Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
02/03/2019 kl. 16:42 #12471
Andreas
KeymasterVäxjös mål kom av ingenting. Trist. Tycker Örebro haft det mesta av spelet.
02/03/2019 kl. 12:39 #12468JN27
DeltagareVäxjö är ett jävla bra lag och med Versteeg känns det som att de faktiskt kan utmana om titeln. Deras defensiv är ruggig och det är väl det som brukar göra att lag faktiskt går långt.
Tuff match idag. Gissningsvis målsnålt igen?
Vi ska verkligen inte tro att man kan gå ner och förvänta sig seger. Det som kan tala till vår fördel är jaktviljan. Vi har allt att spela för och hungern kan göra att vi är starkare. Vi har dessutom varit riktigt bra hemma.
02/03/2019 kl. 10:12 #12467Andreas
KeymasterVäxjö är ett jävla bra lag och med Versteeg känns det som att de faktiskt kan utmana om titeln. Deras defensiv är ruggig och det är väl det som brukar göra att lag faktiskt går långt.
Tuff match idag. Gissningsvis målsnålt igen?
01/03/2019 kl. 21:03 #12466JN27
DeltagareMorajäveln verkar gå och vinna också……
01/03/2019 kl. 17:53 #12465Elbowing
DeltagareAngående Högberg tror jag inte han är på väg hem än på några år.
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/orebro/spotlight-marcus-hogberg–599585.aspx
01/03/2019 kl. 17:46 #12464JN27
DeltagareHar nog sagt det tidigare men skulle mer än gärna se Nicolai Meyer i Örebrotröjan nästa säsong. Tror nämligen inte att SSK avancerar uppåt. Satan vilka fina stats han har https://www.eliteprospects.com/player/33795/nicolai-meyer
Han imponerar något jävulskt. Ska bli mycket intressant att se vilken SHL-klubb han hamnar i.
Känns ju som att Skånelagen ligger bra till med tanke på närheten hem till Danmark, men men man vet ju aldrig. Tycker NJ borde vara med och hugga iallafall. En bra och relativt billig lösning för en ganska så hög spets.
01/03/2019 kl. 17:42 #12463JN27
DeltagareÄr det någon som kan säga med säkerhet var och när ryktet om att Peter Andersson skulle ta över Örebro och Marcus Högberg flyttar hem kommer från?
Jag hör det från olika håll, inte de håll man normalt hör trovärdiga rykten, men de som jag skulle säga är trovärdiga verkar ovetandes om detta.
Man vill ju att det ska vara sant att Högberg kommer hem, för det är ändå inte helt uppåt väggarna konstigt att han skulle göra, men Peter Andersson kommer inte bryta kontraktet med Malmö.
Peter Andersson-ryktet känns jättekonstigt. Peter har ju typ hela sitt liv i Malmö även om han är Örebroare, liksom Patrik Sylvegård. Vad gäller Högberg så har jag verkligen noll koll. Men att det skulle bli Örebro känns ju som möjligt med tanke på att Monstret numera är i LHC.
01/03/2019 kl. 16:33 #12462Andreas
KeymasterÄr det någon som kan säga med säkerhet var och när ryktet om att Peter Andersson skulle ta över Örebro och Marcus Högberg flyttar hem kommer från?
Jag hör det från olika håll, inte de håll man normalt hör trovärdiga rykten, men de som jag skulle säga är trovärdiga verkar ovetandes om detta.
Man vill ju att det ska vara sant att Högberg kommer hem, för det är ändå inte helt uppåt väggarna konstigt att han skulle göra, men Peter Andersson kommer inte bryta kontraktet med Malmö.
01/03/2019 kl. 16:29 #12461Andreas
KeymasterHar nog sagt det tidigare men skulle mer än gärna se Nicolai Meyer i Örebrotröjan nästa säsong. Tror nämligen inte att SSK avancerar uppåt. Satan vilka fina stats han har https://www.eliteprospects.com/player/33795/nicolai-meyer
Han imponerar något jävulskt. Ska bli mycket intressant att se vilken SHL-klubb han hamnar i.
01/03/2019 kl. 15:01 #12460JN27
DeltagareHar nog sagt det tidigare men skulle mer än gärna se Nicolai Meyer i Örebrotröjan nästa säsong. Tror nämligen inte att SSK avancerar uppåt. Satan vilka fina stats han har https://www.eliteprospects.com/player/33795/nicolai-meyer
01/03/2019 kl. 14:32 #12459JN27
DeltagareSur förlust igår, men trots allt en väl genomförtd bortamatch. Jobbigt dock att vi har en match mindre på oss att ta oss förbi LHC och BIF.
