Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Detta ämne innehåller 8,171 svar, har 40 deltagare, och uppdaterades senast av  Henric 17 minuter sedan.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Visar 25 inlägg - 5,276 till 5,300 (av 8,172 totalt)
  • Författare

pb_90
    Deltagare

Då datumet för träffen ändrades så kommer jag inte kunna närvara imorgon på träffen. Någon som vet med sig att den ska dit som kan liverapportera 😂 En back verkar nära enligt Twitter. Misstänker att det var du PB som var lite extra sugen på att veta vem det var!

Stämmer mycket väl! 😉 VEMVEMVEM?!

JN27
    Deltagare

Då datumet för träffen ändrades så kommer jag inte kunna närvara imorgon på träffen. Någon som vet med sig att den ska dit som kan liverapportera 😂 En back verkar nära enligt Twitter. Misstänker att det var du PB som var lite extra sugen på att veta vem det var!

pb_90
    Deltagare

Målvaktsmarknaden börjar tunnas ur.. Henrik Karlsson ryktades till DIF förut, nu kanske han kan bli aktuell för ÖHK istället?

Andreas
    Forumledare

Och då ska vi inte glömma att vi förhoppningsvis kommer att ha backar som kan slå ett bra förstapass i höst. Bara det kommer göra SÅ STOR SKILLNAD!

Andreas
    Forumledare

Wandells insats offensivt är underkänd. Inget snack om det. Hela lagets sammanlagda insats offensivt var underkänt. De enda som presterade hyfsat konsekvent framåt var kedjan med Squires, Weinstock och Hudacek.

Jag hoppas verkligen de hittar bra kedjekamrater till Wandell. Manninen kan mycket väl vara en sådan. Båda är väldigt bra med pucken och kan spela med fart. Viksten som avslutare i en sådan kedja känns riktigt pirrigt faktiskt.

Weinstock och Hudacek kanske kan fortsätta hålla uppe bra produktion med en kille som Sallinen? Han är ju lite som en större Squires faktiskt 🙂

pb_90
    Deltagare

Jo absolut! Men som Stenmark sa, ”Ju mer man tränar desto mer tur får man” osv. Och jag håller med om att hans bortdömda mål skulle godkänts. Men spelar roll.. 15p är fortfarande inte godkänt.

Och vad det gäller PP så är ju Wandell en del av det? Alltså en del som inte direkt löser upp de PP-knutar som finns.

Kan man komplettera honom med rätt spelare så kanske han kan komma mer till sin rätt. Wandell visade sig vara en komplementspelare som gör ett gediget jobb i egen zon men inte skapar på egen hand i anfallszon. Kan Manninen kanske lösa upp vissa knutar som Wandell kan kapitalisera på? Varför testade man inte Libor där?

Hur som helst, jag gillar Tom ändå för jag tycker att han visade en jävlar anamma i försvarsspel som inte många andra gjorde. Men jag tycker ändå att han floppade om man jämför med de förväntningarna som man hade.. :/

Yongma112
    Deltagare

Samtidigt tycker jag fan Wandell hade mycket motstuds nästan hela säsongen. Visst gjorde han väl två bortdömda mål som var högst tveksamma, bland annat det mot Luleå borta?

Sen hade vi ett så himla värdelöst pp och det är ju där många spetsspelare gör en del ”gratispoäng”. Senaste säsongen låg dom bästa spelarna på runt 20 pp-poäng. Wandell hade 3! Weinstock bäst på 11, i övrigt hade vi ingen över 10 pp-poäng…

Wandell hade också en skotteffektivitet på drygt 6% vilket var lägsta siffran i laget bland de som gjorde 7p eller mer. Minns att han var inne i en period där han kom till mycket vassa skottlägen men inte en puck gick in, helt tvärtemot försäsongen med andra ord. Sen om det är oskicklighet eller motstuds låter jag vara osagt, men tror definitivt det finns mycket mer att hämta.

Överlag var den offensiva biten så sjukt dålig under senaste säsongen. En sån som Martin Johansson sköt 64 skott på mål på HELA SÄSONGEN.

pb_90
    Deltagare

Hur många poäng ska vi förvänta oss från Wandell nästa säsong för att vi ska bli nöjda? Jag tycker nog ändå att det är någorlunda rimligt att en spetsspelare som tjänar runt 200kkr/mån ska trycka dit siffrorna nedan. Detsamma gäller Jocke.. Poäng är inte allt. Men är man en spelare för det två förstakedjorna så måste poängen trilla in.

+++++ 40+p
    ++++ 30-40p
    +++ 25-30p
    ++ 20-25p
    + 15-20p
    – 0-15p

pb_90
    Deltagare

Jo jag har argumenterat fram och tillbaka angående Wandell faktiskt.. men det går inte att komma undan. Han gör alltså 13p på 52 matcher. Viksten gör 13p på 31m och MJ 20p på 44. Ändå spelade dessa med varann en hel del. Det är helt enkelt för jävla dåligt.. han har fått spela mycket PP också så man kan inte skylla på det. Sen så finns argumentet för att han har fått spela mycket försvarsspel (det har jag också tagit upp) men ALLA andra har mer poäng i hela laget typ..

