Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,676 till 4,700 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Karl
    Deltagare

Vilken mardröm jag hade inatt. Drömde att vi sponsorer och fans blivit blåsta an NJ. Enroth har spelat sin sista match för Örebro var huvudnyhet efter Växjömatchen. Vaknade med snudd på panik och var tvungen att gå in på NA direkt 😉

Den är jobbig. Det värsta är om du hade gått in på NA och så visade det sig vara sant. Det du dock inte visste då var att du inte heller hade vaknat utan drömde två drömmar i samma dröm.

Hahaha !!

Synd att målvakter är så extremt dyra, men de är ju iofs minst halva laget. Vet att det till nästa säsong just nu jobbas hårt på Marcus Högberg. Men han vill främst se vad/om han får för erbjudande i Nordamerika. Även andra målvakter finns på listan, men Marcus står överst.

JN27
    Deltagare

Vilken mardröm jag hade inatt. Drömde att vi sponsorer och fans blivit blåsta an NJ. Enroth har spelat sin sista match för Örebro var huvudnyhet efter Växjömatchen. Vaknade med snudd på panik och var tvungen att gå in på NA direkt 😉

Den är jobbig. Det värsta är om du hade gått in på NA och så visade det sig vara sant. Det du dock inte visste då var att du inte heller hade vaknat utan drömde två drömmar i samma dröm.

Karl
    Deltagare

JN27
    Deltagare

En dag kom den dagen, jag minns den som igår
    Jag börja’ följa rödvitt, min kärlek blev så stor
    Och kärleken för laget, den brinner än idag
    Jag kommer alltid sjunga/älska, (för)mitt kära Örebroooo/ÖHK

Alé alé alé – Alé alé alé

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Jag kan tänka mig att det inte var så jäkla kul att lira för Sundblad..

Det har förekommit små ”uppror” kring hans hårda träning exempelvis. Ett par av de äldre killarna i laget, mer respekterade så att säga som har klagat till ledningen. Sundblad ställde höga krav på killarnas fysik, något som inte alltid har uppskattats av spelarna. Under Tornberg, Kenta var knappt inblandad i planeringen av sommarträningen, så dalade klubbens krav på spelarna. Något som Sundblad, med råge, åtgärdade. Jag vet inte om laget har förlorat en match under denna säsong på grund av att spelarna är slutkörda i tredje?

Det känns inte som att laget har haft en edge i att vara vältränade i varje fall. Många ledningar som har gått åt helvete under säsongen… Stenhård träning ska det självklart vara, men dom ska ju gärna kunna tillgodogöra sig den hårda träningen också.

Andreas
    Keymaster

En dag plötsligt,
    Blev jag kär i dig.
    Mitt hjärta slog,
    För detta rödvita lag.
    Tiden har gått,
    Men jag står här än.
    Och nu som då,
    Älskar jag detta lag.
    Örebro Örebro Örebro

Andreas
    Keymaster

Kan bara instämma i det. Vore grymt häftigt 🙂

JN27
    Deltagare

Är det någon här i forumet som är med i 14-3 och kan ta emot typ förslag på saker, exempelvis ramsor och liknande?

Skulle så sjukt gärna vilja se en Örebro Hockey-version av ”Un giorno all’improvviso” – https://www.youtube.com/watch?v=kvVGkaz45SM

Känns som man skulle kunna få bra tryck på hemmastå med den.

Ja!

Engelsk text på ett ungefär:

One day suddenly,
    I fell in love with you
    My heart was beating
    Don’t ask me why
    Time has passed
    But I’m still here
    And now as then
    I defend this city
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    One day suddenly,
    I fell in love with you
    My heart was beating
    Don’t ask me why
    Time has passed
    But I’m still here
    And now as then
    I defend this city
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale

En möjlig översättning

En dag plötsligt,
    Blev jag kär i dig.
    Mitt hjärta slog,
    Varför vet jag ej.
    Tiden har gått,
    Men jag är fortfarande här.
    Och nu som då,
    Älskar jag detta lag. (denna stad?)

Precis, man kan säkert baka in rödvitt och Örebro någonstans där också, men tycker det är en förbannat bra ramsa och som har ett skönt tryck.

Andreas
    Keymaster

Vad finns det för substans i ryktet gällande Anders Lindbäck?

Är det bara jag som är skeptisk till den värvningen om den nu skulle infrias?
    Han har ju legat och sladdat på 90 % och även legat en bit under varje säsong sedan 2014-15.
    Känns inte riktigt som den stabila målvakt vi skulle behöva. Om Örebro har möjlighet tycker jag man ska lägga krutet på Enroth, i annat fall bör man leta efter någon som har varit stabil under ett antal säsonger och gärna på en högre nivå än Finska ligan.

Han var ett alternativ till Enroth nu på slutet, men han är skitdyr och jag tror inte han är ett seriöst alternativ till nästa säsong.

Andreas
    Keymaster

Är det någon här i forumet som är med i 14-3 och kan ta emot typ förslag på saker, exempelvis ramsor och liknande?

