Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 20 timmar, 29 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
19/10/2018 kl. 21:21 #10843
pb_90
Deltagarehttps://www.eliteprospects.com/player/8832/wojtek-wolski
Bryter med sin KHL-klubb. Känns väl helt orimligt att han skulle kunna komma till oss men.. Lär bli en annan KHL- eller NLA-klubb.
19/10/2018 kl. 18:25 #10842JN27
DeltagareÄr det någon som har någon teori om varför Kilpeläinen fått stå trots att han varit helt bedrövlig? Jag tänker att en normal tränare hade provat att byta målvakt i ett antal matcher, kanske till och med så länge som tills den matchen som Stéen i det här fallet gör en dålig match alternativt själv säger att han vill stå åt sidan.
19/10/2018 kl. 17:55 #10841Andreas
KeymasterDirektskott. Backarna måste få till direktskott i powerplay, eller i alla fall få tid att sikta in sig.
Direktskott behöver även forwards skjuta. Vi skjuter extremt lite överlag i powerplay och det är typ aldrig direktskott. Utom när Palushaj trycker av typ.
Mer direktskott överallt.
19/10/2018 kl. 15:21 #10840pb_90
DeltagareÄr det verkligen rimligt att ligga på och stressa så hårt som vi gör i boxplay? Och är vårt PP verkligen anpassat till SHL? Det känns som att båda special teams är lite väl ”tyska”.. Den individuella skickligheten är nog rätt mycket högre i Sverige och att då tro att man ska lyckas stressa motståndarna i BP och hitta DEN passningen i PP.. jag vet inte, men är inte det liiiiite naivt? Kanske är dags att titta på hur de lag som är duktiga i den spelformen år efter år agerar och försöka att röra sig mer mot det.
PP KAN inte vara så här uselt som det har varit med den backsida som vi har…
Är det inte så de bättre lagen spelar, med hård press i bp och bra fart i pp?
Jag tror inte att många lag tokjagar utan tanke så mycket som vi i BP.. Vi går bort oss på tok för lätt där flera gånger :/ En pass och sen är det bra läge för motståndarbackar att lägga in pucken på mål. Medans vi alltid har en spelare i skottlinjen mot oss när vi lirar PP.
19/10/2018 kl. 14:29 #10839Personal Jesus
DeltagareÄr det verkligen rimligt att ligga på och stressa så hårt som vi gör i boxplay? Och är vårt PP verkligen anpassat till SHL? Det känns som att båda special teams är lite väl ”tyska”.. Den individuella skickligheten är nog rätt mycket högre i Sverige och att då tro att man ska lyckas stressa motståndarna i BP och hitta DEN passningen i PP.. jag vet inte, men är inte det liiiiite naivt? Kanske är dags att titta på hur de lag som är duktiga i den spelformen år efter år agerar och försöka att röra sig mer mot det.
Är det inte så de bättre lagen spelar, med hård press i bp och bra fart i pp?
19/10/2018 kl. 13:31 #10838JN27
DeltagareFjärdekedjan är ju ganska rolig och de försöker verkligen spela efter den modell Sundblad beskriver.
Spink-kedjan känns som en duglig tredjekedja, men har svagheter i defensiven.
Abols, Hedman och Boucher känns inte samspelta, men intressanta.
Förstakedjan ser ut som att någon stulit/kidnappat deras favoritsak och utövar utpressning mot dem. Hakorna hänger verkligen.
Bra sammanfattning tycker jag!
Jag läser mycket skit om Boucher, men jag börjar fasen gilla honom ändå. Han är väl i princip den enda som hinner sätta press ordentligt innan backarna har spelat iväg pucken. Det är iofs en annan synpunkt som jag har på boxplay. Är det verkligen rimligt att ligga på och stressa så hårt som vi gör i boxplay? Och är vårt PP verkligen anpassat till SHL? Det känns som att båda special teams är lite väl ”tyska”.. Den individuella skickligheten är nog rätt mycket högre i Sverige och att då tro att man ska lyckas stressa motståndarna i BP och hitta DEN passningen i PP.. jag vet inte, men är inte det liiiiite naivt? Kanske är dags att titta på hur de lag som är duktiga i den spelformen år efter år agerar och försöka att röra sig mer mot det.
Jag förstår inte varför man tagit in spelskickliga backar med superbra skott om man inte tar backskott. Inte i ett enda PP igår vågade backarna slå iväg en chanspuck mot mål, det var väl möjligen Ebert någon gång. Men allt som oftast ska det spelas runt och letas chanser. Då är två minuter inte mycket tid.
19/10/2018 kl. 13:28 #10837pb_90
DeltagareFjärdekedjan är ju ganska rolig och de försöker verkligen spela efter den modell Sundblad beskriver.