Men på något sätt gillar jag honom ändå.. bra inställning och kämparanda. Men 13p måste ge honom ett riktigt lågt betyg ändå tyvärr..

Orebro Center
    Deltagare

*lång bra text*

Lite hårt dömt av Wandell kan jag tycka. Han har inte levererat så mycket poäng, men han har gjort ett hästjobb de flesta matcher. Stabil som bara den defensivt.

Instämmer. Den forward som fick mest speltid. Det finns en anledning

Andreas
    Forumledare

*lång bra text*

Lite hårt dömt av Wandell kan jag tycka. Han har inte levererat så mycket poäng, men han har gjort ett hästjobb de flesta matcher. Stabil som bara den defensivt.

Andreas
    Forumledare

NA har fortfarande Viktor Fasth och Anders Lindbäck som rykten in på målvaktssidan? Finns det någon substans alls i något av dom två namnen?! Fasth sägs vara klar för Växjö, har NA hittat på helt själva lr?

Fasth har vi väl diskuterat här inne med förresten? Eller var det bara på Twitter det gick runt? Blir osäker.
    Lindbäck kommer jag inte riktigt ihåg dock. Vad tycker ni om honom annars? Har lite svårt att placera honom riktigt.

Orebro Center
    Deltagare

Jag tror också det.. men jag tror också att det är svårt att vara sämre än vad ÖHK var förra året. Alla jävla skador osv. Jocke, Siim och Viksten på operation. MJ och Motin borta massa matcher i början och Ekbom borta med skada jävligt länge, samt mindre småskador på flera spelare. Wandell och Weinstock var ju dom enda som spelade varje match.

Sen så kändes det som att flera spelare tog många steg bakåt. MJ och Mustonen kändes mycket skakigare än tidigare säsong.

Sen var träffsäkerheten på nyförvärv otroligt usel.. Dom enda som man kan ge något så när godkänt är väl de som inte kostar något..

+++++
    ++++
    +++
    ++ Fredric A, Franzén
    + Lessio, Grossman, Wandell
    – Heinrich, Siim, Jocke, Haga

Jag tycker att de nyförvärv som presenterats hittills känns spännande och på något sätt mer stabila än sina ersättare (Jonte mot Bobbo, Manninen mot Squires). Och jag tror inte direkt att dom kommer att ha svårt att överträffa sina företrädare. Sen tror jag att Libor kommer må bra av en hårdare coach (om han inte surnar ihop totalt).

Precis – Har väl fått samma känsla att lagen från övre halvan är på väg att distansera allt mer från lag som Örebro

Sen är det en rätt konstig känsla med sport – Hur en del spelare bara cirkulerar runt inom samma seriesystem.

Andreas
    Forumledare

Fasth till Växjö.

Lindbäck till Brynäs.

Måste ändå vara ett hyfsat etablerat namn de presenterar på fredag. Om de vågar göra det framför en massa fans menar jag 😉

Kommer inte att gå själv. Vi väntar fortfarande på att barnet ska komma…

pb_90
    Deltagare

NA har fortfarande Viktor Fasth och Anders Lindbäck som rykten in på målvaktssidan? Finns det någon substans alls i något av dom två namnen?! Fasth sägs vara klar för Växjö, har NA hittat på helt själva lr?

pb_90
    Deltagare

Nej om man tar och presenterar en spelare på ett event så lär det ju inte vara en från HA i varje fall. Känns riktigt spännande eftersom man inte har hört ett jäkla knyst från etablerade medier. Allt har gått ryktesvägen kompisar emellan!

Jag tror på Sweatt! Runt 30p för honom nästa säsong skulle sitte fint. Sen 40p på Libor, Wandell och Jocke. 21 kassar för Viksten och Weinstock sätter personbästa. Säsongen efter det vill alla komma till ÖHK tjohohiooo!

D.O
    Deltagare

Det känns som det är ett toppförvärv som kommer presenteras kanske Sweatt? tidigare har ju NJ sagt att han fortfarande sitter i förhandlingar med vissa spelare, kanske därför han inte presenteras för att han fortfarande satt i förhandling? … Känner på mig att det inte är en Sim Liivik som presenteras på fredag iallafall.

Status
    Deltagare

Tror inte vi kommer ha en sämre trupp än förra säsongen. Defenitivt inte på backsidan iaf. Däremot är man lite mer orolig över hur pass mycket bättre övriga lag kommer vara när man ser hur det värvas.

pb_90
    Deltagare

Jag tror också det.. men jag tror också att det är svårt att vara sämre än vad ÖHK var förra året. Alla jävla skador osv. Jocke, Siim och Viksten på operation. MJ och Motin borta massa matcher i början och Ekbom borta med skada jävligt länge, samt mindre småskador på flera spelare. Wandell och Weinstock var ju dom enda som spelade varje match.