Vad tror ni om bröderna Spink? Troligast är att de kommer att avsluta sin sejour hos oss och jag har svårt att se att något annat SHL-lag kommer att plocka dem. Men i allsvenskan skulle de säkert kunna vara en attraktion. På ett sätt så hoppas jag att de blir kvar i sverige, kanske i BIK?
Om det stämmer att Lang och Lindholm är klara, vilket det gör göra, så är det väldigt svårt att se Spinks få plats någonstans.
Jag hoppas på en ganska lugn silly, tror det kan vara nyttigt för klubben. Vill se förlängningar med Glenn och Sallinen, samt Weinstock (1 år) och Hedman (1 år). Kluven till Virta (med hänsyn till lön & lägger honom i samma fack som Lang/Lindholm och vet inte om det finns plats).
På backsidan räknar jag med att Ebert är förlorad, men det jag är orolig för är att även Näkyvä försvinner till KHL/NLA. Väldigt viktigt om han stannar, tror han skulle vara ännu bättre nästa säsong.
Så det som ska göras i värvningsväg som jag ser det:
1. Hitta en förstakeeper (viktigt!)
2. Ersättare till Ebert
3. Ta hem Pilö, och ev. ersättare till Arnesson beroende på om man vill starta med 7 eller 8 backar
4. Krydda med en eller två spetsforwards. Skulle ge 14 eller 15 forwards i truppen.Tror man kommer lägga den största delen av pengarna på en keeper. Stéen blir nog kvar, kan inte riktigt tänka mig något annat.
Spinkarna försvinner, de är ju i princip utanför laget redan.
I övrigt håller jag med dig vad gäller förlängningar.
En ersättare till Ebert blir ju svårt, men en likvärdig back med bra skott behövs garanterat.
Palushaj blir ju eventuellt kvar nu med tanke på skadan. Om inte det redan är klart med någon klubb i NLA, typ.Två spetsforwards plus en center är väl det vi behöver. Därefter tror jag att laget är klart.
Kommer säkert bli en dyrare Silly men tvärtom en betydligt lugnare på det viset att man inte behöver jaga bredd.
Får vi in ett etablerat namn på GM-positionen så kan vi nog räkna med några fina presenter till nästa säsong.01/03/2019 kl. 13:52 #12458Yongma112
DeltagareSur förlust igår, men trots allt en väl genomförtd bortamatch. Jobbigt dock att vi har en match mindre på oss att ta oss förbi LHC och BIF.
Vad tror ni om bröderna Spink? Troligast är att de kommer att avsluta sin sejour hos oss och jag har svårt att se att något annat SHL-lag kommer att plocka dem. Men i allsvenskan skulle de säkert kunna vara en attraktion. På ett sätt så hoppas jag att de blir kvar i sverige, kanske i BIK?
Om det stämmer att Lang och Lindholm är klara, vilket det gör göra, så är det väldigt svårt att se Spinks få plats någonstans.
Jag hoppas på en ganska lugn silly, tror det kan vara nyttigt för klubben. Vill se förlängningar med Glenn och Sallinen, samt Weinstock (1 år) och Hedman (1 år). Kluven till Virta (med hänsyn till lön & lägger honom i samma fack som Lang/Lindholm och vet inte om det finns plats).
På backsidan räknar jag med att Ebert är förlorad, men det jag är orolig för är att även Näkyvä försvinner till KHL/NLA. Väldigt viktigt om han stannar, tror han skulle vara ännu bättre nästa säsong.
Så det som ska göras i värvningsväg som jag ser det:
1. Hitta en förstakeeper (viktigt!)
2. Ersättare till Ebert
3. Ta hem Pilö, och ev. ersättare till Arnesson beroende på om man vill starta med 7 eller 8 backar
4. Krydda med en eller två spetsforwards. Skulle ge 14 eller 15 forwards i truppen.01/03/2019 kl. 11:14 #12457Rebound
01/03/2019 kl. 10:10 #12456pb_90
DeltagareOm Mora dessutom kammar noll i båda matcherna mot FBk nu idag och imorgon så kan vi skriva av dom helt också. Finns inte en chans i helvetet att dom klarar av att ta in nio poäng på fem matcher i den formen dom är i..
01/03/2019 kl. 09:57 #12455JN27
DeltagareJag skulle vilja påstå att resultaten var till vår fördel ändå igår trots förlust.
Brynäs plockar enbart en poäng hemma och har nu bara två hemmamatcher kvar av sex tot.
Linköping kammar noll hemma och har nu lika många hemmamatcher kvar som oss.
Jag tror på god chans att kliva om Brynäs men Linköping blir svårare.
Jag skulle nog också vilja påstå att vi har det lättaste schemat kvar av dom tre?
Timrå, Malmö, Skellefteå och Mora ser jag som potentiella trepoängsmatcher. Dom två svåraste matcherna mot FBK och Växjö så har vi hemmaplansfördel.
En nackdel är att Linköping och Brynäs möter varann i slutet.
Egentligen är jag nöjd bara vi slipper kvala… men svårt att inte drömma lite..
Tre poäng imorgon samt att både LHC och Brynäs åker på torsk så tror jag att vi har bäst chans på den sista platsen. Detta pga att det är en oerhörd press för de två lag som är jagade.
Kan vi sedan hålla någon sorts kontinuitet så borde vi kunna hålla dem bakom oss oavsett om den ena eller andra av dom vinner.01/03/2019 kl. 09:52 #12454pb_90
DeltagareJag skulle vilja påstå att resultaten var till vår fördel ändå igår trots förlust.
Brynäs plockar enbart en poäng hemma och har nu bara två hemmamatcher kvar av sex tot.
Linköping kammar noll hemma och har nu lika många hemmamatcher kvar som oss.
Jag tror på god chans att kliva om Brynäs men Linköping blir svårare.
Jag skulle nog också vilja påstå att vi har det lättaste schemat kvar av dom tre?
Timrå, Malmö, Skellefteå och Mora ser jag som potentiella trepoängsmatcher. Dom två svåraste matcherna mot FBK och Växjö så har vi hemmaplansfördel.
En nackdel är att Linköping och Brynäs möter varann i slutet.
Egentligen är jag nöjd bara vi slipper kvala… men svårt att inte drömma lite..
28/02/2019 kl. 21:42 #12451Andreas
KeymasterEn bra insats, men även Frölunda har fin form och ett bättre lag i grund och botten. Ingen skam i denna förlust.
28/02/2019 kl. 21:16 #12450JN27
DeltagareEnroth 85 % idag.. trist då han återigen var bra. Men men det var väntat. LHC torskade iaf så där är läget oförändrat.
28/02/2019 kl. 21:13 #12449Henric
KeymasterSurt, men all good things come to an end. På’t igen nästa match.
28/02/2019 kl. 20:07 #12448D.O
DeltagareTar inte Frölunda ”screening” till en helt annan nivå???
28/02/2019 kl. 19:47 #12447Personal Jesus
DeltagareHelt ok första period.
28/02/2019 kl. 18:56 #12446D.O
DeltagareEhm, en tanke som slog mig,, Har för mig att jag läste antingen här eller på svenskfans att vi har Popovic att tacka för Enroth kom hit för att Enroth vill spela VM?(Någon som kan säga om det stämmer säg gärna till) Vad händer om vi går till Slutspel, hur sugen kommer Enroth att vara+? 😛
28/02/2019 kl. 17:12 #12445pb_90
DeltagareJag är jävligt nöjd med att laget har satt sig i den sitsen som dom har gjort redan. Och självklart så kommer man närmre en förlust med varje vinst! 😉 Det troligaste är väl en torsk, men med den formen och moralen som dom har nu så kan dom absolut ta poäng!
28/02/2019 kl. 16:37 #12444Andreas
KeymasterFrölunda ser väldigt starka ut hemma, men Örebro har också en oförskämt bra form. Det kommer bli en mycket intressant match 🙂
28/02/2019 kl. 11:55 #12440Andreas
KeymasterHur är känslan hos alla idag?
Min är inte bra, jag tror tyvärr att sviten bryts idag. Vilket isåfall skulle vara helt naturligt. Skulle mot förmodan Enroth fortsätta storspela och backspelet klaffa så borde vi kunna lyfta en poäng. Men någon seger tror jag dessvärre inte på.
(Det brukar gå bra när man tror att det går åt helvete).Jag går på moln. Himmelen är blå och gräset är grågrönt. Livet är härligt och vi kan alla gånger vinna en match till 😀
-
FörfattareInlägg