Skulle så sjukt gärna vilja se en Örebro Hockey-version av ”Un giorno all’improvviso” – https://www.youtube.com/watch?v=kvVGkaz45SM

Ja!

Engelsk text på ett ungefär:

One day suddenly,
    I fell in love with you
    My heart was beating
    Don’t ask me why
    Time has passed
    But I’m still here
    And now as then
    I defend this city
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    One day suddenly,
    I fell in love with you
    My heart was beating
    Don’t ask me why
    Time has passed
    But I’m still here
    And now as then
    I defend this city
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale
    Ale ale ale ale ale ale

En möjlig översättning

En dag plötsligt,
    Blev jag kär i dig.
    Mitt hjärta slog,
    Varför vet jag ej.
    Tiden har gått,
    Men jag är fortfarande här.
    Och nu som då,
    Älskar jag detta lag. (denna stad?)

JN27
    Deltagare

carl
    Deltagare

Det har förekommit små ”uppror” kring hans hårda träning exempelvis. Ett par av de äldre killarna i laget, mer respekterade så att säga som har klagat till ledningen. Sundblad ställde höga krav på killarnas fysik, något som inte alltid har uppskattats av spelarna. Under Tornberg, Kenta var knappt inblandad i planeringen av sommarträningen, så dalade klubbens krav på spelarna. Något som Sundblad, med råge, åtgärdade. Jag vet inte om laget har förlorat en match under denna säsong på grund av att spelarna är slutkörda i tredje?

JN27
    Deltagare

Vad finns det för substans i ryktet gällande Anders Lindbäck?

Är det bara jag som är skeptisk till den värvningen om den nu skulle infrias?
    Han har ju legat och sladdat på 90 % och även legat en bit under varje säsong sedan 2014-15.
    Känns inte riktigt som den stabila målvakt vi skulle behöva. Om Örebro har möjlighet tycker jag man ska lägga krutet på Enroth, i annat fall bör man leta efter någon som har varit stabil under ett antal säsonger och gärna på en högre nivå än Finska ligan.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Tror Niklas som huvudansvarig har haft stor påverkan över detta faktiskt. Känns som att spelarna verkligen lirar för tränarna vilket tyder på en jäkligt bra sammanhållning.

Andreas
    Keymaster

Och sen måste väl Glenn ha spelat till sig ett nytt kontrakt här på slutet? Han har verkligen lyft sig, och jag tycker fan i mig att han har lyft sig i spelet med puck och allting?

Jag anser samma sak. Han har varit en av lagets bästa spelare senaste matcherna.

Han såg så väldigt långsamt och vilsen ut i början på säsongen, men nu jävlar sätter han proppar överallt med bra timing och täcker skott bättre än någonsin.

JN27
    Deltagare

Hela den kedjan har ju levererat enormt mycket. Tror alla tre triggar varandra riktigt mycket både i match och på träning. Den bör vara intakt till nästa säsong.

pb_90
    Deltagare

Och sen måste väl Glenn ha spelat till sig ett nytt kontrakt här på slutet? Han har verkligen lyft sig, och jag tycker fan i mig att han har lyft sig i spelet med puck och allting?

pb_90
    Deltagare

Sjukt spännande avslutning på serien nu! Och äntligen är det vi som jagar någonting istället för att vara jagade.

Vinst mot Timrå borta samtidigt som Linköping åker på däng mot frölunda borta och Färjestad pulvriserar Brynäs… ja då är vi IKAPP!

Sjukt intressant!

JN27
    Deltagare

LHC har dubbelmöte med Luleå och vi möter Timrå borta och Färjestad hemma. Med ren vilja är det 6 poäng men jag är nöjd om vi tar åtminstone 5 på de två matcherna. Då har vi ett litet mentalt försprång. Tror det är Brynäs vi kommer få tampas med om sista platsen i slutspelet och där har ju vi fördel med tanke på målskillnaden. Jäklar vad spännande det är nu.

Henric
    Keymaster

Mora har det tufft i kaffeburken just nu. Hoppas det fortsätter så.

Andreas
    Keymaster

”Formstarka Växjös segersvit tog slut mot Örebro men det krävdes straffar innan hemmalaget kunde avgå med segern. ” och oddset skilde knappt ingenting. räknas vi in som ett topplag?

I formtabellen ja, annars njae…

D.O
    Deltagare

”Formstarka Växjös segersvit tog slut mot Örebro men det krävdes straffar innan hemmalaget kunde avgå med segern. ” och oddset skilde knappt ingenting. räknas vi in som ett topplag?

Henric
    Keymaster

Härlig seger! 2 pinnar mot Lakers fnyser man inte bort. Hoppas bara FBK gör jobbet nu.

Personal Jesus
    Deltagare

Sjukt stolt över laget som lyckats ta 5 poäng denna vecka.
    Bara 3 poäng upp till LHC.

Visar 25 inlägg - 4,676 till 4,700 (av 13,266 totalt)