Sen så kändes det som att flera spelare tog många steg bakåt. MJ och Mustonen kändes mycket skakigare än tidigare säsong.

Sen var träffsäkerheten på nyförvärv otroligt usel.. Dom enda som man kan ge något så när godkänt är väl de som inte kostar något..

+++++
    ++++
    +++
    ++ Fredric A, Franzén
    + Lessio, Grossman, Wandell
    – Heinrich, Siim, Jocke, Haga

Jag tycker att de nyförvärv som presenterats hittills känns spännande och på något sätt mer stabila än sina ersättare (Jonte mot Bobbo, Manninen mot Squires). Och jag tror inte direkt att dom kommer att ha svårt att överträffa sina företrädare. Sen tror jag att Libor kommer må bra av en hårdare coach (om han inte surnar ihop totalt).

Karl
    Deltagare

Jag tror det är så illa ställt med ekonomin efter PG:s mångmiljontabbar så det tar minst en säsong att reparera. Mora borde komma tvärsist, sedan får vi hoppas på att vi kan hålla antingen Karlskrona eller Rögle bakom oss.

Förutom att vi har svårt att matcha för att värva de bästa spelarna är jag rädd för att vissa av dem drar sig beroende på att vi nu har en tränare som kör stenhårt med killarna.

Tror det blir en likadan säsong som den vi hade, skillnaden är att vi troligen kommer att ha en sämre målvakt och kanske en sämre trupp. Dock en bättre tränad trupp.

Ps.Hoppas jag har fel.

Andreas
    Forumledare

Grundserien i AHL är färdigspelad, men nu är det Calder Cup som ska spelas också. Det kommer ta ytterligare några veckor.

Andreas
    Forumledare

Devils bytte ju till sig Lööv i februari. Fyra av sju backars kontrakt går ut efter nästa säsong och de har kanske inte den mest namnkunniga backlinjen så nog skulle han kunna få en chans till istid i NHL nästa säsong om han ger det chansen. Om de väljer att skriva nytt kontrakt med honom vill säga.

JN27
    Deltagare

Pudas har rapporterats klar för SAIK, men annars skulle jag också lätt ha velat se honom i ÖHK. Känns som man får mycket för pengarna.

Sweatt, Sallinen och Lööv har jag hört redan är klara.. men det är av en som har hört av en annan som hört av en annan osv.. Men rimligtvis borde man kunnat ha presenterat Sweatt annars? Om han inte vill vänta för att se om det kommer något KHL-erbjudande eller något. Kanske finns lite sånna klausuler?

Men Sallinen och Lööv känns ju ändå rätt spännande. Sallinen har väl inte lyckats speciellt bra i AHL men kändes som att han hade sparkapital när han var här senast. Om vi kan locka honom kanske vi kan locka brorn hans sen också? Lööv är jag liiiite kluven till, siffrorna tyder ju på att han gått i stå i AHL och kanske inte fått den utvecklingen som man hoppats på. Men å andra sidan så kan han ha halkat ner i hierarkin på spelare dom vill satsa på bara. Spännande hur som helst.

Sweatt då? Känns som han har riktigt hög kapacitet. Fattas bara lite grymma kedjekamrater vilket det var sparsamt med uppe i Luleå.

Vore roligt om vi kunde få någon av dem! I brist på annat så är Liimatainen klar för ytterligare ett år. Vad gäller Eriksson misstänker jag att det fortfarande tjäbblar med Almtuna. Men det borde ju lösa sig här inom en snar framtid, för jag antar att han blir kvar?

pb_90
    Deltagare

Pudas har rapporterats klar för SAIK, men annars skulle jag också lätt ha velat se honom i ÖHK. Känns som man får mycket för pengarna.

Sweatt, Sallinen och Lööv har jag hört redan är klara.. men det är av en som har hört av en annan som hört av en annan osv.. Men rimligtvis borde man kunnat ha presenterat Sweatt annars? Om han inte vill vänta för att se om det kommer något KHL-erbjudande eller något. Kanske finns lite sånna klausuler?

Men Sallinen och Lööv känns ju ändå rätt spännande. Sallinen har väl inte lyckats speciellt bra i AHL men kändes som att han hade sparkapital när han var här senast. Om vi kan locka honom kanske vi kan locka brorn hans sen också? Lööv är jag liiiite kluven till, siffrorna tyder ju på att han gått i stå i AHL och kanske inte fått den utvecklingen som man hoppats på. Men å andra sidan så kan han ha halkat ner i hierarkin på spelare dom vill satsa på bara. Spännande hur som helst.

Sweatt då? Känns som han har riktigt hög kapacitet. Fattas bara lite grymma kedjekamrater vilket det var sparsamt med uppe i Luleå.

Andreas
    Forumledare

Men de väldigt lösa rykten som går just nu är alltså:

Sweatt
    Sallinen
    Lööv
    Gunnarsson

Missat någon?

Visar 25 inlägg - 5,276 till 5,300 (av 8,172 totalt)