Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 17 timmar, 37 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
17/10/2018 kl. 12:54 #10758
pb_90
DeltagareJag är iaf lite ängslig för att inställningen på våra ledande spelare har varit långt ifrån godkänd de senaste matcherna. Wandell och Weinstock har inte alls fått till det, Sallinen lika så och Harper har visat sig vara nära nollproducent på SHL-nivå.
17/10/2018 kl. 12:00 #10756Personal Jesus
DeltagareFörstår inte varför folk är så ängsliga.
Visst, vi har förlorat några matcher, men det är mycket kvar att spela om.
Och snart får vi tillbaka våra skadade spelare och får ihop femmorna igen.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
Personal Jesus.
17/10/2018 kl. 11:38 #10755pb_90
DeltagareMicflikier också borta från marknaden nu. Lagen i NLA verkar fortsatt fylla på med spelare… är det inte dags att dumpa några också?!
16/10/2018 kl. 19:22 #10754Status
DeltagareJarkko Malinen skulle vara intressant att se i SHL. Kommer visserligen ”bara” från finska liiga men var riktigt bra mot djurgården i CHL. Lär väl säkert ha någon klausul i sitt kontrakt.
16/10/2018 kl. 18:33 #10753Andreas
Keymaster”Spelare som inte kommit till sin rätt i andra SHL-lag.”
Antar att en sån som Junttila tillhör den kategorin.. I övrigt? Linus Johansson FBK? A.Johansson FBK? Jesper Jensen BIF har -7 i +/-.
Junttila kanske vore något.
LJ har en jäkla monsterlön så där måste det blir fråga om att FBK tar en del av den. AJ är en fjärdecenter i mitt tycke och även han överbetald.
16/10/2018 kl. 17:10 #10752Status
Deltagare”Spelare som inte kommit till sin rätt i andra SHL-lag.”
Antar att en sån som Junttila tillhör den kategorin.. I övrigt? Linus Johansson FBK? A.Johansson FBK? Jesper Jensen BIF har -7 i +/-.
16/10/2018 kl. 16:47 #10751pb_90
DeltagareDet är bara att inse. Det kommer inte komma någon spelare. Han har helt enkelt misslyckats och det säger han ju faktiskt. Men jag tror inte på att det kommer komma in någon.
Det kan nog ta ett tag i varje fall.. Marknaden är ju vad den är i dagsläget. Och chansningen med att vänta kanske inte direkt går hem :/
16/10/2018 kl. 16:40 #10750JN27
DeltagareDet är bara att inse. Det kommer inte komma någon spelare. Han har helt enkelt misslyckats och det säger han ju faktiskt. Men jag tror inte på att det kommer komma in någon.
16/10/2018 kl. 16:36 #10749Andreas
Keymaster”Marknaden är tunn”
”Många som letar spelare”
”Vi kommer inte ta in vem som helst”
”Just nu är vi nöjda med den truppen vi har”
Punkt 2 och 3 kan jag väl ge rätt för i alla fall 🙂
https://www.orebrohockey.se/artikel/6pnzajnbt-3afc1/uppdatering-med-sportchef-niklas-johansson
16/10/2018 kl. 14:20 #10748Status
DeltagareLiten ”uppdatering” med NJ under dagen då. Spännande..
Antingen så är det ingenting nytt och att ”han fortsätter leta” eller så har han lagt ned. Jag må låta negativ men känslan säger ju ingenting annat.
”Marknaden är tunn”
”Många som letar spelare”
”Vi kommer inte ta in vem som helst”
”Just nu är vi nöjda med den truppen vi har”
16/10/2018 kl. 13:55 #10747Andreas
KeymasterNågot roligt=)
http://www.hockeysverige.se/2018/10/16/sidney-crosby-nathan-mackinnon-kenya/
Japp, riktigt coolt och verkligen en upplevelse för alla inblandade 🙂
16/10/2018 kl. 13:02 #10745Personal Jesus
DeltagareNågot roligt=)
http://www.hockeysverige.se/2018/10/16/sidney-crosby-nathan-mackinnon-kenya/
-
Personal Jesus.
16/10/2018 kl. 12:30 #10744JN27
Antingen så är det ingenting nytt och att ”han fortsätter leta” eller så har han lagt ned. Jag må låta negativ men känslan säger ju ingenting annat.
16/10/2018 kl. 12:04 #10743Andreas
KeymasterPalushaj verkar vara igång i gymmet iaf. Så någon vidare värst skada lär det inte handla om! Snarare fortsatt försiktighetsåtgärd antar jag.
Redo redan för match till helgen kanske? Redan på torsdag med monstertur?
