Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 timmar, 25 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/02/2019 kl. 18:05 #12197
Andreas
KeymasterNu RIKTIG källa.
En tummen upp från NJ till Lundskog som driver SF-artiklarna.
Intressant! Håller tummarna för en målvakt då!
NJ är sånt troll alltså 🙂
15/02/2019 kl. 16:41 #12196pb_90
DeltagareNu RIKTIG källa.
En tummen upp från NJ till Lundskog som driver SF-artiklarna.
Intressant! Håller tummarna för en målvakt då!
15/02/2019 kl. 15:47 #12195pb_90
DeltagareSåvida det är sant så är det jättekul att någon skriver något. Men är det bara taget ur luften så bör man ju förbjuda vissa människor från internet för tid och evighet. Jag har väldigt svårt att förstå folk som för nöjes skull ljuger på forum och dylikt.
Eller ”det är ju kul att det skrivs något”-människorna som köper uppenbart fabricerade rykten och sprider vidare så att till slut tillräckligt många pratar om det som ”rimligt”… Urk…
15/02/2019 kl. 15:25 #12194JN27
DeltagareSåvida det är sant så är det jättekul att någon skriver något. Men är det bara taget ur luften så bör man ju förbjuda vissa människor från internet för tid och evighet. Jag har väldigt svårt att förstå folk som för nöjes skull ljuger på forum och dylikt.
15/02/2019 kl. 15:19 #12193Andreas
KeymasterVi kan ju bara bli positivt överraskade antar jag? 😉
15/02/2019 kl. 14:12 #12190pb_90
DeltagareDet verkar mer eller mindre omöjligt att hitta riktiga spetsspelare just nu. Kolla vad de andra klubbarna värvat under dagen.
Dock ingen annan klubb är väl i behov av en målvakt på samma sätt som Örebro.
Jag tror vi är närmare att inte få någon spelare alls än något annat just nu.
Någon i Facebook-gruppen (Sämsta källan någonsin i mitt tycke) hävdar att han har talat med någon sponsor som säger att den riktig toppmålvakt ska vara klar och presenteras idag.
Ställer mig oerhört skeptisk men i brist på annat så kan man väl hoppas lite. Väldigt svårt att se detta dock.Jag hade ju inte varit helt främmande för att rulla personer som säger sådant men har fel i tjära och kasta fjädrar på dom… Värsta sortens människor! Men vi håller väl tummarna.. det är vi ju vana vid att behöva! 🙂
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
pb_90.
15/02/2019 kl. 13:51 #12188JN27
DeltagareDet verkar mer eller mindre omöjligt att hitta riktiga spetsspelare just nu. Kolla vad de andra klubbarna värvat under dagen.
Någon i Facebook-gruppen (Sämsta källan någonsin i mitt tycke) hävdar att han har talat med någon sponsor som säger att den riktig toppmålvakt ska vara klar och presenteras idag.
Ställer mig oerhört skeptisk men i brist på annat så kan man väl hoppas lite. Väldigt svårt att se detta dock.15/02/2019 kl. 13:50 #12187Andreas
KeymasterDet verkar mer eller mindre omöjligt att hitta riktiga spetsspelare just nu. Kolla vad de andra klubbarna värvat under dagen.
15/02/2019 kl. 10:37 #12186JN27
DeltagareMålvakter som inte kommer spela slutspel från KHL:
Jakub Stepanek – Slovan Bratislava 90 SVS%
Jhonas Enroth – Dinamo Minsk 91,4 SVS%
Dominik Furch – Severstal Cherepovets 91,3 SVS%
Marek Langhamer – Amur Khabarovsk 92,6 SVS%
Dessa känns ju ändå som vettiga värvningar. Kollar man igenom Liiga så är det jäkligt skralt.
I NLA är det bara Rapperswil som garanterat inte kommer spela slutspel och där har de en målvakt som heter Melvin Nyffeler som ligger 91,6 i SVS%.Någon jäkla målis borde kunna lösas.
