Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,051 till 5,075 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Laget var värda tre poäng, men inför matchen hade jag tagit en poäng faktiskt.

Henric
    Keymaster

Två tiondelar. Två ynka tiondelar kvar. Det är ju fan inte sant.

Personal Jesus
    Deltagare

Hur fan kan man göra så när det är så kort tid kvar?

JN27
    Deltagare

Jo men såklart så drar vi ett matchstraff sista två

Henric
    Keymaster

Hahahaha, vaffan…

Henric
    Keymaster

Håll i nu pojkar!

JN27
    Deltagare

En tanke: borde vi inte behålla nuvarande tränartrio nästa säsong om så är möjligt?

Yongma112
    Deltagare

Nu börjar man känna igen Jonte igen.

Henric
    Keymaster

Seriöst? Krävdes hela 5 skott idag för motståndarna att få utdelning. Stabilt. Och Mastomäki gör sitt bästa för att göra det svårare för Steen.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 7 månader sedan av Henric.
    Henric
    Keymaster

Mora alltså… Snacka om medstuds. Vad har Malmö haft? 4 Stolpskott?

Andreas
    Keymaster

Jahapp nu visar det sig att Niklas Johansson har förlängt sitt kontrakt också… God jesus lord save me.

Tycker själv att det är positivt.
    Han har inte haft det lätt efter röran den förra ledningen lämnade efter sig.

Vad gäller bytesaffären är jag positiv iom att vi får en färdig, stabil pjäs i Warg.
    Vad jag inte gillar är att vi än en gång tar in en ung, lovande spelare som utlovats tid att utvecklas i klubben.
    Men som sedan sparkas ut efter kort tid helt emot ”Örebro-modellen”.

Skrota modellen eller håll er till den.

Wowowow, har du sett eller läst den där Örebromodellen? Jag trodde det var något man bara pratade om, men det fanns ingen konkret betydelse bakom det?

pb_90
    Deltagare

Jahapp nu visar det sig att Niklas Johansson har förlängt sitt kontrakt också… God jesus lord save me.

Vad gäller bytesaffären är jag positiv iom att vi får en färdig, stabil pjäs i Warg.
    Vad jag inte gillar är att vi än en gång tar in en ung, lovande spelare som utlovats tid att utvecklas i klubben.

Det som är tragiskt är ju att vi ständigt harvar i botten. Då har vi inte ”råd” att utveckla spelare.. :/ Om vi kunde få lite lugn och ro någon gång så kanske det skulle kunna hända..

Henric
    Keymaster

MV då? Jag vill ha en MV nuuuuuu!! 😀

Personal Jesus
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Det var ett tag sedan. Det var aldrig tal om något annat.

Ja jag vet att han hade två år till. Dock visste jag inte om det var en option på två år eller hur det stod till. Där var jag nästan lite sugen på att man skulle göra ett skifte om det nu var så att det inte var ett fastslaget kontrakt.

Andreas
    Keymaster

Det var ett tag sedan. Det var aldrig tal om något annat.

pb_90
    Deltagare

Hoppas han har lärt sig att inte gå all-in på en lagdel i taget bara.

Sen blir vi väl av med en del kontrakt som i dagsläget är lite märkliga. Spinkarna då framför allt.

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Det är lättare att göra ett utförligt case för att vi vann traden än förlorade den iaf. Coolt med trader överlag faktiskt!

Björk är en superspännande back, inget snack. Men med ett kontrakt som bara sträcker sig ett år till så kändes det lite meningslöst ifall han var missnöjd med situationen redan nu.

Tror vi att han var missnöjd då? Det är ju inte direkt någon annan back förutom Rissanen som underpresterat utöver Björk. Känns ju mer som att det haft med spelet i stort att göra. Han har ju inte direkt INTE fått chansen.

Lite missnöjd med hela situationen lär han väl vara? Att vara typ fjärde back i kön för att lira offensiva minuter som offensiv back är inte direkt optimalt. Och med tanke på vår prekära situation i tabellen också så lär chanserna för istid bli ännu mindre för honom då Ebert och Näkyvä kommer att äta upp ännu fler offensiva minuter.

Sannolikheten för att han skulle bli en superback redan till nästa säsong är väl ganska låg, han kanske behöver ytterligare någon säsong på sig med tanke på hur det har sett ut defensivt. Och då kanske någon annan klubb hade nypt honom innan vi hade kunnat förlänga.

Med andra ord, det mest spännande med Björk är hans potential. Och sannolikheten för att han hade uppnått potentialen innan hans kontrakt gick ut känns ganska låg. Och då måste man ta i beaktning att han kanske hade bytt klubb redan då.

