Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 timmar, 23 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
18/02/2019 kl. 18:38 #12289
Andreas
KeymasterArnesson är den som väljer om han blir kvar eller inte, men han måste göra det innan ett visst datum. Kan vara sista april, lite osäker där.
Ebert riskerar så klart att försvinna. Han är för bra helt enkelt.
Rissanen kanske man bör diskutera med också huruvida han ska vara en del av truppen trots kontrakt.
Pilö borde vara läge att flytta upp. Han snittar nästan 19 minuter hos Oskarshamn och har 5 ass på 13 matcher. 24 SOG.
18/02/2019 kl. 16:48 #12288pb_90
DeltagareSen får man ju inte glömma att vi minsann har Palushaj skadad också. Så vi är ju inte direkt förskonade så jävla bra själva heller.
Hur tänker ni om backsidan till nästa säsong då?
Om vi tänker oss att Ebert försvinner. Då har vi ändå Näkyvä kvar som grymt skicklig back. Och i och med intåget av Warg. Hur blir det med våra andra defensiva backar som Arnesson och Rissanen? Någon av dom lär ju få flytta på sig eller?
Näkyvä-Ebert
Arnesson-Andersson
Rissanen-Warg
BackströmFrågan är om det skulle bli extremt mycket sämre av att låta Backström få kliva upp på Arnessons plats nästa säsong? Vad tror/tycker ni?
18/02/2019 kl. 16:02 #12287JN27
DeltagareLinköping har:
Broc Little, Mattias Bäckman, Eddie Larsson och Sebastian Karlsson borta.
Brynäs har:
Joel Kellman, Samuel Asklöf, Lukas Kilström och Jacob Blomqvist klart borta. Eric Norin verkar träna men kanske heller inte är klar. Dessutom så åkte Jesper Boqvist och Robert Kousal på smällar senast och är lite oklara.
Så vi möter två skadedrabbade lag denna vecka på hemmaplan. Skulle vara oerhört lycklig om segersviten för en gångs skull kunde fortsätta.
Två raka spik och helt plötsligt lever ju striden norrut också.
18/02/2019 kl. 16:01 #12286Andreas
KeymasterDjurgården var också ganska skadedrabbat så det gäller väl att inte dra iväg alltför mycket heller även om Örebro vann två raka mot dem 🙂
18/02/2019 kl. 16:00 #12285pb_90
Deltagarehttps://pbs.twimg.com/media/DznDbipXQAAO6oq.png
Någon som har sammanställt alla avstängningar och således alla löner på twitter.
Örebro:
Rissanen: 96k
Hedman: 95k
Weinstock: 50kWeinstock för 50k/mån i ett år till känns fortfarande riktigt jäkla billigt.
Weinstock tar garanterat ut mer i pensionspengar än de andra två
Dock så ska pensionspengarna vara inräknat när avstängningarna summeras. Så det där bör stämma ändå. Sen är är jag osäker på hur sign on m.m. är adderat.
18/02/2019 kl. 15:56 #12284pb_90
DeltagareLinköping har:
Broc Little, Mattias Bäckman, Eddie Larsson och Sebastian Karlsson borta.
Brynäs har:
Joel Kellman, Samuel Asklöf, Lukas Kilström och Jacob Blomqvist klart borta. Eric Norin verkar träna men kanske heller inte är klar. Dessutom så åkte Jesper Boqvist och Robert Kousal på smällar senast och är lite oklara.
Så vi möter två skadedrabbade lag denna vecka på hemmaplan. Skulle vara oerhört lycklig om segersviten för en gångs skull kunde fortsätta.
18/02/2019 kl. 15:52 #12283Andreas
Keymasterhttps://pbs.twimg.com/media/DznDbipXQAAO6oq.png
Någon som har sammanställt alla avstängningar och således alla löner på twitter.
Örebro:
Weinstock: 50kWeinstock för 50k/mån i ett år till känns fortfarande riktigt jäkla billigt.
Weinstock tar garanterat ut mer i pensionspengar än de andra två 🙂
18/02/2019 kl. 15:07 #12282JN27
DeltagareJag tycker faktiskt att NJ har lyckats väl med att börja preppa en ny stomme.
Mastomäki 21/22 Kommer då att ha lirat fem år i ÖHK.
Wandell 20/21 Kommer då ha lirat fem år i ÖHK.
Warg 21/22 Tja, född i Örebro så..
Andersson 20/21 Kommer då ha lirat fyra år i ÖHK.
Backström 19/20 Egen produkt.Hur många stomspelare som man förlänger med år efter år behövs det anser ni?
Sallinens underliggande siffror är som du säger Andreas riktigt bra. Å andra sidan verkar Weinstock ha ännu bättre. Och Weinstock lär väl kosta mindre än hälften av Sallinen.
Jäkligt svårt alltså! Lodin ska väl tryckas in någonstans till nästa säsong också. Om han inte kan få testa på spel i HA iofs?
Sallinens ålder talar väl till hans fördel. Weinstock är ju en, som sagt billig lösning och han är ju glad över att få spela i laget och har ju egentligen ingenting emot att vara
längre ned i hierarkin. Men det ska ju förutsättas att han kan spela på den här nivån också.18/02/2019 kl. 14:53 #12281pb_90
Deltagarehttps://pbs.twimg.com/media/DznDbipXQAAO6oq.png
Örebro:
18/02/2019 kl. 14:45 #12280pb_90
DeltagareJag tycker faktiskt att NJ har lyckats väl med att börja preppa en ny stomme.
Mastomäki 21/22 Kommer då att ha lirat fem år i ÖHK.
Wandell 20/21 Kommer då ha lirat fem år i ÖHK.
Warg 21/22 Tja, född i Örebro så..
Andersson 20/21 Kommer då ha lirat fyra år i ÖHK.
Backström 19/20 Egen produkt.Hur många stomspelare som man förlänger med år efter år behövs det anser ni?
Sallinens underliggande siffror är som du säger Andreas riktigt bra. Å andra sidan verkar Weinstock ha ännu bättre. Och Weinstock lär väl kosta mindre än hälften av Sallinen.
Jäkligt svårt alltså! Lodin ska väl tryckas in någonstans till nästa säsong också. Om han inte kan få testa på spel i HA iofs?
18/02/2019 kl. 13:49 #12276Andreas
KeymasterEn viktig skillnad mellan Sallinen och Hedman är att Sallinen har bra, till och med ganska bra underliggande siffror. Hedman har nästan sämst i laget.
18/02/2019 kl. 13:39 #12275JN27
DeltagareSallinen producerar lite för lite för att vara helt given. Hedman är en sämre Sallinen så han är inte garanterat säker.
Spink-bröderna har gjort sitt.
Weinstock är osäker som jag ser det, men kan bli kvar om det skulle bli en plats som inte fylls framåt juni.
Fast jag är lite orolig över att vi saknar stomme säsong efter säsong. Där har vi åtminstone två spelare som skulle kunna utgöra någon sorts stomme i Örebro.
Jag vet att man inte ska hålla för hårt i spelare men samtidigt har jag ännu svårare att se att vi ska byta lag år efter år. Vi kanske ska bibehålla någon sorts kontinuitet någon säsong och krydda med riktigt bra spelare.18/02/2019 kl. 13:37 #12274Andreas
KeymasterSallinen producerar lite för lite för att vara helt given. Hedman är en sämre Sallinen så han är inte garanterat säker.
Spink-bröderna har gjort sitt.
Weinstock är osäker som jag ser det, men kan bli kvar om det skulle bli en plats som inte fylls framåt juni.
18/02/2019 kl. 13:27 #12273pb_90
DeltagareAsch då… hade ingen aning om att Palushaj hade varit där :/ Nej, det mest troliga är väl att han ryker han också då..
