Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 17 timmar, 4 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
28/10/2018 kl. 14:00 #11019
JN27
DeltagareNågon som vet varför Sjökvist utgick med hjärnskakning igår?
Fick en propp av Pudas om jag inte minns fel?
28/10/2018 kl. 13:59 #11018Personal Jesus
DeltagareNågon som vet varför Sjökvist utgick med hjärnskakning igår?
28/10/2018 kl. 13:21 #11017pb_90
DeltagareDet skulle inte funka att behålla Boucher där han är och stoppa in Weinstock i hans förra roll?
Fast att skicka ner Weinstock till fjärdelinan med typ 10min istid? :/
Det är jäkligt svårt alltså… någon måste ju petas ned..
Fast helt ärligt vet jag inte om jag ser Weinstock som en producent i år mer än en slitvarg? Han skulle ju kunna vara en tung offensiv spets i en fjärdelina.. klart speltiden spelar in där, men han är ju också en veteran. Det finns dom som är värda att spela högre upp i hierarkin.
Sant. Boucher har ju kontrakt även över nästa säsong så inte helt fel att satsa på honom nu och ge honom mycket speltid så att han får utvecklas.
Men som sagt, det blir ett tufft beslut för Sundblad och co!
28/10/2018 kl. 12:11 #11016JN27
DeltagareDet skulle inte funka att behålla Boucher där han är och stoppa in Weinstock i hans förra roll?
Fast helt ärligt vet jag inte om jag ser Weinstock som en producent i år mer än en slitvarg? Han skulle ju kunna vara en tung offensiv spets i en fjärdelina.. klart speltiden spelar in där, men han är ju också en veteran. Det finns dom som är värda att spela högre upp i hierarkin.
28/10/2018 kl. 10:55 #11015pb_90
28/10/2018 kl. 10:48 #11014JN27
28/10/2018 kl. 10:46 #11013pb_90
DeltagareJag har samma uppfattning som dig Orebro Center. Dom får ju en delikat fråga nu när Wandell ska in igen. Vem degraderas från dom första två linorna? Borde väl bli någon av Boucher, Weinstock eller Sallinen? Och då tyder väl mycket på att Boucher är den som får kliva ner igen.
Det måste ju vara lite känsligt att ha tvillingar i laguppställningen… man vet ju hur dom brukar skydda varann på planen. Hur tar den ena brorsan om den andra blir petad?
Tycker inte Wandell kommit upp i nivå överhuvudtaget? Peta honom. Vi har vunnit 2/2 matcher som han varit borta, inte för att jag tror att det varit avgörande, men han har ju som sagt inte levererat alls.
Klart att Wandell ska in i laget, över 60% av avsluten kommer mot motståndarkassen när han är på isen (i snitt). Kanske dock ska få en liten annorlunda roll? Mer BP och petad i PP tills vidare? Första uppställningen i PP ger dom fan i att röra på nu i varje fall! Weinstock lär flyttas bort från centerpositionen, han har gjort det jäkligt bra som inhoppare men han hade en tung kväll mot SAIK vad det kommer till corsi, 32%. Det lär väl bli Boucher som petas även om jag tycker att han absolut har visat framfötterna de senaste matcherna högre upp i hierarkin.
28/10/2018 kl. 10:40 #11012pb_90
DeltagareSpinkarna+Harper var helt dominanta mot SAIK.
Tylor Spink: 79%(!) corsi.
Tyson Spink: 75%(!) corsi.
Shane Harper: 69%(!) corsi.Senaste tre matcherna:
Tylor: 64%
Tyson: 62%
Harper: 63%Dock så har dom fortsatt svårt att göra mål.. men med det spelövertaget så måste dom ju sätta ett gäng så småningom.
28/10/2018 kl. 01:58 #11009JN27
DeltagareJag har samma uppfattning som dig Orebro Center. Dom får ju en delikat fråga nu när Wandell ska in igen. Vem degraderas från dom första två linorna? Borde väl bli någon av Boucher, Weinstock eller Sallinen? Och då tyder väl mycket på att Boucher är den som får kliva ner igen.
Det måste ju vara lite känsligt att ha tvillingar i laguppställningen… man vet ju hur dom brukar skydda varann på planen. Hur tar den ena brorsan om den andra blir petad?
Tycker inte Wandell kommit upp i nivå överhuvudtaget? Peta honom. Vi har vunnit 2/2 matcher som han varit borta, inte för att jag tror att det varit avgörande, men han har ju som sagt inte levererat alls.
28/10/2018 kl. 00:14 #11008pb_90
27/10/2018 kl. 23:43 #11006Orebro Center
DeltagareKalle Olsson borde i varje fall ryka innan någon av Spinkarna gör. Olssons hela existensberättigande har ju varit ett grymt boxplay och bra slit i övrigt. Men just nu är han en del av SHL:s tredje sämsta boxplay med 72,5%. Vilka är argumenten för att han ska få speltid?
