Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 11 timmar, 53 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
07/11/2018 kl. 11:03 #11183
JN27
DeltagareSäkert sett av många men här kommer lite Highlights med Patrik Virta från tiden i TPS.
07/11/2018 kl. 09:23 #11182pb_90
DeltagareHoppas det blir klart snart! Vi har ju mycket finländare i truppen så borde vara rätt så behagligt att ta sig in i gruppen.
06/11/2018 kl. 19:34 #11181Yongma112
DeltagareSpännande namn!
06/11/2018 kl. 19:10 #11180Andreas
KeymasterHaha, nu får han gå ner och sätta några puckar i tvättmaskinen bara så kommer allt att lösa sig 😀
06/11/2018 kl. 19:05 #11179JN27
DeltagareHenric säger upp C More och jag säger nej det blir ingen värvning. Det bär visst frukt 😂
06/11/2018 kl. 18:56 #11177Andreas
KeymasterPatrik Virta alltså. Spännande namn.
06/11/2018 kl. 17:28 #11174Status
DeltagareMan väntar alltså på någon som var med i NHL-camperna som inte fick kontrakt och istället valde KHL.
06/11/2018 kl. 16:21 #11173JN27
DeltagareSåg att NJ svarade på lite frågor hos SF. Sade tyvärr inget nytt, men ändå lite skönt att han visar att han lever
Tolkar detta exakt för vad det är. Han försöker men lyckas inte. Vi är med och hugger om en spetsspelare finns tillgänglig men det vet ju alla att det inte gör.
Därmed tror inte jag att vi kommer få se någon värvning in. Isåfall ska det vara någon som inte vill fortsätta i sin klubb och vill byta miljö. Men är det en spetsspelare så är ju sannolikheten större att denne drar utomlands än till oss.06/11/2018 kl. 16:16 #11172Andreas
KeymasterSåg att NJ svarade på lite frågor hos SF. Sade tyvärr inget nytt, men ändå lite skönt att han visar att han lever 😉
06/11/2018 kl. 12:38 #11171Andreas
KeymasterSvårt att kritisera Harper när han nyligen stänkt dit tre PP-kassar. Visst, han är ingen passningsläggare deluxe, men det har ju börjat kugga i något och dumt att byta då.
Sedan skriver jag inte nödvändigtvis under på att Lodin måste högre upp i hierarkin heller. Men att han borde få en något mer offensiv omgivning tycker jag är korrekt. Han sitter väl dessutom på kontrakt över nästa år också så då är det väl verkligen dags att ta plats.
Spelar inte Lodin i den lägre hierarkin enbart för att växa in i SHL-kostymen?
Jag kan absolut se möjligheten i att slänga in Lodin i en PP-formation eller typ vid något byte i en femma högre upp. Dock så tror jag att detta år mest är för att aklimatisera sig och sedan kan man överväga ett lyft till nästa säsong då möjligen.Som han spelar nu förtjänar han en plats högre upp. Inte minst eftersom vi har andra spelare som inte presterar ordentligt i spelet 5v5.
06/11/2018 kl. 11:05 #11170JN27
DeltagareSvårt att kritisera Harper när han nyligen stänkt dit tre PP-kassar. Visst, han är ingen passningsläggare deluxe, men det har ju börjat kugga i något och dumt att byta då.
Sedan skriver jag inte nödvändigtvis under på att Lodin måste högre upp i hierarkin heller. Men att han borde få en något mer offensiv omgivning tycker jag är korrekt. Han sitter väl dessutom på kontrakt över nästa år också så då är det väl verkligen dags att ta plats.
Spelar inte Lodin i den lägre hierarkin enbart för att växa in i SHL-kostymen?
Jag kan absolut se möjligheten i att slänga in Lodin i en PP-formation eller typ vid något byte i en femma högre upp. Dock så tror jag att detta år mest är för att aklimatisera sig och sedan kan man överväga ett lyft till nästa säsong då möjligen.06/11/2018 kl. 10:55 #11169pb_90
DeltagareSvårt att kritisera Harper när han nyligen stänkt dit tre PP-kassar. Visst, han är ingen passningsläggare deluxe, men det har ju börjat kugga i något och dumt att byta då.
06/11/2018 kl. 07:26 #11168JN27
DeltagareSkulle vara kul att se Lodin i PP’t istället för Harper. Kan inte fatta varför man vill köra med fyra rightare.
Har man ett fungerande PP nu så ser jag inte varför man ska göra om det. Möjligen att man slänger in Lodin i en andraformation. Men Harper har en förmåga att ALLTID stå rätt och hugga.
06/11/2018 kl. 00:10 #11167Status
DeltagareSkulle vara kul att se Lodin i PP’t istället för Harper. Kan inte fatta varför man vill köra med fyra rightare.
05/11/2018 kl. 20:45 #11166Andreas
KeymasterNog för att man tyckte Glenn var jättespännande och man var grymt hypad för en egen produkt, men nu har vi både Pilö och Lodin som kör över allt och alla i J20!
Juniorhockeyn i regionen har verkligen gått framåt!
05/11/2018 kl. 20:24 #11165Elbowing
DeltagareRiktigt bra utvärdering Andreas, kul läsning.
Hoppas nu vi kan börja vinna jämna matcher och sluta med alla hedersamma förluster,för så bra som vi spelat de senaste matcherna borde vi kunna klättra i tabellen, sedan hoppas jag att Lodin är tillbaka och får chansen i pp och med lite bättre spelare,tror han kan bli riktigt bra.05/11/2018 kl. 17:00 #11164Andreas
KeymasterJag tror också att man slår Mora. Rögle vågar jag knappt sia om, men det är ju hemma så det borde vara rimligt att man tar poäng där med.
05/11/2018 kl. 16:44 #11163carl
DeltagareMora tror jag man slår, 2p mot Rögle och det är bra.
05/11/2018 kl. 16:42 #11162pb_90
DeltagareBra sammanfattning Andreas!
Känns som att vi har siffrorna på vår sida. Sen får vi hoppas att vi inte är den statistiska avvikelsen som förekommer varje år.. :/ Men det har ju verkligen känts som att dom har något på gång nu när defensiven har satt sig lite bättre. Dock är BP fortfarande horribelt som du säger..
Otroligt surt att det inte kan studsa rätt i flertalet omgångar.
Mora och Rögle i nästkommande omgångar också… Alla matcher är viktiga men just mot dessa är det extra viktigt att prestera.
05/11/2018 kl. 15:58 #11161JN27
DeltagareLång utvärdering av läget i tabellen och lite siffror för att backa upp det uppe nu.
Som så många andra sagt: Brynäs bör se upp, Mora och Timrå får kvala.
Intressant, jag spånade bara igenom men håller med om det jag läst.
Vad gäller Brynäs så är det givetvis oerhört frustrerande att vi inte slagit dem i år vilket vi borde ha gjort i båda matcherna. Vissa lag fungerar det helt enkelt inte emot och så har det varit alla år vi varit i SHL så det är bara ett faktum.
Däremot så spelar de oerhört dåligt tycker jag och det är ju ingen jätteförändring de gjort. Helst skulle någon kommit utifrån, typ Wallson för att man verkligen skulle tro på en förändring i deras fall så är det ju spelarna som tokunderpresterat och de, liksom vi, skulle behöva ett eller två nya killar in i laget.Händer det inget radikalt så tror jag Brynäs missar ens en Play In-plats. Den platsen tycker jag att vi kan försöka nypa.
05/11/2018 kl. 15:46 #11160Andreas
KeymasterLång utvärdering av läget i tabellen och lite siffror för att backa upp det uppe nu. 🙂
Som så många andra sagt: Brynäs bör se upp, Mora och Timrå får kvala.
05/11/2018 kl. 13:27 #11157Rebound
DeltagareFasen vilken boost Lodin verkar ha fått av att spela i A-laget. 7 poäng på 3 matcher med J20 i helgen! Hoppas han får chansen snart igen i vårt A-lag.
05/11/2018 kl. 10:29 #11155JN27
DeltagareHade nog varit en rolig värvning. Men återigen så vet man ju inte hur NJ tänker.. Jag ser inte heller det som akut att värva någon nu när laget är helt och friskt. Däremot så blir vi extremt tunna så fort vi åker på skador i offensiven. Att ha två stycken av Palushaj-kaliber skulle ju såklart förändra läget något enormt med tanke på att man iallafall ha någon sånär trygghet att luta sig emot. Det framgår ju inte att det saknas några pengar heller så frågan är ju vad som egentligen gått snett.
05/11/2018 kl. 07:39 #11151Andreas
KeymasterZach Boychuk kanske skulle va nåt. Lär ha spelat med både Ryan och Rissanen.
Jupp och producerade jävlar när han spelade med Ryan. Verkar var en klok spelare. Det är väl en fråga om kemi i så fall 🙂
04/11/2018 kl. 21:58 #11148 -
FörfattareInlägg