Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 7 timmar, 22 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
13/02/2019 kl. 10:30 #12169
JN27
DeltagareDet är ett riktigt underbetyg på den värvningen om den är sann. Han har 90,5 % i Liiga den här säsongen. Skämtar NJ med oss eller?
Dock i liigans överlägset sämsta lag. Så behöver inte vara helt värdelöst ändå. Det ska ju inte jättemycket till för att bli en uppgradering för oss… :/ Det är ett sådant jävla underbetyg att ha 88,62% (!) i TOTAL räddningsprocent under året… så skandalöst jävla uselt. Vi och Timrå är de enda lagen under 90%. Och vi är sist.
Jag kände mig något tveksam till förlängningen av Eero förra säsongen.. Trots hans fina avslutning så fick jag en jäkla avsmak mitt i säsongen när han var klappkass. Steen som backup kändes väl sådär om man ska vara ärlig. Jag drömde iaf om en riktigt bra målvakt där Eero nästan sågs som backup. Men nej, vi ska fortsätta harva med mediokra målvakter och spara in cash där.
Så jävla lack. Om vi är kvar i SHL nästa säsong så förväntar jag mig en enorm uppgradering på målvaktssidan och inget jävla tramsande som det har varit sedan Hudacek lämnade. Då kunde vi vara hur jävla klappruttna som helst och ändå vinna matcher. Nu spelar vi stundtals riktigt jäkla bra och torskar ändå för att målvakterna inte tar en enda extra puck.
Slut på rant.
Eller nja, jag tror nog att vi bör byta målvaktstränare också.
HAH! Jag har nämnt att Hästen kanske bör bytas ut också. Det är ju ingen målvakt som utvecklats till det bättre hos oss. Men då fick jag till svar att han är ung och hungrig. Det behöver inte per automatik betyda att man är bra.
Men i första hand så måste man börja leta efter bra målvakter. Jag förstår inte varför man inte säkrade upp det i första hand. Hade man haft Eero som back up så hade ju det varit en bra back up. Dock verkar han så jäkla grinig så fort han står vid sidan av och ser ju sig själv som en förstaslips. Oklart om han är tillräckligt ödmjuk för att stå vid sidan av halva säsongen.13/02/2019 kl. 10:23 #12168pb_90
DeltagareDet är ett riktigt underbetyg på den värvningen om den är sann. Han har 90,5 % i Liiga den här säsongen. Skämtar NJ med oss eller?
Dock i liigans överlägset sämsta lag. Så behöver inte vara helt värdelöst ändå. Det ska ju inte jättemycket till för att bli en uppgradering för oss… :/ Det är ett sådant jävla underbetyg att ha 88,62% (!) i TOTAL räddningsprocent under året… så skandalöst jävla uselt. Vi och Timrå är de enda lagen under 90%. Och vi är sist.
Jag kände mig något tveksam till förlängningen av Eero förra säsongen.. Trots hans fina avslutning så fick jag en jäkla avsmak mitt i säsongen när han var klappkass. Steen som backup kändes väl sådär om man ska vara ärlig. Jag drömde iaf om en riktigt bra målvakt där Eero nästan sågs som backup. Men nej, vi ska fortsätta harva med mediokra målvakter och spara in cash där.
Så jävla lack. Om vi är kvar i SHL nästa säsong så förväntar jag mig en enorm uppgradering på målvaktssidan och inget jävla tramsande som det har varit sedan Hudacek lämnade. Då kunde vi vara hur jävla klappruttna som helst och ändå vinna matcher. Nu spelar vi stundtals riktigt jäkla bra och torskar ändå för att målvakterna inte tar en enda extra puck.
Slut på rant.
Eller nja, jag tror nog att vi bör byta målvaktstränare också.
13/02/2019 kl. 09:42 #12166JN27
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
JN27.
13/02/2019 kl. 07:01 #12165Andreas
KeymasterDe nämner Andreas Bernard på SF. Låter inte som någon superstjärna direkt.
12/02/2019 kl. 22:35 #12164JN27
DeltagareÄr inte för att sparka NJ vilket RÖVSKÄGG-figurer tjatar om i varje inlägg. Men börjar smått undra om inte NJ dribblat bort sig själv om ingen målvakt kommer in. Det är ju enorm kris just nu.
