Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 10 timmar, 59 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
12/11/2018 kl. 11:13 #11213
JN27
DeltagareVirta ser ut att gå som center mellan Hedman och Palushaj baserat på NA:s rapportering. En kedja med variation med andra ord.
09/11/2018 kl. 09:56 #11212JN27
DeltagareHaha, det senaste i Rögle-forumet är en diskussion om varför Palushaj kunde gå till en klubb som Örebro samt vår dåliga ekonomistyrning.
Rätt intressant att vi diskuteras av ett supportersläkte som Rögles. Jag trodde liksom inte att vi var intressanta alls för dem.
Har det att göra med att vi är bottenkollegor tro?08/11/2018 kl. 14:33 #11209JN27
DeltagareJo men de verkar väl ha ungefär snarlik uppfattning som vi. Dvs att det är ett jäkligt spännande namn men att man inte riktigt är säker på hur bra han är i dagsläget. Klarar han av att leverera tillräckligt bra inom 37-matcher för att anses vara ett godkänt spetsförvärv? Det kan ju vara jobbigt att byta liga bara, att dessutom komma med leveranskrav lite som ett KHL-förvärv som 22-åring lär inte heller vara så kul.
Kort sammanfattat, han är spännande och det hade känts lugnare om han kändes helt stensäker. Men sannolikheten för att Rögle ska hitta någon annan som är helt stensäker känns rätt obefintlig.
Sen finns ju defenitionen av spets också. Kan han leverera offensiv tyngd som öppnar upp för spelarna runt om som gör kedjan spetsig så räcker det gott för mig.
Det skulle dessutom kännas oerhört bra om vi kunde ha två linor som levererar, vilket detta verkligen öppnar för.
Frågan är ju vem man halshugger till förmån för Virta. Troligen Spink. Hur kommer han ta detta osv.08/11/2018 kl. 14:30 #11208pb_90
DeltagareJo men de verkar väl ha ungefär snarlik uppfattning som vi. Dvs att det är ett jäkligt spännande namn men att man inte riktigt är säker på hur bra han är i dagsläget. Klarar han av att leverera tillräckligt bra inom 37-matcher för att anses vara ett godkänt spetsförvärv? Det kan ju vara jobbigt att byta liga bara, att dessutom komma med leveranskrav lite som ett KHL-förvärv som 22-åring lär inte heller vara så kul.
Kort sammanfattat, han är spännande och det hade känts lugnare om han kändes helt stensäker. Men sannolikheten för att Rögle ska hitta någon annan som är helt stensäker känns rätt obefintlig.
08/11/2018 kl. 13:52 #11207JN27
DeltagareDå jag visste att Rögle var med och intresserade sig för Virta så blev jag, nyfiken i en strut, tvungen att ta reda på vilket forum som Rögle bedriver.
De har något som liknar detta forum:
http://gronvita.forumotion.eu/t1p975-silly-season-och-truppen-18-19Det är ju slående att vissa, som säkerligen ropade efter Virta’s signatur vänder kappan OMGÅENDE och i princip väljer att såga värvningen i och med att vi gjorde den.
Att bitterhet kan tala så tydligt hos supportrar.Äsch.. så farligt var det ju inte
Nä egentligen inte men det går fort i hockey som man brukar säga och det blir snabbt ganska negativt. Däremot så är det kul att höra från andra att vi känns farligare nu än att det är tvärtom. Förhoppningsvis får man se det i praktiken också.
08/11/2018 kl. 11:46 #11206pb_90
DeltagareDå jag visste att Rögle var med och intresserade sig för Virta så blev jag, nyfiken i en strut, tvungen att ta reda på vilket forum som Rögle bedriver.
http://gronvita.forumotion.eu/t1p975-silly-season-och-truppen-18-19Det är ju slående att vissa, som säkerligen ropade efter Virta’s signatur vänder kappan OMGÅENDE och i princip väljer att såga värvningen i och med att vi gjorde den.
Att bitterhet kan tala så tydligt hos supportrar.Äsch.. så farligt var det ju inte 😉
08/11/2018 kl. 11:25 #11205JN27
Att bitterhet kan tala så tydligt hos supportrar.08/11/2018 kl. 09:55 #11204pb_90
DeltagareJa sannolikheten för att Virta bara kommer hit för pengarna känns väldigt låg. Och jag håller verkligen med om att hans A på tröjan sista året i TPS känns fint. Och dessutom var hans kapten det året Tomi Kallio, och om någon är duktig på att lära ut ledarskap m.m. så är det han.
