Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
03/05/2019 kl. 13:09 #13355
pb_90
DeltagareMan är ju skapligt hungrig på spetsiga nyförvärv till forwardssidan nu alltså…
03/05/2019 kl. 09:41 #13354pb_90
DeltagarePalushaj borta då. Och i meddelandet så står det ingenting om att Örebro skulle få en ekonomisk ersättning för det som det har gjort när det släppt spelare tidigare… Hoppas iaf att det inbringar någonting så att det inte är helt förjäves.
03/05/2019 kl. 08:44 #13353Henric
KeymasterKommer sakna Hästen om han inte blir kvar i klubben.
Jag med. Hästen är riktigt bra, och verkar vara en trevlig prick. Bra filosofi. Nu känner jag varken Nizze eller Hästen jättebra, men har haft med båda att göra och jag gillar Nizze skarpt också. En mycket bra ersättare om sant, så jag känner mig ändå lugn även om jag inte hade haft något emot om Hästen stannat här livet ut.
Na rapporterar nu på morgonen att han är kvar och att Landén kommer att komma in parallellt med honom. Man kommer att ha två målvaktstränare. Äntligen!
Riktigt, riktigt bra! Ser det som fantastiska nyheter!
03/05/2019 kl. 07:35 #13352Andreas
Jag med. Hästen är riktigt bra, och verkar vara en trevlig prick. Bra filosofi. Nu känner jag varken Nizze eller Hästen jättebra, men har haft med båda att göra och jag gillar Nizze skarpt också. En mycket bra ersättare om sant, så jag känner mig ändå lugn även om jag inte hade haft något emot om Hästen stannat här livet ut.
Na rapporterar nu på morgonen att han är kvar och att Landén kommer att komma in parallellt med honom. Man kommer att ha två målvaktstränare. Äntligen!
03/05/2019 kl. 00:15 #13351Henric
Jag med. Hästen är riktigt bra, och verkar vara en trevlig prick. Bra filosofi. Nu känner jag varken Nizze eller Hästen jättebra, men har haft med båda att göra och jag gillar Nizze skarpt också. En mycket bra ersättare om sant, så jag känner mig ändå lugn även om jag inte hade haft något emot om Hästen stannat här livet ut. 🙂
02/05/2019 kl. 20:27 #13350Andreas
02/05/2019 kl. 13:04 #13347pb_90
DeltagareJa försiktigt positiv är en bra sammanfattning. Som ett EP-prospekt så ser det bra ut 😉
02/05/2019 kl. 12:10 #13343Henric
KeymasterJag är försiktigt positiv till denna värvning och tycker det ser bra ut på pappret. Levererat ungefär samma siffror som Enroth (ngt bättre tom) i KHL. Gillar det lilla jag sett rent teknikmässigt (typ ovan highlight reel och ngra andra gamla YT-filmer så det säger väl inte jättemkt). Eero hade ju inte testats i svårare ligor än den finska, så jag skulle nog säga att det är en mindre chansning än värvningen av honom.
02/05/2019 kl. 12:01 #13342Henric
KeymasterHighlight reel:
02/05/2019 kl. 11:39 #13340pb_90
DeltagareDet är ju iofs inte helt sant. Ottawa har uttalat att de gärna vill behålla honom men inget är klart innan mitten på Juni, därmed så finns ju möjligheten fram tills dess.
Vad gäller siffrorna så ser det absolut bra ut men han har inte bevisat sig i SHL. Jag trodde att Örebro skulle gå hårt på meriter från Sverige och än så är det ingen panik att få in en målvakt.
Detta känns panik, trots bra siffror så känns det exakt som för två år sen när Eero plockades in.
Självklart hade magkänslan varit bättre om man hade haft stenkoll på vem målvakten är osv. Och jag håller absolut med om att det hade varit ett gedigen plus att ha haft någon SHL-säsong under bältet. Men det är ju heller inte en garanti för att det kommer att gå bra nu? Jag tänker på tex Svedberg i Timrå.
Sen är jag väl inte heller helt övertygad om att det är lätt för målvakten att styra och ställa med backarna om engelskan är lite knackig. Så hoppas att det är välscoutat där.
På hans 204 matcher i KHL så har han snittat GA 2,1 och 92,5%. Det är riktigt bra siffror, men jag är som sagt mest orolig över samspel m.m. när man inte snackar samma språk.
Och vad det kommer till Högberg så kan väl inte NJ vänta in i det absolut sista? Tänk om marknaden är heeeelt tom när Högberg väljer att signa med Ottawa igen? Frågan är om inte Furch kanske kostar lite mindre än många andra och om detta i så fall lämnar en öppning för att värva en vassare andrakeeper? NJ kanske drar ut på värvningen av den andra målvakten tills dess att Högberg vet om han får fortsätta i NHL/AHL?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av
pb_90.
02/05/2019 kl. 11:11 #13339JN27
DeltagareDet blev Dominik. Jag är skeptiskt. Hade hoppats att man skulle gå hårdare på en Marcus Högberg.
Problemet är ju att det inte fanns någon Högberg ledig..
Furch har ju stått en del VM-matcher och varit förstamålvakt i KHL under en längre period med riktigt bra siffror. Så CV:t är det ju inga fel på. Sen får vi hoppas att han är bra på engelska också så att det är enklare att passa in.
Det är ju iofs inte helt sant. Ottawa har uttalat att de gärna vill behålla honom men inget är klart innan mitten på Juni, därmed så finns ju möjligheten fram tills dess.
Vad gäller siffrorna så ser det absolut bra ut men han har inte bevisat sig i SHL. Jag trodde att Örebro skulle gå hårt på meriter från Sverige och än så är det ingen panik att få in en målvakt.
Detta känns panik, trots bra siffror så känns det exakt som för två år sen när Eero plockades in.