Tylor Spink har varit inne på sju mål bakåt, Tyson på sex. Med det är dom på plats tio och 15 i den interna ”minusligan”. Sen har dom delvis också varit en del av ett havererat boxplay. Men vi är väl alla överens om att dom inte har något där att göra.
En spelare som Anton Hedman har varit inne på elva mål bakåt med ungefär exakt samma istid/match. Så han är alltså nästan dubbelt så kass som Tyson bakåt då eller?
Just i år så är väl problemet mestadels att dom inte gör mål framåt. Inte primärt att dom släpper in mål eftersom dom inte släpper in fler mål än någon annan i laget (grovt talat såklart).
Jag tycker i varje fall att dom har börjat kugga igång lite med Harper nu. Dom får hyfsad snurr i anfallszon men deras huvudproblem är fortfarande att deras bra snurr inte renderar i mål.. Huvudproblemet är väl att dom båda är högst mediokra avslutare.
Sedan har dom också riktigt bra corsistatistik. När Tylor är inne så går 58% av avsluten mot motståndarkassen och för Tyson är det 55,4%.
Känner kanske att jag kan komma att få äta upp all den här statistiken senare då det rent visuellt ser illa ut i försvarszon ibland när dom är där. Men det blotta faktum att dom inte på långa vägar har släppt in flest mål i laget är intressant.
Jo men du har helt rätt. Skummade lite stats på shl.se efter jag läst ditt inlägg. Och det handlar ju om ur vilket perspektiv man väljer att läsa statistiken.
Du har helt rätt i att Spinkarna generellt inte är inne på fler baklängesmål än andra.
Utan det är +/- när man lägger till närvaro på isen vid producerade mål som skillnaden blir framträdande. Mitt intryck innan jag läste statsen är att jag trodde de var inne på fler mål framåt än de faktiskt varit.Hedman är som du säger inne på många mål bakåt men också på många mål framåt.
En defensiv-lina alternativ checking-line kan ju av förståeliga skäl få sämre stats men det har ju sin förklaring då de inte sällan får stångas mot motståndarens bästa uppställningar.
Förra året tyckte jag Spinkarna spelade bättre när man särade på dem (eller om det var så att en var skadad. Minns inte) men jag har inga stats på om det blev bättre i +/-. Det var bara mitt intryck då att det fungerade bättre spelmässigt.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
Orebro Center.
27/10/2018 kl. 22:28 #11005Henric
KeymasterMycket bra av Wirström igen om domarnivån! Pinsamt att den tillåts vara så låg år efter år. Ligan förtjänar bättre. Jag har all respekt för det jobbet och de är säkert fantastiska människor allihop, men ytterst få av dagens SHL-domare är bra. Sorry.
27/10/2018 kl. 21:55 #11004pb_90
DeltagareKalle Olsson borde i varje fall ryka innan någon av Spinkarna gör. Olssons hela existensberättigande har ju varit ett grymt boxplay och bra slit i övrigt. Men just nu är han en del av SHL:s tredje sämsta boxplay med 72,5%. Vilka är argumenten för att han ska få speltid?
Tylor Spink har varit inne på sju mål bakåt, Tyson på sex. Med det är dom på plats tio och 15 i den interna ”minusligan”. Sen har dom delvis också varit en del av ett havererat boxplay. Men vi är väl alla överens om att dom inte har något där att göra.
En spelare som Anton Hedman har varit inne på elva mål bakåt med ungefär exakt samma istid/match. Så han är alltså nästan dubbelt så kass som Tyson bakåt då eller?
Just i år så är väl problemet mestadels att dom inte gör mål framåt. Inte primärt att dom släpper in mål eftersom dom inte släpper in fler mål än någon annan i laget (grovt talat såklart).
Jag tycker i varje fall att dom har börjat kugga igång lite med Harper nu. Dom får hyfsad snurr i anfallszon men deras huvudproblem är fortfarande att deras bra snurr inte renderar i mål.. Huvudproblemet är väl att dom båda är högst mediokra avslutare.
Sedan har dom också riktigt bra corsistatistik. När Tylor är inne så går 58% av avsluten mot motståndarkassen och för Tyson är det 55,4%.
Känner kanske att jag kan komma att få äta upp all den här statistiken senare då det rent visuellt ser illa ut i försvarszon ibland när dom är där. Men det blotta faktum att dom inte på långa vägar har släppt in flest mål i laget är intressant.
