Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
11/06/2019 kl. 16:46 #13547
Andreas
KeymasterMja … Det var inte det resultat jag hoppades på. Skönt att det är svarta siffror, men det känns lite sådär att de ska behöva sälja av saker för att klara av det.
10/06/2019 kl. 21:37 #13546Andreas
KeymasterPositivt: En ung lovande (?) slovak som NJ känner sedan tidigare. Borde känna det svenska spelet/livet rätt bra efter sina år här.
Negativt: Den slovakiska ligan lär väl knappast bjuda på något spetsförvärv.. Vi snackar väl breddvärvning nu och behöver vi verkligen det på forwardssidan?
Känns som att NJ bombat loss lite väl här…
Nej, jag känner inte att vi behöver den spelaren. Lindholm, MB eller Lodin får onödig konkurrens. Det finns redan konkurrens i gruppen och vi behöver _spets_!
NJ har siktet ställt högt och jag hoppas att han kan presentera några av de namn han vill få hit snart.
10/06/2019 kl. 18:59 #13545pb_90
DeltagarePositivt: En ung lovande (?) slovak som NJ känner sedan tidigare. Borde känna det svenska spelet/livet rätt bra efter sina år här.
Negativt: Den slovakiska ligan lär väl knappast bjuda på något spetsförvärv.. Vi snackar väl breddvärvning nu och behöver vi verkligen det på forwardssidan?
Känns som att NJ bombat loss lite väl här…
10/06/2019 kl. 16:48 #13539pb_90
Deltagare10/06/2019 kl. 14:26 #13538JN27
DeltagareDet jag tänker mest är ju att man inte ska vara för rädd för investeringar. Tittar man rent historiskt så har ju ÖHK varit duktiga på att värva dåliga spelare för stora pengar. Nu har vi ju snarare värvat bra spelare för småpengar.
Men det är nog som du säger Andreas, där lockar man till sig sponsorer om det krävs.
Men som åskådare vill man ju heller inte att det blir för åtstramat.
Plockar man inte in spelare som folk blir intresserade av så kommer det ju bli svårare att locka folk till hallen. Även om jag vet att folk i den här stan är så extremt sugna på hockey att det ändå verkar kunna bli fullt.10/06/2019 kl. 14:20 #13537Andreas
KeymasterHan lär väl ha typ en tredjedel mot vad Ebert tjänade typ. Sen kan det kanske ha blivit budkrig ändå upp till den summan.
En ersättare till Abols för samma summa är ju som du säger Andreas bara att glömma.. Men det känns som att det finns rätt hyggligt med krut kvar för att landa något kul i varje fall.
Hur strikta är de kring budget är ju frågan? Krävs det ett tillskott för att hitta vettiga ersättare så lär väl NJ få det? Känns ju inte som att man hellre tar en säsong till i träsket än att ersätta förlorade spelare för lite mer pengar om så krävs.
För rätt spelare ställer sponsorer upp. Se Ebert. Micke är rätt hård dock vad jag förstått.
10/06/2019 kl. 13:06 #13534JN27
DeltagareHan lär väl ha typ en tredjedel mot vad Ebert tjänade typ. Sen kan det kanske ha blivit budkrig ändå upp till den summan.
En ersättare till Abols för samma summa är ju som du säger Andreas bara att glömma.. Men det känns som att det finns rätt hyggligt med krut kvar för att landa något kul i varje fall.
Hur strikta är de kring budget är ju frågan? Krävs det ett tillskott för att hitta vettiga ersättare så lär väl NJ få det? Känns ju inte som att man hellre tar en säsong till i träsket än att ersätta förlorade spelare för lite mer pengar om så krävs.
10/06/2019 kl. 13:01 #13533pb_90
DeltagareHan lär väl ha typ en tredjedel mot vad Ebert tjänade typ. Sen kan det kanske ha blivit budkrig ändå upp till den summan.
10/06/2019 kl. 12:20 #13532Andreas
KeymasterKänns som ett bra tillskott på backsidan ändå. NJ skulle ju aldrig ha haft en chans att hitta en ny Ebert på marknaden. Detta känns som en ”low risk high reward”-lösning och det känns helt okej tycker jag. Kan vi få behålla Näkyvä så har vi en grym PP-back där, och Jonte borde kunna ta steg där också tycker jag.
Det måste ju finnas skapliga utrymmet i budgeten med Ebert och Palushaj väck? Och sedan även ett tillskott från Abols NHL-pengar som kan läggas på typ en enskild spelare. Ska bli oerhört intressant att se vad som kan vaskas fram.