12/02/2019 kl. 21:27 #12163JN27
DeltagareOch Mora vinner på straffar…
12/02/2019 kl. 21:24 #12162JN27
DeltagareDet är som vanligt…
12/02/2019 kl. 19:22 #12161D.O
DeltagareAlltid när vi spelar i Rögle ”vafan finns det ingen publik i arenan? *Örebro spelare vidrör Rögle spelare* .. Aaa. de är där-
12/02/2019 kl. 17:02 #12160Rebound
DeltagarePopovic skulle vara kanon om vi kan få in, han kan ju också hjälpa till med de kontakter han har på spelarmarknaden. Ett jobb i Örebro borde kunna vara lockande för honom, då han enkelt kan pendla från sitt hem Västerås. Om inte annat så kan han säkert vara aktuell för den nya GM-rollen.
Nu var det ett tag sedan jag såg honom i hallen, men ett tag var han ju på plats i ett antal matcher i rad. Ifs kunde det ha varit i sitt nuvarande uppdrag som han var på plats, men man kunde liksom inte se något mönster då med tanke på att de spelare som var på isen inte var aktuella för landslagsspel, vare sig hos oss eller våra motståndare.12/02/2019 kl. 14:15 #12159Andreas
KeymasterJag skulle kunna tänka mig fortsätta med de tre som är. Jag är inte främmande för det. Truppen är inte speciellt stark på forwardssidan och det är svårt att komma runt som tränare.
Med tanke på det jobb han lagt ner nu och ändå lyckats hyfsat kan man ju tycka han ”förtjänat” att få chansen med en mer komplett trupp.
Han har rättat till saker som uppenbart inte fungerade.
En av tränarna kommer nog att bli utbytt oavsett för nu har vi ingen backtränare och det måste vi nog ha. Även om Jönsson är enormt kompetent med all sin erfarenhet så vet jag inte om det är rätt att han ska fortsätta med backarna. Sedan man kanske helt enkelt gör så att han tar forwards nästa säsong, Eriksson tar helheten och sedan petas Löwdahl till förmån för Poppe?
12/02/2019 kl. 14:12 #12158JN27
DeltagareVad anser ni om tränarfrågan inför nästa säsong?
Innan senaste tränarbytet så var jag inne på att vi skulle byta ut hela tränartrojkan, dvs Sundblad, Liimatainen och Eriksson. Men nu när man hört och sett lite mer av Eriksson så blir jag mer och mer övertygad om att han ska vara kvar. Han känns genuin och otroligt kunnig när det kommer till detaljer. De små sakerna som han pratat om i media syns verkligen ute på isen, t ex gap control i mittzon och att hela tiden ligga rätt med klubbladen när de är i försvarsställning.Jag tror att Löwdahl kommer att gå tillbaks till juniorleden igen efter den här säsongen, detta för att växa i rollen som head coach och förmodligen komma tillbaks på A-lagsnivå om ett par år igen. Jönsson får gärna vara kvar för min del, dels för sitt kunnande, men också för att han är ett stort namn i hockeysverige och kan ge oss fördelar vid rekryteringar på spelarsidan.
Helt enig med dig. Jag var lika övertygad om att alla skulle gå innan man fick se vem Eriksson är. Det är också ett bevis för hur tillbakavisad han var av Sundblad då Sundblad och Liimatainen var ett enfilsrace.
Jag skulle gärna se att man behöll hela trion. Dock tror jag det är som du säger att Löwdahl går tillbaka till juniorleden. Det är ju det som är lite av hans kall.
I övrigt behåller jag gärna Eriksson och Jönsson. Frågan är ju dock vem som isåfall ska ta Löwdahls plats.Frågan är ju om Eriksson eventuellt skulle vara aktuell för Leksand som en huvudtränarroll. Roger Melin lär ju inte vara långvarig.
12/02/2019 kl. 13:59 #12157Rebound
DeltagareVad anser ni om tränarfrågan inför nästa säsong?
Innan senaste tränarbytet så var jag inne på att vi skulle byta ut hela tränartrojkan, dvs Sundblad, Liimatainen och Eriksson. Men nu när man hört och sett lite mer av Eriksson så blir jag mer och mer övertygad om att han ska vara kvar. Han känns genuin och otroligt kunnig när det kommer till detaljer. De små sakerna som han pratat om i media syns verkligen ute på isen, t ex gap control i mittzon och att hela tiden ligga rätt med klubbladen när de är i försvarsställning.Jag tror att Löwdahl kommer att gå tillbaks till juniorleden igen efter den här säsongen, detta för att växa i rollen som head coach och förmodligen komma tillbaks på A-lagsnivå om ett par år igen. Jönsson får gärna vara kvar för min del, dels för sitt kunnande, men också för att han är ett stort namn i hockeysverige och kan ge oss fördelar vid rekryteringar på spelarsidan.
