Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,176 till 4,200 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Kvar ungefär:
    Två målvakter.
    Tre forwards.

Truppen tar sig 🙂

JN27
    Deltagare

Där kom den. Riktigt skönt att den pucken äntligen satt.

JN27
    Deltagare

Bromé har handlat lägenhet i Örebro av en kompis.

Då inväntar vi bara presentationen då. Om han nu inte tänkt bo här och pendla till Stockholm eller Karlstad. 😉

carl
    Deltagare

Bromé har handlat lägenhet i Örebro av en kompis.

JN27
    Deltagare

Jag gillar bilden Madhawk la ut på twitter. Bromé e klar!

pb_90
    Deltagare

Bromé är och tittar live på Färjestad-Djurgården. Hoppas att det är för att det är relativt nära till Örebro från Karlstad och inte för att djurgården har ryktas vara sugna.

Potentiellt sett så kan han ju vara där för att han är hockeyintresserad också 😂

Mäh! Ge dig! Man måste ju vara konspiratorisk deluxe! B-)

JN27
    Deltagare

Bromé är och tittar live på Färjestad-Djurgården. Hoppas att det är för att det är relativt nära till Örebro från Karlstad och inte för att djurgården har ryktas vara sugna.

Potentiellt sett så kan han ju vara där för att han är hockeyintresserad också 😂

pb_90
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Går Arnesson till FBK kan han ju dra dit solen aldrig skiner (haha) i mitt tycke.
    Nä men skämt å sido, det ska ju såklart inte vara OK att göra den flytten i mitt tycke i och med att det ska vara någon sorts rivalitet mellan lagen. Däremot så är det klart smickrande då det visar att vi gör saker rätt här.

Tyvärr är det ju tecken på att vi blöder lite när vi tappar bra spelare till konkurrenter. Vi behöver göra en Lakers och vinna ett SM-guld eller tre snart. 🙂

JN27
    Deltagare

Går Arnesson till FBK kan han ju dra dit solen aldrig skiner (haha) i mitt tycke.
    Nä men skämt å sido, det ska ju såklart inte vara OK att göra den flytten i mitt tycke i och med att det ska vara någon sorts rivalitet mellan lagen. Däremot så är det klart smickrande då det visar att vi gör saker rätt här.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster
    pb_90
    Deltagare

Johan Sundström påväg hem till Sverige. Även om det inte är något annat än Frölunda på hans radar, kan jag tänka mig, så skulle det vara intressant.

Har för mig att jag läste någonstans att han i princip redan var klar?

Det framgick inte där jag läste det och jag vet att han var väldigt aktuell förra året men han skulle försöka ett år till i KHL. Dock blev ju denna säsong precis lika misslyckad som den förra, så nu har han väl fått nog antar jag.

Har för mig att någon skrev det på twitter. Men det kan ju också vara typ uteslutningsmetoden… ska han inte lira KHL eller NLA så lär det väl bli frölunda.

JN27
    Deltagare

Johan Sundström påväg hem till Sverige. Även om det inte är något annat än Frölunda på hans radar, kan jag tänka mig, så skulle det vara intressant.

Det framgick inte där jag läste det och jag vet att han var väldigt aktuell förra året men han skulle försöka ett år till i KHL. Dock blev ju denna säsong precis lika misslyckad som den förra, så nu har han väl fått nog antar jag.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Snyggt, då var tränartrojkan bekräftat klar också.

pb_90
    Deltagare

Då var tränartrojkan klar i alla fall.

Bara målvakterna och de som ska göra alla poäng kvar 😀

Exakt! Snart klart! 😉

pb_90
    Deltagare

Jag hade ingen jäkla aning om det innan iaf!

Men jag antar att NE är riktigt nöjd? Och det ska ju funka i kemin mellan tränarna så.

Hoppas hopppas hoppas att NE, Jörgen och Olsson får en arbetsro med en fin marginal ner till strecket nästa säsong… ÖHK med spelarna och NJ i spetsen måste ju ha ett jäkla förtroende för Eriksson eftersom han har fått vara kvar trots justeringar i övrigt?

D.O
    Deltagare

Vem är egentligen Christer Olsson?
    Och vad kan vi förvänta oss?
    Borde jag skämmas över att jag inte vet vem det är?

Andreas
    Keymaster

Då var tränartrojkan klar i alla fall.

Bara målvakterna och de som ska göra alla poäng kvar 😀

pb_90
    Deltagare

Mja vi får väl se.. Det är ju ett rejält underbetyg till klubben om man inte kan klara av att hantera Palushaj i varje fall.