Och fram till och med lördag kommer iaf jag att sitta på nålar… en av Bromé och Näkyvä skulle vara brutalt att torska, men båda skulle vara katastrof.
Irving kostar nog mindre än Ebert, men det blev ändå lite budkrig kring honom så han spelar nog inte billigt heller. Nettoplus i pengar hur som, men vi måste fortfarande hitta en-två centrar. Svårt att hitta någon som producerar på Abols nivå för samma pengar.
10/06/2019 kl. 12:17 #13531Andreas
KeymasterÄnnu en spelare som bara kommer att utvecklas och dra vidare. Varför försöker han ens?!?
Skämt åsido, känns som ett spännande namn, men inte helt utan floppvarning. Otestad på den här nivån, men han dominerade rätt bra i Norska ligan.
Huvudsaken är att han är prövad på stor rink. Det är ju alltid en bra början. Spelet i sig lär han ju komma in i.
Det är helt klart bättre att han har en säsong i Norge i benen än att han kommit direkt från en juniorliga. Han kommer mycket troligt att bomba in en och annan puck också. Det är nog den defensiva biten som gör mig mest nervös just nu.
10/06/2019 kl. 11:57 #13530pb_90
DeltagareKänns som ett bra tillskott på backsidan ändå. NJ skulle ju aldrig ha haft en chans att hitta en ny Ebert på marknaden. Detta känns som en ”low risk high reward”-lösning och det känns helt okej tycker jag. Kan vi få behålla Näkyvä så har vi en grym PP-back där, och Jonte borde kunna ta steg där också tycker jag.
Det måste ju finnas skapliga utrymmet i budgeten med Ebert och Palushaj väck? Och sedan även ett tillskott från Abols NHL-pengar som kan läggas på typ en enskild spelare. Ska bli oerhört intressant att se vad som kan vaskas fram.
Och fram till och med lördag kommer iaf jag att sitta på nålar… en av Bromé och Näkyvä skulle vara brutalt att torska, men båda skulle vara katastrof.
10/06/2019 kl. 10:47 #13529JN27
DeltagareÄnnu en spelare som bara kommer att utvecklas och dra vidare. Varför försöker han ens?!?
Skämt åsido, känns som ett spännande namn, men inte helt utan floppvarning. Otestad på den här nivån, men han dominerade rätt bra i Norska ligan.
Huvudsaken är att han är prövad på stor rink. Det är ju alltid en bra början. Spelet i sig lär han ju komma in i.
10/06/2019 kl. 10:45 #13528Andreas
KeymasterÄnnu en spelare som bara kommer att utvecklas och dra vidare. Varför försöker han ens?!?
10/06/2019 kl. 09:54 #13523JN27
DeltagareSåg klippet som Walter Olsson delade på twitter på Aaron. Ser verkligen intressant ut och har likheter med Ebert vad gäller skott osv.
Kan bli intressant och man ska ju komma ihåg att Kodie Curran gick samma väg.10/06/2019 kl. 09:32 #13521JN27
Deltagarehttps://www.eliteprospects.com/player/84245/aaron-irving
Ung spelare med en hög poängskörd både i grundserie och play off. Dock ingen anmärkningsvärd rutin.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av
JN27.
10/06/2019 kl. 09:18 #13519JN27
DeltagareShit pommes! Presentation av lirare vid 09.30 och inte ett enda rykte ute?! Spännande!
Verkligen! Om det är en lirare vill säga haha
10/06/2019 kl. 09:13 #13518pb_90
DeltagareShit pommes! Presentation av lirare vid 09.30 och inte ett enda rykte ute?! Spännande!
06/06/2019 kl. 18:04 #13516pb_90
DeltagareHaha ja inland hamnar man ju där bara för att det är lite lågt tempo här! 😉 Jag delar dock Andreas syn på Facebook-kommentarerna.. där tappar man ofta hoppet på vårt utbildningssystem och på människan i helhet.
Många vill ju bara skrika av sig sin oro osv. Men det är jääääkligt ofta det spårar ur direkt och tar orimliga proportioner. Att vi tappar Abols, Ebert, Palushaj och Enroth är ju långt igen NJ:s fel. Sen har många en skev syn på vår plats i hockey-Sverige som inte är särskilt briljant.
Jag är av den tron att alla försöker göra sitt yttersta, även NJ. Och lyckas han inte så är det ibland pga saker han inte styr över. Jag menar, hade vi haft kvar Abols, Palushaj och Ebert i varje fall (vet att Ebert inte är officiellt än) så hade laget sett otroligt bra ut. Och jag tycker att han har gjort ett bra jobb med kassa förutsättningar hittills och tror inte direkt att någon annan skulle komma in och vifta med ett trollspö och värva spets efter spets för reapris.
