Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
28/02/2019 kl. 11:54 #12439
Andreas
KeymasterDet börjar gå rykten om att Enroth i kontraktet skall ha en klausul om ytterligare pengar om ÖHK kniper en slutspelsplats. Det stämmer absolut inte. Ju bättre han spelar desto säkrare blir han för en VM-plats. Hans största mål är att knipa en förstaspade i Tre Kronor för att sedan få ett NHL-kontrakt.
Precis. Det stämmer inte. Han får bonus om vi undviker kval, men inget om slutspel.
28/02/2019 kl. 11:39 #12438Karl
DeltagareDet börjar gå rykten om att Enroth i kontraktet skall ha en klausul om ytterligare pengar om ÖHK kniper en slutspelsplats. Det stämmer absolut inte. Ju bättre han spelar desto säkrare blir han för en VM-plats. Hans största mål är att knipa en förstaspade i Tre Kronor för att sedan få ett NHL-kontrakt.
28/02/2019 kl. 08:26 #12437JN27
DeltagareHur är känslan hos alla idag?
Min är inte bra, jag tror tyvärr att sviten bryts idag. Vilket isåfall skulle vara helt naturligt. Skulle mot förmodan Enroth fortsätta storspela och backspelet klaffa så borde vi kunna lyfta en poäng. Men någon seger tror jag dessvärre inte på.
(Det brukar gå bra när man tror att det går åt helvete).27/02/2019 kl. 19:56 #12436Personal Jesus
DeltagareÄnnu en spelare måste avsluta sin karriär pga hjärnskakning.
Så djävla tragiskt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/ngqvVB/anton-grundel-avslutar-karriaren27/02/2019 kl. 18:36 #12435carl
DeltagareDet blir så jäkla intressant nu på slutet! Det underliggande siffrorna har sett galet bra ut hela säsongen men ett kasst BP och till en början kasst PP tillsammans med svagt målvaktsspel har dragit ner laget i dyn. Nu när man har åtgärdat det ordentligt (skulle jag vilja påstå) så återstår fortfarande den grymma underliggande statistiken.
Jag hakar nog faktiskt på tåget som vill se en förlängning på tränartrion. Dom har verkligen tweakat spelet så att helheten fungerar till slut!
Jag skulle verkligen vilja se en förlängning på samtliga. Det enda frågetecknet är ju Löwdahl och det har ju egentligen bara att göra med om han själv vill. Han har ju sagt tidigare att han vill ner i juniorleden igen och jobba men om han gör ett fantastiskt jobb i SHL så känns det ju som att det borde locka lite iallafall?
I annat fall är det ju om man placerar Jörgen på Forwards och sätter Niklas som huvudansvarig och tar in en backcoach till nästa säsong.Typ en gammal back, typ Mitell? 😉
27/02/2019 kl. 15:57 #12434JN27
DeltagareDet blir så jäkla intressant nu på slutet! Det underliggande siffrorna har sett galet bra ut hela säsongen men ett kasst BP och till en början kasst PP tillsammans med svagt målvaktsspel har dragit ner laget i dyn. Nu när man har åtgärdat det ordentligt (skulle jag vilja påstå) så återstår fortfarande den grymma underliggande statistiken.
Jag hakar nog faktiskt på tåget som vill se en förlängning på tränartrion. Dom har verkligen tweakat spelet så att helheten fungerar till slut!
Jag skulle verkligen vilja se en förlängning på samtliga. Det enda frågetecknet är ju Löwdahl och det har ju egentligen bara att göra med om han själv vill. Han har ju sagt tidigare att han vill ner i juniorleden igen och jobba men om han gör ett fantastiskt jobb i SHL så känns det ju som att det borde locka lite iallafall?
I annat fall är det ju om man placerar Jörgen på Forwards och sätter Niklas som huvudansvarig och tar in en backcoach till nästa säsong.27/02/2019 kl. 15:53 #12433pb_90
27/02/2019 kl. 14:31 #12432Henric
KeymasterInnan säsongen hade jag tagit Nihlstorp. Inte nu. Vi behöver något vassare. Tänk vad detta lag hade kunnat åstadkomma om Enroth varit med oss sedan dag 1? Jag har hela tiden hävdat att det enda som egentligen saknats i det här laget är en stabil och jämn målvakt. Även om vi hade haft någon som är lite sämre än Enroth från början av året spekulerar jag i att vi hade spelat hem ungefär 10-15 poäng mer än vi har i detta nu. Då hade vi i detta nu legat på övre halvan av tabellen. Spekulation såklart, men jag vidhåller att våra övriga lagdelar i huvudsak är det starkaste vi sett sedan vi gick upp. En direktplats i slutspelet hade inte varit långt bort. Skulle vi mot all förmodan lyckas knyta Enroth till oss över nästa sässe också skulle det i mångt och mycket kunna väga upp försämringar i övriga lagdelar om vi tänker att Ebert och Palushaj försvinner tex.