JN27
    Deltagare

Jag tycker nog att man lätt kan komponera ihop två spännande kedjor om det skulle bli:

Palushaj, Wedin, Bromé, Harper och Abols + en ny spetsig center. Nu har ju Wedin egentligen bara en enda klart bevisat bra säsong så något riskabelt kan det ju vara. Det har ju iofs Abols också än så länge.

Jag skulle i varje fall inte ha några problem med att kunna ”chansa” på Wedin i en förstakedja. Nyckeln är ju att vi får behålla Palushaj, där har vi ju en potentiell poängkung.

Det som stör mig är ju att laget verkar ha haft problem med Palushaj. Hur ska man få ordning på den bajsmackan. Typ att någon sätter sig ned och pratar med honom eller vad tänker man där.

pb_90
    Deltagare

Jag tycker nog att man lätt kan komponera ihop två spännande kedjor om det skulle bli:

Palushaj, Wedin, Bromé, Harper och Abols + en ny spetsig center. Nu har ju Wedin egentligen bara en enda klart bevisat bra säsong så något riskabelt kan det ju vara. Det har ju iofs Abols också än så länge.

Jag skulle i varje fall inte ha några problem med att kunna ”chansa” på Wedin i en förstakedja. Nyckeln är ju att vi får behålla Palushaj, där har vi ju en potentiell poängkung.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Wedin och Hållander givetvis, men båda borde väl sikta högre än SHL nästa säsong. Brattström tycker jag varit rätt intressant på slutet. Skulle kunna vara en potentiell andremålvakt till ett bra pris.

Håller med dig. Samtidigt så känner jag inte att det är där vi ska leta spelare. Brattström som andremålvakt är ju som att rakt av byta Stéen. Vi behöver något bättre om vi ska ta kliv.
    Vad gäller forwardsmässigt så är det ju även där på den övre hyllan vi måste leta.
    DMB och Lindholm är ju redan signade och i den nedre regionen finns det ju inte så mycket plats kvar.

Vad det gäller kvalitén på andramålvakten så spelar det ju roll hur bra förstakeeper man plockar in. Lyckas man behålla Enroth så kan man komma undan med en lite mindre beprövad andrakeeper ändå.

Sen argumentet att man måste leta på ”den övre hyllan” köper jag inte riktigt. Det är ju ett guldläge att sno åt sig spelare som bevisat presterat i SHL när det kommer till lag som har åkt ut. Nu är kanske Timrå-namnet något osäkra då det är få SHL-säsonger att analysera. Men Anton Wedins 14+13 på 32-matcher i seriens sämsta lag är väl galet bra egentligen.

Det kommer att bli huggsexa deluxe om dom här lirarna. Wedin borde ju kunna få chansen utomlands till och med om han inte känner att han borde ta ett år till i SHL först.

Jag måste vara ärlig och säga att jag hade riktigt dålig koll på att Wedins siffror var så bra. Däremot så har jag svårt att se att han skulle gå in i en förstakedja? Han skulle ju visserligen kunna lira i andraformationen tillsammans med Harper och Abols och med all säkerhet kunna göra det bra där.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Wedin och Hållander givetvis, men båda borde väl sikta högre än SHL nästa säsong. Brattström tycker jag varit rätt intressant på slutet. Skulle kunna vara en potentiell andremålvakt till ett bra pris.

Håller med dig. Samtidigt så känner jag inte att det är där vi ska leta spelare. Brattström som andremålvakt är ju som att rakt av byta Stéen. Vi behöver något bättre om vi ska ta kliv.
    Vad gäller forwardsmässigt så är det ju även där på den övre hyllan vi måste leta.
    DMB och Lindholm är ju redan signade och i den nedre regionen finns det ju inte så mycket plats kvar.

Vad det gäller kvalitén på andramålvakten så spelar det ju roll hur bra förstakeeper man plockar in. Lyckas man behålla Enroth så kan man komma undan med en lite mindre beprövad andrakeeper ändå.

Sen argumentet att man måste leta på ”den övre hyllan” köper jag inte riktigt. Det är ju ett guldläge att sno åt sig spelare som bevisat presterat i SHL när det kommer till lag som har åkt ut. Nu är kanske Timrå-namnet något osäkra då det är få SHL-säsonger att analysera. Men Anton Wedins 14+13 på 32-matcher i seriens sämsta lag är väl galet bra egentligen.

Det kommer att bli huggsexa deluxe om dom här lirarna. Wedin borde ju kunna få chansen utomlands till och med om han inte känner att han borde ta ett år till i SHL först.

Visar 25 inlägg - 4,176 till 4,200 (av 13,266 totalt)