JN27
    Deltagare

Det är lättare att göra ett utförligt case för att vi vann traden än förlorade den iaf. Coolt med trader överlag faktiskt!

Björk är en superspännande back, inget snack. Men med ett kontrakt som bara sträcker sig ett år till så kändes det lite meningslöst ifall han var missnöjd med situationen redan nu.

Tror vi att han var missnöjd då? Det är ju inte direkt någon annan back förutom Rissanen som underpresterat utöver Björk. Känns ju mer som att det haft med spelet i stort att göra. Han har ju inte direkt INTE fått chansen.

pb_90
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Nåja, Stefan är rutinerad och defensivt skicklig. Stort välkommen hem Stefan Warg!

JN27
    Deltagare

För att göra ett positivt case:

ÖHK vill bygga på spelare med lokal förankring för framtiden. Spelare som kommer att kämpa för staden Örebro lite hårdare än folk från andra städer/länder. Nu fick man tag i princip den enda i ligan och det kostade minst ett år från en ung spännande spelare.

Björks istid har dalat och han är petad ifrån offensiva situationer som ska vara hans styrka. I det korta loppet lär kostnaden av att förlora Björk inte vara speciellt stor.

Detta kommer att göra oss starkare defensivt denna säsong samtidigt som offensiven inte lider så mycket då Björk redan har tappat istid i offensiva situationer.

För Björks framtid lär det också vara bra att slippa lira i ett gäng som slåss för sin överlevnad.

Ett negativt case:

Vi tappar framtida spelskicklighet och offensiv gentemot att få in en defensiv spelare. Björk är yngre och bör således kunna ta större kliv offensivt.

Jävligt trist att inte få se honom utvecklas hos oss då han bara är 21 år gammal, men med tanke på kontraktssituationen så var han än så länge bara låst ett år till. Han kanske inte ens hade förlängt kontraktet.

Summa summarum: Jag kan köpa detta ändå. På kort sikt så kommer kanske Warg att kunna göra större skillnad än vad Björk kan i dagsläget med tanke på den rollen som Björk hamnat i. På lång sikt däremot så har Björk absolut potential att bli en bra offensiv SHL-back. Men hade han kunnat bli det innan kontraktet gick ut och hade han i så fall förlängt?

NJ försöker att skapa lite kontinuitet som kommer att behövas.

Hur tänker ni?

Ganska bra sammanfattat skulle jag säga. Det är typ bara Örebrosupportrarna som överhuvudtaget är tveksamma till detta.
    I Malmö är dom förbannade istället. Vilket jag kan förstå för han är typ deras enda renodlat defensiva back och som varit starkt bidragande till Alsenfeldts fina spel.
    Det är mycket ledare i honom också.

Jag tror det kan bli bra eftersom det är som du säger lite extra kryddat med hans lokala förankring och hjärta för klubben.

pb_90
    Deltagare

För att göra ett positivt case:

ÖHK vill bygga på spelare med lokal förankring för framtiden. Spelare som kommer att kämpa för staden Örebro lite hårdare än folk från andra städer/länder. Nu fick man tag i princip den enda i ligan och det kostade minst ett år från en ung spännande spelare.

Björks istid har dalat och han är petad ifrån offensiva situationer som ska vara hans styrka. I det korta loppet lär kostnaden av att förlora Björk inte vara speciellt stor.

Detta kommer att göra oss starkare defensivt denna säsong samtidigt som offensiven inte lider så mycket då Björk redan har tappat istid i offensiva situationer.

För Björks framtid lär det också vara bra att slippa lira i ett gäng som slåss för sin överlevnad.

Ett negativt case:

Vi tappar framtida spelskicklighet och offensiv gentemot att få in en defensiv spelare. Björk är yngre och bör således kunna ta större kliv offensivt.

Jävligt trist att inte få se honom utvecklas hos oss då han bara är 21 år gammal, men med tanke på kontraktssituationen så var han än så länge bara låst ett år till. Han kanske inte ens hade förlängt kontraktet.

Summa summarum: Jag kan köpa detta ändå. På kort sikt så kommer kanske Warg att kunna göra större skillnad än vad Björk kan i dagsläget med tanke på den rollen som Björk hamnat i. På lång sikt däremot så har Björk absolut potential att bli en bra offensiv SHL-back. Men hade han kunnat bli det innan kontraktet gick ut och hade han i så fall förlängt?

NJ försöker att skapa lite kontinuitet som kommer att behövas.

Hur tänker ni?

JN27
    Deltagare

Skit också. Nu är det klart.

Bara acceptera detta och hoppas att Warg håller sig borta från utvisningsbåset.

+7 i +/- den här säsongen. Det är väl ändå något positivt?

Visar 25 inlägg - 5,051 till 5,075 (av 13,267 totalt)