ha en sjuhelsikes jäkla bra/vettig inställning till det mesta. Grymt skönt att han är redo! Vi kanske tappar honom till nästa säsong men då är det iaf lite cash in på kontot!

Nu är det bara för NJ att jobba in dom sista pusselbitarna!

pb_90
    Deltagare

Bromé har alltså fått NHL-kontrakt att ta ställning till men väljer nu om han ska skita i det för att lira i Örebro en säsong först istället för att utvecklas? Kan vi hoppas på en Jonathan Andersson-mogenhet i beslutet och han stannar?

pb_90
    Deltagare

Jag ger det 5% chans att Gunnarsson spelar i Örebro kommande säsong. Han spelade liksom i backpar med Parayko mot slutet och är inte heller lastgammal.

Du kan ju se det på två sätt då. Det ena är att han var så pass bra att han fick äran att lira med Parayko, det andra är att Parayko var den som kunde dölja honom bäst.. typ. Sedan har han ju haft skadeproblem under flera säsonger.

Men ja, det mest troliga är väl att han kommer att vara kvar i NHL och St Louis framöver.

Yongma112
    Deltagare

Jag ger det 5% chans att Gunnarsson spelar i Örebro kommande säsong. Han spelade liksom i backpar med Parayko mot slutet och är inte heller lastgammal.

pb_90
    Deltagare

Mjo exakt. Och det farliga med det där är ju att det sprider sig och sedan är det helt plötsligt konfirmerat från olika håll. Så därför ska man ju strunta i det tills det kommer från någon seriös.

Men håll med om att det är intressant att han ändå nämner att det troligaste alternativet är Sverige men då bara SHL?

Och som jag ser det så bör vi då inte ligga skitdåligt till då egentligen? Vi är väl en av få som har förstacenterplatsen vidöppen och samtidigt med närheten till Västerås och allt.

Intressant är det hur som helst. Kommer Gunnarsson tillbaka också (tveksamt?) så lär sannolikheten öka ännu mer också om dom är gamla polare.

Det är lika nära till Stockholm och Djurgården.

Jo, men som jag skrev.. Vi har en helt annan öppning för centrar i vår trupp jämfört med många andra lag. Lägger man dessutom till kriteriet att det ska vara nära till Västerås så blir det ännu färre lag.

Djurgården har: Josefsson, Wandell, Strandberg, Haga och några yngre spelare.

Vi har: Rensfeldt, Mastomäki, Bagenda bara typ. Ska man hitta några andra lag som har en hel del öppningar så är det väl Brynäs (ryktas ju ha lagt beslag på Scott), Oskarshamn, Leksand, SAIK och Linköping.

Sen har man ju som sagt noll koll på hur han ser på att flytta runt i Sverige, han kanske är helt okej med att flytta till Skellefteå, och då har ju dom en riktigt bra öppning också.

JN27
    Deltagare

Mjo exakt. Och det farliga med det där är ju att det sprider sig och sedan är det helt plötsligt konfirmerat från olika håll. Så därför ska man ju strunta i det tills det kommer från någon seriös.

Men håll med om att det är intressant att han ändå nämner att det troligaste alternativet är Sverige men då bara SHL?

Och som jag ser det så bör vi då inte ligga skitdåligt till då egentligen? Vi är väl en av få som har förstacenterplatsen vidöppen och samtidigt med närheten till Västerås och allt.

Intressant är det hur som helst. Kommer Gunnarsson tillbaka också (tveksamt?) så lär sannolikheten öka ännu mer också om dom är gamla polare.

Avståndsmässigt ja. Men tidsåtgången att ta sig till Hovet är nog betydligt längre än till Behrn Arena i Örebro.

Personal Jesus
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Förutom Linus Johansson så ryktas även Michael Lindqvist lämna Färjestad för NHL.
    Om vi har det jobbigt så är det verkligen ingenting mot vad de får kämpa med för tillfället.

JN27
    Deltagare

Jag är oerhört förhoppningsfull gällande ryktet men huruvida det äger substans överhuvudtaget får visa sig framåt. Men jag är inne på samma resonemang som du. Dels att centerplatsen är vidöppen. Det är nära till Västerås, han kommer inte ens behöva flytta om han inte vill och det finns anknytning i klubben.
    Jag vill tro att Calle kommer hem. Han har uppnått allt som går att uppnå i NHL. Vunnit det största du kan vinna. Han har varit i NHL i flera flera år. Det är läge att komma hem nu om något.

pb_90
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Nja, jag hörde av en som hade hört av en som hade hört av en att han skulle vara aktuell… men sjuuukt långsökt.