En annan sak som jag tycker man inte ska stirra sig blind på är hans poängleverans. 9p på 21 matcher i Bratislava, det är fjärde bäst poängsnitt i laget. Och får man gissa så är det med betydligt mindre roll och istid än de tre som är före honom då de sannolikt har spelat med varandra mest hela tiden (har det de senaste matcherna iaf).
Så det ska bli sjukt intressant att se honom! Känns som en väldigt intressant skuggvärvning som inte heller borde ha kostat skjortan?
08/11/2018 kl. 09:09 #11203JN27
DeltagareLite mer info om Virta för statsnördar!
Gamescore för hans senaste säsong i Liiga 17/18.
Total gamescore: 12:a
Gamescore/match: 17:e
Gamescore/60min: 20:eCorsi 57,7%
Som 22:åring. Inte toppklass men verkligen inte kattskit heller! Mina förväntningar är en hygglig breddning på vår topp sex och förhoppningsvis ger han en injektion i PP.
Det jag ser som det mest positiva är att han är så ung som han är. Hade vi fått in typ Kris Versteeg som det surrades om så är det ju absolut inte säkert att man hade fått in samma hunger och vilja att utvecklas. Sånt kan ju smitta av sig negativt i ett lag.
I det här fallet är det ju en kille som verkligen vill till NHL, vilket kommer betyda att han kämpar för varje poäng. Som Wirström är inne på också så är ju hans roll som Ass-kapten ett bevis på en mognad. Måtte han anpassa sig fort.07/11/2018 kl. 19:24 #11202Henric
KeymasterMycket intressant spelare.
Henric..är lite tveksam till att du skall ha provision pga att du under förra säsongen sa upp ditt abonnemang och sa att du INTE skulle förnya det.
Alltså, det är liiiite ditt fel att spelet har hackat.Men en ny tvättmaskin skall du ha!
Mjo, ja så kan man se det. Men jag tänker att så länge jag inte tar upp det…
07/11/2018 kl. 19:14 #11201pb_90
DeltagareLite mer info om Virta för statsnördar!
Gamescore för hans senaste säsong i Liiga 17/18.
Total gamescore: 12:a
Gamescore/match: 17:e
Gamescore/60min: 20:eCorsi 57,7%
Som 22:åring. Inte toppklass men verkligen inte kattskit heller! Mina förväntningar är en hygglig breddning på vår topp sex och förhoppningsvis ger han en injektion i PP.
07/11/2018 kl. 18:30 #11197Personal Jesus
DeltagareMycket intressant spelare.
Henric..är lite tveksam till att du skall ha provision pga att du under förra säsongen sa upp ditt abonnemang och sa att du INTE skulle förnya det.
Alltså, det är liiiite ditt fel att spelet har hackat.Men en ny tvättmaskin skall du ha!
07/11/2018 kl. 18:16 #11196Andreas
KeymasterHan kom inte till sin rätt i Slovan. NJ verkar veta vad det rör sig om för kille och jag skulle bli förvånad om han inte gör mer väsen ifrån sig här.
07/11/2018 kl. 16:28 #11195JN27
DeltagareSportchef Zetterberg sitter ”relativt lugnt i båten” & scout om Patrik Virta i Örebro
Inte skitroliga ord från ”scouten”. Men inte heller kattskit kanske.
”– Kollat honom flera gånger den här säsongen med Slovan Bratislava – spelade i deras förstalina, men uppnådde inte mycket. Bra ambitionsnivå, försöker hela tiden och snabb, men inte tillräckligt stark för att bryta igenom och saknar lite blick för spelet. Gillade honom först, men han kom verkligen aldrig igång i Bratislava. Men inte en dålig spelare…”
Fast vad ska man säga om det där egentligen. Han bröt kontraktet för att han inte trivdes och miljön passade inte. Inte särskilt många spelare som spelar bra då. Tror ju att det finns en tanke med att han kom hit eftersom vi troligtvis spelar ett spel som passar honom bättre.
KHL är ju i princip enbart fokuserat på individuell skicklighet så lagbyggen kan ju se sådär ut.07/11/2018 kl. 16:22 #11194JN27
DeltagareHaha, håller med PB. Laget ser genast mycket bättre ut och det är starkt av NJ att plocka in en så ung och driven kille. Draftad av Rangers och som mål att ta sig till NHL betyder ju att han kommer ge allt. Jag hoppas verkligen att det blir bra och nu bör ju topp 10 vara mer realistiskt.
