Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
25/03/2019 kl. 14:10 #12975
JN27
DeltagareVi får väl se. Man får ju inga succevibbar av dom i varje fall. Men det fick man ju å andra sidan av Björk och det gick ju som det gick. Även om han säkert kommer att växa in i det.
Men jag håller med om att de verkar betydligt mer spännande än Spink-bröderna i varje fall.
Hur ser era uppställningar ut i dagsläget? Och klarar ni av att jobba in Hedman och Weinstock i ekvationen?
Palushaj – Ny – Ny (Bromé)
Harper – Abols – Weinstock
Lindholm – MB – Lodin
Glenn – Masto – BoucherSå får jag ihop mina fyra kedjor.
Det ser ju inte sylvasst ut direkt haha.
Och då har jag liksom inte plats för Lang eller Hedman.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av
JN27.
25/03/2019 kl. 13:57 #12973JN27
DeltagareTror ni att NJ har glömt Virta eller? Känns som att han verkar sugen på att försöka ha kvar honom i truppen eller? Annars borde det ju ha varit klart för länge sedan?
Återigen så förstår inte jag varför alla är så stressade?
Säsongen slutade för två veckor sedan. Jag tror det är ganska klart redan vilka spelare som kommer bli kvar och vilka som kommer lämna.
Det är säkert informerat men ingenting man ännu inte gått ut med.
Det är ju liksom ett halvår kvar till säsongstart och kollar man typ SF så anser ju alla att truppen i princip ska vara klar nu.25/03/2019 kl. 13:54 #12972pb_90
DeltagareTror ni att NJ har glömt Virta eller? Känns som att han verkar sugen på att försöka ha kvar honom i truppen eller? Annars borde det ju ha varit klart för länge sedan?
Plockar man bort Virtas första tio matcher så har han 14p på 27-matcher. 11p de sista 20. Inte skitdåligt, han blev ju bättre ju längre säsongen gick och skulle säkert kunna göra +25p en hel säsong. Kanske ännu mer med rätt sommarträning. Bra händer och betydligt tuffare än vad man kan tro om en sådan liten rackare.
-
pb_90.
25/03/2019 kl. 13:42 #12970pb_90
DeltagareVi får väl se. Man får ju inga succevibbar av dom i varje fall. Men det fick man ju å andra sidan av Björk och det gick ju som det gick. Även om han säkert kommer att växa in i det.
Men jag håller med om att de verkar betydligt mer spännande än Spink-bröderna i varje fall.
Hur ser era uppställningar ut i dagsläget? Och klarar ni av att jobba in Hedman och Weinstock i ekvationen?
-
pb_90.
25/03/2019 kl. 10:19 #12968JN27
DeltagareSkulle dock hellre ta Weigel än MB om jag får välja. Weigel är ju en renodlad Center och har gjort det enormt bra.
Fick för mig han var mycket äldre då jag tycker jag hört hans namn länge, men 26 är ju ingen ålder att hänga upp sig på.
Nej precis, samma här. Han har dessutom en jävla karaktär vilket jag tror kan vara nyttig för laget. Tror ju inte direkt att han går över till Djurgården för att spela i SHL om vi säger så.
-
JN27.
25/03/2019 kl. 10:16 #12967Andreas
KeymasterSkulle dock hellre ta Weigel än MB om jag får välja. Weigel är ju en renodlad Center och har gjort det enormt bra.
Fick för mig han var mycket äldre då jag tycker jag hört hans namn länge, men 26 är ju ingen ålder att hänga upp sig på.
25/03/2019 kl. 10:13 #12966JN27
DeltagareSkulle dock hellre ta Weigel än MB om jag får välja. Weigel är ju en renodlad Center och har gjort det enormt bra.
25/03/2019 kl. 09:57 #12965Andreas
KeymasterSom jag ser det är Lindholm, MB och Lang ordentliga uppgraderingar av Spinksbröderna.
25/03/2019 kl. 09:43 #12964pb_90
DeltagareVerkar som att varenda AIK:are är glada över att framför allt Mitell och Lindholm kommer till oss. Var NJ för snabb när han högg på Lindholm?
Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går åt helvete för Leksand. Unnar dom verkligen ingenting.
Just nu är nog AIK:are de bittraste människor du kan hitta på planeten. Jag hade inte vägt in vad de säger alltför mycket just nu
Lindholm är 21 år och gjort 39 poäng på 49 matcher. Det är fruktansvärt bra. Att han hade en sämre avslutning på säsongen kan jag verkligen leva med.
Sant! Jag har inte kikat något för att se hur bra dom har varit heller. Fan 21-barre bara? Jag trodde nog att han var ett par år äldre. Bagenda har ju inte gjort speciellt mycket poäng, men han verkar vara jäkligt uppskattad om man läser mellan raderna hus AIK:arna? Och han och Lindholm skulle vara bästa polare typ?
För övrigt. Kul att juniorlagen verkligen mäter sig år efter år med storlagen. Och jäkligt häftigt att se att Lodin kan kliva ner och dominera också. Det börjar verkligen röra på sig nerifrån. J20 har bra chans på semi, J18 ryker nog tyvärr redan i nästa omgång mot Linköping..
25/03/2019 kl. 09:38 #12963JN27
DeltagareVerkar som att varenda AIK:are är glada över att framför allt Mitell och Lindholm kommer till oss. Var NJ för snabb när han högg på Lindholm?
Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går åt helvete för Leksand. Unnar dom verkligen ingenting.
Frågan är dock om kontraktet med Mitell är skrivet. Tveksam till det. Och är det skrivet så ska han verkligen inte ta över som huvudtränare. Det fick man bevisat igår eller egentligen redan i matcherna mot Oskarshamn.
Vad gäller Lindholm och Muzito Bagenda så kan det mycket väl vara det faktum att de skrivit på för oss, vilket är mycket troligt, som gjort att de inte levererat.
Vi fick ju se liknande tendenser hos Viksten och MJ.Jag tror både Lindholm och Muzito Bagenda är bra spelare för nästa års trupp. Det finns otroligt mycket utvecklingspotential i de spelarna.
25/03/2019 kl. 09:34 #12962Andreas
KeymasterVerkar som att varenda AIK:are är glada över att framför allt Mitell och Lindholm kommer till oss. Var NJ för snabb när han högg på Lindholm?
Just nu är nog AIK:are de bittraste människor du kan hitta på planeten. Jag hade inte vägt in vad de säger alltför mycket just nu 🙂
Lindholm är 21 år och gjort 39 poäng på 49 matcher. Det är fruktansvärt bra. Att han hade en sämre avslutning på säsongen kan jag verkligen leva med.
25/03/2019 kl. 09:30 #12961pb_90
24/03/2019 kl. 21:45 #12958Henric
KeymasterNej men vaffan. Inte Leksand…. Jag orkar inte ett år till med de i SHL. Vad är det för fel på hockeygudarna?
24/03/2019 kl. 16:26 #12957JN27
DeltagareFörövrigt så anser jag inte att
Mitell stärkt sina aktier som huvudtränare i Örebro nästa säsong. Maken till dålig matchcoach får man leta efter. På sin höjd får han gå in som assisterande bakom NE och Jönsson.24/03/2019 kl. 16:19 #12956JN27
DeltagareMora – Leksand om en plats i SHL. Oerhört roligt att det för TREDJE året i rad ska spelas om det i ett daladerby. Undrar om Mora fixar det den här säsongen också? Jag är tveksam faktiskt.
23/03/2019 kl. 20:35 #12955JN27
DeltagareSåg Frölunda – Rödhökarna idag. Jäklar vad glad jag är att vi släppte Björk. Killen har en utvecklingspotential absolut, jag gillar honom, men killen behöver nog några år i AS innan han på riktigt kan ta steget i SHL.
23/03/2019 kl. 14:59 #12954pb_90
DeltagareÄsch JN27, det var inte så farligt ju! Det var ju önsketänkande för att hämnas att vi snodde Palushaj.
Däremot så undrar jag hur det är fatt när vissa där inne verkar tro att Spink-bröderna ska till dom?! Jag tror att Spink-brorsorna kommer att hamna i Österrike. Fick lite den känslan av Jens Gustafsson på twitter.
Sen tror jag att Brynäs kommer ha flertalet tuffa år framöver, det är nog den klubben som är mest på dekis i hela SHL. Finns liksom ingenting positivt att hämta från den klubben.
Haha nej jag tror du missförstod mig. Det jag menade med det är att det fortfarande finns folk som högaktar Brynäs som en storklubb som kan plocka vem dom vill. De använder ju ofta begreppet ”klubbar som Örebro” osv.
Jag tror Örebro är en betydligt mer intressant klubb än Brynäs för tillfället, utan att vi överbetalar spelare för att de ska komma hit, vilket alla verkar tro där inne.Troligen beror ovan på att de har lite smått panik själva.
Jag tycker det är skönt att folk som håller på Örebro börjat få en smått nykter syn på saker och ting. Med undantag för Skägget då.Jag delar din analys. Om två spelare får exakt samma villkor och får välja mellan Örebro eller Brynäs så kan jag i dagsläget se att det väger över åt Örebros fördel. Tidigare har jag också trott att man måste betala mycket mer pengar än andra klubbar men där har det nog blivit skillnad nu. Klubben har en framåtanda medans Brynäs har kört konstgjord andning i fler år nu, och det höll nästan på att gå tack vara Bulan.
Och hur mycket mer tror ni att vi betalade Palushaj egentligen? Jag tror inte att NJ bjöd över Bengtzen med speciellt mycket.
23/03/2019 kl. 14:51 #12953JN27
DeltagareÄsch JN27, det var inte så farligt ju! Det var ju önsketänkande för att hämnas att vi snodde Palushaj.
Däremot så undrar jag hur det är fatt när vissa där inne verkar tro att Spink-bröderna ska till dom?! Jag tror att Spink-brorsorna kommer att hamna i Österrike. Fick lite den känslan av Jens Gustafsson på twitter.
Sen tror jag att Brynäs kommer ha flertalet tuffa år framöver, det är nog den klubben som är mest på dekis i hela SHL. Finns liksom ingenting positivt att hämta från den klubben.
Haha nej jag tror du missförstod mig. Det jag menade med det är att det fortfarande finns folk som högaktar Brynäs som en storklubb som kan plocka vem dom vill. De använder ju ofta begreppet ”klubbar som Örebro” osv.
Jag tror Örebro är en betydligt mer intressant klubb än Brynäs för tillfället, utan att vi överbetalar spelare för att de ska komma hit, vilket alla verkar tro där inne.Troligen beror ovan på att de har lite smått panik själva.
Jag tycker det är skönt att folk som håller på Örebro börjat få en smått nykter syn på saker och ting. Med undantag för Skägget då.23/03/2019 kl. 14:47 #12952pb_90
23/03/2019 kl. 13:11 #12950JN27
DeltagareLäste lite i Brynäsforumet i brist på annat. Inget var konkret och det var säkert lite på skämt, men det var vissa där som trodde att Brynäs skulle kunna locka till sig Ebert om han inte går till NHL eller KHL.. dear lord alltså. Jag tycker Brynäs som klubb, med ett helt opartiskt öga, är den absolut tråkigaste klubben i hela serien på alla sätt. De saknar ju HELT karaktär?
22/03/2019 kl. 21:17 #12946D.O
Deltagare22/03/2019 kl. 18:01 #12945JN27
DeltagareOavsett vem det blir så är jag övertygad om att man kommer satsa på en riktigt bra målvakt.
22/03/2019 kl. 17:57 #12944Henric
KeymasterAndreas har ju borrar lite djupare i det och det verkar se dystert ut. Haukeland nöjer jag mig inte med någonstans. Sorry Henrik. 😬 Vi behöver bättre.
22/03/2019 kl. 17:53 #12943JN27
DeltagareVet inte om jag tyckte reportaget sa så sjukt mycket. De tycker att han gör ett sjukt bra jobb just den matchen och att han är på rätt väg. Men frågan är om det är garanti för ett NHL-kontrakt. Han säger ju i samma intervju att han inte är intresserad av att tala om nästa säsong. Vi är nog på ruta 1 fortfarande i frågan om Högberg.
22/03/2019 kl. 17:35 #12940Andreas
KeymasterDe verkar trots allt vara nöjda med Högbergs insats på slutet i Belleville.
Jag har frågat runt lite bland folk nr organisationen och det verkar högsta sannolikt att Högberg kommer att bli kvar där.
-
-
FörfattareInlägg