Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,176 till 5,200 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Mora rycker mot Rögle också.

JN27
    Deltagare

Alltså det är så kört för oss så det finns inte.

Henric
    Keymaster

Alltså vaffan… 12 skott och 3 mål. Och Gustafsson var ju lika kass han, men vad hjälper det…

pb_90
    Deltagare

Lite så vi jobbar! Gör tre snabba och sen ge fan i resten! B-)

JN27
    Deltagare

Vi är verkligen sämst på att försvara oss. Detta är tredje 3-0 i rad vi kommer tappa. Med all säkerhet till förlust också.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av JN27.
    Andreas
    Keymaster

Fast vi har varit med i budgivning på spelare som säkerligen hade gett laget en till dimension, men inte lyckats hela vägen. Det är inte så att pengarna tog helt slut i och med Palushaj, men man underskattade kanske konkurrensen lite.

Jag står fast vid att vara hoppfull. Nästa säsong kommer halva forwardsuppsättningen bytas ut.

JN27
    Deltagare

Absolut. Det blev med facit i hand inte speciellt bra.. men jag var iaf en av dom som var jäkligt taggad när säsongen drog igång för att jag tyckte att han hade gjort ett bra jobb. Men målvaktssidan och forwardssidan är något av ett fuskbygge fortfarande tyvärr.. vilket är så jävla synd när man har ligans bästa forward och back typ…

Kan ju bero på att vi är vana med att få vad vi får. I början av säsongen ville ju folk ha in vem som helst bara någon värvades typ. Så var det ju förra säsongen också.
    Backsidan är toppklass. Och som vi kunde se i inledningen av säsongen så var det ju också backarna som vi skulle utnyttja offensivt. Men så fort det sket sig så hade vi ingenting att luta oss emot. Palushaj kan inte leverera för hela laget på egen hand.
    Det är det vi får facit på nu. Visst har det blivit lite bättre men vi gör ju fortfarande inga mål.

Alla var vi väl imponerade av jobbet att få in typ Näkyvä, Ebert, Palushaj. Men till vilket pris?
    Målet var slutspel, det kommer inte ske, i år heller.
    Vi är inte ens säkra på om vi kommer vara i SHL nästa säsong. Det har ju Andreas tillochmed tagit fram statistik på. Fortsätter det som det har gjort så kommer vi komma näst sist.
    Det går ju inte blunda för. Och ett kval mot ett hungrigt Oskarshamn, AIK eller gud förbjude Karlskoga. Det knallar vi aboslut inte hem.
    Det är bara att böna och be att vi klarar oss kvar och kan börja om. Men då tycker jag att man måste ställa lite krav på hela organisationen.
    Det är ändå tre år i rad som inte genererat någonting positivt.

pb_90
    Deltagare

Absolut. Det blev med facit i hand inte speciellt bra.. men jag var iaf en av dom som var jäkligt taggad när säsongen drog igång för att jag tyckte att han hade gjort ett bra jobb. Men målvaktssidan och forwardssidan är något av ett fuskbygge fortfarande tyvärr.. vilket är så jävla synd när man har ligans bästa forward och back typ…

JN27
    Deltagare

Det värsta tycker jag är att vi ofta känns ”nästan bra”… Dvs att vi aldrig får en jämnhet i de olika lagdelarna.. Hade vi haft en målvakt som bara är medelbra i ligan kanske vi hade kunnat haft minst två vinster till typ om inte mer? Samtidigt som backsidan ser otroligt bra ut..

Det är som att förra årets kassa backsida gjorde att man gick all-in på det och sen bara kompletterade det övriga lite med vad som fanns ledigt + Palushaj typ.. Istället för att kanske lägga lite mer pengar och hugga något sexigare målvaktsnamn..

