Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 13 timmar, 26 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
23/01/2019 kl. 20:26 #11972
JN27
DeltagareBra att Stéen får göra en bra period också. Han gjorde några bra räddningar.
23/01/2019 kl. 20:25 #11971Henric
KeymasterÖverlag tycker jag åter igen vi gör en bra match. Vi krigar bra hela tiden.
23/01/2019 kl. 19:41 #11970Henric
KeymasterVågar nog säga att dey blir noll poäng idag. Me är oerhört impad av VLH. Otroligt skickligt lag.
23/01/2019 kl. 19:40 #11969JN27
Deltagarehttp://stats.swehockey.se/Players/Statistics/LeadingGoaliesSVS/9066
Jag kollade lite statistik på målvakterna i direktkvalet till SHL när KHK åkte ur… inte för att nivån är samma men jag blev ändå kallsvettig över vart våra målvakter ligger… skit vi åker ut.
23/01/2019 kl. 19:34 #11968Henric
KeymasterStéen fortsätter att försämra sina aktier iallafall. PP-målet är jag kluven till men satan vad illa vid 1-1.
1-1 är hans.
23/01/2019 kl. 19:32 #11967JN27
DeltagareStéen fortsätter att försämra sina aktier iallafall. PP-målet är jag kluven till men satan vad illa vid 1-1.
23/01/2019 kl. 19:29 #11966Henric
KeymasterKlasskillnad. Ser ut som en dag på jobbet för dem.
23/01/2019 kl. 19:18 #11965Henric
KeymasterHelt bortgjorda allihop på deras mål.
23/01/2019 kl. 18:09 #11964Henric
KeymasterShit, hög anspänning nu innan match. Lär bli djävligt många pausmazariner om det är tajt. Eller storförlust.
23/01/2019 kl. 13:31 #11961Henric
KeymasterTror vi att det blir någon ny målvakt? Plocka någon på korttid som vill stärka sina egna aktier samt kanske kunna bidra i laget. Det borde ju inte vara jättesvårt kan man tycka. Sen vet inte jag hur duktig NJ är på att förhandla.
Känns som en helt öppen fråga faktiskt. Jag hoppas ju det, för som jag ser det är det nyckeln. Får vi stabilitet där kommer vi att klättra i tabellen. Jag tycker ändå att vi överlag i år presterat den bästa hockeyn jag sett sedan vi gick upp. Sammantaget alltså, och kanske med tyngdpunkt på efter tränarbytet. Med en stabilare målis borde vi kunnat spelat in 12-16 poäng till från npgra täta matcher. Moras lyft kan ju i stora delar härledas till Juvonens intåg. Visst, vi slarvar och missar lägen i andra änden, men klart det blir krampaktigt när man tar i lite för mycket.
Så jag hoppas det. De är ju i Moskva i helgen så det är helt rätt världsdel för att locka över en keeper från KHL. 😀
23/01/2019 kl. 13:03 #11960JN27
DeltagareTror vi att det blir någon ny målvakt? Plocka någon på korttid som vill stärka sina egna aktier samt kanske kunna bidra i laget. Det borde ju inte vara jättesvårt kan man tycka. Sen vet inte jag hur duktig NJ är på att förhandla.
23/01/2019 kl. 09:44 #11959Henric
KeymasterOch, ska bli intressant att se publiksiffran ikväll. Veckomatch och desperat tabelläge. Snacket från klubbens sida i de intervjuerna som varit på NA känns faktiskt lite uppgivna.
23/01/2019 kl. 09:43 #11958Henric
KeymasterTuff, tuff, tuff match ikväll. En riktigt bra keeper i andra änden om Fasth står, även om han blev utbytt i senaste (?) matchen. Deras andra Viktor har gått lite sämre den här säsongen, så kanske kan vi göra något om han vaktar buren idag.
Saker kan hända i gruppen när tongivande spelare försvinner. Jag tror inte på mirakel, och ett sådant behövs för att räta upp skutan, men sponsorgruppen drar till Moskva i helgen och kanske får de med sig Langhamer hem om de läser Läktartugg och gör som jag säger. 😉
22/01/2019 kl. 16:02 #11957Henric
KeymasterAha. Tack Andreas.
22/01/2019 kl. 16:00 #11956Henric
KeymasterSedan tror jag Gustav Wesslaus tyska klubb gjort klart med en målis, så hans framtid kan vara osäker också. Vet dock inga tidsperspektiv där. Kan ju vara så att något är klart inför nästa säsong för en potentiell ersättare till honom i Tyskland.
33 är ju ingen ålder på en målvakt. Varit lite svårsåld på honom generellt, men kollade hans stats på EP och det var ju faktiskt rätt bra. Kanske får ändra mig.
Jag har lite samma inställning som du faktiskt. Men. Han har levererat på den här nivån tidigare. Erfaren och i rätt ålder för att komma in i ett sådant här läge. Skulle kunna vara ngt. Sedan får man komma ihåg att alla ev värvningar som görs nu kommer att vara lite av chansningskaraktär. Som en sådan skulle jag kunna leva med Vesslan.
22/01/2019 kl. 16:00 #11955Andreas
KeymasterOavsett vad klubben gör så är jag 100 % inställd på kval. Jag ser inte hur Örebro ska lösa det den här gången.
Jäkla negativ men känner liksom inte ens ett sug av att gå på matchen imorgon. Är en så fruktansvärt negativ aura kring klubben för tillfället.En stabil MV in och vi kan tom undvika kval är min analys. Det är ingen lätt uppgift varken att hitta i tid eller betala för en dock.
Vilket påminner mig. Palushajs lön nu när han är skadad? Kan pengar tillfälligt frigöras där?
Inte direkt. Det mesta av hans lön betalas nog i form av sign-on och sign-off, och sedan är månadslönen inte så värst. Oavsett så kommer inte Försäkringskassan in förrän efter tre månader.
22/01/2019 kl. 15:58 #11954Henric
KeymasterOavsett vad klubben gör så är jag 100 % inställd på kval. Jag ser inte hur Örebro ska lösa det den här gången.
Jäkla negativ men känner liksom inte ens ett sug av att gå på matchen imorgon. Är en så fruktansvärt negativ aura kring klubben för tillfället.En stabil MV in och vi kan tom undvika kval är min analys. Det är ingen lätt uppgift varken att hitta i tid eller betala för en dock.
Vilket påminner mig. Palushajs lön nu när han är skadad? Kan pengar tillfälligt frigöras där?
22/01/2019 kl. 15:50 #11953Andreas
KeymasterSedan tror jag Gustav Wesslaus tyska klubb gjort klart med en målis, så hans framtid kan vara osäker också. Vet dock inga tidsperspektiv där. Kan ju vara så att något är klart inför nästa säsong för en potentiell ersättare till honom i Tyskland.
33 är ju ingen ålder på en målvakt. Varit lite svårsåld på honom generellt, men kollade hans stats på EP och det var ju faktiskt rätt bra. Kanske får ändra mig.
22/01/2019 kl. 15:35 #11952JN27
DeltagareOavsett vad klubben gör så är jag 100 % inställd på kval. Jag ser inte hur Örebro ska lösa det den här gången.
Jäkla negativ men känner liksom inte ens ett sug av att gå på matchen imorgon. Är en så fruktansvärt negativ aura kring klubben för tillfället.22/01/2019 kl. 15:06 #11951Henric
22/01/2019 kl. 14:58 #11950Henric
KeymasterMarek Langhammer NJ. Make it happen.
Ja, jag tror faktiskt du hittat en vettig kandidat som faktiskt borde gå att värva också.
Ja, det kändes hyffsat vettigt på pappret. Ett korttidskontrakt som visserligen skrevs så sent som i november, men ändå. Såg honom i en match när han var i Arizona och lite highlights bara, så jag vet inte massor om honom. Verkar vara en bra kombination av storlek och snabbhet samt väldigt bra blick och fina händer. Bra statistik i ett lågt placerat lag i KHL. Värt en chansning om det finns möjlighet och säkrare alternativ inte kan hittas.
21/01/2019 kl. 20:36 #11947Andreas
KeymasterMarek Langhammer NJ. Make it happen.
Ja, jag tror faktiskt du hittat en vettig kandidat som faktiskt borde gå att värva också.
21/01/2019 kl. 20:27 #11946Henric
KeymasterMarek Langhammer NJ. Make it happen. 🙂
20/01/2019 kl. 11:28 #11941Henric
KeymasterOch efter att ha läst NAs intervju med Palushaj gissar jag att vi inte ser honom på isen mer i år. Kanske inte ens ens någonsin igen om han drar till KHL efter denna sässe (eller vi åker ur). Mycket nyfiken på hur Disciplinnämnden agerar här. Att inte agera vore att visa på ett extremt selktivt förhållningssätt till spelarsäkerhet. Blindsidetacklingar beivras, men påhopp bakifrån OK?
20/01/2019 kl. 10:59 #11940Henric
KeymasterEn lånedeal för Marcus Högberg vore najs. Han lär ju inte bli upplockad supersnabbt i år igen.
-
FörfattareInlägg