Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,076 till 4,100 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Jag vet inte om jag går igång så sjukt mycket på de målvaktsrykten som varit. Dock så har de visat sig hålla hög klass, uppenbarligen, men frågan är hur de står sig i SHL.

Andreas
    Keymaster

Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur mycket jag hatar klappor…

Leksandssupportern bakom mig tycker om att sitta och slå den på knät. Precis lagom höjd med örat…

Personal Jesus
    Deltagare

Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur mycket jag hatar klappor…

Andreas
    Keymaster

NJ verkar rycka i välmeriterade målvakter iaf. KHL eller NHL-erfarenhet minimum.

Men det verkar långsökt att det ska komma att bli någon svensk förstakeeper i år iaf.. för tunn marknad va? :/

Gissar på en ung svensk keeper som backup. Någon som visat potential i HA typ.

Andreas
    Keymaster

Weinstock klar.

Tokarski ryktas in.

Bra dag Valborg 🙂

pb_90
    Deltagare

NJ verkar rycka i välmeriterade målvakter iaf. KHL eller NHL-erfarenhet minimum.

Men det verkar långsökt att det ska komma att bli någon svensk förstakeeper i år iaf.. för tunn marknad va? :/

JN27
    Deltagare

Haha, han var visst klar som tränare för Rögle så den kan vi ju stryka direkt.

JN27
    Deltagare

Läste att Mathias Tjärnqvist har sagt upp sig som assisterande sportchef i Malmö.
    Skulle man kunna dra en riktig jäkla outsider och tro att han skulle vara aktuell för GM-rollen hos oss? Han är ju meriterad minst sagt.

Dock känns väl Djurgården som mest aktuellt för hans del är min känsla, sen är ju frågan i vilken roll.

pb_90
    Deltagare

Leksand har nog pungat ut väldigt mycket pengar på Fransson, MrMadhawk skrev ju att någon annan klubb hade hoppat av på 275kkr/mån. Så Leksand är nog i dom krokarna men på fyra (!) år.

Visst verkar det bli Roy som blir vår förstacenter nästa år? Jag har inte landat i det riktigt känner jag.

JN27
    Deltagare

Johan Fransson klar för Leksand. Riktigt bra värvning från deras sida. Kan vi landa Calle G nu så skulle jag vara riktigt nöjd, och vilket hemvändarår det skulle bli då isåfall.

JN27
    Deltagare

https://mobil.affarsliv.com/sport/lhc/shl-rivalen-om-ryktet-kring-lhc-stjarnan-om6013208.aspx

Här är en gratisartikel om Roy.

Läser man på Linköpings-forum så verkar dom inte jätteledsna över att tappa honom. Han var ju delad tvåa i poängligan? (Egentligen inte då Lindström hade mer mål, hehe).

Roy är 35 år. Det är inte direkt så att jag skulle se det som vår spetsvärvning för i år om han kommer. Men å andra sidan så presterar han ju och som någon sa så kan han nog göra en liknande säsong med en bra sommarträning.

pb_90
    Deltagare

https://mobil.affarsliv.com/sport/lhc/shl-rivalen-om-ryktet-kring-lhc-stjarnan-om6013208.aspx

Här är en gratisartikel om Roy.

Läser man på Linköpings-forum så verkar dom inte jätteledsna över att tappa honom. Han var ju delad tvåa i poängligan? (Egentligen inte då Lindström hade mer mål, hehe).

pb_90
    Deltagare

Haha NJ! Borde väl vara en indikator på att som har haft kontakt i varje fall? Men NJ blånekar alltså x) känns ju onödigt att säga att det är noll intresse i varje fall. Alla lag borde väl vara något intresserade med tanke på hans produktion

Andreas
    Keymaster

Redigerade lite grann. Korta citat måste ändå vara OK tycker jag.

nicke
    Deltagare

Har plus på Corren efter en träningsmatch i våras. Vet inte hur mycket man kan citera, men:

När Sporten når Örebros sportchef Niklas Johansson är han tydlig.
    – Nej, vi är inte intresserade av honom, säger han.
    Så ni har inte haft någon kontakt med honom alls?
    – Nej, inte över huvud taget.
    Då kan jag dementera det alltså?
    – Ja, det kan du göra, säger han och skrattar.

Sen har säkert NJ lärt sig efter föregående säsonger att inte säga för mycket…..

Ta bort inlägget om det strider mot regler att publicerat låst material… 🙂

Andreas
    Keymaster

Roy är ju inte purung, men sköter han träningen så borde han väl ha en bra säsong till i sig.

Yongma112
    Deltagare

Intressant om det är så att Derek Roy börjat följa ÖHK på instagram som någon skrev på SF. Det gick ju ett rykte om ÖHK:s intresse av just Roy i Corren tidigare. (https://pren.corren.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fwww.corren.se%2Fsport%2Flhc%2Fshl-rivalen-om-ryktet-kring-lhc-stjarnan-om6013208.aspx&meter=true&action=completerequest&callback=https:%2F%2Fwww.corren.se%2Finc%2Feprencallback.aspx) Låst artikel, men vet att NJ intervjuades där.

Personal Jesus
    Deltagare

=”false” class=”emoji” alt=”🙂” src=”https://s.w.org/images/core/emoji/11.2.0/svg/1f642.svg” scale=”0″>

Jag tänker att grabbarna ska få en chans, så jag mot braschet helt enkelt. Jag behöver inga backar.

Kan vi lösa det Jörtsö
    ? Jag har prylarna på tork i garaget. Senast jag gjorde en träning med A-laget hette det ÖIK, jag råkade vara ombytt och ngn var visst sjuk. 😀

Bunkersnack levererar igen!:)

Henric
    Keymaster

Blir lite konstig isträning utan målvakter nästa vecka 🙂

Inga problem.
    Henrik går ner och multitaskar så de kan spela mot två mål.

Jag tänker att grabbarna ska få en chans, så jag mot braschet helt enkelt. Jag behöver inga backar.

Kan vi lösa det Jörtsö
    ? Jag har prylarna på tork i garaget. Senast jag gjorde en träning med A-laget hette det ÖIK, jag råkade vara ombytt och ngn var visst sjuk. 😀

Personal Jesus
    Deltagare

Inga problem.
    Henrik går ner och multitaskar så de kan spela mot två mål.

Andreas
    Keymaster

JN27
    Deltagare

Hoppas NJ kan kontra med något riktigt bra snart!

pb_90
    Deltagare

Rögle laddar på friskt!

Niklas Hansson och Dennis Everberg presenterade på kort tid.

Deras trupp ser faktiskt slagkraftig ut måste jag säga.

Och Brynäs verkar äntligen ha kommit överens med Rödin.. 5(!) år..

D.O
    Deltagare

Ja. sedan ska ju någon ha skrivit att det var tack vare ”poppe” som Enroth ens gick till oss i slutet av serien. (Hur mycket sanning det sedan ligger i det.. kan man ju fråga sig.)

Sedan ska ju truppen försvenskas och då behövs det ju verkligen en Popovic-kaliber klass

pb_90
    Deltagare

Påtal om värvning känns det inte nästan ”klart” (?) att det är Popovic som är nya GM/miniVD eller vad det kallas. med tanke på att det är så tyst om det, vill man inte få den platsen klar asap?

Ryktet om Poppe till vår GM-post är väl enbart för att han har varit och tittat på en del matcher? Annars så finns det ju inte så mycket substans i det :/ Aftonbladet skrev ju nyligen att han var aktuell för FBK som asstränare.

Visar 25 inlägg - 4,076 till 4,100 (av 13,266 totalt)