Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,026 till 5,050 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Ajaj. Verkar avslaget fepn Örebrohåll idag…

Henric
    Keymaster

Frölunda lånar in Bingolottomiljonären Tex Williamsson från Tingsryd.

Henric
    Keymaster

Missar matchen ikväll tyvärr. Senast jag missade Frölunda hemma vann vi med 7-1… Just sayin’. Hoppas Steen fortsätter på inslagen väg. Hattrick från Abols vore najs. Weinis kan få hitta rött med två så tar Ebert och Näkyvä varsinn för att runda siffrorna lite.

Vad, positivt?!
    Jag ser inte fel för ölen är kvar i kylen.

Jag är lite tagen själv faktiskt. Jag har inte ens tagit något piller vad jag vet?

Personal Jesus
    Deltagare

Missar matchen ikväll tyvärr. Senast jag missade Frölunda hemma vann vi med 7-1… Just sayin’. Hoppas Steen fortsätter på inslagen väg. Hattrick från Abols vore najs. Weinis kan få hitta rött med två så tar Ebert och Näkyvä varsinn för att runda siffrorna lite.

Vad, positivt?!
    Jag ser inte fel för ölen är kvar i kylen.

Henric
    Keymaster

Jag vet inte, men statistiskt känns det ändå hoppfullt inför ikväll. De har inte superbästa MV-besättningen, och vi skjuter ganska mkt så det kan tala för oss.

Henric
    Keymaster

Henric
    Keymaster

Sämst SVS-%, flest skott utanför, näst sämst skotteffektivitet men 7:a i att ta skott från skottsektorn. Bara Skellefteå och DIF skjuter mer än vad vi gör. Det är verkligen högt och lågt och allt däremellan i vår statistik.

Henric
    Keymaster

Har de ingen statistik på ramträffar? Kan inte hitta iaf.

Jodå, kolla kolumnen SF:
    https://www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2018&gameType=regular&count=25&sortKey=SF&invert=false

Tack! Hittade den precis. Satt först och lekte på mobilen och där hittade jag ingenting. I desktopläge gick det bättre. 🙂 I topp, inte helt oväntat. Nästan 0,9 ramträffar per match.

Andreas
    Keymaster

Jodå, kolla kolumnen SF:
    https://www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2018&gameType=regular&count=25&sortKey=SF&invert=false

Henric
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Vi måste ha någon form av rekord i ramträffar.
    Vi har ramträffar i nästan varje match nu, så otroligt surt.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    Henric
    Keymaster

Vilket magiskt flyt de har på kvitteringen. Skickligt av Möller(?) så klart, men hade han behövt två tiondelars sekund till för att lägga till rätta den studsande felträffen så hade det inte varit mål. Snacka om små djävla marginaler. Den lägger sig som en degklump på hans klubba och det är bara att raka in. Vi å andra sidan har två stolpträffar i rad tidigare i matchen. Hade det varit ett filmmanus hade det inte känts helt trovärdigt. 😀

Och Steen ska inte lastas för något av målen. Mastos felpassning är ju magisk. Vad försökte han göra egentligen?

Henric
    Keymaster

Bittert, bittert. Men vi är över strecket, vilket är brutalt skönt. Hur länge det nu håller sig.

JN27
    Deltagare

Ja fast tittar man på försvarsinsatsen idag så fick man ändå se en hel del förbättringar när det kommer till rensningar framför egen kasse och göra det lättare för Stéen.

Henric
    Keymaster

Alltså, för att förtydliga mig lite. Jag tycker Steen har gjort två bra insatser i rad, och är normalt sett FÖR att låta spelare få en andra chans. Jag försöker bara trycka på att behovet av att värva en keeper som kan ta förstaspaden inte har försvunnit. Något klumpigt kanske, vilket jag skyller på ”chockförlusten”. Vi har inte råd att chansa.

JN27
    Deltagare

Tycker otroligt synd om laget. Men tror de kommer slå armarna om varandra och ändå vara nöjda över prestationen. Hur jävla illa det än känns.

Henric
    Keymaster

87.50 i räddningsprocent. Värva en keeper nu.

Varför inte avgå alla?

Jag har sett sämre förslag. 😀

Personal Jesus
    Deltagare

Fel

• Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av Personal Jesus.
    Henric
    Keymaster

Ja det imponerar kanske inte, men vilket skott är givet att han ska ta?

Helst någon av de som gick in.

Nej, jag skyller inte på honom egentligen. Vi behöver dock någon extraordinär nu. Det går inte att harva på med OK matcher söder om 90-procent omgång efter omgång. Man behöver skaka om MV-besättningen. Han står stadigt idag medan utespelarna inte riktigt gör jobbet (Mastomäki, Sallinen). Men det duger inte tyvärr.

Henric
    Keymaster

Hatar svenska domarkåren. Vart var matchstraffet?

Blodvite efter hög klubba är väl automatiskt Game?

Andreas
    Keymaster

Ja det imponerar kanske inte, men vilket skott är givet att han ska ta?

JN27
    Deltagare

Stéen gjorde inget fel i den här
    matchen.

JN27
    Deltagare

Hatar svenska domarkåren. Vart var matchstraffet?

Henric
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Så sjukt onödigt.
    Men vad fan, vi är förbi Mora.

Visar 25 inlägg - 5,026 till 5,050 (av 13,267 totalt)