27/10/2018 kl. 21:18 #11003Rebound
DeltagareUndrar hur Sundblad resonerar kring målvaktsfrågan i de kommande tre matcherna. Jag skulle önska att han ställer Eero mot Frölunda på tisdag och att Stéen får stå hemma på torsdag och lördag.
27/10/2018 kl. 21:12 #11002Rebound
DeltagareJag skulle gärna se att de testar att byta ut en av spinkarna mot Maksims Semjonovs, han har gjort 9 baljor på 14 matcher i J20 och kostar inget att testa i vårt A-lag.
27/10/2018 kl. 20:53 #11000Andreas
KeymasterJag tänker med tanke på hur Abols presterar så borde det finnas utrymme att värva forwards istället för centrar. En forward från AS och en eventuell AHL forward bör man ha råd med?
Det kommer inte hända. Bröderna spelar _för_ i stort sett inget så att byta ut dem är att öka på lönebudgeten rejält.
Deras +/- har definitivt potential att bli bättre med tanke på hur de spelar offensivt. De måste få till det sista bara och nu har ju både Harper och Tylor hittat nätet.
Sedan håller jag med om att deras defensiv är för dålig. Den oroar mig med. Tanken är ju att de ska utgöra en billig tredjekedja. De har fått ta mer plats under inledningen på grund av alla skador skulle jag säga.
-
Detta svar redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
Andreas. Anledning: Missade ett ord
27/10/2018 kl. 20:47 #10999pb_90
DeltagareJag tänker med tanke på hur Abols presterar så borde det finnas utrymme att värva forwards istället för centrar. En forward från AS och en eventuell AHL forward bör man ha råd med?
Ja NJ ska ju koncentrera sig på att hitta bästa möjliga spelare nu bara. Men med tanke på att många andra också letar spets så kan det nog bli riktigt knepigt.. :/
27/10/2018 kl. 20:34 #10998carl
DeltagareJag tänker med tanke på hur Abols presterar så borde det finnas utrymme att värva forwards istället för centrar. En forward från AS och en eventuell AHL forward bör man ha råd med?
27/10/2018 kl. 20:15 #10997JN27
DeltagareHur länge till har ledningen tålamod med Spinks? Känns som de har fått sina chanser med råge. Är det endast pengar som hindrar ledningen från att skicka dem till Karlskoga? -5 och -6, sämst i laget med marginal. Vi har bara 4 forwards med – i +- statistiken
Tror det kommer dröja. Möjligen om vi får in 1-2 forwards som det ens skulle vara realistiskt.
27/10/2018 kl. 20:06 #10995carl
DeltagareHur länge till har ledningen tålamod med Spinks? Känns som de har fått sina chanser med råge. Är det endast pengar som hindrar ledningen från att skicka dem till Karlskoga? -5 och -6, sämst i laget med marginal. Vi har bara 4 forwards med – i +- statistiken
-
carl.
27/10/2018 kl. 19:42 #10994pb_90
DeltagareEn liten steal att vi får med oss alla tre poängen får man väl ändå säga. Skellefteå kändes jäkligt tunga i 5 mot 5 spelet och borde nog gjort ett par mål till.
Men den tar vi!
Mjo men deras mål är ju också rätt så enkla väl? Dvs lite slappt försvarsarbete och den sista är ju bara tur att den går in egentligen.
En jämn hockeymatch där marginalerna var på rätt sida! Jag tycker att laget har gjort två riktigt solida insatser i två matcher här nu. Bara att hoppas att det håller i sig!
Gjorde inte många sin bästa match på länge? Weinstock tyckte jag tex skötte sig alldeles utmärkt i centerrollen idag. Och visst fasen har han fått bättre tryck på skridskoåkningen?
Sen tycker jag att Steen går från klarhet till klarhet. Återigen en mycket solid insats idag! Förstaspaden lär vara hans ordentligt nu.
27/10/2018 kl. 19:14 #10993Yongma112
DeltagareEn liten steal att vi får med oss alla tre poängen får man väl ändå säga. Skellefteå kändes jäkligt tunga i 5 mot 5 spelet och borde nog gjort ett par mål till.
Men den tar vi!
27/10/2018 kl. 18:38 #10991Andreas
KeymasterÖrebro vinner med 4-3 och pappa vinner 50-50. Bra match måste jag säga.
Bunkersnack hälsar grattis!
Tack 🙂
27/10/2018 kl. 18:38 #10990Andreas
KeymasterKan vara bra att veta: Numera är det bara https som gäller. All trafik ska vara SSL-säkrad nu.
27/10/2018 kl. 18:30 #10989JN27
DeltagareÖrebro vinner med 4-3 och pappa vinner 50-50. Bra match måste jag säga.
Bunkersnack hälsar grattis! 😉
-
-
FörfattareInlägg