Om de inte testat honom på is med kontakt ännu är vi nog en bit bort fortfarande tyvärr :-/
16/10/2018 kl. 11:50 #10742Status
16/10/2018 kl. 11:10 #10741pb_90
DeltagarePalushaj verkar vara igång i gymmet iaf. Så någon vidare värst skada lär det inte handla om! Snarare fortsatt försiktighetsåtgärd antar jag.
Redo redan för match till helgen kanske? Redan på torsdag med monstertur?
15/10/2018 kl. 17:55 #10740Andreas
KeymasterJörgen Lindgren får sparken.
Ja det var väl kanske dags för nya tag.
Inte en dag för tidigt.
SHL hade inget val.Kanske, men de behöver göra rätt mycket mer för att vinna tillbaka något förtroende.
15/10/2018 kl. 15:53 #10737Personal Jesus
DeltagareJörgen Lindgren får sparken.
Inte en dag för tidigt.
SHL hade inget val.15/10/2018 kl. 15:50 #10736Personal Jesus
DeltagareHehe, Tampa Bay har spelat två matcher Kuchnetsov och Stamkos har haft två dåliga matcher. Gissa vad fansen skriker om? X-)
Jag tänkte bara om man ska jämföra med hur andra fans resonerar när deras lag går dåligt.
Humor=)
15/10/2018 kl. 14:01 #10735Andreas
KeymasterJörgen Lindgren får sparken.
15/10/2018 kl. 13:55 #10734pb_90
DeltagareHehe, Tampa Bay har spelat två matcher Kuchnetsov och Stamkos har haft två dåliga matcher. Gissa vad fansen skriker om? X-)
Jag tänkte bara om man ska jämföra med hur andra fans resonerar när deras lag går dåligt.
Haha! Dom var ju överjävliga ifjol. Det går snabbt utför ibland! 😉
15/10/2018 kl. 11:13 #10733Andreas
KeymasterHehe, Tampa Bay har spelat två matcher Kuchnetsov och Stamkos har haft två dåliga matcher. Gissa vad fansen skriker om? X-)
14/10/2018 kl. 19:30 #10732Andreas
KeymasterMot HV71 saknades Palushaj och Ebert. Laget har inte gjort värst många mål tidigare matcher och Palushaj har varit iblandad i många av dem.
Han är lite för ensam som poängspelare helt enkelt.
Att övriga kanske kan spela spelet utan att göra mål gör det lite svårt att veta vad man ska känna riktigt.
För visst, det ser inte helt klappruttet ut. Det gör det inte, men man får inga bonuspoäng för att man spelar snyggt eller rätt. Pucken ska in i nätet också. Gärna fler gånger än motståndarna lyckas med det.
Sedan får jag väl ge Sundblad lite rätt att de ska inte göra några extrema omkastningar. Spelmodellen tror jag inte är problemet. På sätt och vis borde det kännas betryggande att tränaren känner sig lugn och bara försöker mana på killarna att de ska fortsätta att mala på när de ändå är nära, men han är så pass oprövad att man vågar inte riktigt lita på honom helt ännu.
Sedan finns det ju saker som powerplay och boxplay som är under all kritik, men det verkar de ju också erkänna.
Jag står fast vid att säsongen är ung. Det har varit flera jobbiga skador som stukat uppställningen. Det finns alla möjligheter att detta ska lyfta mot något bättre.
14/10/2018 kl. 18:50 #10731JN27
DeltagareInte mycket drag här inne idag.. Hur känner ni alla efter gårdagen? Man är ju nervös för att det blir publikkris tidigt i år :/
Nä men jag måste säga att jag är oerhört besviken fortfarande. Att man inte får ut mer än det här av det laget man har. Med all respekt för att vi saknade en del spelare igår men det såg ju inte direkt bättre ut i Torsdags.
Det känns som att man tränar på helt fel saker, precis som förra året ska vi ”jobba ned motståndarna” men man tar sig knappt in i zon och istället för att pressa så fastnar man i sarghörnen.Det är helt uppenbart att det är något som inte stämmer någonstans. Och jag trodde jag skulle vara den sista som skulle tjata likt SF-plebbarna om piltavlor och fan och hans moster, men helt ärligt börjar även jag undra vad som har hänt? NJ kan inte hålla upp fasaden genom att inte säga ifall något gått snett. Vi behöver den där spelaren mer än någonsin. Även med Masto och Abols i laget så kommer vi behöva den nya offensiva spelaren helt sjukt mycket. Finns det ingen, då är det dags att säga det.
Jag som genuin supporter till ÖHK är extremt besviken, det måste jag säga.
14/10/2018 kl. 18:41 #10730pb_90
DeltagareInte mycket drag här inne idag.. Hur känner ni alla efter gårdagen? Man är ju nervös för att det blir publikkris tidigt i år :/
-
-
FörfattareInlägg