Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,301 till 4,325 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

NJ levererar jävlar!

JN27
    Deltagare

Jörgen é klar!

pb_90
    Deltagare

Jörgen blir kvar också! Fan va fint! 😀

pb_90
    Deltagare

Känns bra, spelsystemet kändes klockrent när han och de andra gjorde de små justeringarna som dom gjorde. Hoppas att Jörgen blir kvar också! Najs för honom att ha nära till Karlstad ju.

JN27
    Deltagare

NE förlänger som huvudtränare. Känns ändå som det bästa. Detta betyder alltså att Mitell inte blir ny huvudtränare i Örebro.

pb_90
    Deltagare

Det verkar alltså vara en indonesisk robot som gör reklam för en indonesisk bettingsajt. Lär dra en jääääääääääääävla trafik från bunkersnacks alla indonesiska bettingfantaster!

Fan jag som precis skulle lägga ett bet på matchen mellan Persebaya och TIRA Persikabo ikväll…

Har alltid misstänkt att du gillat indonesisk idrott!

Andreas
    Keymaster

Rensat lite 🙂

JN27
    Deltagare

Det verkar alltså vara en indonesisk robot som gör reklam för en indonesisk bettingsajt. Lär dra en jääääääääääääävla trafik från bunkersnacks alla indonesiska bettingfantaster!

Fan jag som precis skulle lägga ett bet på matchen mellan Persebaya och TIRA Persikabo ikväll…

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Brynäs är lite eget på så vis att all barn- och juniorverksamhet huserar inom samma förening. Det finns småklubbar runtom Gästrikland så klart som de samarbetar med, men i Gävle är det Brynäs och allting hockey ligger i samma förening.

Det är vad jag förstår inte så vanligt bland SHL-klubbarna att man har egen verksamhet så långt ner i åldrarna som Brynäs har. Det ligger ofta som i Örebros fall i andra föreningar när det kommer till de allra yngsta.

Jo det lär ju i så fall bli lite skevt. Dom borde ha haft någon justering för antal anställda i så fall också.

Andreas
    Keymaster

Brynäs är lite eget på så vis att all barn- och juniorverksamhet huserar inom samma förening. Det finns småklubbar runtom Gästrikland så klart som de samarbetar med, men i Gävle är det Brynäs och allting hockey ligger i samma förening.

Det är vad jag förstår inte så vanligt bland SHL-klubbarna att man har egen verksamhet så långt ner i åldrarna som Brynäs har. Det ligger ofta som i Örebros fall i andra föreningar när det kommer till de allra yngsta.

JN27
    Deltagare

Hmm… vi ligger alltså över:

Mora, Karlskrona, Malmö och Djurgården i genomsnittlig lönekostnad.

Men spöar bara Mora, Karlskrona och Malmö när det kommer till omsättning.

Brynäs sticker ju ut oerhört egentligen. Med störst genomsnittlig lönekostnad och deras dyngresultat så borde huvuden rulla.

Analysen av vår trupp är således att vi inte får ut vad vi betalar för truppen riktigt. Eller att vi har varit tvungna att betala överpris för att få in spelare. Känns som att NJ håller på att justera upp detta nu med våra lägre kedjor.

Sen är Evertssons jobb i Växjö helt otroligt egentligen.. Han får verkligen ut mycket för varenda krona!

Brynäs har ju en riktigt hög omsättning men som du säger så har de ju en brutal lönekostnad. Tror deras spelarkassa är jäkligt skral alltså. Och de spelare de har verkar de ju betala väldigt mycket för? Annars har ju någon/några andra anställda oerhört höga löner.

pb_90
    Deltagare

Hmm… vi ligger alltså över:

Mora, Karlskrona, Malmö och Djurgården i genomsnittlig lönekostnad.

Men spöar bara Mora, Karlskrona och Malmö när det kommer till omsättning.

Brynäs sticker ju ut oerhört egentligen. Med störst genomsnittlig lönekostnad och deras dyngresultat så borde huvuden rulla.

Analysen av vår trupp är således att vi inte får ut vad vi betalar för truppen riktigt. Eller att vi har varit tvungna att betala överpris för att få in spelare. Känns som att NJ håller på att justera upp detta nu med våra lägre kedjor.

Sen är Evertssons jobb i Växjö helt otroligt egentligen.. Han får verkligen ut mycket för varenda krona!

JN27
    Deltagare

Den här som någon delade i SF-forumet var jäkligt intressant faktiskt

https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/Rapport_Hockey_2018/$FILE/EY-Rapport_Hockey2018.pdf

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster

Intressant hur lite som skiljer mellan lagen på 17:e och 20:e plats 🙂
    https://www.svt.se/sport/artikel/publikbarometern

pb_90
    Deltagare

Ja man blir ju lite ”orolig” över hur fasen dom tänker? Visst, det är väl inte speciellt lätt att hitta passande lirare för den rollen. Kontaktnät mm måste ju vara på en hög nivå. Men det är så talande att man aldrig försöker få in kompetens utifrån. Man intalar sig konstant att kompetensen finns i den egna klubben, hur många gånger det än motbevisas..

Dom plockade ju in Bulan utifrån. Det gick ju rätt bra….

