Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,201 till 5,225 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Örebro har en bra trend. Luleå har inte det. Tycker det borde finnas goda chanser till poäng dessa två matcher. Fullt lag dessutom. Upp till bevis för Stéen!

pb_90
    Deltagare

Abols kanske man ska erbjuda 1+1? Hans defensiv är fortfarande inte bra och han känns inte som ett säkert kort ännu. Skadan förstörde ju mycket för honom så en chans till kanske man ska ge honom, men det hänger också på vad man får tag på i övrigt.

Spinks lär man släppa så det kommer finnas utrymme bland centrarna oavsett.

Defensiven kan han nog absolut lära sig att hantera. Och att ha en tredjekedja som är lite mer offensivt lagd tycker jag inte heller är speciellt fel, framförallt inte om vi har en center i andrakedjan (Wandell) som är sinnessjukt bra defensivt. Wandells corsi är sinnessjuk… han ligger liksom ett par procentenheter över nästa person som har lirat liknande mängd matcher x)

Andreas
    Keymaster

Abols kanske man ska erbjuda 1+1? Hans defensiv är fortfarande inte bra och han känns inte som ett säkert kort ännu. Skadan förstörde ju mycket för honom så en chans till kanske man ska ge honom, men det hänger också på vad man får tag på i övrigt.

Spinks lär man släppa så det kommer finnas utrymme bland centrarna oavsett.

JN27
    Deltagare

Tycker inte att man ska utgå ifrån att Palushaj lämnar efter den här säsongen. Både han och Ebert har kontrakt, dock med klausuler såklart. Får dock känslan av att dom trivs ganska bra och reder vi ut den här säsongen på ett bra sätt så tror jag nog att man kan utlova diverse saker till nästa säsong. Däremot så får man ju såklart känslan av att det utlovades en hel del inför den här säsongen som dock inte infriats såhär långt.

Jag tror vi behöver ha in en till spets i den sportsliga ledningen till nästa säsong om inte annat. Någon som kan bolla idéer med NJ så att vi får ett riktigt bra lag. Vi kan inte skrota runt i ingenmansland och hotas av kval varje säsong.

Jag hoppas att man vågar investera pengar så att vi kan komma någonstans.

pb_90
    Deltagare

Helt rätt att förlänga med Mastomäki. Killen kan bli nyttig i många år framåt.

Många kontrakt bland forwards som ska förhandlas. Vilka tror ni blir kvar av de som går ut?

Bör vara en del som ryker?

Abols skulle vara kul att se ytterligare ett år. Han borde kunna bli en riktigt bra center över tid. Men tanken kanske ska vara att han är en tredjecenter med potentiell uppsida typ? För centersidan får inte vara lika klen som i år igen.

Glenn funkar i en fjärdekedja tycker jag. Tycker kanske inte att han har tagit speciellt stora steg dock.

Hedman till ett bra kontrakt känns väl rätt bra va? Tredjekedja med kunskaper både för PP och BP?

Olsson borde kanske få lämna plats i de lägre kedjorna till yngre egna spelare som tex Glenn osv.

Sallinen gillar man ju verkligen, men vad kostar han? Jag hade nog hoppats på mer produktion iaf… Känns som att han får betalt för 30+ poäng iaf.

Spinkarna lär ryka om man ska bli bättre.

Virta lär inte bli kvar.

I övrigt så lär väl Ebert få ett NHL-kontrakt och frågan är om inte Palushaj drar en KHL/NLA-vända till.. Rissanen skulle vara najs att bli av med. Ett riktigt snedsteg i en annars grymt spännande backsida.

Andreas
    Keymaster

Helt rätt att förlänga med Mastomäki. Killen kan bli nyttig i många år framåt.

Många kontrakt bland forwards som ska förhandlas. Vilka tror ni blir kvar av de som går ut?

JN27
    Deltagare

Gillar förlängningen på Mastomäki. Han kommer kanske aldrig bli en spetsspelare men säkert en helt okej spelare för en tredje/fjärdekedja. Bra med kontinuitet i de lägre formationerna tycker jag.

Håller helt med. Känns som ytterligare en spelare som kan bidra till den där ”Stommen” som det talas väldigt mycket om. Tycker han varit riktigt bra den här säsongen dessutom. En annan jag hoppas utvecklas åt rätt håll är Björk. Ser honom som en framtida toppback om han kan få till det ordentligt. Märks att steget från Allsvenskan till SHL varit stort för honom.

pb_90
    Deltagare

Gillar förlängningen på Mastomäki. Han kommer kanske aldrig bli en spetsspelare men säkert en helt okej spelare för en tredje/fjärdekedja. Bra med kontinuitet i de lägre formationerna tycker jag.

JN27
    Deltagare

Jag tror ändå att jag gillar utlåningen av Pilö. Han måste få lira seniorhockey, och Oskarshamn är väl kanske det absolut bästa laget att lånas ut till rent spelmässigt.

Visst, hade varit kul att se honom mer i ÖHK också men kanske är bättre för honom att få lira 15min i HA än typ 7-10 i SHL?

Jo givetvis ska hans egen utveckling sättas i första rummet. Tråkigt bara då han är värd chansen att etablera sig i laget. Men som jag skrev tidigare så känns det som att det är för dyrt att peta typ Rissanen åt sidan.

pb_90
    Deltagare

Jag tror ändå att jag gillar utlåningen av Pilö. Han måste få lira seniorhockey, och Oskarshamn är väl kanske det absolut bästa laget att lånas ut till rent spelmässigt.

Visst, hade varit kul att se honom mer i ÖHK också men kanske är bättre för honom att få lira 15min i HA än typ 7-10 i SHL?

JN27
    Deltagare

Jaha man lånar alltså ut Pilö till Oskarshamn. Förståeligt men också beklagligt. Hade hellre sett honom i laget än exempelvis Rissanen. Men det skulle såklart vara för dyrt.

Personal Jesus
    Deltagare

Jösses, 14-34 i skott!

Personal Jesus
    Deltagare

Ni som ser matchen, hur ser det ut?

Taktiskt fulländat typ. Örebro håller bort Malmö riktigt bra.

Härligt att höra!

Andreas
    Keymaster

Taktiskt fulländat typ. Örebro håller bort Malmö riktigt bra.

Personal Jesus
    Deltagare

D.O
    Deltagare

Hur många malmö spelare kommer våga täcka skott i 3e?

D.O
    Deltagare

Bara Palushaj som kan göra sådana mål xD

D.O
    Deltagare

Första gången backström får igenom ett skott och det blir mål! GÖTT ;D

Andreas
    Keymaster

Bedrövligt försvar vid 2-1. Annars är det inte bara dåligt. Ingen lysande match, men det var väl att räkna med mycket bök och stök.

D.O
    Deltagare

Är detta 7matchen i rad som motståndare laget ”inte får till uppspelet i första perioden” ?

D.O
    Deltagare

HAHAHA avbröt Malmös firande så jävla gött!! Hockey har gjort att jag hatar zebror

D.O
    Deltagare

Det var dom värda Malmö Hoppas domaren åker och ger highfive till båset också….

• Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av D.O.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av D.O.
    Henric
    Keymaster

Annars är ju Rick Nash ledig också….

Henric
    Keymaster

Vi kan ju iaf glädjas åt att jag inte är inköpsansvarig. 😂

Andreas
    Keymaster

Stefan Johansson är i stan…

Hehe, ytterligare en killen som är skadad mest hela tiden X-)

Visar 25 inlägg - 5,201 till 5,225 (av 13,267 totalt)