Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,826 till 4,850 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Förstår inte hur man kan missa en sån och med tanke på att Örebro stannar upp då den är så solklar så blir det såklart mål.. bra gjort Sjökvist och Nord.

Henric
    Keymaster

Fruktansvärd domarinsats. Katastrofal. Horribel start för Enroth. Inte mkt att göra på ngt av målen. Kanske borde varit alertare på första, men den är svår nör backen störtar så hårt på bortre i rätt läge. Andra skulle inte varit mål. Borde varit PP Örebro. Glasklar tripping.

pb_90
    Deltagare

Fan vilken fjärdekedja vi har i dagsläget alltså… Man kommer så jäkla långt på stenhårt jobb i den här ligan!

Andreas
    Keymaster

Ska jag vara ärlig tror jag någon tog information här och skickade den vidare till dem som sin egen utan att säga var de hittade det.

JN27
    Deltagare

Kul att aftonblaskan slänger ut Click-baits på andras bekostnad, dvs de som faktiskt snyggt nog delar uppgifter på detta forum. Jag gillar detta forum just pga den öppna och högkvalitativa diskussionen. Verkar gå att tjäna pengar på den också haha!

Karl
    Deltagare

”Man ska ha hört sig för med Anders Lindbäck..” Sanny Lindström om Örebros målvaktssituation till nästa säsong.

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/02/20/laget-i-ditt-lag/

Tveksam till Anders Lindbäck, han hade kostat 6M för att rädda oss nyligen. Nära det dubbla mot Enroth.

pb_90
    Deltagare

”Man ska ha hört sig för med Anders Lindbäck..” Sanny Lindström om Örebros målvaktssituation till nästa säsong.

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/02/20/laget-i-ditt-lag/

pb_90
    Deltagare

Såg att Lundskog ska intervjua Marcus Högberg snart.

En Örebro-kille i målet till nästa säsong skulle väl sitta fint? Skulle ni känna er säkra med Högberg och Steen till nästa säsong tex?

JN27
    Deltagare

Undrat vem som är mest nervös inför ikväll? Jag eller Enroth? 😀 Nu får vi se om ”min” plan klickar.

Jag kan ju iofs skylla på att de inte värvade Langhamer som jag ville ha ifall allt går åt pipsvängen.

Har en riktigt bra känsla inför ikväll. Dock så utgår jag ifrån att det går åt helvete. Det brukar alltid vara det bästa.

Henric
    Keymaster

Undrat vem som är mest nervös inför ikväll? Jag eller Enroth? 😀 Nu får vi se om ”min” plan klickar.

Jag kan ju iofs skylla på att de inte värvade Langhamer som jag ville ha ifall allt går åt pipsvängen.

Henric
    Keymaster

Örebro har:

Skjutit tredje flest skott i ligan.
    Släppt till sjätte minst skott i ligan.
    Tredje bäst corsi i ligan.
    Gjort åttonde mest mål i ligan.

Jag tycker att vi verkar har ett spel som med små justeringar kan bära långt.

Lite bättre målvakter bara egentligen som sagt…

Nyckeln ligger ju i det sista. Jag tycker att det i år varit det enklaste året att hitta vår akilleshäl. Det är ett d-a grisgöra att vara målis. Men när de är på plats avancerar man i tabellen. Sedan är få av de superhjältar. Med ett slarvigt försvar är det svårt att leverera, men det tycker jag i regel inte vi haft i år. Inte på samma sätt som tidigare iaf.

pb_90
    Deltagare

Örebro har:

Skjutit tredje flest skott i ligan.
    Släppt till sjätte minst skott i ligan.
    Tredje bäst corsi i ligan.
    Gjort åttonde mest mål i ligan.

Jag tycker att vi verkar har ett spel som med små justeringar kan bära långt.

Lite bättre målvakter bara egentligen som sagt…

pb_90
    Deltagare

Malmö har gjort tre mål mer än ÖHK hittills och skjutit 125 färre skott. Så att det skulle vara någon vidare stor skillnad i det hänseendet stämmer inte. Gillar man att lira lite mer försvarsspel och få mer skott mot egen kasse däremot så är det bättre att lira i Malmö som har 106 skott mer mot egen kasse.

Men som sagt, han måste ju säga något när dom frågar ändå. Jag skulle som du var inne på JN säga att han har fått en roll där han tillåts vara en spelande back lite mer.

JN27
    Deltagare

Det är ju ingen enorm skillnad, men jag tycker de är bättre på att föra matcher och hitta målet än vad Örebro är. Sedan har de samtidigt levt på sjukt bra målvaktsspel som gör att de ligger bra till i tabellen.

Håller med. Skrev förut att Ahlsenfelt var skadad men det är han ju inte längre.. Tänkte just säga att det blir intressant att se hur långt det räcker med både han och Nihlstorp borta men det ska nog ordna sig.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster

Det är ju ingen enorm skillnad, men jag tycker de är bättre på att föra matcher och hitta målet än vad Örebro är. Sedan har de samtidigt levt på sjukt bra målvaktsspel som gör att de ligger bra till i tabellen.

JN27
    Deltagare

Skulle inte säga att han är bitter, men jag tycker att han har rätt i att Malmö är lite mer spelande. Örebro spelar ju mycket på hög press och vinna puck där. Man är inte så mycket ett spelande eller spelförande lag på det viset. Man vill vinna puck högt och sedan ner i zon och snurra. Snitsiga uppspel eller snygga kombinationer är inte riktigt så Örebro spelar.

Nja, jag vet ärligt talat inte om de är så mycket mer spelande. Möjligtvis att de spelar utefter ett annat spelsystem, vilket är logiskt, och gör att det ser och känns annorlunda men nog tycker jag ändå Örebro är ett ganska spelande lag och många gånger för vi ju matcher men lyckas ändå inte vinna.
    Vad gäller Björk’s egen leverans i Malmö så har han ju på sju matcher som sagt levererat noll poäng och har -1 i +/- .
    Även där har han ju ramlat ner från att pendla mellan 1:a och 2:a backpar till en solid plats i 3:e. Dvs samma som i Örebro, innan han blev extraback.

Men jag kan samtidigt förstå att det är mer trivsamt att spela i Malmö där han fyller en roll i deras PP, som faktiskt steppat upp något.

Andreas
    Keymaster

Skulle inte säga att han är bitter, men jag tycker att han har rätt i att Malmö är lite mer spelande. Örebro spelar ju mycket på hög press och vinna puck där. Man är inte så mycket ett spelande eller spelförande lag på det viset. Man vill vinna puck högt och sedan ner i zon och snurra. Snitsiga uppspel eller snygga kombinationer är inte riktigt så Örebro spelar.

pb_90
    Deltagare

Mja… ett mer ”vinnande lag” är väl det man kan slå fast att Malmö är. Men att de skulle vara med spelande tror jag inte. I varje fall inte om man kollar på underliggande statistik. Sen kan det ju helt enkelt vara så att hans istid hoppat upp ett par minuter och det blir lite roligare då när han inte behöver fajtas med två av SHL:s bästa backar om offensiv istid.

Sen har han ju mäktat med hela noll poäng på sju matcher där nere.

Men vad ska man säga annars i hans situation. Han måste ju hitta på någonting i varje fall så att fansen blir glada.

JN27
    Deltagare

Ett helt annat ämne är att jag läste Hockeybladets intervju med Björk där han bland annat menar på att ”Det är ett mer spelande lag i Malmö. Vi spelar pucken ända från djupet bakom vårt eget mål och hittar lösningar så det är ett annat spelsystem, mycket roligare att spela.”

Anar man utifrån detta någon slags bitterhet? Eller är det bara för att man står på andra sidan så att säga?
    Kan inte riktigt utläsa hur Malmö är ett mer spelande lag än vad vi är och kollar man i special teams så är ju vi väldigt rörliga.

Jag kan köpa att han är lite sur över att vi inte gav honom en större roll men i det läge vi befunnit oss i nästan hela säsongen så är det ju svårt att ge en orutinerad spelare med ganska svagt försvarsspel en stor roll. Både Näkyvä och Ebert är ju hästlängder bättre försvarsmässigt och har en större offensiv sida. Då blir det en jättetuff konkurrenssituation.

pb_90
    Deltagare

Nejmen det mest efterblivna med hela historien är ju att dom säger att dom är så trötta på att diskutera domare samtidigt som dom bara diskuterar skiten hela tiden.

Ge helt enkelt blanka fan i att snacka om det och nörda mer på detaljer m.m.

Och kliché på kliché bara maler på och maler på. Hur många gånger har inte följande mening sagts i podden? Rätt säker på att det var bland det sista jag hörde innan jag slutade lyssna på den. Och utspelade sig sig självklart igen nu.

Ros: ”Tellan vad sägs på isen? Du har ju varit med förr.”