Läste någon på twitter som skrev att det var bra för att dom inte har råd att chansa på någon ny.. Kanske stämmer lite… det kanske är lite ”rädda vad som räddas kan” i dagsläget och inte dags att försöka utveckla. Satan vilket trist steg att vara i för föreningen!

pb_90
    Deltagare

Ja man blir ju lite ”orolig” över hur fasen dom tänker? Visst, det är väl inte speciellt lätt att hitta passande lirare för den rollen. Kontaktnät mm måste ju vara på en hög nivå. Men det är så talande att man aldrig försöker få in kompetens utifrån. Man intalar sig konstant att kompetensen finns i den egna klubben, hur många gånger det än motbevisas..

Dom plockade ju in Bulan utifrån. Det gick ju rätt bra….

JN27
    Deltagare

Alltså Brynäs… xD Det andas ju inte direkt framåtanda i Gävle.. Istället för att köra på ett helt nytt spår så kör man repeat på samma spår man redan kört i tio år tidigare.. Visst, Sundlöv kanske är vassare än Bengtzen, men det måste kännas så sjukt osexigt att plocka tillbaka honom…

Det sjuka är ju att det varken gått bra för KHK eller Modo under hans ledning. Vad är det som gör att han anställs av Brynäs då? Jo: För att han har varit i Brynäs TIDIGARE! Precis som alla andra som huserar i den föreningen.
    Det har ju florerat starka rykten om att man vill ha in Ove Molin i båset också. Alltså herregud man blir ju mörkrädd.

Man borde ju egentligen bara garva åt det som utomstående men jag tänker bara på all skit som kastas på Örebro.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Alltså Brynäs… xD Det andas ju inte direkt framåtanda i Gävle.. Istället för att köra på ett helt nytt spår så kör man repeat på samma spår man redan kört i tio år tidigare.. Visst, Sundlöv kanske är vassare än Bengtzen, men det måste kännas så sjukt osexigt att plocka tillbaka honom…

Andreas
    Keymaster

Inavelsföreningen Brynäs satsar vidare och plockar in Sundlöv.

Jo, de verkar faktiskt ha ett mål om att satsa mer på eget ”material”.

JN27
    Deltagare

Inavelsföreningen Brynäs satsar vidare och plockar in Sundlöv.

pb_90
    Deltagare

Ballt att Mastomäki får dra på sig landslagsdressen!

Jonte Andersson och Arnesson får också testa på lite igen.

JN27
    Deltagare

Vi får väl se. Man får ju inga succevibbar av dom i varje fall. Men det fick man ju å andra sidan av Björk och det gick ju som det gick. Även om han säkert kommer att växa in i det.

Men jag håller med om att de verkar betydligt mer spännande än Spink-bröderna i varje fall.

Hur ser era uppställningar ut i dagsläget? Och klarar ni av att jobba in Hedman och Weinstock i ekvationen?

Palushaj – Ny – Ny (Bromé)
    Harper – Abols – Weinstock
    Lindholm – MB – Lodin
    Glenn – Masto – Boucher

Så får jag ihop mina fyra kedjor.

Det ser ju inte sylvasst ut direkt haha.

Och då har jag liksom inte plats för Lang eller Hedman.

Förstakedjan skulle ju kunna vara grym dock. Men jag har också galet svårt att få in alla… vilket lär betyda att vi kommer att ha en stor trupp eller så är det något/några rykten som inte stämmer?

Plocka in Bromé och Lang så är jag nöjd.

pb_90
    Deltagare

Vi får väl se. Man får ju inga succevibbar av dom i varje fall. Men det fick man ju å andra sidan av Björk och det gick ju som det gick. Även om han säkert kommer att växa in i det.

Men jag håller med om att de verkar betydligt mer spännande än Spink-bröderna i varje fall.

Hur ser era uppställningar ut i dagsläget? Och klarar ni av att jobba in Hedman och Weinstock i ekvationen?

Palushaj – Ny – Ny (Bromé)
    Harper – Abols – Weinstock
    Lindholm – MB – Lodin
    Glenn – Masto – Boucher

Så får jag ihop mina fyra kedjor.

Det ser ju inte sylvasst ut direkt haha.

Och då har jag liksom inte plats för Lang eller Hedman.

Förstakedjan skulle ju kunna vara grym dock. Men jag har också galet svårt att få in alla… vilket lär betyda att vi kommer att ha en stor trupp eller så är det något/några rykten som inte stämmer?

pb_90
    Deltagare

Tror ni att NJ har glömt Virta eller? Känns som att han verkar sugen på att försöka ha kvar honom i truppen eller? Annars borde det ju ha varit klart för länge sedan?

Återigen så förstår inte jag varför alla är så stressade?

Säsongen slutade för två veckor sedan. Jag tror det är ganska klart redan vilka spelare som kommer bli kvar och vilka som kommer lämna.
    Det är säkert informerat men ingenting man ännu inte gått ut med.
    Det är ju liksom ett halvår kvar till säsongstart och kollar man typ SF så anser ju alla att truppen i princip ska vara klar nu.

Jojo, men Virta trodde man ju skulle vara given att han skulle ryka fort. Och eftersom man har släppt de andra helt givna så borde det antyda att NJ är lite intresserad av Virta eller? Tycker att den uteblivna informationen i just hans fall faktiskt är rätt intressant, till skillnad från den uteblivna informationen om de övriga då man förstår att det förhandlas. Här trodde man ju inte att det skulle förhandlas alls?

Visar 25 inlägg - 4,301 till 4,325 (av 13,266 totalt)