12/02/2019 kl. 13:34 #12156JN27
DeltagareAaltonen på väg bort från Skellefteå. Hoppas av hela mitt hjärta att det inte är hit.
Tror ingen klubb i Sverige är speciellt sugen på hans karaktär.
12/02/2019 kl. 13:29 #12155Andreas
KeymasterAaltonen på väg bort från Skellefteå. Hoppas av hela mitt hjärta att det inte är hit.
10/02/2019 kl. 16:15 #12151Personal Jesus
DeltagareMycket bra värvning av NJ. Ung och verkligen på väg framåt. Har tempot i kroppen och kan spela det spel Örebro vill spela.
Bara att hoppas att klubben har tålamod att låta killen utvecklas.
Vill verkligen inte se historien upprepas med unga, lovande spelare hos oss.10/02/2019 kl. 12:57 #12150JN27
DeltagareSatt precis och kollade på Julius Hudaceks stats när han spelade i Örebro och jag vill minnas att jag tyckte att han var jäkligt blek en säsong. Noterade då att han ändå hade ett snitt på 91 %… dear god vad bortskämda vi ändå var då. Han hade behövts den här säsongen.
09/02/2019 kl. 14:00 #12144Andreas
KeymasterKan bara instämma i nedan.
Nästa säsong är väl också den första som borde kunna byggas med en riktig budget också. Lyckas inte NJ få ihop något nu då kan man nog börja ifrågasätta. Det jobb han gjort hittills har ju varit med en arm bakbunden trots allt.
09/02/2019 kl. 09:37 #12143JN27
DeltagareMax Lindholm och Oscar Lang mot bröderna Spink. Känns som ett väldigt trevligt uppköp som kan ha rejäl uppsida. Har sett Lang ett par matcher, riktig fin skridskoåkning alltså.
Måtte vi bara överleva den här säsongen så att det riktiga bygget kan börja. Det där är ändå två lirare som man ska vara jäkligt rädd om och förvalta väl. Vill gärna se att det sker.
08/02/2019 kl. 21:04 #12142pb_90
DeltagareMax Lindholm och Oscar Lang mot bröderna Spink. Känns som ett väldigt trevligt uppköp som kan ha rejäl uppsida. Har sett Lang ett par matcher, riktig fin skridskoåkning alltså.
08/02/2019 kl. 16:16 #12141Andreas
KeymasterMycket bra värvning av NJ. Ung och verkligen på väg framåt. Har tempot i kroppen och kan spela det spel Örebro vill spela.
08/02/2019 kl. 14:45 #12135JN27
DeltagareLeksands Oskar Lang har bestämt sig. Det blir SHL-spel nästa säsong. https://t.co/8FeTDXSPhc
— Johan Svensson (@MrMadhawk) February 8, 2019
Lang nästa säsong alltså. Är det sant är jag positiv.
07/02/2019 kl. 11:59 #12134Andreas
KeymasterJag undrar hur mycket man kommer gå med på att tona ner arenakraven?
Att det ska vara en säker plats och erbjuda en bra upplevelse är väl givet, men för den generella upplevelsen känns det svårt att faktiskt sätta upp ramar och regler.
07/02/2019 kl. 10:52 #12133JN27
DeltagareKul att man även tonar ned arenakraven och tar hänsyn till landsort och storstad.
Man börjar lägga fokuset på hockeyn och inget annat.
Bra att supportrarna får gehör och att man vågar ta ställning.07/02/2019 kl. 10:12 #12132Personal Jesus
DeltagareÄntligen!
Gillar nya förslaget.
Ett mycket bra förslag och glad att SHL maffian går med på det.07/02/2019 kl. 10:05 #12131pb_90
DeltagareSHL ställer sig bakom serieutredningen. Det betyder att lagen på plats 13 & 14 kommer att köra en bäst av sju där förloraren åker ut. Vinnaren av HA-slutspelet går upp.
Jag tycker nog att det är ett rätt bra system? Det gör ju HA betydligt mer spännande om inte annat med slutspel m.m. Samtidigt så behöver dom inte spöa ett lag med betydligt högre budget för att gå upp. Borde väl göra det något lättare om inte annat?
Och under åren så har det ju varit ett lag som gått upp. Ingen skillnad där med andra ord.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av
-
FörfattareInlägg