Förstakedjan ser ut som att någon stulit/kidnappat deras favoritsak och utövar utpressning mot dem. Hakorna hänger verkligen.
Bra sammanfattning tycker jag!
Jag läser mycket skit om Boucher, men jag börjar fasen gilla honom ändå. Han är väl i princip den enda som hinner sätta press ordentligt innan backarna har spelat iväg pucken. Det är iofs en annan synpunkt som jag har på boxplay. Är det verkligen rimligt att ligga på och stressa så hårt som vi gör i boxplay? Och är vårt PP verkligen anpassat till SHL? Det känns som att båda special teams är lite väl ”tyska”.. Den individuella skickligheten är nog rätt mycket högre i Sverige och att då tro att man ska lyckas stressa motståndarna i BP och hitta DEN passningen i PP.. jag vet inte, men är inte det liiiiite naivt? Kanske är dags att titta på hur de lag som är duktiga i den spelformen år efter år agerar och försöka att röra sig mer mot det.
19/10/2018 kl. 12:52 #10836Henric
KeymasterSå, nu har jag avslutat CMORE igen. Hemskt ledsen att jag någonsin hoppade på det igen, nu kör vi rätt in i kaklet för SM-guld 2018/19!!!!!
19/10/2018 kl. 12:38 #10835Personal Jesus
DeltagareIntressant artikel om SHLs absurda krav.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/bKx8pe/blev-forvanad-och-besviken
19/10/2018 kl. 11:02 #10833Andreas
KeymasterFjärdekedjan är ju ganska rolig och de försöker verkligen spela efter den modell Sundblad beskriver.
-
Detta svar redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
Andreas. Anledning: Stavar som en kratta
19/10/2018 kl. 10:17 #10832Personal Jesus
DeltagareNu har jag bara sett sammandrag av matcher.
Men jag upplever att det smugit in lite underskattning i laget efter de första matcherna.
”vi behöver bara ställa ut skridskorna så vinner vi”.Samt att nu har vi fått in Messias i Aaron som fixar allt.
Då kan övriga glida runt.När alla kämpar för LAGET ser iallafall jag en tydlig spelidé.
Men då gäller det att verkligen lämpa klart varje situation, närkamp och byte i 60min.19/10/2018 kl. 09:29 #10831JN27
DeltagareHaha, nej det var inte det jag trodde att du menade heller. Det jag menade var att jag tycker Hamilton ska hållas utanför även om du såklart har rätt i att det saknas leverans från våra toppspelare. Däremot så tror jag ändå att det stora problemet ligger i att vi har ett icke fungerande spelsystem, om något spelsystem finns överhuvudtaget.
Det är där min tilltro till Sundblad har försvunnit. Han uttalar sig helatiden på ett ganska märkligt sätt när han säger att vi ska jobba ned motståndarna och få långa anfall.
Det är ju givetvis något som han som coach har gjort jävligt fel när det aldrig sker.
För han kan ju inte mena att långa anfall innebär att man ska stå och böka nere i sarghörnen.
Igår noterade jag dessutom att ingen spelare befann sig framför mål vid dom situationerna, samt att backarna mer eller mindre står och sover. Och på något sätt kan jag förstå detta, för de vet inte själva ens vad som kommer att ske.Hade man haft en tydlig idé så hade man jobbat ner pucken, försökt vinna loss den, spelat på back som tar skott och därefter gått på returer. Men inte ens när det går skitdåligt för laget så kan man bemöda sig att ta dom där skitmålen.
19/10/2018 kl. 08:25 #10830Andreas
KeymasterInte första matchen laget inleder bra för att sedan tappa allt eftersom.
Än så länge kan jag inte känna att Chris Hamilton levererat något större värde.
Tycker inte Hamilton ska ha någon som helst del i detta. Det är spelsystemet som inte fungerar. Dom säger att dom tränar PP varenda träning exempelvis men de tränar på något annat. Alltså jag tror helt ärligt inte Sundblads hockey-filosofi fungerar i Sverige. Han spelar någon märklig tysk hockey som kanske fungerade en säsong när de vann guld. Men sen fick han ju också sparken pga att det blev samma sak varje match. Han har ju en rejäl oförmåga att coacha när det behövs som mest.
Menar inte att det är hans fel att det går dåligt, men det är svårt att se vad han levererar när det går såhär illa. Han ska ju vara en ”performance coach” och laget har ledande spelare som inte presterar.
19/10/2018 kl. 07:08 #10829JN27
DeltagareInte första matchen laget inleder bra för att sedan tappa allt eftersom.
Tycker inte Hamilton ska ha någon som helst del i detta. Det är spelsystemet som inte fungerar. Dom säger att dom tränar PP varenda träning exempelvis men de tränar på något annat. Alltså jag tror helt ärligt inte Sundblads hockey-filosofi fungerar i Sverige. Han spelar någon märklig tysk hockey som kanske fungerade en säsong när de vann guld. Men sen fick han ju också sparken pga att det blev samma sak varje match. Han har ju en rejäl oförmåga att coacha när det behövs som mest.
19/10/2018 kl. 06:54 #10828Andreas
KeymasterInte första matchen laget inleder bra för att sedan tappa allt eftersom.
18/10/2018 kl. 23:05 #10827Henric
KeymasterLider med Eero. Bra kille med hög högsta nivå, men stackarn är helt under isen nu. Visst, fanns en del han skulle vilja ta tillbaka ikväll (var inte där pga hockeyträningar). Han gör ngt knepigt med plockhanden ibland som jag inte gillar. Men äh. Jag orkar inte riktigt analysera nu känner jag. Uppgiven deluxe. Älskar det här laget, men det börjar bli riktigt jobbigt nu. EN trepoängare. 1…
18/10/2018 kl. 22:41 #10826JN27
DeltagareFör övrigt helt sjukt att Steen inte har fått starta en enda match i Behrn arena trots att Eero kastar in puckar på löpande band på hemmaplan..
Det är som att Eero inte pallar pressen alls med hemmapubliken. Och om ett par månader kanske Sundblad också märker det.
Sundblad är en självgod jävla pajas. Han är så sjukt osmidig helatiden och det värsta är att han liksom tror att allt han gör är bra. Det var väl förbestämt att Eero skulle stå ikväll och lik förbannat så får han göra det trots att han släppt in 21 000 puckar. Karln vet ju förfan inte ens själv vad han gör för fel.
18/10/2018 kl. 22:38 #10825pb_90
DeltagareFör övrigt helt sjukt att Steen inte har fått starta en enda match i Behrn arena trots att Eero kastar in puckar på löpande band på hemmaplan..
Det är som att Eero inte pallar pressen alls med hemmapubliken. Och om ett par månader kanske Sundblad också märker det.
18/10/2018 kl. 22:32 #10824Status
DeltagareJa hur fan ska man vända på detta..
18/10/2018 kl. 22:24 #10823JN27
DeltagareSpelet ser riktigt dåligt ut.. Vi hinner aldrig sätt den press som spelidén bygger på. Och tränartrojkan har inte heller lyckats få BP och PP fungera över huvud taget. Det kanske är dags för dom att börja ÄNDRA i spelet istället för att ösa på med mer av samma vara…
Finns det ens något spelsätt? Är det inte bara något dom säger? Jag ser inte vad det är för spel vi vill spela.
18/10/2018 kl. 22:22 #10822pb_90
DeltagareSpelet ser riktigt dåligt ut.. Vi hinner aldrig sätt den press som spelidén bygger på. Och tränartrojkan har inte heller lyckats få BP och PP fungera över huvud taget. Det kanske är dags för dom att börja ÄNDRA i spelet istället för att ösa på med mer av samma vara…
18/10/2018 kl. 22:18 #10821Yongma112
DeltagareTungt. Det är svårt att hålla huvudet kallt just nu. Hur länge kan man vänta på att det ska vända?
Inte en sekund till eftersom en vändning förutsätter att man gör tillräckligt mycket saker rätt.
Just nu gör vi inte det. Och då syftar jag varken på målvaktsspel eller att det skjuts över i skottlägen, jag hävdar att det finns stora problem i vissa grundläggande saker i spelet. Det har inte sett bra ut sista 4-5 matcherna.
18/10/2018 kl. 22:11 #10820Andreas
KeymasterTungt. Det är svårt att hålla huvudet kallt just nu. Hur länge kan man vänta på att det ska vända?
18/10/2018 kl. 22:10 #10819JN27
DeltagareJag har i några omgångar studerat andra lags PP och BOX. Alltså det finns inte ett enda annat lag i SHL som spelar sånt PP som vi gör. Jag vet inte vad dom vill när dom gör det? Vet inte om det är något spelsätt som fungerar i Tyskland. Boxen är helt OK i jämförelse. Där tror jag bara att det handlar om självförtroende. Dock skymmer vi ju vår egen målvakt eftersom vi backar hem så extremt. Idag stod Backström exempelvis helt perfekt för att styra in pucken i egen kasse vid något tillfälle.
Återigen så måste Sundblad bort. Han tillför ingenting i år överhuvudtaget. Helt ärligt så vet jag inte vad jag helst vill ha. Nya forwards eller en ny tränare. Nya forwards skulle kanske vara bra i några omgångar men en ny tränare kan vara avgörande för en hel säsong.
18/10/2018 kl. 21:40 #10816JN27
DeltagareNu ligger vi näst sist oxå… KUL JÄVLIGT KUL
-
Detta svar redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg