Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,751 till 5,775 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Brynäs verkar sikta in sig på lirare i HA. Så antingen försöker dom sprida rökridåer för att manikyr ska veta hur mycket pengar dom har, eller så kanske dom inte har så mycket pengar helt enkelt.

Ja något måste dom göra. Tycker deras lag är riktigt risigt i år faktiskt. Vårt är inte överdådigt men man har ju ändå fått se tendenser av riktigt bra spel. Brynäs känns oerhört svaga och har haft svårt att göra mål.

pb_90
    Deltagare

Brynäs verkar sikta in sig på lirare i HA. Så antingen försöker dom sprida rökridåer för att manikyr ska veta hur mycket pengar dom har, eller så kanske dom inte har så mycket pengar helt enkelt.

pb_90
    Deltagare

Skulle ju vara sjukt häftigt med en fjärdelina bestående av Lodin, Johansson och Gustafsson. Den första ”egenproducerade” kedjan för ÖHK i SHL. Men det kanske är att hoppas på för mycket? Men 10min istid ska dom väl kanske klara av.

Mastomäki är en sån där annan spelare man undrar lite vart han ska ta vägen. Ska han fortsätta behöva centra en fjärdekedja eller kan han gå upp till en tredjekedja?

Andreas
    Keymaster

Riktigt trist för juniorerna i SHL-lag att HA har börjat begränsa på detta sätt.

Hoppas att Pilö kan slå sig in i truppen nästa år. Annars måste ju han också ut till en klubb i HA.

Vad tror ni för övrigt om Glenns utgående kontrakt? Han funkar ju i en fjärdekedja, men man kan väl inte förvänta sig att det tas några större kliv framåt vad det kommer till leverans osv?

Någon ska ju spela i fjärdelinan också. Glenn har ändå bra erfarenhet från SHL, sliter som ett djur och är bra i boxplay. Någon ska ju göra det jobbet också.

Tanken är väl att man ska ha två producerande linor som får kosta pengar och sedan två billigare femmor som ska kunna hålla jämna steg och kanske i bästa fall överraska.

JN27
    Deltagare

Riktigt trist för juniorerna i SHL-lag att HA har börjat begränsa på detta sätt.

Hoppas att Pilö kan slå sig in i truppen nästa år. Annars måste ju han också ut till en klubb i HA.

Vad tror ni för övrigt om Glenns utgående kontrakt? Han funkar ju i en fjärdekedja, men man kan väl inte förvänta sig att det tas några större kliv framåt vad det kommer till leverans osv?

Han har varit sval i år tycker jag. Det kommer några smällar ibland och han fortsätter ju jobba hårt men det är lite jobbigt för honom från och till. För att fortsätta på Johansson så tror jag att det finns något sagt där. Finns det plats så tror jag att han kommer få en plats till nästa säsong, nu fanns den helt enkelt inte. Är man från trakten är det ju givet att man vill spela för traktens storlag oavsett.

pb_90
    Deltagare

Man tappar alltså Johansson helt?

Det tycker jag är ganska illa. Junior från närområdet som representerat alla juniorlandslag från 16-årsåldern sticker innan han knappt fått debutera i a-laget.

Fast om killen inte vill spela i J-20 utan på seniornivå och har Lodin och övriga centrar att konkurrera med på offensiva sidan så är det ju inte så särskilt mycket att göra? Man kan ju inte offra spelare bara för att en junior från närområdet måste få speltid. Det tar ju tyvärr ut sin egen orimlighet. Det är ju Johanssons eget val då en utlåning inte är möjlig.

Dessutom så tror jag som sagt att det är i samförstånd med NJ och tränarna. AJ måste ju få speltid i seniorhockey och med tanke på hur utlåningsreglerna ser ut så är det ju krångligt att lösa det så. Bättre då att köra fullt ut.

Och som sagt, det är inte det enda exemplet. Om ni missat historien om Olle Eriksson Ek så kolla länken nedan. Det är nog ungefär samma tanke just nu för AJ och ÖHK.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Qlzaex/jatteloftet-lamnar-farjestad

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Det tycker jag är ganska illa. Junior från närområdet som representerat alla juniorlandslag från 16-årsåldern sticker innan han knappt fått debutera i a-laget.

Fast om killen inte vill spela i J-20 utan på seniornivå och har Lodin och övriga centrar att konkurrera med på offensiva sidan så är det ju inte så särskilt mycket att göra? Man kan ju inte offra spelare bara för att en junior från närområdet måste få speltid. Det tar ju tyvärr ut sin egen orimlighet. Det är ju Johanssons eget val då en utlåning inte är möjlig.

Yongma112
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Anton Johansson har ju också kontrakt med Örebro. Ligger det latent eller sägs det upp i och med detta? Finns det någon som har första tjing efter säsongen? Han är ju junior.

Som jag förstått det är han under kontrakt med oss och utlånad hela säsongen.

Enligt Oskarshamn skriver han kontrakt med dem och det är inte ett lån. Örebro å andra sidan säger att de ”placerar” honom där. Det råder lite förvirring där ute 🙂

Han bröt tydligen kontraktet.

