Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,851 till 5,875 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Klassiskt Spink där… gör allt bra men missar ändå..

Status
    Deltagare

Och det här ”Ni kommer inte bli besvikna”, det måste ju ändå tyda på att man har en skaplig slant att värva för?

pb_90
    Deltagare

Det skulle vara oerhört intressant att veta vilka namn som var aktuella för ÖHK men som sprack.

Visst har väl NJ sagt att spelare i princip var klara för ÖHK om dom inte fick NHL-kontrakt? Avancerad trollning..

Status
    Deltagare

Betänk att Mario Kempe är spelaren NJ sagt inte kommer ta en plats i NHL. 😉 *drömmer*

Rebound
    Deltagare

Center-förbannelsen håller alltså i sig.

Helt otroligt! Inte en enda seriematch hittills med alla våra ordinarie centrar på plats.

Status
    Deltagare

Center-förbannelsen håller alltså i sig.

Andreas
    Keymaster

Wandell sjuk. Weinstock centrar enligt NA.

Andreas
    Keymaster

Lite knähund över det svaret. Ingen kommenterar arenakraven…

Personal Jesus
    Deltagare
    Rebound
    Deltagare

Samtidigt så verkar det lite märkligt om Brynäs lyckas med att värva Raymond före Örebro. Om vi var/är intresserade av honom så borde vi löst dealen redan.

Jag har svårt att tro att Brynäs har mer kapital över än Örebro i sin spelarbudget. De har ju fortfarande inte löst ut Kristo ännu och frigjort pengar som förmodligen behövs för att ta in någon ny spets av kvalité. Där har dom nog en ganska stor nöt att knäcka. Han har visserligen presterat bra över tid, men de senaste två åren har utvecklingskurvan pekat åt fel håll för hans del.

Edit: Det visade sig inte vara så svårt för Kristos agent att hitta en ny klubb, redan klar för Rapperswill.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Rebound.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Rebound.
    Status
    Deltagare

Ja på den här nivån borde man ha en heltidsanställd scout kan jag tycka.

Jo Raymond i Brynäs skulle kännas som en smäll tillbaka för Palushaj. Trots hans minimala ÖHK anknytning. Samtidigt är han 33 bast, dyr och isåfall en kortsiktig lösning.

pb_90
    Deltagare

Skulle det inte vara jäkligt surt om Brynäs värvade Mason Raymond med tanke på att han ändå har en liiiiten koppling hit och vi toksaknar spets? :/

Andreas
    Keymaster

Hur ser scoutingen ut för våran del egentligen? Har för mig att jag läst att man fortfarande har något sorts samarbete med han Östberg? Men i övrigt? Bara NJ?

Ganska ytligt. Han är scout åt Ottawa Senators nu.

Örebro borde dock fundera i banorna av att skaffa en heltidsscout igen.

Status
    Deltagare

Hur ser scoutingen ut för våran del egentligen? Har för mig att jag läst att man fortfarande har något sorts samarbete med han Östberg? Men i övrigt? Bara NJ?

Rebound
    Deltagare

På torsdag får vi ställa upp med det lag vi faktiskt har i vår rooster. Det känns ju ganska skönt eftersom det ändå blir ett bevis på vart vi står nu när vi blev lite bredare.

Ja verkligen! Framförallt skönt att alla spelare får spela på sina tilltänkta positioner. Masto kommer säkert vara lite ringrostig på torsdag, men vi får hoppas att de få träningar som han varit med på sedan come backen varit fartfyllda och så matchlika som det går.

JN27
    Deltagare

På torsdag får vi ställa upp med det lag vi faktiskt har i vår rooster. Det känns ju ganska skönt eftersom det ändå blir ett bevis på vart vi står nu när vi blev lite bredare.

Rebound
    Deltagare

Det verkar som att Brynäs visar intresse för Mason Raymond. Jag gissar att det är en av spelarna som Örebro också är intresserade av?

Saxat ur artikel i Hockeypuls:
    Spontant tänker man på Mason Raymond som varit i Vancouver där Inge (Hammarström) varit scout. Har ni diskuterat honom?

– Jag pratade med Inge snabbt i går och han håller på med sin research nu. Han har mycket fakta och vet vad det är för typ av kille. Det är skönt att ha Inge med som har mycket information om spelarna. Det är tryggt för min del.

En ekonomisk lösning för Danny Kristo, som hade ett kontrakt över denna säsong, kommer diskuteras med amerikanens agent under tisdagseftermiddagen.

– Vi har inte kommit fram till något än. Jag har ett telefonmöte med hans agent i dag. Då kommer vi föra diskussioner om hur vi löser det och då når vi förhoppningsvis en överenskommelse. Det kan ge oss lite pengar.

Henric
    Keymaster

Jag ser ngn om Bengtzén nu och en om spelaren de sparkade. Men det verkar ha bättrat sig… Jag vet inte om Gävlepublikationerna taggat artiklar fel så att det propageras ut till andra MittMedia-nyttjare under SHL?

pb_90
    Deltagare

När jag loggar in på NA så är det inte några Brynäs-artiklar iaf? Loggar man däremot in på mittmedia så är det ju alla artiklar.

Andreas
    Keymaster

Tragiskt att SHL inte förstått någonting.

De har förstått. De undviker bara den heta potatisen innan den når plasmastadiet. De vet mycket väl att arenakraven är rotfrukten ifråga, men de kommer inte kommentera den över huvud taget innan utredningen presenteras om cirka 3-4 veckor.

Jag tror inte vi kommer få se något då heller.

Den stjärna som gräver fram remissen och svaren på dessa kan räkna med många likes och retweets.

Vi måste också komma ihåg att SIF är också delaktiga i detta. Än så länge känns det som att de kommit lätt undan.

Henric
    Keymaster

Varför skriver NA en massa om Brynäs? Har plattformen de använder fått kortslutning?

Antar att det har att göra med att de tillhör mittmedia som även Gävle och Dalarna gör. Men jag vet inte?

Jag tänker det också, m3n ngt måste ha blivit galet? Brynäsartiklarna ska ju exklusivt hamna i Gävletidningarna?

Personal Jesus
    Deltagare

Tragiskt att SHL inte förstått någonting.

JN27
    Deltagare

Varför skriver NA en massa om Brynäs? Har plattformen de använder fått kortslutning?

Antar att det har att göra med att de tillhör mittmedia som även Gävle och Dalarna gör. Men jag vet inte?

Henric
    Keymaster

Yongma112
    Deltagare

Harper snittar runt 0.6ppg sina bättre AHL-säsonger. Jag vet inte riktigt vad folk förväntar sig? 0+3 är såklart underkänt, men alltså, det handlar så mycket om att få ihop en hel kedja. Ytterst få spelare i vår liga som driver spelet på egen hand.

Jag tycker dessutom att Harper sett piggare ut sista två matcherna. Sen går det inte att vänta hur länge som helst, nu har han fått 10 matcher i en ny liga och som jag ser det är det snarare nu som klockan börjar ticka.

I stort sett ingen i laget som är nära att prestera sitt max. Alla måste upp ett snäpp helt enkelt.

Visar 25 inlägg - 5,851 till 5,875 (av 13,268 totalt)