Jo men är det bara jag som tycker att det tyder på en jäkla dålig fingertoppskänsla?
    Varför förstärka en lagdel till bristningsgränsen när man istället kan förbättra varje lagdel litegrann?
    Min känsla är att NJ plockade in alla ”spetsar” för att säkerställa sitt eget jobb. Varje intervju med honom så framstår han som ganska lugn men man kan ju se på karln hur stressad han är. Och den här sista värvningen blev ju minst sagt mindre lyckad även om Virta höjt sig avsevärt sen tränarbytet.

pb_90
    Deltagare

Det värsta tycker jag är att vi ofta känns ”nästan bra”… Dvs att vi aldrig får en jämnhet i de olika lagdelarna.. Hade vi haft en målvakt som bara är medelbra i ligan kanske vi hade kunnat haft minst två vinster till typ om inte mer? Samtidigt som backsidan ser otroligt bra ut..

Det är som att förra årets kassa backsida gjorde att man gick all-in på det och sen bara kompletterade det övriga lite med vad som fanns ledigt + Palushaj typ.. Istället för att kanske lägga lite mer pengar och hugga något sexigare målvaktsnamn..

Andreas
    Keymaster

Även om laget inte lyft i tabellen tycker jag ändå att det är mycket som blivit bättre och tydligare i år. Kentahockeyn var ju minst sagt igelkottsartad och föråldrad. Inte för att jag tycker att Sundblads hockey var jättemodern, men modernare och det gav oss ett tydligare spel. Sedan saknar jag fortsatt en tydlig identitet för laget, men det har jag redan ägnat en krönika åt.

JN27
    Deltagare

Räknade lite snabbt på poängsnittet för de tre bottenlagen och blev deprimerad, men Petter verkar tro att Örebro klarar sig. Vi får väl se.

Det finns all anledning att vara orolig. Vi har inte lyft på tre raka säsonger och det blir ju jäkligt jobbigt som förening när man inte har någon tydlig idé om vad man vill vara som klubb. Detta uttrycks ju ganska flitigt utifrån. Man vet inte vilken identitet Örebro Hockey har.

Många hyllar NJ för att han lyckats få in spelare av hög kvalitet men faktum är att han har misslyckats totalt med den kanske viktigaste biten, och det är kemin.
    Min känsla är att det helt saknas kemi i gruppen. Viljan att vinna för varandra och med varandra.
    Samma mönster har vi haft i tre år nu och rätta mig gärna om jag har fel men är det inte lika länge som NJ varit sportsligt ansvarig?

Jag vet att jag låter som Rövskägg nu men ärligt talat så tror jag den rätta vägen att gå är att droppa NJ till nästa säsong och ta in någon helt annan som har ett helt annat tänk. NJ kanske kan vara kvar som bollplank.
    Troligen kommer vi även se ett tränarskifte. Inte för att tränarna gjort ett dåligt jobb, men jag tror det behövs. NE får gärna vara kvar som assisterande då han varit här länge. Men kanske måste även han bytas ut?

Andreas
    Keymaster

Räknade lite snabbt på poängsnittet för de tre bottenlagen och blev deprimerad, men Petter verkar tro att Örebro klarar sig. Vi får väl se.

Henric
    Keymaster

Sjuk och eländig så har legat och stirrat i taket och tyckt synd om mig själv och Örebro Hockey. Ja, vi har just nu ligans sämsta målvakter. De ligger i botten båda två i räddningsprocent. Jag skulle vilja se statistik på ”mjuka” mål. Oprovocerade fel egentligen. Jag tycker tex att första Luleåmålet var ett sådant även om det föregicks av en tavla från Björk. Två fel gör ju inte ett rätt så att säga.

Problemet är att vi kombinerar denna dödliga sårbarhet med ineffektivitet framåt. Senaste matcherna har vi ju bränt typ 4 öppna kassar eller något sådant? SÅ ja, även jag känner ganska starkt att det blir kval, men det kan gå fort i hockey. Plötsligt lyfter sig någon av burväktarna lite (Lex Eero från slutet av förra sässen) och vi får lite medstuds plötsligt. Då kan det bli några raka segrar som tar oss upp på säker mark.