15/02/2019 kl. 10:09 #12185pb_90
DeltagareVi har ju själva visat hur jäkla viktigt det är med grymma målvakter under tiden Hudacek var här. Har man den typen av kvalitet på målvaktssidan där en dålig säsong ger typ 91% så…. Så jäkla lack alltså… och nu står SHL-platsen på spel på ett sätt som det absolut inte borde. Vi borde ligga och nosa på slutspelsplats…
15/02/2019 kl. 10:00 #12184pb_90
DeltagareJa… Jag tycker ju att NJ till 89% har byggt ett grymt lag. Palushaj, Näkyvä och Ebert är ju alla värvningar som han har gjort som har varit grymma för oss. Men så höftar han till på Steen istället för att köra en Malmö och gå hårt på målvaktssidan och det blir ändå pannkaka… Malmö har ju visat enda sen de gick upp att man kommer extremt jäkla dynglångt på bra målvakter. Och med tanke på hur Eeros fjolårssäsong såg ut, hur VÅGADE han chansa på honom som förstakeeper igen?! Han har ju varit totalt värdelös i princip i samtliga matcher, och Steen har inte varit i närheten av en förstaspadenivå någonsin. Men i Örebro ska han tydligen klara av att ta steget.. mm jo tjena..
15/02/2019 kl. 09:54 #12183JN27
DeltagareDet har ju varit en psykisk misshandel sedan säsongen 2014/15…. Att man inte har kunnat förvalta det bättre. Så tragiskt.. :/
Jag känner att det börjar smyga sig in lite SF-vibbar på mig här men jag måste fan ventilera allt alltså.. Jag har tappat sugen helt. Så jävla irriterad jämt när jag tänker på hockey.
Haha ja jag håller med, det är lite Rövskägg över känslorna. Men samtidigt så får man ju faktiskt acceptera sin egen besvikelse. Jag känner inte att NJ nödvändigtvis måste sparkas, men någon måste ju liksom ta tag i de problem vi faktiskt har på den sportsliga sidan, och har haft nu i flera år.
NJ är ju känd för att göra fynd på enstaka positioner men historiskt har han ju aldrig fått ihop bra lag. Kanske är därför man värvar en GM som har det stora ansvaret och sen får NJ fungera som en sorts avlastare.15/02/2019 kl. 09:51 #12182pb_90
DeltagareDet har ju varit en psykisk misshandel sedan säsongen 2014/15…. Att man inte har kunnat förvalta det bättre. Så tragiskt.. :/
Jag känner att det börjar smyga sig in lite SF-vibbar på mig här men jag måste fan ventilera allt alltså.. Jag har tappat sugen helt. Så jävla irriterad jämt när jag tänker på hockey.
15/02/2019 kl. 09:34 #12181JN27
DeltagareJag tycker att det värsta (har sagt det förut men) är att det känns som att vi näääääästan är där men att det snålas lite på ett hörn som sabbar hela säsongen… I år på målvaktssidan.. möjligheten måste väl logiskt ha funnits när man värvar Steen och senare även har cash att lägga på Virta?
Det blir bara mer irriterande att vi presterar bra siffror som borde betyda att spelsystemet är BRA. Men att de som utför spelsystemet uppenbarligen inte är sylvassa…
Om NJ brände allt krut på Virta för att lösa en ”förstacenter” så är det bedrövligt uselt och nästan på en PG-nivå. Bränner alla sista slantar på en förstacenter som inte ens kommer att ha lirat hälften av matcherna som just center, utan som ytter i en tredjelina… Samtidigt så fanns tex Spencer Abbot på marknaden. Det är fan inte okej…
Det är ju nästa års budget man får tulla på om man ska värva. Det är ju inte så att inte pengar finns utan MJ vill ju strama åt budgeten så att vi inte går med förlust när det är dags för bokslut.
Vad gäller spelet i sig så är det ju svårt att kräva av ett lag att göra 4-5 mål/match, bara för att rädda poäng. Håller inte målvakten så är det ju lönlöst. Det är ju där vi har förlorat majoriteten av våra matcher.Återigen. Det är ett rejält misslyckande om inget händer idag. Då vettefan om vi kommer fixa det här.
Man blir ju imponerad över hur man har förvaltat Peter Andersson och Mozarts fina arbete genom åren.15/02/2019 kl. 09:26 #12180pb_90
DeltagareJag tycker att det värsta (har sagt det förut men) är att det känns som att vi näääääästan är där men att det snålas lite på ett hörn som sabbar hela säsongen… I år på målvaktssidan.. möjligheten måste väl logiskt ha funnits när man värvar Steen och senare även har cash att lägga på Virta?
