Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,201 till 4,225 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Wedin och Hållander givetvis, men båda borde väl sikta högre än SHL nästa säsong. Brattström tycker jag varit rätt intressant på slutet. Skulle kunna vara en potentiell andremålvakt till ett bra pris.

Håller med dig. Samtidigt så känner jag inte att det är där vi ska leta spelare. Brattström som andremålvakt är ju som att rakt av byta Stéen. Vi behöver något bättre om vi ska ta kliv.
    Vad gäller forwardsmässigt så är det ju även där på den övre hyllan vi måste leta.
    DMB och Lindholm är ju redan signade och i den nedre regionen finns det ju inte så mycket plats kvar.

Andreas
    Keymaster

Wedin och Hållander givetvis, men båda borde väl sikta högre än SHL nästa säsong. Brattström tycker jag varit rätt intressant på slutet. Skulle kunna vara en potentiell andremålvakt till ett bra pris.

Henric
    Keymaster

Sugna på någon/några i Timrå lr?

Oskarshamn alltså… sinnessjukt duktig organisation egentligen.. Per Kenttä kan fan trolla.

Riktigt kul! Jag gillar när de mindre klubbarna utan generationer av hockeykultur kämpar sig upp. Bra sätt att få svensk hockey att växa. Synd bara att Leksand kämpade sig upp. Jag har fortfarande inte svalt det bittra pillret.

pb_90
    Deltagare

Sugna på någon/några i Timrå lr?

Oskarshamn alltså… sinnessjukt duktig organisation egentligen.. Per Kenttä kan fan trolla.

pb_90
    Deltagare

Bagenda har tydligen ett fint skott. Och fick det bättre att stämma som center. Men även där lite förvånad över att han tar steget redan nu till SHL.

pb_90
    Deltagare

Gillar att NA direktsänder och lyfter in någon som har sett mycket AIK. Schysst som fan!

Han är lite skeptisk mot att Lindholm tar klivet redan nu eftersom han har varit ojämn. Men stundtals dominant. Han snackar att han kanske hade tjänat på att lira ett år till i HA för att hitta jämnheten.

Andreas
    Keymaster

Ska bli riktigt intressant att se vad Lindholm och Bagenda kan prestera, jag har iaf skitdålig koll på dom och då blir man ju lätt tveksam vid en EP-scoutning. Båda är ju dock väldigt unga fortfarande och borde absolut kunna ta stora steg relativt fort.

Spinkarnas ersättare i princip?

Lindholm liite mer playmaker, men kan skjuta. DMB mer av en målskytt. Har ett bra skott.

Båda har fysiken för att ta klivet, men DMB är den mer fysiska i spelet. Jag tror de kommer bli nyttiga.

Andreas
    Keymaster

Fixade lite med truppsidan och lade till en möjlig uppställning så man får lite bättre förståelse för vad som saknas in i laget.

Om Palushaj skulle dra så är det bra tomt i toppen om man säger så.

Revidering i tredjekedjan Lindholm – DMB – Lodin?

Japp 🙂

pb_90
    Deltagare

https://www.hockeynews.se/articles/8179/

Hmmm… Bromé var nog inte helt klar kanske?…

Är väl ingenting att fundera på i den artikeln? Känns ju ganska givet att han är jagad. Jag tror han kommer bli klar för oss snart. Är det så pass säkra källor som gått ut med det så finns det nog substans.

Mjo mycket möjligt. Aftonbladet presenterade ju Bromé-ryktet samtidigt som ryktet om Bagenda så 1/2 rätt hittills i varje fall.

JN27
    Deltagare

Är väl ingenting att fundera på i den artikeln? Känns ju ganska givet att han är jagad. Jag tror han kommer bli klar för oss snart. Är det så pass säkra källor som gått ut med det så finns det nog substans.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Fixade lite med truppsidan och lade till en möjlig uppställning så man får lite bättre förståelse för vad som saknas in i laget.

Revidering i tredjekedjan Lindholm – DMB – Lodin?

pb_90
    Deltagare

Ska bli riktigt intressant att se vad Lindholm och Bagenda kan prestera, jag har iaf skitdålig koll på dom och då blir man ju lätt tveksam vid en EP-scoutning. Båda är ju dock väldigt unga fortfarande och borde absolut kunna ta stora steg relativt fort.

Spinkarnas ersättare i princip?

JN27
    Deltagare

Bagenda é klar. Då har vi åtminstone en kedja klar i princip.

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Bra. Det var det man hoppades på. Nu väntar vi bara på nästa 😀

pb_90
    Deltagare

Najs! Ska bli kul att se om han kan ta några kliv! En rejäl pjäs i varje fall.

JN27
    Deltagare

Lindholm é klar.

pb_90
    Deltagare

Om Bromé-ryktet hade någon som helst substans så borde ju det visa sig hyfsat i närtid kan man tycka. Det känns ju ändå som en spelare man vill ha på plats i ett så tidigt skede som möjligt.

Absolut! Antar att han själv kan få bestämma lite när det presenteras. Och han kanske vill vänta lite med det för att hinna släppa torsken mot Leksand. Han verkade ju enormt tagen efter förlusten, han brann verkligen. Känns som en bra vinnarskalle att få in i truppen! Kan han bara höja sin lägstanivå något så.

I övrigt så ser det jääääääkligt tomt ut på forwardssidan på EP… Det borde finnas utrymme för att ge Weinstock ett ytterligare år att fortsätta på kan man tycka. Men Växjös forwardssida är ju helt galen i dagsläget… bara tre namn xD Så vi är ju inte värst i varje fall!

JN27
    Deltagare

Om Bromé-ryktet hade någon som helst substans så borde ju det visa sig hyfsat i närtid kan man tycka. Det känns ju ändå som en spelare man vill ha på plats i ett så tidigt skede som möjligt.

Henric
    Keymaster

Lang stannar i Leksand alltså.

Bromé lär väl kunna presenteras i nästa vecka om det är klart? Skulle kännas fint att få in lite spets tidigt på silyn! B-)

Det var ju Lang jag tänkte på tidigare.

Ja, det vore kul att få några namn på plats. Gärna säkra en bra keeper tidigt så man kan börja jobba med en Tvåa.

pb_90
    Deltagare

Lang stannar i Leksand alltså.

Bromé lär väl kunna presenteras i nästa vecka om det är klart? Skulle kännas fint att få in lite spets tidigt på silyn! B-)

Henric
    Keymaster

Aj, aj, aj, halva romflaskan gick åt igår…

JN27
    Deltagare

Alltså det är ju sjukt vad media glorifierar Leksands avancemang. Det är ju verkligen helt sjukt. Och samtidigt så sitter de som förespråkar direktuppflyttning och ”älskar” dramatiken med kval. Man vill ju spy.

Henric
    Keymaster

Klart Brage är den som tar de upp igen. Kollegorna gratulerar redan varandra på jobbmailen. Jag har mailat IT och sagt att spamfiltret verkar ha gått sönder…

Visar 25 inlägg - 4,201 till 4,225 (av 13,266 totalt)