Båda dessa scenarierna känns rätt osannolika med tanke på hur det sett ut. Men man vet aldrig.

Andreas
    Keymaster

Just nu har väl Mora lite flyt, men jag vet inte om jag är så säker på kval. Det kommer att bli en kamp, men det finns goda chanser att slippa kvalspel.

Det är tufft med bara en målvakt, men i ärlighet vet jag inte om det gör så stor skillnad. Laget måste börja få lite medstuds bara.

Elbowing
    Deltagare

Håller med dig JN27

Redan nu skulle vi behöva få in en målvakt som kan ”stå på huvudet” och vinna matcher,alla andra lag har bättre målvakter än oss. Sedan kan jag inte förstå att man lånar ut Pilö och att man bänkar Lodin (som jag tyckte hade formkurva uppåt innan han blev sjuk,) när det finns andra som inte alls känns lika heta.
    Vi måste börja vinna matcher i följd nu annars är risken stor för ett negativt kval.
    Det orkar jag inte tänka på hur det kan gå.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av Elbowing.
    JN27
    Deltagare

Jag vet inte hur ni känner men min magkänsla säger att det faktiskt blir kval i år. Alla andra lag är på uppgång till skillnad mot vårat. Våra spelare vill inte spela för klubbmärket överhuvudtaget. Vi driver på och går jämnt med nästan alla lag men ändå förlorar vi. Detta känns enbart som en frukt av att man spelar för att man måste och man vill göra det bra men man ger inte det lilla extra.

Vi har två klappruttna målvakter. Det kommer knappast hjälpa oss.

Det känns heller inte som att vi har någon som helst trygghet i styrelse och sportchef då de aldrig säger något trots att vi befinner oss i en mindre kris.

En annan sak som jag tänkte på var när jag lyssnade på Rille Bergers senaste podd. Man snackade om att vi skapar tillräckligt med lägen för att göra mål och tillslut kommer det släppa. Är det inte lite oroväckande att man pratar om att saker och ting kommer släppa när man har 20 omgångar kvar av serien?

Jag måste säga att jag är riktigt orolig för vart den här föreningen är påväg. Skulle vara lite kul att höra era tankar om vad som behöver förbättras om vi överlever.

Henric
    Keymaster

Kari Lehtonen är fortfarande Free Agent. 🙂 Make a move NJ.

Henric
    Keymaster

Släpper till 14 skott och torskar så klart.

Henric
    Keymaster

Ok, jag reviderar min teori. Håller vi oss till < 8 skott emot oss kan vi kanske vinna. Luleå har 4 kvar efter första.

Andreas
    Keymaster

Jag missar matchen ofrivilligt, men köper känslan. Tänkte försöka se matchen via Cmore om möjligt, men visst är det lite svårt att hålla humöret uppe när de ger bort matcher hela tiden.

Henric
    Keymaster

Jag ska ärligt erkänna att motivationen att gå ner idag är låg. Jag ska såklart dit, men känslan är mest ”hur förlorar vi idag? Stort eller hedersamt?”. Vi känns som experter på att rycka en förlust ur gapet på en vinst. Det är lite demoraliserande. Kan vi hålla shots against under 12 borde vi ha en chans tänker jag iaf.

Andreas
    Keymaster

Det visar verkligen att de måste spela 100% hela matchen för att kunna vinna. Det duger som inte idag.

D.O
    Deltagare

Var det inte en solklar interference på Palushaj?… Kommentatorn försvarar ju Luleåspelare att han måste få försvara sig för att Palushaj ska tackla men i helvete heller att Palushaj försökte tackla xD

Andreas
    Keymaster

Tycker Örebro gör en bra första period. Idiotpass innan målet och svagt ingripande av Stéen, men annars nöjd.

Visar 25 inlägg - 5,176 till 5,200 (av 13,267 totalt)