Det blir bara mer irriterande att vi presterar bra siffror som borde betyda att spelsystemet är BRA. Men att de som utför spelsystemet uppenbarligen inte är sylvassa…
Om NJ brände allt krut på Virta för att lösa en ”förstacenter” så är det bedrövligt uselt och nästan på en PG-nivå. Bränner alla sista slantar på en förstacenter som inte ens kommer att ha lirat hälften av matcherna som just center, utan som ytter i en tredjelina… Samtidigt så fanns tex Spencer Abbot på marknaden. Det är fan inte okej…
15/02/2019 kl. 08:38 #12179JN27
DeltagareJag är övertygad om att det blir kval i år nu… Mora har en betydligt bättre trend än oss långsiktigt även om vi spelar bra. Det ska till något överjävligt på målvaktssidan för att rädda säsongen nu… Eero får gärna avsluta säsongen på liknande sätt som förra…
Att invänta en målvakt som varit skadad i två månader bevisar ju bara inkompetensen i ledningen. Jag tänker inte beskylla någon men om man flaggar om vinst inför nästa säsong så måste det finnas pengar. Att torska lite pengar på en målvakt känns som en piss i havet jämfört med en degradering.
Händer det inget idag så är det ett rejält misslyckande och då kommer istället kampen för att jaga sponsorer och förlängningar av säsongskort nästa säsong bli betydligt mycket tuffare.
Jag vet inte om jag, som företagspartner, vill betala nästan 10 000 nästa säsong när det i slutändan blir såhär. Men hjärtat kommer väl säga emot.15/02/2019 kl. 08:29 #12178pb_90
DeltagareJag är övertygad om att det blir kval i år nu… Mora har en betydligt bättre trend än oss långsiktigt även om vi spelar bra. Det ska till något överjävligt på målvaktssidan för att rädda säsongen nu… Eero får gärna avsluta säsongen på liknande sätt som förra…
14/02/2019 kl. 21:29 #12177JN27
DeltagareInget annat än tre poäng är okej imorgon.
14/02/2019 kl. 21:22 #12176Andreas
KeymasterSkellefteå bjuder Mora på poäng. Så jäkla onödigt.
14/02/2019 kl. 21:22 #12175JN27
DeltagareOch där var mora förbi oss igen. I och med att vi troligen inte får några poäng på de två matcherna vi ska lira nu så lär det bli så.
14/02/2019 kl. 00:34 #12174Henric
Keymasterhttps://www.eliteprospects.com/player/2694/kari-lehtonen
Kari Lehtonen är Free Agent från Dallas, han är gammal men för att rädda oss i slutet på säsongen så är jag beredd.
Lehtonen har jag varit inne på tidigare, och vore en dröm. Tyvärr tror jag det handlar om pris och ovilja att lämna staterna. Dock bara en känsla jag har. Han verkar inte helt galet sugen på klubbhockey vad det verkar, han har så vitt jag förtstätt suttit rätt still i båten på den fronten. Han har pengar och jag gissar att han inte vill riva upp familjen från vardagen ”over there”. Men det är klart, en säsongsavslutning i SHL kanske?
Annars är jag fortfarande sugen på Marek Langhamer. Amur är dödssist och inget slutspel för de. Han har bra stats trots det, men iofs bara 14 matcher. Gillar honom på pappret iaf.
13/02/2019 kl. 21:00 #12173JN27
DeltagareEn jag gärna ser i ÖHK nästa säsong är Meyer i SSK. Han väljer väl säkert inte oss men ändå. Jäklar vilken lirare.
https://www.eliteprospects.com/player/33795/nicolai-meyer13/02/2019 kl. 17:55 #12172pb_90
DeltagareJag tror nog mest på spåret om att det inte kommer någonting… Pengarna är slut helt enkelt… Möjligtvis kan NJ skramla in pengar från sponsorer m.m.
13/02/2019 kl. 13:25 #12171JN27
Deltagarehttps://www.eliteprospects.com/player/2694/kari-lehtonen
Kari Lehtonen är Free Agent från Dallas, han är gammal men för att rädda oss i slutet på säsongen så är jag beredd.
13/02/2019 kl. 13:17 #12170JN27
DeltagareÄr det någonting som möjligtvis skulle tala för den här målvakten så är det ju att han kan göra en Juvonen. Juvonens siffror var ju inte briljanta innan han kom till Mora.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
-
FörfattareInlägg