VI HAR HÖRT DET FÖRR OCH DET ÄR FORTFARANDE SAMMA SVAR!..

Tellan: ”Taskiga saker alltså. Det kan vara vad som helst.”

Det hade varit kul om Tellan inte ljög någon gång och sa det som faktiskt sägs.. Många på aftonbladets huvud skulle explodera över det hemska språket.

Haha har en riktig lackardag märker jag!

Henric
    Keymaster

Problemet den podden har är ju att dom helatiden har så mycket antingen/eller-diskussioner.
    Igår var det väl typ, Nyförvärven på Deadline Day eller Brendan Shinimin. Varför inte prata allmänt om hockey i SHL.

Igår blev det, precis som du sa PB, enbart snack om domarna. Och det första som sägs är att det är irriterande att man pratar illa om domarna när man inte kommer med konkreta förslag på hur det kan bli bättre. Oså gör dom inte ens det själva. Då blir det ju pajjigt.
    ”Har vi dåliga domare i SHL?” – NEJ! Men snälla någon, det vet ju alla att vi har.

Jag tycker det ofta uppkommer bra förslag på vad som skulle förbättra nivån. Kör med öppna kort. Likaväl som att man kör eftergranskningar av tacklingar kan man göra det på fler beslut än idag. Korta intervjuer med domarna där de får uttala sig om att ”shit, det där beslutet vill jag ta tillbaka” eller ”jag står fast vid det för att…”. Avdramatisera lite. Fokusera på att utbilda domare i coachande dömning. Mycket dialog med spelare och lag. Och följ upp det med publik genomlysning för mesta möjliga transperens. Det tror jag är steg 1.

JN27
    Deltagare

Problemet den podden har är ju att dom helatiden har så mycket antingen/eller-diskussioner.
    Igår var det väl typ, Nyförvärven på Deadline Day eller Brendan Shinimin. Varför inte prata allmänt om hockey i SHL.

Igår blev det, precis som du sa PB, enbart snack om domarna. Och det första som sägs är att det är irriterande att man pratar illa om domarna när man inte kommer med konkreta förslag på hur det kan bli bättre. Oså gör dom inte ens det själva. Då blir det ju pajjigt.
    ”Har vi dåliga domare i SHL?” – NEJ! Men snälla någon, det vet ju alla att vi har.

pb_90
    Deltagare

Det känns lite vuxendagis på Ros och Tellan. Abrahamsson tycker jag ibland kan vara intressant att lyssna på då han ändå visar någon form av känslor ibland men Ros och Tellan är så mellanmjölk att det är näst intill outhärdligt… Det är själlöst liksom? Varken roligt eller nördigt informativt..

Synd att dom inte kan klona deras NHL-poddare Bjurman (kul) och Ekeliw (monsternörd) som kan styra upp även SHL-podden.

JN27
    Deltagare

Måste out of the blue klaga lite.

Satan vad aftonbladets SHL-podcast håller låg kvalitet…

Diskuterar domarnivån i över halva avsnittet och kommer inte fram till någonting som man inte visste på förhand. Hela avsnittet är en tävling över vem som kan säga mest saker som man kan himla med ögonen åt för att det är så pajigt… Så otroligt trist lyssning…

Hade inte lyssnat på podden men tänkte att jag skulle kika in nu när Enroth har värvats och det blev två vinster mot Djurgården.

Totalt tre minuter om Enroth kanske och typ tio om Per Ledin.

Helt meningslöst att lägga tid på!

En annan har ju lyssnat på den där podden från och till under ganska lång tid och det är lite sådär varenda gång. Dock så byts det omvartannat att diskutera domarnivån och att prata Djurgården och löner. Det är typ det podden går ut på.

pb_90
    Deltagare

Måste out of the blue klaga lite.

Satan vad aftonbladets SHL-podcast håller låg kvalitet…

Diskuterar domarnivån i över halva avsnittet och kommer inte fram till någonting som man inte visste på förhand. Hela avsnittet är en tävling över vem som kan säga mest saker som man kan himla med ögonen åt för att det är så pajigt… Så otroligt trist lyssning…

Hade inte lyssnat på podden men tänkte att jag skulle kika in nu när Enroth har värvats och det blev två vinster mot Djurgården.

Totalt tre minuter om Enroth kanske och typ tio om Per Ledin.

Helt meningslöst att lägga tid på!

Visar 25 inlägg - 4,826 till 4,850 (av 13,267 totalt)