Börjar dock vara en del grejer som tyder på att det kan vara rimligt? Att han själv öppnat mycket för Sverige men samtidigt säger källor att det enbart är SHL som gäller.

Patrik Berglund öppnar för Sverige – men VIK-fansen bör nog inte hoppas för mycket…

Började inte allt med att någon på SF önskade att Berglund kom hit, och sedan var det helt plötsligt ett rykte?

pb_90
    Deltagare

Nja, jag hörde av en som hade hört av en som hade hört av en att han skulle vara aktuell… men sjuuukt långsökt.

Börjar dock vara en del grejer som tyder på att det kan vara rimligt? Att han själv öppnat mycket för Sverige men samtidigt säger källor att det enbart är SHL som gäller.

Patrik Berglund öppnar för Sverige – men VIK-fansen bör nog inte hoppas för mycket…

JN27
    Deltagare

Berglund verkar mer och mer ställa in sig på att lira i Sverige enl intervju med Aftonbladet.

Då till nästa grej. Finns det ett riktigt rykte som äger substans att han skulle vara ens lite aktuell för oss? I SF-forumet så pratar de ju mer eller mindre som att han skulle vara aktuell.

pb_90
    Deltagare

Berglund verkar mer och mer ställa in sig på att lira i Sverige enl intervju med Aftonbladet.

Personal Jesus
    Deltagare

De senaste namnen känns aningen märkliga, även om Lantosi är klart mer vettigt än Kvapil.

Jag hoppas han får napp borta i Nordamerika istället. Jag tror det kommer kännas bättre.

Lantosi har jag inget emot.
    Tror han kommer att bli utlånad till Bofors första året för att växa.
    Han känns som en långsiktig satsning.

JN27
    Deltagare

Bra skrivet Andreas. Nu har man bättre förståelse.
    Och känslan är att arenan verkligen är ett jätteproblem. De sitter ju verkligen i en rävsax då de skulle ha köpt arenan för längesen. Nu finns inte kapitalet för att ta ett lån heller, vad det verkar?

Dock verkar ju MJ ha en plan för det om man läser honom mellan raderna.

Helt sjukt att PG kunnat bedriva den verksamhet han gjort med styrelsen i ryggen.

Andreas
    Keymaster

De senaste namnen känns aningen märkliga, även om Lantosi är klart mer vettigt än Kvapil.

Jag hoppas han får napp borta i Nordamerika istället. Jag tror det kommer kännas bättre.

Yongma112
    Deltagare

Gillar mycket av det NJ gjort tidigare, men årets lagbygge känns spretigt.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag har en bra känsla inför kommande säsong.

JN27
    Deltagare

Jo, men då lär ju också Örebro vara det enda laget som absolut inte utnyttjar dessa pengar till sin fördel vilket jag tycker känns osunt i längden.
    Vi har haft några jobbiga år och nu verkar det som att man löst lite av den problematiken trots att man fick sälja av andelar i eventbolaget.
    Men tänker man lite nyktert så är det ju heller inte så konstigt att det inte var ett bra ekonomiskt år. Virta plockades in, troligtvis dyrt, Enroth plockades in, vi sparkade två tränare med bra löner och plockade in en ny.

Troligen betalade man av hela Sundblad och Liimatainens löner direkt för att slippa det retroaktivt.
    Se bara Brynäs som betalar lön till Melin och Sjödin fortfarande, såvida inte Melins lön redan är betald.

Det var ju inte direkt bäddat för ett bra år och ändå ökade man omsättningen, positivt, man gick trots allt plus, även om det var genom en försäljning och det utgår jag ifrån att det finns en tanke bakom. Jag är ändå försiktigt optimistisk.

pb_90
    Deltagare

Det känns inte bra att det florerar massa av dessa rykten.. det får det ju att kännas som att cashen är slut och att NJ letar efter spelare han tidigare sagt att han ska ge blanka fan i (först sverige, sedan norden, sedan NA och sedan övriga europa)…

Jag undrar verkligen hur det står till på pengafronten också. Resultatet var inte svinkul att läsa..