06/06/2019 kl. 12:46 #13515Andreas
KeymasterFast SF framstår ju som stjärnor med en del på Facebook. Några var ju förbannad för att NJ _släppte_ Ebert till NHL.
06/06/2019 kl. 11:47 #13512JN27
DeltagarePb och Jn27, jag beundrar er för ert tålamod på SF.
Förstår verkligen inte hur ni orkar, det känns som att ni har större chans till vettig diskussion med en kontorsstol än att prata med de på SF.
Haha, jag stillar abstinensen lite genom att avreagera mig där. Men problemet en stor del av dem i det forumet har är att de helt saknar distans till verkligheten.
De tror liksom att Örebro Hockey är, och ska vara seriens bästa lag och som får allt de pekar på. Örebro har en jättelång väg dit. Dessutom så har alla lag problem att få in bra spelare för tillfället. Vad får dem då att tro att vi skulle få massor med stjärnspelare?
06/06/2019 kl. 11:41 #13511Personal Jesus
DeltagarePb och Jn27, jag beundrar er för ert tålamod på SF.
Förstår verkligen inte hur ni orkar, det känns som att ni har större chans till vettig diskussion med en kontorsstol än att prata med de på SF.
06/06/2019 kl. 09:46 #13510JN27
DeltagareSen gillar jag ju att NJ har tänket att han hellre betalar mycket för någon han vet levererar än lite mindre för någon som är mer osäker. Men hur säker kan man vara på Salminen egentligen? Tycker nog ändå att det var lite av ett avsteg från den planen..
Fast jag tycker inte att Salminen är en dålig värvning. Jag tror bara inte att det funkade i Växjö. Han har ändå snittat runt 0,7 0,8 poäng/match i alla ligor han varit i. Jag tycker det visar på att det är en bra spelare vi fått in.
Vad gäller lagbygget så är du ju rätt på det där med sannolikhet för flopp osv. Nu tror jag inte att det kommer ske så mycket förens efter 15:e Juni, då man vet vad man har för trupp att förhålla sig till. Ber till övre makter att Ebert blir kvar. Blir han inte det så måste NJ gå all in på att hitta bra ersättare på alla positioner som vi förlorat spelare. Alltså riktigt bra ersättare.
05/06/2019 kl. 17:20 #13509pb_90
DeltagareSen gillar jag ju att NJ har tänket att han hellre betalar mycket för någon han vet levererar än lite mindre för någon som är mer osäker. Men hur säker kan man vara på Salminen egentligen? Tycker nog ändå att det var lite av ett avsteg från den planen..
05/06/2019 kl. 17:09 #13508pb_90
DeltagareProblemet är ju att det är enormt riskfyllt att värva dessa spetsspelare. Låt säga att det är 75% sannolikhet att träffa rätt på de absoluta toppvärvningarna. Ska du då göra tre st toppvärvningar så är sannolikheten för att alla tre är bra värvningar 34%. Dvs sannolikheten för att någon floppar är 66%.. och bara en floppvärvning på fel spelare kan ju bli oerhört kostsamt för föreningen.
Säga vad man vill om Palushajs och Eberts lön, men sannolikheten för att dom skulle presterat +30p nästa säsong var väl 100%.
Dock så måste jag säga att jag tycker att NJ har värvat rätt smart med Rensfeldt och Bromé. Det känns som två ”low-risk”-värvningar där man bör kunna förutse produktionen relativt väl och därför kanske inte betala ett rejält överpris heller.
En inte allt för vild gissning är väl att Rensfeldt lär väl hamna mellan 25-30p? Och Bromé mellan 30-35?
Men tar vi in en ny spetscenter och en ny toppback i ekvationen tillsammans med Salminen så kan det bli rätt svårbedömt. För Salminen så spelar det ju inte så stor roll vad han har presterat utomlands tidigare, det behöver inte för den sakens skull vara säkert att SHL-leveransen kommer direkt.
05/06/2019 kl. 16:02 #13507Andreas
KeymasterEbert hade som sagt en enorm lön. Den öppnar upp möjligheter för NJ att värva in ersättare i alla fall pengamässigt. Sedan ska man hitta spelaren också…
Det måste ju vara offensiva backar som man går hårt in på isåfall. Vilka offensiva backar finns tillgänliga på marknaden är frågan?
Efter 15:e juni så har NHL-lagen valt ut sina. Då får man kolla på eliten som blev över typ. Spelare som försökte slå sig in i NHL, men missade precis.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg