Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,272 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 13 timmar sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
04/03/2019 kl. 16:25 #12515
Andreas
KeymasterDet blev ju tyvärr lite som att man gick från den ena extremen till den andra, men det var ju ganska uppenbart att laget inte orkade hela vägen med Kenta/Tornberg.
Nu orkar laget, men det känns som att upplägget som varit innan inte har varit speciellt reflekterande eller inkluderande. Det har ju ändrat på sig till en mer modern och mjukare ledning med Eriksson.
04/03/2019 kl. 16:18 #12514Gurra
DeltagareVarför inte en växelramsa där halva stå sjunger texten och andra halvan rödvitt?
En dag plötsligt,
RÖDVITT!!
Blev jag kär i dig.
RÖDVITT!!
Mitt hjärta slog.
RÖDVITT!!
Varför vet jag ej.
RÖDVITT!!
Tiden har gått,
RÖDVITT!!
Men jag står här än.
RÖDVITT!!
Och nu som då,
RÖDVITT!!
Älskar jag detta lag.
RÖDVITT!!
Sen sjunger alla: DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO, DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ…..Haha det känns lite rörigt. Det är ju inte en växelramsa i grund och botten. Men alla förslag antar jag uppskattas.
Jag gillar ursprungsramsan jäkligt mycket. Är sjukt bra tryck när Napoli-supportrarna drar igång den.
Tycker det behövs lite nya ramsor i Örebroklacken.Tror den skulle bli grymt mäktig att höra för oss som inte är på stå i alla fall, men djäklar vilket jobb ni gör på stå för stämningen i hallen, kan bara bocka och tacka er alla för det jobb ni lägger ner!!!
04/03/2019 kl. 16:09 #12513pb_90
DeltagareJag kan tänka mig att det inte var så jäkla kul att lira för Sundblad..
Det har förekommit små ”uppror” kring hans hårda träning exempelvis. Ett par av de äldre killarna i laget, mer respekterade så att säga som har klagat till ledningen. Sundblad ställde höga krav på killarnas fysik, något som inte alltid har uppskattats av spelarna. Under Tornberg, Kenta var knappt inblandad i planeringen av sommarträningen, så dalade klubbens krav på spelarna. Något som Sundblad, med råge, åtgärdade. Jag vet inte om laget har förlorat en match under denna säsong på grund av att spelarna är slutkörda i tredje?
Det känns inte som att laget har haft en edge i att vara vältränade i varje fall. Många ledningar som har gått åt helvete under säsongen… Stenhård träning ska det självklart vara, men dom ska ju gärna kunna tillgodogöra sig den hårda träningen också.
Jag tycker i alla fall vi såg resultatet av Sundblads träning, exempelvis senaste matchen mot Växjö. Växjö klarade inte av att köra av oss trots ett bättre spelarmaterial, laget klarade av att spela med en hög press under hela matchen och hade ett spelmässigt övertag i slutminuterna av egentligen alla perioder. Bara titta på en spelare som Glenn, hur stark är inte han i närkamperna? Killen är inte speciellt gammal och kan försvara pucken galant. Han är mer eller mindre en produkt av Sundblads träningsfilosofi.
Mja, man kan väl se det från två sidor. Det är ju snarare efter Sundblad försvann som Glenn på riktigt har kommit igång. Sedan Eriksson tog över så har han höjt sig flera steg.
Sundblad har säkert triggat igång Glenns fysik (även om just han hade kört stenhårt ändå tror jag), men att bara träna mycket är korkat om man inte kan vila tillräckligt länge för att tillgodogöra sig den träningen. Och kanske har många kunnat tillgodogöra sig mer av träningen efter det att Sundblad slutat köra slut på dom match efter match och träning efter träning.. Ett klassiskt exempel på detta är ju Niklas Kronwall som tränade extra i smyg för att han ville bli bättre, det hela slutade i att han var helt söndertränad och presterade urusla resultat på tester osv. Sedan la han om träningen helt och fick enormt bra resultat. Så jag är inte helt säker på att
Den bästa grejen med att Sundblad åkte ur är ju att det nu verkar finnas en tanke i allt dom gör. Tidigare var det väldigt mycket tuta och köra bara.
04/03/2019 kl. 16:01 #12511JN27
DeltagareMin känsla är att träningsintensiteten inte förändrats så mycket sedan Sundblad fick gå. Däremot har man nu istället valt att involvera spelarna. Tror alla tycker det är roligare att träna om man faktiskt får möjlighet att yttra sig.
Frukten av det blir ju också att man tror på spelsystemet och tycker det är roligt att spela hockey.04/03/2019 kl. 15:59 #12510JN27
DeltagareVarför inte en växelramsa där halva stå sjunger texten och andra halvan rödvitt?
En dag plötsligt,
RÖDVITT!!
Blev jag kär i dig.
RÖDVITT!!
Mitt hjärta slog.
RÖDVITT!!
Varför vet jag ej.
RÖDVITT!!
Tiden har gått,
RÖDVITT!!
Men jag står här än.
RÖDVITT!!
Och nu som då,
RÖDVITT!!
Älskar jag detta lag.
RÖDVITT!!
Sen sjunger alla: DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO, DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ…..Haha det känns lite rörigt. Det är ju inte en växelramsa i grund och botten. Men alla förslag antar jag uppskattas.
Jag gillar ursprungsramsan jäkligt mycket. Är sjukt bra tryck när Napoli-supportrarna drar igång den.
Tycker det behövs lite nya ramsor i Örebroklacken.04/03/2019 kl. 15:56 #12509Gurra
En dag plötsligt,
RÖDVITT!!
Blev jag kär i dig.
RÖDVITT!!
Mitt hjärta slog.
RÖDVITT!!
Varför vet jag ej.
RÖDVITT!!
Tiden har gått,
RÖDVITT!!
Men jag står här än.
RÖDVITT!!
Och nu som då,
RÖDVITT!!
Älskar jag detta lag.
RÖDVITT!!
Sen sjunger alla: DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO, DET ÄR VI SOM ÄR ÖREBRO ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ ALÉ…..04/03/2019 kl. 15:53 #12508carl
DeltagareJag kan tänka mig att det inte var så jäkla kul att lira för Sundblad..
Det har förekommit små ”uppror” kring hans hårda träning exempelvis. Ett par av de äldre killarna i laget, mer respekterade så att säga som har klagat till ledningen. Sundblad ställde höga krav på killarnas fysik, något som inte alltid har uppskattats av spelarna. Under Tornberg, Kenta var knappt inblandad i planeringen av sommarträningen, så dalade klubbens krav på spelarna. Något som Sundblad, med råge, åtgärdade. Jag vet inte om laget har förlorat en match under denna säsong på grund av att spelarna är slutkörda i tredje?
Det känns inte som att laget har haft en edge i att vara vältränade i varje fall. Många ledningar som har gått åt helvete under säsongen… Stenhård träning ska det självklart vara, men dom ska ju gärna kunna tillgodogöra sig den hårda träningen också.
Jag tycker i alla fall vi såg resultatet av Sundblads träning, exempelvis senaste matchen mot Växjö. Växjö klarade inte av att köra av oss trots ett bättre spelarmaterial, laget klarade av att spela med en hög press under hela matchen och hade ett spelmässigt övertag i slutminuterna av egentligen alla perioder. Bara titta på en spelare som Glenn, hur stark är inte han i närkamperna? Killen är inte speciellt gammal och kan försvara pucken galant. Han är mer eller mindre en produkt av Sundblads träningsfilosofi.
Med det sagt så justerade Sundblad mängden träning efter en del klagomål, det var innan den här säsongen ens börjat. Jag har inte sett några tendenser till att laget skulle vara nedtränat eller lida av för mycket träning sedan Sundblad kom in. Under Kentas sista år och Tornbergs första så orkade laget inte spela en hel match, det stod pinsamt tydligt. Jag har hellre att tränarna har möjligheten att tona ned träningen och fortfarande bibehålla en hög fysisk status än problemet Sundblad ställdes inför när han först kom in i klubben. Spelarna orkade inte spela en hel match och Sundblad behövde träna upp dem mitt under säsongen.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
carl.
04/03/2019 kl. 15:40 #12506Karl
DeltagareVilken mardröm jag hade inatt. Drömde att vi sponsorer och fans blivit blåsta an NJ. Enroth har spelat sin sista match för Örebro var huvudnyhet efter Växjömatchen. Vaknade med snudd på panik och var tvungen att gå in på NA direkt
Den är jobbig. Det värsta är om du hade gått in på NA och så visade det sig vara sant. Det du dock inte visste då var att du inte heller hade vaknat utan drömde två drömmar i samma dröm.
Hahaha !!
Synd att målvakter är så extremt dyra, men de är ju iofs minst halva laget. Vet att det till nästa säsong just nu jobbas hårt på Marcus Högberg. Men han vill främst se vad/om han får för erbjudande i Nordamerika. Även andra målvakter finns på listan, men Marcus står överst.
04/03/2019 kl. 15:17 #12505JN27
DeltagareVilken mardröm jag hade inatt. Drömde att vi sponsorer och fans blivit blåsta an NJ. Enroth har spelat sin sista match för Örebro var huvudnyhet efter Växjömatchen. Vaknade med snudd på panik och var tvungen att gå in på NA direkt
Den är jobbig. Det värsta är om du hade gått in på NA och så visade det sig vara sant. Det du dock inte visste då var att du inte heller hade vaknat utan drömde två drömmar i samma dröm.
04/03/2019 kl. 15:15 #12504Karl
DeltagareVilken mardröm jag hade inatt. Drömde att vi sponsorer och fans blivit blåsta an NJ. Enroth har spelat sin sista match för Örebro var huvudnyhet efter Växjömatchen. Vaknade med snudd på panik och var tvungen att gå in på NA direkt 😉
04/03/2019 kl. 13:33 #12499JN27
DeltagareEn dag kom den dagen, jag minns den som igår
Jag börja’ följa rödvitt, min kärlek blev så stor
Och kärleken för laget, den brinner än idag
Jag kommer alltid sjunga/älska, (för)mitt kära Örebroooo/ÖHKAlé alé alé – Alé alé alé
-
JN27.
-
JN27.
-
JN27.
-
JN27.
-
JN27.
04/03/2019 kl. 13:30 #12498pb_90
04/03/2019 kl. 13:27 #12497Andreas
KeymasterEn dag plötsligt,
Blev jag kär i dig.
Mitt hjärta slog,
För detta rödvita lag.
Tiden har gått,
Men jag står här än.
Och nu som då,
Älskar jag detta lag.
Örebro Örebro Örebro
…04/03/2019 kl. 13:23 #12496Andreas
KeymasterKan bara instämma i det. Vore grymt häftigt 🙂
04/03/2019 kl. 13:23 #12495JN27
DeltagareÄr det någon här i forumet som är med i 14-3 och kan ta emot typ förslag på saker, exempelvis ramsor och liknande?
Skulle så sjukt gärna vilja se en Örebro Hockey-version av ”Un giorno all’improvviso” – https://www.youtube.com/watch?v=kvVGkaz45SM
Känns som man skulle kunna få bra tryck på hemmastå med den.
Ja!
Engelsk text på ett ungefär:
One day suddenly,
I fell in love with you
My heart was beating
Don’t ask me why
Time has passed
But I’m still here
And now as then
I defend this city
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
One day suddenly,
I fell in love with you
My heart was beating
Don’t ask me why
Time has passed
But I’m still here
And now as then
I defend this city
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale aleEn möjlig översättning
En dag plötsligt,
Blev jag kär i dig.
Mitt hjärta slog,
Varför vet jag ej.
Tiden har gått,
Men jag är fortfarande här.
Och nu som då,
Älskar jag detta lag. (denna stad?)Precis, man kan säkert baka in rödvitt och Örebro någonstans där också, men tycker det är en förbannat bra ramsa och som har ett skönt tryck.
04/03/2019 kl. 13:22 #12494Andreas
KeymasterVad finns det för substans i ryktet gällande Anders Lindbäck?
Är det bara jag som är skeptisk till den värvningen om den nu skulle infrias?
Han har ju legat och sladdat på 90 % och även legat en bit under varje säsong sedan 2014-15.
Känns inte riktigt som den stabila målvakt vi skulle behöva. Om Örebro har möjlighet tycker jag man ska lägga krutet på Enroth, i annat fall bör man leta efter någon som har varit stabil under ett antal säsonger och gärna på en högre nivå än Finska ligan.Han var ett alternativ till Enroth nu på slutet, men han är skitdyr och jag tror inte han är ett seriöst alternativ till nästa säsong.
04/03/2019 kl. 13:20 #12493Andreas
KeymasterÄr det någon här i forumet som är med i 14-3 och kan ta emot typ förslag på saker, exempelvis ramsor och liknande?
Skulle så sjukt gärna vilja se en Örebro Hockey-version av ”Un giorno all’improvviso” – https://www.youtube.com/watch?v=kvVGkaz45SM
Ja!
Engelsk text på ett ungefär:
One day suddenly,
I fell in love with you
My heart was beating
Don’t ask me why
Time has passed
But I’m still here
And now as then
I defend this city
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
One day suddenly,
I fell in love with you
My heart was beating
Don’t ask me why
Time has passed
But I’m still here
And now as then
I defend this city
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale ale
Ale ale ale ale ale aleEn möjlig översättning
En dag plötsligt,
Blev jag kär i dig.
Mitt hjärta slog,
Varför vet jag ej.
Tiden har gått,
Men jag är fortfarande här.
Och nu som då,
Älskar jag detta lag. (denna stad?)04/03/2019 kl. 13:02 #12489JN27
DeltagareÄr det någon här i forumet som är med i 14-3 och kan ta emot typ förslag på saker, exempelvis ramsor och liknande?
04/03/2019 kl. 10:59 #12488carl
04/03/2019 kl. 09:36 #12486JN27
DeltagareVad finns det för substans i ryktet gällande Anders Lindbäck?
Är det bara jag som är skeptisk till den värvningen om den nu skulle infrias?
Han har ju legat och sladdat på 90 % och även legat en bit under varje säsong sedan 2014-15.
Känns inte riktigt som den stabila målvakt vi skulle behöva. Om Örebro har möjlighet tycker jag man ska lägga krutet på Enroth, i annat fall bör man leta efter någon som har varit stabil under ett antal säsonger och gärna på en högre nivå än Finska ligan.-
JN27.
03/03/2019 kl. 22:29 #12485pb_90
03/03/2019 kl. 20:59 #12484JN27
DeltagareTror Niklas som huvudansvarig har haft stor påverkan över detta faktiskt. Känns som att spelarna verkligen lirar för tränarna vilket tyder på en jäkligt bra sammanhållning.
03/03/2019 kl. 20:35 #12483Andreas
KeymasterOch sen måste väl Glenn ha spelat till sig ett nytt kontrakt här på slutet? Han har verkligen lyft sig, och jag tycker fan i mig att han har lyft sig i spelet med puck och allting?
Jag anser samma sak. Han har varit en av lagets bästa spelare senaste matcherna.
Han såg så väldigt långsamt och vilsen ut i början på säsongen, men nu jävlar sätter han proppar överallt med bra timing och täcker skott bättre än någonsin.
03/03/2019 kl. 13:55 #12482JN27
DeltagareHela den kedjan har ju levererat enormt mycket. Tror alla tre triggar varandra riktigt mycket både i match och på träning. Den bör vara intakt till nästa säsong.
03/03/2019 kl. 13:02 #12481pb_90
DeltagareOch sen måste väl Glenn ha spelat till sig ett nytt kontrakt här på slutet? Han har verkligen lyft sig, och jag tycker fan i mig att han har lyft sig i spelet med puck och allting?
-
-
FörfattareInlägg