Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 16 timmar, 31 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
14/10/2018 kl. 08:22 #10729
JN27
Deltagare”Trots att förlusten mot HV71 var Örebros tredje raka var Sundblad i stora drag nöjd med matchen”
”– Fem mot fem gjorde vi en bra match i dag, vi satte tryck på dem, var fysiska och flyttade puck bra. Vi fick inte resultatet med oss, men insatsen var där. Jag tycker att killarna tävlade hela vägen in i mål, säger Sundblad.”
Alltså vad är det karln ser som ingen annan ser? Tävlar, nja, Fysiska? Nej verkligen inte. Jag såg inte en enda sekvens där vi inte vart bortplockade av deras backar. Enda anledningen till att matchen kunde vara hyfsat jämn var för att vi fick spela 14 minuter PP och totalt skjuta nio skott.. klart HV’s spelare blir trötta av att spela numerärt underläge i nästan en hel period.
13/10/2018 kl. 22:57 #10728pb_90
DeltagareBörjar tappa tron på både NJ och Sundblad..
NJ för att både bredd och spets är bedrövlig. Sundblad för att spelarna inte verkar vilja ge 100% för att spela för honom.
Hur mycket högre kapacitet kan Timrå han än oss? