Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,126 till 5,150 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Det finns ju noll realistiska målvakter på marknaden just nu om ser de som står utan kontrakt. Vet inte hur mycket pengar man har att röra sig med för att lösa någon som kanske sitter missnöjd någonstans.

JN27
    Deltagare

Är det bara jag som tycker att det är jäkligt märkligt hur sällan NJ vill ställa upp på intervjuer? Likaså VD Mikael Johansson. Varför lägger man locket på för? Klarar man inte pressen utifrån?

Henric
    Keymaster

Släpper till FÄRRE skott ska de vara. Vi ligger alltså i övre halvan vad det gäller att begränsa skott mot eget mål.

Henric
    Keymaster

Intressant statistik att vi ligger 6:a vad gäller att hålla nere antalet skott mot oss. Det är alltså bara 5 lag som släpper till fler shots against än vad vi gör. Men vi ligger 12 av 14 i antal insläppta. Det är ett betydande gap. Det behövs ca 9 skott för att göra ett mål på oss. Mora ligger på 10.6 skott per insläppt, men det är på bättringsvägen iom Juvonens intåg.

Henric
    Keymaster

Och igen, jag tror spelarna fattar allvaret. Hade vi bytt målvakter ikväll hade vi vunnit. Och då tycker jag ändå Steen gör en OK insats. Men han lyckas göra sig väldigt lite på deras första mål, och på avgörandet gör han samma fel igen som mot LHC. Han tänker på nästa situation istället för att spela klart. Han borde varit lite tålmodigare i förflyttningen.

Henric
    Keymaster

Tomheten är total. Nu jävlar räcker det. Finns det ingen som säger åt spelarna hur jävla allvarligt det här är?

Jag hoppas att det finns någon djävel som kan tala om för den där djävla Moraspelaren att det han gjorde var djävligt allvarligt. Jag förespråkar sällan till aldrig payback i en match, men i detta fall tycker jag en synisk smäll hade varit på sin plats. Timrå och Mora eliminerade i ett smart drag vår absolut bästa lirare för resten av säsongen, och disciplinnämnden kommer inte ta i det med tång.

Hur fan han bara kan få 2 minuter för att med berått mod slita ned någon BAKIFRÅN medan Evert får 2 + 10 för en tackling i ÖPPET SPEL är helt obegripligt! Jag blir så förbannad att jag tuggar på bordsskivan. Ett rapp över en oskyddad handled hade varit rimligt i återbetalning. Små fina ben som tar tid att läka och rörligheten blir sällan densamma igen efter ett brott.

JN27
    Deltagare

Tomheten är total. Nu jävlar räcker det. Finns det ingen som säger åt spelarna hur jävla allvarligt det här är?

D.O
    Deltagare

titta på situationen tidigare i hörnet.. helt galen situaion allt som allt mot Palushaj +´att han fick klubban skickad 2gånger i 3e perioden.. Kul med hockey för Palushaj när domaren absolut har ett agg mot honom

Henric
    Keymaster

Vänta vänta vänta…. SÅ en spelare får ligga på Palushaj och en får crosschecka honom i ansiktet i ena hörnet!?!?!??!!?!?!?! okej bra nivå! 4:17 kvar av matchen titta ÄCKLIGT

Slita ner någon på det viset, bakifrån, sedan trycka på när Palushaj ligger med med skada (uppenbart svår sådan) utan att det blir matchstraff medan Ebert får 2 + 10 för sin tackling är en djävla parodi. Om inte han stängs av för det där vette fan.

D.O
    Deltagare

Vänta vänta vänta…. SÅ en spelare får ligga på Palushaj och en får crosschecka honom i ansiktet i ena hörnet!?!?!??!!?!?!?! okej bra nivå! 4:17 kvar av matchen titta ÄCKLIGT

• Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av D.O.
    D.O
    Deltagare

Tycker du inte offerkoftan passar dom stackarna? x’D

D.O
    Deltagare

x2

Henric
    Keymaster

Jag blir så less på domarnivån. Det förstör verkligen hockeyn när de tar så avgörande beslut.

Verkar finnas ytterst liten vilja att justera detta. Det måste till en odentlig attitydförändring i domarkåren.

Andreas
    Keymaster

Jag blir så less på domarnivån. Det förstör verkligen hockeyn när de tar så avgörande beslut.

Henric
    Keymaster

Vänta blir det utvisning på ”redirects” ??

Såg inte vad som hände, bara att pucken försvann ut.

Vad gäller vårt bortdömda, vad är det som gäller egentligen? Det här är ju svenska domarna så dåliga på. De verkar inte våga prata i micen. Den tar ju på skridskon men absolut ingen spark? Så jag ANTAR att skridskon inte får vara involverad alls vid mål? Eller?

JN27
    Deltagare

Blir utvisning på allt.. jag blir inte förvånad längre.

D.O
    Deltagare

Vänta blir det utvisning på ”redirects” ??

Henric
    Keymaster

Jaja, det kunde vara värre. Vi leder iaf inte med 3-0…

JN27
    Deltagare

Svinbra tackling i bröstet. Domarn: Hold my beer, ”checking to the head”

Henric
    Keymaster

Och det känns redan vartåt det barkar. Deras keeper känns säkrare och verkar ha mer självförtroende även om Steen varit bra så här långt. Blir nog en ”hedersam” idag.

Henric
    Keymaster

Vänta vart det 2+10 Det gick från skratt till skämskudde deluxe

Pinsam utvisning från domarens sida. Har ju haft 2 till liknande som inte renderade ngt. Könns som att zebran reagerade bara för att Moranissen ramlade hårt och tappade hjälmen.

D.O
    Deltagare

Vänta vart det 2+10 Det gick från skratt till skämskudde deluxe

D.O
    Deltagare

2min breastwäramre

Henric
    Keymaster

Haha, och Mantler rånar gubben Weinstock som bara kan garva.

Henric
    Keymaster

Steen ser mkt bestömd ut på värmningen. Det gillar jag.

Visar 25 inlägg - 5,126 till 5,150 (av 13,267 totalt)