Det var nog ett krav från Oskarshamn och Hockeyallsvenskan.

pb_90
    Deltagare

Det här är ju exakt samma situation som med Olle Eriksson Ek och Karlskoga. Det är tydligen massa konstiga regler för utlåningar… FBK tog ju hem honom men lät honom sitta på bänken som andramålvakt. Då brände dom tydligen någon deal och kunde inte plocka tillbaka honom om det inte var permanent typ…

Det är väl antagligen lättare för SHL-lag att låna spelare från HA om det nu skulle bli så än vad det är för HA-lag att låna in från SHL. Så det kanske står i deras respektive kontrakt att utlåning till tidigare SHL-klubbar ska göras möjlig eller något.

Personal Jesus
    Deltagare

Anton Johansson har ju också kontrakt med Örebro. Ligger det latent eller sägs det upp i och med detta? Finns det någon som har första tjing efter säsongen? Han är ju junior.

Enligt Oskarshamn skriver han kontrakt med dem och det är inte ett lån. Örebro å andra sidan säger att de ”placerar” honom där. Det råder lite förvirring där ute 🙂

Han bröt tydligen kontraktet.

Andreas
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Tänk om SHL och Hockeyallsvenskan kunde komma överens så man slapp dessa märkliga lån eller inte-lån.

pb_90
    Deltagare

Dom verkar testa runt lite om hur dom ska formera kedjorna till veckan om man kikar genom Hellsings rapportering från träningen.

Kul också att Anton Johansson får komma till Oskarshamn och lira i ett topplag i HA! Bör göra honom mycket gott.

JN27
    Deltagare

Ebert trea i backarnas poängliga med tre matcher mindre spelat 🙂

Linköpings dito som leder ligan har ju spelat fyra matcher fler än Ebert. Så Ebert kan mycket väl passera om han håller snittet. Vore kul om vi kunde ha seriens bästa back.

Andreas
    Keymaster

Ebert TVÅA i backarnas poängliga med tre matcher mindre spelat 🙂

• Detta svar redigerades för 7 år, 10 månader sedan av Andreas. Anledning: liten hjärnvurpa
    JN27
    Deltagare

”Tillbaka i laget efter sin hjärnskakning och direkt visade amerikanen sin betydelse för Örebro. Fyra assist varav tre i den moraliskt viktiga segern mot Skellefteå i lördags.
    Kedjan med Palushaj, Rodrigo Abols och Anton Hedman har varit riktigt vass och där tycks man ha hittat den toppkedja man saknat sedan Derek Ryans dagar i Örebro.
    Under veckans två matcher har Palushaj avlossat 14 skott på mål vilket vittnar om att han hittar och skapar lägen mer frekvent än någon annan i serien.”

Plockade ut detta från Sannys blogg. Vi har ju länge talat om att Palushaj behöver ha någon som levererar puckar åt honom. Känns inte som att det känns lika akut om man läser detta haha.
    Nu handlar det väl mer om att han ska få sätta några puckar i mål men han fyller ju en lika stor roll som framspelare och tre poäng senast är ju bara beviset på vilket jäkla superspelare han är.

pb_90
    Deltagare

http://www.hockeysverige.se/2018/10/29/veckans-lag-6-7/

Ebert, Abols och Palushaj i veckans lag! 🙂

pb_90
    Deltagare

Spinkarna+Harper var helt dominanta mot SAIK.

Tylor Spink: 79%(!) corsi.
    Tyson Spink: 75%(!) corsi.
    Shane Harper: 69%(!) corsi.

Senaste tre matcherna:
    Tylor: 64%
    Tyson: 62%
    Harper: 63%

Dock så har dom fortsatt svårt att göra mål.. men med det spelövertaget så måste dom ju sätta ett gäng så småningom.

Damn, kände att de spelade bra men så bra? :S

vad skulle hända om man satte Palushaj i den kedjan istället för Spink? Center spink är ju väldigt duktig på att hitta passningar.. Palushaj är flera steg bättre avslutare än Tylor?

Jag blev också förvånad… helt sjuka siffror! Dom har väl antagligen sitt bästa passningsspel när dom är med varann, men jag skulle också vilja se någon annan ytter istället för Tyson. Tylor tycker jag ändå har gjort det helt okej och också funkat bra i PP nu också.

D.O
    Deltagare

Spinkarna+Harper var helt dominanta mot SAIK.

Tylor Spink: 79%(!) corsi.
    Tyson Spink: 75%(!) corsi.
    Shane Harper: 69%(!) corsi.

Senaste tre matcherna:
    Tylor: 64%
    Tyson: 62%
    Harper: 63%

Dock så har dom fortsatt svårt att göra mål.. men med det spelövertaget så måste dom ju sätta ett gäng så småningom.

Damn, kände att de spelade bra men så bra? :S

vad skulle hända om man satte Palushaj i den kedjan istället för Spink? Center spink är ju väldigt duktig på att hitta passningar.. Palushaj är flera steg bättre avslutare än Tylor?

D.O
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av D.O.
    Henric
    Keymaster

Någon som vet varför Sjökvist utgick med hjärnskakning igår?

Fick en propp av Pudas om jag inte minns fel?

Såg honom sitta på knä nere i ena hörnet en stund men såg aldrig vad som föranledde det.

Visar 25 inlägg - 5,751 till 5,775 (av 13,268 totalt)