02/05/2019 kl. 11:05 #13338pb_90
DeltagareDet blev Dominik. Jag är skeptiskt. Hade hoppats att man skulle gå hårdare på en Marcus Högberg.
Problemet är ju att det inte fanns någon Högberg ledig..
Furch har ju stått en del VM-matcher och varit förstamålvakt i KHL under en längre period med riktigt bra siffror. Så CV:t är det ju inga fel på. Sen får vi hoppas att han är bra på engelska också så att det är enklare att passa in.
02/05/2019 kl. 11:02 #13337JN27
02/05/2019 kl. 10:40 #13336pb_90
DeltagareSer att en del tolkar filmen som att det är två målvakter klara. Och han säger ju faktiskt att Mozart inte ska vara andramålvakt heller? 😉
02/05/2019 kl. 10:20 #13335pb_90
DeltagareVilken Goalie tror vi att det är som är klar nudå?
Jag får ändå känslan att det mest troliga namnet är Furch? Precis efter KHL:s deadline osv liksom.
Eller så är den en andrakeeper som man aldrig har hört talas om xD
Spännande hur som!
02/05/2019 kl. 10:03 #13334JN27
DeltagareVilken Goalie tror vi att det är som är klar nudå?
01/05/2019 kl. 15:10 #13333pb_90
DeltagareMan måste nu alltså betala 90kr/mån för att kunna kika vilka som är Free-agents på eliteprospects… Så jävla trist eftersom det är den enda funktionen man vill ha i ett ”premium”-medlemskap. 90kr/mån enbart för att kika vilka som är free-agents.. nej tack.
01/05/2019 kl. 15:03 #13332JN27
DeltagareMed Palushaj försvinner onekligen en monstruös spets samtidigt som det frigörs mycket pengar till att leta ersättare. Det ska väl tilläggas att den typen av bevisad spets är galet svår att hitta och risken för att man kastar pengar i sjön ökar ju…
Men laget gick ju jäkligt bra efter att han skadade sig så att han är svaret på alla frågor är ju heller inte rätt. Harper och Abols klev ju fram en hel del när han försvann och dom får gärna fortsätta att göra det till nästa säsong. NJ:s kontrakt utan klausul på Abols får gärna visa sig vara ett supergenidrag.
Intressant också att Virta fortsatt inte har släppts. Där är NJ alltså riktigt sugen på en fortsättning? Lär väl vara för en roll som tredjecenter i så fall typ? Och då börjar bli riktigt trångt på forwardsidan alltså? Ska man gissa på att det blir 14st forwards i truppen typ?
Ny-Roy(?)-Bromé
Harper-Abols-Boucher (Grymt bra tsm i slutspelet?)
Weinstock-Virta(?)-Rask
Gustafsson-Mastomäki-Lodin (Lodin gjorde det riktigt bra han också på Bouchers plats)Och sen Bagenda och Lindholm också någonstans. Dom får tid att växa in i det?
Nej PB du måste tänka om.. enligt Rödskägg ska ju minst 183 forwards in utöver dessa.
01/05/2019 kl. 14:32 #13331pb_90
DeltagareMed Palushaj försvinner onekligen en monstruös spets samtidigt som det frigörs mycket pengar till att leta ersättare. Det ska väl tilläggas att den typen av bevisad spets är galet svår att hitta och risken för att man kastar pengar i sjön ökar ju…
Men laget gick ju jäkligt bra efter att han skadade sig så att han är svaret på alla frågor är ju heller inte rätt. Harper och Abols klev ju fram en hel del när han försvann och dom får gärna fortsätta att göra det till nästa säsong. NJ:s kontrakt utan klausul på Abols får gärna visa sig vara ett supergenidrag.
Intressant också att Virta fortsatt inte har släppts. Där är NJ alltså riktigt sugen på en fortsättning? Lär väl vara för en roll som tredjecenter i så fall typ? Och då börjar bli riktigt trångt på forwardsidan alltså? Ska man gissa på att det blir 14st forwards i truppen typ?
Ny-Roy(?)-Bromé
Harper-Abols-Boucher (Grymt bra tsm i slutspelet?)
Weinstock-Virta(?)-Rask
Gustafsson-Mastomäki-Lodin (Lodin gjorde det riktigt bra han också på Bouchers plats)Och sen Bagenda och Lindholm också någonstans. Dom får tid att växa in i det?
01/05/2019 kl. 14:13 #13330Personal Jesus
DeltagareDet finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur mycket jag hatar klappor…
Leksandssupportern bakom mig tycker om att sitta och slå den på knät. Precis lagom höjd med örat…
Anar ett visst missnöje:)
01/05/2019 kl. 12:17 #13329Andreas
Keymaster”Laget” blir inte sämre av att Palushaj lämnar, men det gäller att hitta spets för att ersätta honom.
01/05/2019 kl. 12:07 #13327Personal Jesus
DeltagarePalushaj lämnat alltså för Davos. Då såg det genast väldigt mörkt ut.
Själv känner jag lättnad och lite glädje.
01/05/2019 kl. 11:27 #13323JN27
Så tänkte vi alla när han skadade sig i Mora-matchen också… Bara att hålla tummarna att NJ kan lösa något.
Det jag känner spontant är att hans sportchefsskap sätts på prov. Ska man satsa hårt på en målvakt eller försöka få in två poänggörare med relativt höga löner. Spontant känns det som att målvakten trots allt är prio, poängen kommer ju in på ett eller annat sätt.
01/05/2019 kl. 11:04 #13321pb_90
Så tänkte vi alla när han skadade sig i Mora-matchen också… Bara att hålla tummarna att NJ kan lösa något.
01/05/2019 kl. 10:46 #13320JN27
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg