Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 7 timmar, 10 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
20/11/2018 kl. 17:24 #11335
Henric
KeymasterBra jobbat med lagutagningen gubbar!
20/11/2018 kl. 12:10 #11334JN27
DeltagareVerkar som att vi har fått gehör JN27! Ser lite ut som att det blir de kedjor vi skrev om man följer NA:s rapportering. Snacka om att vi sitter på makt alltså!!1!!:!:!
Hahaha aa jag känner verkligen att man påverkar! Mer GEHÖR åt folket.
20/11/2018 kl. 11:48 #11333pb_90
DeltagareVerkar som att vi har fått gehör JN27! Ser lite ut som att det blir de kedjor vi skrev om man följer NA:s rapportering. Snacka om att vi sitter på makt alltså!!1!!:!:!
20/11/2018 kl. 10:07 #11332Andreas
KeymasterMisstänker tyvärr att man mer eller mindre lovat en centerroll till Virta, men vi får väl se.
19/11/2018 kl. 20:59 #11331pb_90
DeltagareExakt! Haha så sinnessjukt… xD
19/11/2018 kl. 18:05 #11330JN27
DeltagareHur ser ni proffs på en uppställning så som nedan:
Harper – Abols – Palushaj
Sallinen – Wandell – Virta
Kalle – Masto – Glenn
Boucher – Spink – LodinAlternativt att man switchar på kedja tre och fyra. Spontant känns det bra.
Precis samma som jag hade som förslag igår
Great minds thinks alike! Eller som RÖVSKÄGG skulle säga. Jag fick gehör..
19/11/2018 kl. 17:45 #11329pb_90
Kalle – Masto – Glenn
Boucher – Spink – LodinAlternativt att man switchar på kedja tre och fyra. Spontant känns det bra.
Precis samma som jag hade som förslag igår 😉
19/11/2018 kl. 15:36 #11326Elbowing
DeltagareÄr absolut inget proffs men
Ja antingen switcha tre och fyra eller jag skulle nog hellre se Lodin istället för Virta, tycker att Lodin är hetare och går på mål oftare,duktig på att föra upp pucken i anfallszon dessutom är han inte rädd för att ge sig in i närkamp,borde få chansen med bättre spelare,tror att han kan bli en målskytt med rätt omgivning.
19/11/2018 kl. 15:22 #11325JN27
Kalle – Masto – Glenn
19/11/2018 kl. 14:07 #11324Elbowing
DeltagareHåller med om att det är sent att komma till insikt med det nu (borde skett redan förra säsongen) men bättre sent en aldrig dessutom glad att Sundblad kommit till insikt. Och som vi spelade mot Mora så finns det all anledning till att vara mer taktisk mot sådana lag, När det gäller Rögle så vet jag inte om det hade hjälpt vi var ju det bättre laget men lyckade inte göra mål.
Kan även hålla med om att Sundblad borde vara mer lyhörd när det gäller formationerna.19/11/2018 kl. 10:45 #11323JN27
DeltagareHåller med Sundblad i att vi får kanske ändra taktik och spela samma spel som lagen vi har svårt för, typ ställa upp en köttmur och svara med samma mynt.
Känns som att det är lite mycket med såhär många omgångar in i serien innan man ska komma med den insikten.
Jag skulle vilja att han börjar med att formera laget så att produktionen håller i sig. Senast spelade vi riktigt riktigt bra och när spelarna till och med går ut i pressen och säger att de trivs sjukt bra i de formationerna man ändrade till så känns det ju som att man borde få gehör från tränarhåll.
När Sundblad övervinner sin inbitna envishet så vinner laget.18/11/2018 kl. 21:12 #11322Elbowing
DeltagareHåller med Sundblad i att vi får kanske ändra taktik och spela samma spel som lagen vi har svårt för, typ ställa upp en köttmur och svara med samma mynt.
18/11/2018 kl. 19:36 #11321pb_90
DeltagareVirta har utan tvekan fina händer och ett bra hockey-IQ, men han behöver komma upp i tempo.
Ta ner honom i en mindre roll med mindre ansvar och låt han växa in i ligan.Exakt! Kändes märkligt att sätta sådan enorm press på honom direkt. Bättre att han får jobba sig in liksom. Kanske börja på kanten osv.
18/11/2018 kl. 18:37 #11320Andreas
KeymasterVirta har utan tvekan fina händer och ett bra hockey-IQ, men han behöver komma upp i tempo.
Ta ner honom i en mindre roll med mindre ansvar och låt han växa in i ligan.18/11/2018 kl. 16:06 #11319Yongma112
DeltagareVisst har Virta inte fått någon bra start här, men jag tvivlar inte på att han har talangen dvs händerna och spelsinnet. Sen återstår det att se om de andra bitarna som behövs för att lyckas kan komma, SHL är så sett en väldigt defensiv liga jämfört med andra ligor.
Även Abols vill jag se mer av. Tycker han varit rätt osynlig trots att han haft en roll där han ska skapa chanser och vara mer delaktig i (främst offensiva) spelet.
18/11/2018 kl. 10:50 #11318Henric
KeymasterVilken underbart härlig kämpaseger. Skönt att få se lite mål från oss också. Trodde det var kört när de satte trean.
18/11/2018 kl. 10:44 #11317JN27
DeltagareTaktiskt smart av Palushaj att gå
ut och säga som han gör. Shane Abols Palushaj är en kedja att köra med. Uppenbarligen fungerar det hur bra som helst samt att alla trivs. Hoppas verkligen Sundblad lyssnar.Känns som att Sundblad tar illa vid sig av sådant.. kommer säkert bli typ Olsson-Mastomäki-Palushaj eller något nu bara för att han sa så… x)
Haha helt rätt. Däremot så va det ju hans eget beslut vilket han direkt inte kan ifrågasätta.
Men när en spelare går ut i media och säger hur bra det känns så är man ju tappad om man inte lyssnar. Känns som man kan formera de andra kedjorna lite hur man vill, bara man formerar förstakedjan med dom tre.18/11/2018 kl. 10:36 #11316pb_90
ut och säga som han gör. Shane Abols Palushaj är en kedja att köra med. Uppenbarligen fungerar det hur bra som helst samt att alla trivs. Hoppas verkligen Sundblad lyssnar.Känns som att Sundblad tar illa vid sig av sådant.. kommer säkert bli typ Olsson-Mastomäki-Palushaj eller något nu bara för att han sa så… x)
18/11/2018 kl. 09:57 #11315JN27
ut och säga som han gör. Shane Abols Palushaj är en kedja att köra med. Uppenbarligen fungerar det hur bra som helst samt att alla trivs. Hoppas verkligen Sundblad lyssnar.18/11/2018 kl. 09:08 #11314pb_90
DeltagareKändes inte så schysst mot Virta heller att stoppa in honom som förstavelser direkt heller? Grabben är 22 och har väl knappt lirat förstacenter ens i Liiga.. Hoppas inte att NJ gav honom en lön för en KHL-värvning bara..
Harper-Abols-Palushaj
Virta-Wandell-Sallinen
Boucher-Spink-Lodin
Olsson-Mastomäki-GustafssonSen byta ut typ Olsson och Gustafsson mot Weinstock och Hedman.. Jag tyckte dock att Olsson, Wandell och Gustafsson var bra tillsammans (trodde absolut inte det på förhand).
18/11/2018 kl. 06:31 #11313Andreas
KeymasterPalushaj verkar gilla att lira med Harper om man kikar på NA. Sundblad kanske ska lyssna in lite på vad Palushaj vill ha för att kunna prestera på sitt max? Han verkar vilja ha Abols och Harper. Låt honom få det! Sen kan han försöka trixa lite runt med det andra. Virta+Wandell+Sallinen kanske istället? Virta verkar inte alls bekväm med att centra på SHL-nivå iaf.
Precis det jag sa inför säsongen. Harper och Palushaj förstår varandra.
Får hoppas de nya kedjorna som kom fram i tredje perioden kan bli något mer permanent.
Kändes muppigt att kasta om helt ioch med Virtas intåg med tanke på att dom hade börjat vinna en del matcher osv..
Två träningar var nog lite för lite tid för att kunna bedöma honom. Borde nog tagit det lite lugnare.
Palushaj, Abols och Harper känns som en gedigen lina. Övriga vet jag inte riktigt hur man skulle sätta ihop just nu med Weinstock och Hedman på läktaren.
17/11/2018 kl. 18:52 #11312pb_90
DeltagarePalushaj verkar gilla att lira med Harper om man kikar på NA. Sundblad kanske ska lyssna in lite på vad Palushaj vill ha för att kunna prestera på sitt max? Han verkar vilja ha Abols och Harper. Låt honom få det! Sen kan han försöka trixa lite runt med det andra. Virta+Wandell+Sallinen kanske istället? Virta verkar inte alls bekväm med att centra på SHL-nivå iaf.
Får hoppas de nya kedjorna som kom fram i tredje perioden kan bli något mer permanent.
Kändes muppigt att kasta om helt ioch med Virtas intåg med tanke på att dom hade börjat vinna en del matcher osv..
17/11/2018 kl. 18:30 #11311Andreas
KeymasterPalushaj verkar gilla att lira med Harper om man kikar på NA. Sundblad kanske ska lyssna in lite på vad Palushaj vill ha för att kunna prestera på sitt max? Han verkar vilja ha Abols och Harper. Låt honom få det! Sen kan han försöka trixa lite runt med det andra. Virta+Wandell+Sallinen kanske istället? Virta verkar inte alls bekväm med att centra på SHL-nivå iaf.
17/11/2018 kl. 18:29 #11310pb_90
DeltagarePalushaj verkar gilla att lira med Harper om man kikar på NA. Sundblad kanske ska lyssna in lite på vad Palushaj vill ha för att kunna prestera på sitt max? Han verkar vilja ha Abols och Harper. Låt honom få det! Sen kan han försöka trixa lite runt med det andra. Virta+Wandell+Sallinen kanske istället? Virta verkar inte alls bekväm med att centra på SHL-nivå iaf.
17/11/2018 kl. 17:16 #11307Personal Jesus
DeltagareSå djävla enkelt!
-
FörfattareInlägg