Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,301 till 5,325 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Ge NJ ett år till men anställ även en scout på heltid.

Personal Jesus
    Deltagare

Motivering till detta?

Då du frågar så utgår jag ifrån att du inte håller med

Har själv haft funderingar på om detta. Vet inte riktigt var jag står iom NJ inte haft en ordentlig chans att bygga något bra.
    Vet att vi har haft flera bra spelare nära men det har brustit när andra lag kommit och bjudit högre.
    Vad jag däremot kräver är att vi byter ut vår fystränare.
    I match efter match ser man att orken tryter rejält i tredje medans motståndarna fortsätter köra och så har det varit i flera år. Jag vill ha in en tränare från friidrotten som vet vad som krävs.

JN27
    Deltagare

Men visst undrar man om Popovic. Det hade ju varit häftigt som fan rent ut sagt 🙂

Det skulle mycket väl kunna vara han. Jag tror många tränare i Sverige ser Örebro som ett lag som är spännande att utveckla. Man skulle ju önska att Örebro fick en resa liknande Växjös.. jäkligt mycket som klaffat rätt där.

Andreas
    Keymaster

Men visst undrar man om Popovic. Det hade ju varit häftigt som fan rent ut sagt 🙂

JN27
    Deltagare

Skulle givetvis stå ”Ännu inte summeras”.

Nej ingenmansland känns som det mest realistiska. Konstigare saker har ju dock hänt och för första gången på länge är man ju faktiskt optimistisk till tränarna. Det kanske kan vända.

Andreas
    Keymaster

En viktig aspekt i det hela är att säsongen fortfarande inte ska summeras. Jag är inte den som inte kan ändra min åsikt. Jag tycker NJ mäktat med en hel del som är imponerande. Däremot så är det poäng vi spelar om och då spelar det ingen roll vilka som står på isen. Känns som det allt för ofta talas om vilka spelare vi har, inte vad nämnda spelare mäktar med.
    Vi pratar målsättningar som inte nås. Man kan inte blunda för det. Sportchefens jobb är att få ihop en grupp som ska göra det över 52 omgångar och i bästa fall mer än så. Shure det har han. Men någon vidare framgång har det aldrig resulterat i. Blir det en lyckosam vår så gör jag gärna en två eller tre pudlar på mina uttalanden.

Jag är av samma åsikt. Skulle det gå helt åt helvete så har han det yttersta sportsliga ansvaret.

Sedan tycker jag också att ingenmansland är inget direkt misslyckande. Det är mest en besvikelse, men sett till truppen inte helt orimligt att det skulle landa där.

Andreas
    Keymaster

Ganska skönt att det är Skellefteå på fredag när de ska hedra Lelle. Den klacken brukar sköta sig snyggt. 🙂

JN27
    Deltagare

En viktig aspekt i det hela är att säsongen fortfarande inte ska summeras. Jag är inte den som inte kan ändra min åsikt. Jag tycker NJ mäktat med en hel del som är imponerande. Däremot så är det poäng vi spelar om och då spelar det ingen roll vilka som står på isen. Känns som det allt för ofta talas om vilka spelare vi har, inte vad nämnda spelare mäktar med.
    Vi pratar målsättningar som inte nås. Man kan inte blunda för det. Sportchefens jobb är att få ihop en grupp som ska göra det över 52 omgångar och i bästa fall mer än så. Shure det har han. Men någon vidare framgång har det aldrig resulterat i. Blir det en lyckosam vår så gör jag gärna en två eller tre pudlar på mina uttalanden.

Andreas
    Keymaster

Sannolikheten är ju också ganska stor att Niklas Johansson gjort sitt sista år i Örebro.

Motivering till detta?

Då du frågar så utgår jag ifrån att du inte håller med. Men en motivering till detta är att den sportsligt ansvarige har en minst lika stor roll i de sportsliga framgångarna som huvudtränare och assisterande tränare. De år som Niklas varit sportchef så har vi aldrig nått sportsliga framgångar. Vi har inte fått in det spelarmaterial som behövts för att vi ska ta nästa kliv.

Med all respekt för en svag budget men där kan man dra en parallell med exempelvis Malmö som gjorde ett lika stort minusresultat och truppen är billig. Trots detta är man oerhört bra.
    Detta är givetvis en kombination av ledare och sportchef.

Tror föreningen behöver en förändring för hittills har vi inte utvecklats och då behövs någon som kan bygga ett lag så att vi kommer på rätt väg.

En viktig skillnad är väl att Malmö aldrig hade likviditetsproblem? Örebro hade helt tomt i kassan och kunde inte betala för sig. Malmö var aldrig i den sitsen vad jag vet.

De gjorde ett ordentligt minus eftersom de satsade för hårt, men liknelsen haltar lite ändå. Örebro var i ett klart sämre läge än Malmö.

Första året var väl i stort sett inget direkt NJ kunde göra något åt. Andra året nu har han fixat till en fantastiskt backlinje, men misslyckats med att få hit mer än en spetsforward.

Jag tror inte NJ sitter löst. Han har handlat med de medel han haft, men man måste ju också inse hur svårt det är att värva spets till ett lag som inte har någon riktig chans att vinna något.

Att Palushaj faktiskt kom hit är en fjäder i hatten verkligen för klubben.

JN27
    Deltagare

Sannolikheten är ju också ganska stor att Niklas Johansson gjort sitt sista år i Örebro.

Motivering till detta?

Då du frågar så utgår jag ifrån att du inte håller med. Men en motivering till detta är att den sportsligt ansvarige har en minst lika stor roll i de sportsliga framgångarna som huvudtränare och assisterande tränare. De år som Niklas varit sportchef så har vi aldrig nått sportsliga framgångar. Vi har inte fått in det spelarmaterial som behövts för att vi ska ta nästa kliv.

Med all respekt för en svag budget men där kan man dra en parallell med exempelvis Malmö som gjorde ett lika stort minusresultat och truppen är billig. Trots detta är man oerhört bra.
    Detta är givetvis en kombination av ledare och sportchef.

Tror föreningen behöver en förändring för hittills har vi inte utvecklats och då behövs någon som kan bygga ett lag så att vi kommer på rätt väg.

Personal Jesus
    Deltagare

Motivering till detta?

Andreas
    Keymaster

Då lär det ju vara klart med vilka som blir tränare nästa år. Vem i 20års ålder skulle skriva på utan att veta vem som ska leda och utveckla laget/spelarna?

Jag tror inte att han kommunicerat ut vem det blir, men att det är klart. Planen för Lindholm kan ju sportchefen kommunicera ändå.

JN27
    Deltagare

Då lär det ju vara klart med vilka som blir tränare nästa år. Vem i 20års ålder skulle skriva på utan att veta vem som ska leda och utveckla laget/spelarna?

Det känns konstigt i den aspekten att det inte alls är säkert att Örebro spelar i SHL nästa säsong heller så det är för mig bara ett rykte tills det är bekräftat. Även om Madhawk är en pålitlig källa.

Är väldigt intresserad av att veta vilka som ska leda laget nästa år. Jag hoppas verkligen att det blir en positiv överaskning.

Status
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Känns klart märkligt att skapa truppsidan för nästa säsongs trupp redan nu, men så är första ryktet redan ute. Max Lindholm. Ett intressant namn.

Truppen 2019/20

JN27
    Deltagare

Läst intervjuerna med både Niklas och Jörgen. Och det är sjukt att det känns så annorlunda som det gör. Man pratar om hockey nu vad som krävs för att vinna och inte massa trams som det var innan.
    Man börjar tro lite på att en vändning kan komma.

Elbowing
    Deltagare

Bättre att man spelar EM istället för alla små turneringar, har för mig att det talades om det för några år sedan.
    Skulle vara mycket intressantare.

Personal Jesus
    Deltagare

Jag har tyvärr varit lite småsjuk, haft ett par väldigt stora deadlines på jobbet och nu även svärföräldrarna som bor hos oss någon vecka så det har varit svårt att kunna producera något innehåll.

Jag hoppas kunna lägga upp lite kul grejer i helgen i alla fall 🙂

Vad?!
    Du måste prioritera bättre!:)

Andreas
    Keymaster

Ganska skralt nu när serien har uppehåll. Jag tycker schemat i år är jättemärkligt. Det känns som att det aldrig är matcher, sen helt plötsligt så står man där med fullspäckat schema. Någon bör se över detta till kommande säsonger.

CHL i kombination med alla småkupper är döden för ett bra serieupplägg.

JN27
    Deltagare

Ganska skralt nu när serien har uppehåll. Jag tycker schemat i år är jättemärkligt. Det känns som att det aldrig är matcher, sen helt plötsligt så står man där med fullspäckat schema. Någon bör se över detta till kommande säsonger.

Andreas
    Keymaster

Jag har tyvärr varit lite småsjuk, haft ett par väldigt stora deadlines på jobbet och nu även svärföräldrarna som bor hos oss någon vecka så det har varit svårt att kunna producera något innehåll.

Jag hoppas kunna lägga upp lite kul grejer i helgen i alla fall 🙂

pb_90
    Deltagare

Och om Rissanen … Jag får spel på den mannen. Han transporterar upp pucken i mittzon, dumpar och byter. Om någon annan är på väg framåt eller ens in i zon verkar kvitta. Han gör det hela tiden. Jag fattar inte hur man inte kan få stopp på detta? Var det inte han som skulle ha ett bra förstapass? Tvinga honom att använda det då!

Håller med om Rissanen, ge Pilö chansen,dessutom kan dom låna ut / sparka Virta, sämst! gör ingenting, ta in vilken junior eller allsvensk spelare som helst, säker på att dessa gör mer nytta för laget.

Ja Rissanen blev en ny Hellström… Någorlunda bättre med puck möjligtvis men sämre försvarsspel med mindre hjärta å andra sidan.

Status
    Deltagare

HIFK har det riktigt tungt i Liiga. Lös Virtas kontrakt nu!

Elbowing
    Deltagare

Och om Rissanen … Jag får spel på den mannen. Han transporterar upp pucken i mittzon, dumpar och byter. Om någon annan är på väg framåt eller ens in i zon verkar kvitta. Han gör det hela tiden. Jag fattar inte hur man inte kan få stopp på detta? Var det inte han som skulle ha ett bra förstapass? Tvinga honom att använda det då!

Håller med om Rissanen, ge Pilö chansen,dessutom kan dom låna ut / sparka Virta, sämst! gör ingenting, ta in vilken junior eller allsvensk spelare som helst, säker på att dessa gör mer nytta för laget.

JN27
    Deltagare

Hur kan folket på Svenska Fans ens få tillgång till internet. Det är så oerhört pinsamt att se deras gastande efter en förlust. RÖVSKÄGG börjar tjata om hur felbyggt laget är och NJ ”tamej i sjutton” eller vad han brukar skriva ska ta sitt ansvar för 10000:e gången i ordningen. Tycker dagens förlust var hedersam även om den såklart suger. Tycker dock att Örebro spelat så sjukt mycket bättre hockey dessa två matcher än vad vi gjort på hela säsongen.

Visar 25 inlägg - 5,301 till 5,325 (av 13,267 totalt)