Vad gäller kontraktet så tror jag att Virta stannar hos oss oavsett om det visar sig att det skulle gå riktigt bra här, såvida inte NHL hör av sig.
07/11/2018 kl. 16:21 #11193pb_90
DeltagareSportchef Zetterberg sitter ”relativt lugnt i båten” & scout om Patrik Virta i Örebro
Inte skitroliga ord från ”scouten”. Men inte heller kattskit kanske.
”– Kollat honom flera gånger den här säsongen med Slovan Bratislava – spelade i deras förstalina, men uppnådde inte mycket. Bra ambitionsnivå, försöker hela tiden och snabb, men inte tillräckligt stark för att bryta igenom och saknar lite blick för spelet. Gillade honom först, men han kom verkligen aldrig igång i Bratislava. Men inte en dålig spelare…”
07/11/2018 kl. 16:20 #11192Rebound
DeltagareAng kontraktslängden. De uttryckte det lite kryptiskt ”…och kontraktet sträcker sig över säsongen 2018/19 till att börja med.”
Vet någon vad praxis är när det gäller utformning av kontrakt. Är det t ex brukligt att en klubb skriver in en klausul som ger ”första tjing” i SHL om förlängning/nytt kontrakt blir aktuellt?Jag tänker att det är ju inte så kul om det visar sig att han är svinbra och sedan något annat lag i SHL viftar med stora sedelbuntar och vi blir av med honom efter en knapp säsong.
07/11/2018 kl. 16:18 #11191pb_90
DeltagareFörresten, en fördel med att ha sagt upp CMORE är att jag nu har råd med Viaplay. NHL är inte heller så dumt.
Har NJ Elias Pettersson som andra värvning tro? Jag menar, man kan ju få önska lite?
Classic SF-kommentar! 😉
”Man kan väl få drömma lite”
Och inte att förglömma den klassiska.
”Det är väl roligare att det kommer ett rykte än att det inte gör?”
07/11/2018 kl. 15:35 #11190JN27
DeltagareFörresten, en fördel med att ha sagt upp CMORE är att jag nu har råd med Viaplay. NHL är inte heller så dumt.
Har NJ Elias Pettersson som andra värvning tro? Jag menar, man kan ju få önska lite?
07/11/2018 kl. 15:34 #11189Henric
KeymasterFörresten, en fördel med att ha sagt upp CMORE är att jag nu har råd med Viaplay. NHL är inte heller så dumt.
07/11/2018 kl. 15:33 #11188Henric
KeymasterHaha, nu får han gå ner och sätta några puckar i tvättmaskinen bara så kommer allt att lösa sig 😀
Jag har inte fått det bekräftat, men rykten gör gällande att de inte vill ha ut mig igen. Jag är helt enkelt för bra på tvättmaskinsskott. 😉
07/11/2018 kl. 15:32 #11187Henric
KeymasterHenric säger upp C More och jag säger nej det blir ingen värvning. Det bär visst frukt 😂
Jag tycker vi borde ha provision på något sätt!
07/11/2018 kl. 14:59 #11186JN27
DeltagareNär du sa året ut PB så höll jag på att skita knäck… Men sen såg jag att det var över säsongen 18/19 haha. Formuleringar kan tolkas olika ibland haha!
Håller med helt i att vi har varit för generösa ibland och i och med detta får man ju se vad det är för spelare vi talar om. Det är fortfarande långt kvar och säsongen är ju lite i sin linda fortfarande så ska bli spännande att se hur han kan påverka.07/11/2018 kl. 14:49 #11185pb_90
DeltagareHur är det med Finska spelare kan dom gå direkt in i laget pga EU?
Yes! Och med ett uppehåll på ca en vecka till så hinner han träna lite också vilket känns bra.
Spännande värvning av NJ tycker jag! Kanske liiiite synd att det bara är året ut då han är 22 år men samtidigt så har vi vår historia med lite för generös längd på en del kontrakt så.
Kanske inte den mest spetsiga värvningen i historien. Men det får mig att tro att det finns lite krut kvar ifall något skulle dyka upp ännu senare.
Dom presenterar honom som en center. Vad händer då? Abols ut på kanten? Eller presenterar dom honom som en center trots att han ska lira vinge?
07/11/2018 kl. 14:33 #11184Elbowing
DeltagareHur är det med Finska spelare kan dom gå direkt in i laget pga EU?
-
FörfattareInlägg