Hursom, kul att spekulera. Nu ser vi till att vinna nästa match också även om jag befarar att det är dags att torska snart. >
Risken finns ju givetvis men finns inget som tyder på det i dagsläget. Alla har ju ett jäkla självförtroende. Tror alla tycker det är kul att spela nu och dessutom så spelar de på ett sätt där de sparar energi. Det är ingen som kör slut på sig själv. Kan man hålla i det dom sista omgångarna så vore det helt fantastiskt.
Jag håller med. Jag hade räknat med torsk i Jönköping också, och se hur det gick. Grabbarna bara kör, och så länge de kan hålla den här känslan i kroppen och få det stöd Enroth gett de samt fortsätta stötta honom på det sätt de gjort kan precis vad som helst hända.
27/02/2019 kl. 11:26 #12431JN27
DeltagareInnan säsongen hade jag tagit Nihlstorp. Inte nu. Vi behöver något vassare. Tänk vad detta lag hade kunnat åstadkomma om Enroth varit med oss sedan dag 1? Jag har hela tiden hävdat att det enda som egentligen saknats i det här laget är en stabil och jämn målvakt. Även om vi hade haft någon som är lite sämre än Enroth från början av året spekulerar jag i att vi hade spelat hem ungefär 10-15 poäng mer än vi har i detta nu. Då hade vi i detta nu legat på övre halvan av tabellen. Spekulation såklart, men jag vidhåller att våra övriga lagdelar i huvudsak är det starkaste vi sett sedan vi gick upp. En direktplats i slutspelet hade inte varit långt bort. Skulle vi mot all förmodan lyckas knyta Enroth till oss över nästa sässe också skulle det i mångt och mycket kunna väga upp försämringar i övriga lagdelar om vi tänker att Ebert och Palushaj försvinner tex.
Hursom, kul att spekulera. Nu ser vi till att vinna nästa match också även om jag befarar att det är dags att torska snart.
Risken finns ju givetvis men finns inget som tyder på det i dagsläget. Alla har ju ett jäkla självförtroende. Tror alla tycker det är kul att spela nu och dessutom så spelar de på ett sätt där de sparar energi. Det är ingen som kör slut på sig själv. Kan man hålla i det dom sista omgångarna så vore det helt fantastiskt.
27/02/2019 kl. 11:24 #12430JN27
DeltagareEn spelare jag gärna ser i Örebro till nästa säsong såvida Mora åker ur, vilket jag inte tror att dom gör, är Mathias Bromé. Han är ju behållningen tillsammans med Juvonen i Mora.
fyra poäng igår och totalt 30 poäng på 45 matcher.27/02/2019 kl. 10:43 #12429Henric
KeymasterInnan säsongen hade jag tagit Nihlstorp. Inte nu. Vi behöver något vassare. Tänk vad detta lag hade kunnat åstadkomma om Enroth varit med oss sedan dag 1? Jag har hela tiden hävdat att det enda som egentligen saknats i det här laget är en stabil och jämn målvakt. Även om vi hade haft någon som är lite sämre än Enroth från början av året spekulerar jag i att vi hade spelat hem ungefär 10-15 poäng mer än vi har i detta nu. Då hade vi i detta nu legat på övre halvan av tabellen. Spekulation såklart, men jag vidhåller att våra övriga lagdelar i huvudsak är det starkaste vi sett sedan vi gick upp. En direktplats i slutspelet hade inte varit långt bort. Skulle vi mot all förmodan lyckas knyta Enroth till oss över nästa sässe också skulle det i mångt och mycket kunna väga upp försämringar i övriga lagdelar om vi tänker att Ebert och Palushaj försvinner tex.
Hursom, kul att spekulera. Nu ser vi till att vinna nästa match också även om jag befarar att det är dags att torska snart. 🙂
27/02/2019 kl. 09:25 #12428JN27
DeltagareGrym känsla idag. Oerhört viktigt att vi åtminstone kan bocka av en seger denna mycket svåra vecka. Trist med Kalle bara, han är ju viktig i det defensiva arbetet som vi gjort väldigt bra.