Jag håller med om att Weinstock gärna kan få lira i en tredjekedja. Men om vi redan har Mastomäki, Boucher, Gustafsson, Lindholm och Lang så kanske det redan är trångt i de lägre kedjorna?
Och med tanke på att Hedman, Sallinen och Weinstock lite slåss om samma platser (eller?) så lär ju någon/ett par ryka? Alla kan ju iofs smälta in i en roll bredvid två toppspelare. Men inte alla tre.
18/02/2019 kl. 11:05 #12272JN27
DeltagareSkitsvårt ju! Sallinen, Hedman och Weinstock tycker jag är svåra att passa in i någon slags kedjehierarki om man räknar med att Lang och Lindholm ska in.
Gustafsson kan dom gärna förlänga med. I honom kommer man dock aldrig få någon som tar sig längre upp än i fjärdekedjan. Men han, Masto och Boucher har ju varit otroligt bra på slutet. Frågan är dock om man inte ser en högre roll framför sig för Boucher?
Abols ser jag också gärna att man förlänger med, han är grym framför kassen och borde kunna nå ännu högre höjder. Men nog borde han väl få chansen att testa i AHL ändå?
Sen undrar jag om inte Palushajs skada kan göra att han blir kvar till nästa säsong? Annars borde ju en klubb i KHL eller NLA nypa honom direkt. Ebert ser jag som solklart förlorad till NHL, han är för bra för SHL.
En toppmålvakt, toppcenter och toppback in då? I den ordningen?
Man säger ju att Ebert är förlorad till NHL. Men om man ska vara lite optimistisk åt Örebrohåll så ska det ju faktiskt erbjudas något som verkligen är rätt.
Är det givet att han får samma roll som han får i Örebro i NHL?
Han är fortfarande ung så om inte rätt roll erbjuds så förlorar han ju inte jättemycket på att stanna kvar, då han ändå har ett år kvar på kontraktet och vetskapen om en tydlig roll.Är inne på samma spår som du gällande Palushaj. Skadan kan ha en positiv inverkan på så sätt att han inte är given att han drar. Däremot så var nog hans resa till Schweiz inte bara i semestersyfte utan även av andra anledningar.
Weinstock är 50/50. För min del så anser jag att det är hos oss han ska vara så länge han kan spela på toppnivå. Tror det är det han vill själv också. Vi har ju en fjärdelina klar. Han skulle ju kunna gå in i en tredje. Då är det bara toppkedjorna kvar.
18/02/2019 kl. 10:42 #12271pb_90
DeltagareSkitsvårt ju! Sallinen, Hedman och Weinstock tycker jag är svåra att passa in i någon slags kedjehierarki om man räknar med att Lang och Lindholm ska in.
Gustafsson kan dom gärna förlänga med. I honom kommer man dock aldrig få någon som tar sig längre upp än i fjärdekedjan. Men han, Masto och Boucher har ju varit otroligt bra på slutet. Frågan är dock om man inte ser en högre roll framför sig för Boucher?
Abols ser jag också gärna att man förlänger med, han är grym framför kassen och borde kunna nå ännu högre höjder. Men nog borde han väl få chansen att testa i AHL ändå?
Sen undrar jag om inte Palushajs skada kan göra att han blir kvar till nästa säsong? Annars borde ju en klubb i KHL eller NLA nypa honom direkt. Ebert ser jag som solklart förlorad till NHL, han är för bra för SHL.
En toppmålvakt, toppcenter och toppback in då? I den ordningen? 🙂
18/02/2019 kl. 09:48 #12270JN27
DeltagareHur ser ni på förlängningar inför nästa säsong?
Om vi utgår ifrån att vi får in Lang och Max Lindholm så antar jag att vi har fyllt upp för Spink-bröderna som inte kommer att få förlängt. Nu talar jag utifrån säkrat SHL-kontrakt.
Personligen ser jag gärna att Abols blir kvar, även om han är värd chansen i KHL/NHL. Skulle Dynamo Riga ringa exempelvis så förstår jag om det blir svårt att säga nej.
