Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,901 till 5,925 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    Yongma112
    Deltagare

Jag är inte heller särskilt positivt inställd till vår tränartrio men samtidigt ska man då få in vettiga ersättare och med tanke på hur klubben skötts senaste åren så är det nog inte så att tränare står på kö för att ta ett jobb här.

JN27
    Deltagare

Det jobbiga nu är att vi måste vinna fler matcher än Mora för att ta oss upp på säker mark. Det gör vi inte med Sundblad, han har tappat gruppen.

JN27
    Deltagare

Aa detta är bottenlöst. Klubben måste agera nu! Ju tidigare desto bättre!

Andreas
    Keymaster

Blir så trött på detta…

Yongma112
    Deltagare

4 skott på mål i tredje mot FBK, noll offensiv i tredje idag. Två bra perioder räcker inte..

Henric
    Keymaster

Henrik… Vinner vi är det tack vare dig:)

Tyvärr kan jag fortfarande se eftersom abbet går ut först 13/11. Räkna med sorg fram tills dess iaf.

Personal Jesus
    Deltagare

Henrik… Vinner vi är det tack vare dig:)

Andreas
    Keymaster

Tack Linus!!

Matchens gigant.

Personal Jesus
    Deltagare

Tack Linus!!

Personal Jesus
    Deltagare

Hjärnsläpp på Sallinen…

Hans mål.

Personal Jesus
    Deltagare

Bra bp.

Yongma112
    Deltagare

Hjärnsläpp på Sallinen…

Yongma112
    Deltagare

PP spelet på slutet är typ ett minimikrav på hur varje pp bör se ut. Anser jag iaf.

Personal Jesus
    Deltagare

Synd att inte Tyler fick pucken halv meter längre ut.

Andreas
    Keymaster

Hawaii där ute, men till Örebros fördel känner jag.

PP kändes farligare än på länge, men fortfarande inget mål.

Yongma112
    Deltagare

MJ fortsätter som extraforward i FBK. Hur skulle ni känna om han kom tillbaka på ett rätt billigt kontrakt?

Han verkar inte längre blixtra till på samma sätt som vi kunde se här, men jag skulle tacka ja alla dagar i veckan om det skulle gå att genomföra. Ser det inte som särskilt troligt dock.

Yongma112
    Deltagare

Nu börjar det nästan bli lite sjukt att Spinks inte får in nån puck i mål. I anfallszon spelar de rätt bra stundtals.

pb_90
    Deltagare

MJ fortsätter som extraforward i FBK. Hur skulle ni känna om han kom tillbaka på ett rätt billigt kontrakt?

Yongma112
    Deltagare

Det kan gå så ruggigt fort med trepoängssystemet. Luleå var nyss i en minikris får man väl säga, nu 5:a med häng på topplaceringarna.

Ena stunden känner jag att en vändning är långt borta, samtidigt kan det som sagt gå väldigt fort om/när vi får tillbaka Palushaj, får in nån offensiv kompetens och framförallt blir mycket svårare att spela mot i försvarszon. Efter dagens match har vi 4/5 nästkommande matcher hemma, ganska viktig period som väntar.

JN27
    Deltagare

Ikväll kan dom väl åtminstone försöka ge sig själva det andrummet som det åtminstone blir till viss del genom att vinna. Normala lag hade ju blivit hungriga som fan av den här möjligheten.

Personal Jesus
    Deltagare

Ikväll vinner vi!
    Två pp mål.
    Nej, jag har inte korkat upp…

Andreas
    Keymaster

https://www.eliteprospects.com/player/8832/wojtek-wolski

Bryter med sin KHL-klubb. Känns väl helt orimligt att han skulle kunna komma till oss men.. Lär bli en annan KHL- eller NLA-klubb.

Han har aldrig under sin långa karriär spelat en hel säsong, men nog är det spets när han är frisk 🙂

Andreas
    Keymaster
    JN27
    Deltagare

Man skulle vilja vara en fluga på axelskyddet så man får höra alla detaljerna under träningarna. Man kanske skulle få svar på ett och annat om vad som sägs bland annat.

pb_90
    Deltagare

Direktskott. Backarna måste få till direktskott i powerplay, eller i alla fall få tid att sikta in sig.

Direktskott behöver även forwards skjuta. Vi skjuter extremt lite överlag i powerplay och det är typ aldrig direktskott. Utom när Palushaj trycker av typ.

Mer direktskott överallt.

Är det inte jäkligt sällan som just slagskott överlag blir mål? Känns som att det viktigaste är att få in pucken på mål snabbt, en handledare är inte så jäkla dumt ofta. Bartley var ju helt värdelös på offensiva blå förra säsongen för att han tog sådan fruktansvärd tid på sig hela tiden..

Visar 25 inlägg - 5,901 till 5,925 (av 13,268 totalt)