Frågan är vem som går in där istället för honom?Dom lär inte ändra runt i de andra kedjorna för mycket så Spink borde väl vara given?
Nu något helt annat. Dagens svenskafans-post!
”Jag är så oerhört imponerad av förvandlingen som skett. NJ gjorde som jag sa, ut med mössan i hand och sökte finansiärer till en värvning. Den verkar ju onekligen fallit i god jord. På tal om målvakter, hörde talas om att Nihlstorp är på gång till nästa säsong.”
Och Nihlstorp sitter på kontrakt till 19/20 och är 35år.. Känns föga troligt!
Sry för att jag har lackat här ett par dagar! Borde ju bara vara tjo och tjim runt en segersvit som denna!
Är nog väldigt tveksam till att en Malmö-son lämnar Malmö. Jag hoppas inte att Nihlstorp är påväg hit. Jag ser hellre att man ger det en ärlig chans att förhandla med Enroth. Även om jag tror att han kommer vända tillbaka till Minsk.
Men uppenbart är ju att det är en målvakt av den kalibern vi måste ha in i laget.27/02/2019 kl. 09:21 #12427pb_90
DeltagareGrym känsla idag. Oerhört viktigt att vi åtminstone kan bocka av en seger denna mycket svåra vecka. Trist med Kalle bara, han är ju viktig i det defensiva arbetet som vi gjort väldigt bra.
Frågan är vem som går in där istället för honom?Dom lär inte ändra runt i de andra kedjorna för mycket så Spink borde väl vara given?
Nu något helt annat. Dagens svenskafans-post!
”Jag är så oerhört imponerad av förvandlingen som skett. NJ gjorde som jag sa, ut med mössan i hand och sökte finansiärer till en värvning. Den verkar ju onekligen fallit i god jord. På tal om målvakter, hörde talas om att Nihlstorp är på gång till nästa säsong.”
Och Nihlstorp sitter på kontrakt till 19/20 och är 35år.. Känns föga troligt!
Sry för att jag har lackat här ett par dagar! Borde ju bara vara tjo och tjim runt en segersvit som denna!
27/02/2019 kl. 08:59 #12426JN27
Frågan är vem som går in där istället för honom?27/02/2019 kl. 08:18 #12425pb_90
DeltagareDet är lika långt upp till Rögle på 7:e platsen nu som det är ner till Mora.
Med denna formen..
KOM IGEN VI KÖR VINST HELA SÄSONGEN UT!!!
26/02/2019 kl. 21:25 #12423Henric
KeymasterTre hjärtattacker och inga naglar kvar, men satan vad skönt! Jhonas Enroth!
26/02/2019 kl. 21:15 #12421Andreas
KeymasterLider med Glenn, men laget fortsätter att vara riktigt stabila. Svårslagna som attan just nu.
Vad med Glenn??
Han satte pucken i öppen kasse, men någon tusendel för sent.
26/02/2019 kl. 21:14 #12420Personal Jesus
DeltagareLider med Glenn, men laget fortsätter att vara riktigt stabila. Svårslagna som attan just nu.
Vad med Glenn??
26/02/2019 kl. 21:13 #12419Andreas
KeymasterLider med Glenn, men laget fortsätter att vara riktigt stabila. Svårslagna som attan just nu.
26/02/2019 kl. 21:12 #12418D.O
DeltagareJag är helt slut. jobbiga 3min
26/02/2019 kl. 21:07 #12417Personal Jesus
DeltagareOch brynäs åker på torsk.
26/02/2019 kl. 20:57 #12416Personal Jesus
DeltagareMinuten efter att jag började titta gör Warg mål😁
26/02/2019 kl. 20:56 #12415Andreas
KeymasterMen Rissanen hur Stabil har inte han blivit i det defensiva? .
Där har jag inte haft så mycket att klaga på innan heller på sistone. Idag slår han bra pass också.
26/02/2019 kl. 20:55 #12414D.O
DeltagareMen Rissanen hur Stabil har inte han blivit i det defensiva? .
26/02/2019 kl. 20:52 #12413Andreas
KeymasterNi som ser matchen, hur har det sett ut?
Stabilt som fan. Örebro håller tätt.
-
FörfattareInlägg