Boucher och Harper har ju kontrakt så dem behöver man väl inte oroa sig för.
Kedjan med Glenn – Masto – Boucher gör det ingenting om man behåller intakt, så där är det ju Glenn som man ska förlänga med isåfall.
Hedman ser jag också gärna en förlängning på.
Sallinen lär väl inte heller röra på sig så mycket.Hur tänker ni i övrigt?
17/02/2019 kl. 21:28 #12269Personal Jesus
DeltagareÄr det sant Karl? Låter ju helt fantastiskt isåfall. Säkra källor eller är möjligtvis du den som hört det av vederbörande?
Var ju länge sedan jag skrev här inne. För dem som minns sitter jag i styrelsen för en av de större sponsorerna. Vi satsade 100.000 extra på Enroth, i bästa fall blir det 150.000 !! Men det är det värt. Örebro skall ha ett lag i SHL. Var ett liknande fall med Ebert förra säsongen.
Tack Karl, så djävla gott att höra.
Fråga, är ni kvar i Moskva och bygger?Är ju inga jättebyggen, däremot är ju Svenska Ambassaden en bra referens !! 😉
Absolut!
17/02/2019 kl. 21:05 #12268Karl
DeltagareÄr det sant Karl? Låter ju helt fantastiskt isåfall. Säkra källor eller är möjligtvis du den som hört det av vederbörande?
Var ju länge sedan jag skrev här inne. För dem som minns sitter jag i styrelsen för en av de större sponsorerna. Vi satsade 100.000 extra på Enroth, i bästa fall blir det 150.000 !! Men det är det värt. Örebro skall ha ett lag i SHL. Var ett liknande fall med Ebert förra säsongen.
Fråga, är ni kvar i Moskva och bygger?Är ju inga jättebyggen, däremot är ju Svenska Ambassaden en bra referens !! 😉
17/02/2019 kl. 20:38 #12267Henric
KeymasterHellsing korrigerar mig på Twitter:
Hälsa gärna de på forumet att det INTE var NA som ställde frågan om det var onödigt att Enroth värvades. Den ställdes en av Djurgårdens presskille, och den var ställd på ett ironiskt sätt. @AndreasGalistel @pellebohlin pic.twitter.com/XoSI1gGvtI
— David Hellsing (@DavHellsing) February 17, 2019
Det var alltså INTE NA som ställde frågan, vilket jag antog. I texten stod dock att Eriksson fick frågan, and I jumped to conclusions…
Mössan i hand, det var DIFs pressnisse/nissa som ställde frågan. Rätt ska vara rätt. DIF-nissen/nissan ställer konstiga frågor.
17/02/2019 kl. 19:26 #12266Personal Jesus
Fråga, är ni kvar i Moskva och bygger?17/02/2019 kl. 16:14 #12265Karl
Hatten av till er. Det är mycket pengar. Kul att verkligen se konkret hur hockeyn engagerar även företagarna i trakten
Finns ju inget företag som vill ha en massa ledsna anställda. Vi har en loge som fylls med kunder. Till det en massa stolar och en del ståplatsbiljetter. Mot slutet har det inte varit någon rusning efter biljetter, men det lär ändras nu !!
17/02/2019 kl. 15:56 #12264Andreas
KeymasterÄr det sant Karl? Låter ju helt fantastiskt isåfall. Säkra källor eller är möjligtvis du den som hört det av vederbörande?
Hatten av till er. Det är mycket pengar. Kul att verkligen se konkret hur hockeyn engagerar även företagarna i trakten 🙂
17/02/2019 kl. 15:45 #12263JN27
Stor eloge till er. Det är verkligen guld värt. Nu när du säger det så ringer klockorna. Jag hoppas även att ni fortsätter bidra men också ställa krav inför kommande säsonger. Det här är ju inte en sits man vill hamna i år efter år.
17/02/2019 kl. 15:36 #12262Karl
-
FörfattareInlägg