Fast pengarna är ju inte slut. Det finns ju åtminstone 40 miljoner i tv-pengar som kommer in och dessa är ju i princip till för att stärka lagen, för att öka underhållningsvärdet.
    Sen får ju varje lag välja hur de vill förvalta pengarna. Örebro håller ju givetvis lite hårdare i pengarna som det ser ut och så får det ju vara. Men att säga att pengarna inte finns för att bygga ett slagkraftigt lag är att skjuta sig själv i foten.

Jag tror inte vi är stekheta på marknaden och numenra är det ganska svårt att rekrytera spelare för ALLA lag. Då kanske man får ta lite större risker också.

Leksand gick sju-åtta miljoner back och har ändå ett på pappret starkt lag i SHL-mått. Man måste ju kunna nagga lite i kanterna för att kunna ta steg.

Fast TV-pengarna är givetvis inräknade i budgeten redan.

Min poäng var väl mest att det är märkligt att det florerar rykten kring Slovaker och tjecker när det är den absoluta spetsen kvar att tillsätta och NJ tidigare uttryckt att det inte är där man ska leta alls. Det börjar typ kännas desperat, framför allt om det fanns någon som helst substans i Kvapil-ryktet.

Jag håller tummarna stenhårt för att vi blir lite av ett Malmö-lag i år. Ett superstrikt lag med ett spelsystem som sitter till 100%. Vi kommer inte att vara i närheten av de flesta andra lagen vad det gäller stjärnglans osv, men kan vi bara vara jävligt jobbiga att möta så kanske det kan gå vägen ändå. Det känns ju ändå som att vår tränartrojka kan vara en lyckoträff?

JN27
    Deltagare

Det känns inte bra att det florerar massa av dessa rykten.. det får det ju att kännas som att cashen är slut och att NJ letar efter spelare han tidigare sagt att han ska ge blanka fan i (först sverige, sedan norden, sedan NA och sedan övriga europa)…

Jag undrar verkligen hur det står till på pengafronten också. Resultatet var inte svinkul att läsa..

Fast pengarna är ju inte slut. Det finns ju åtminstone 40 miljoner i tv-pengar som kommer in och dessa är ju i princip till för att stärka lagen, för att öka underhållningsvärdet.
    Sen får ju varje lag välja hur de vill förvalta pengarna. Örebro håller ju givetvis lite hårdare i pengarna som det ser ut och så får det ju vara. Men att säga att pengarna inte finns för att bygga ett slagkraftigt lag är att skjuta sig själv i foten.

Jag tror inte vi är stekheta på marknaden och numenra är det ganska svårt att rekrytera spelare för ALLA lag. Då kanske man får ta lite större risker också.

Leksand gick sju-åtta miljoner back och har ändå ett på pappret starkt lag i SHL-mått. Man måste ju kunna nagga lite i kanterna för att kunna ta steg.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av JN27.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Alltså nu kommer det ut flera märkliga rykten..

Rickard Berger skrev på twitter att det ”luktar” som att Marek Kvapil ska värvas.

Och sen Robert Lantosi då.

Båda känns oerhört märkliga, men den sistnämnda har i varje fall varit i Sverige tidigare och är ung.. Kvapil känns bara jättemärklig att värva och luktar flopp lång väg.

Alltså Lantosi motsätter jag mig inte då jag tycker att han verkar intressant. Han är ung och verkar vara påväg upp och även om han gjort en RIKTIGT bra säsong i Slovakiska ligan så kanske inte det säger så mycket om hur han skulle prestera i SHL. Men det sa man ju om Derek Ryan också. Trots allt så har han ju också belönats med en landslagsplats.

Vad gäller Kvapil så säger jag tvärnej. 35 år och klar i princip. Behöver inte säga mer än så.

pb_90
    Deltagare

Alltså nu kommer det ut flera märkliga rykten..

Rickard Berger skrev på twitter att det ”luktar” som att Marek Kvapil ska värvas.

Och sen Robert Lantosi då.

Båda känns oerhört märkliga, men den sistnämnda har i varje fall varit i Sverige tidigare och är ung.. Kvapil känns bara jättemärklig att värva och luktar flopp lång väg.

Visar 25 inlägg - 3,901 till 3,925 (av 13,266 totalt)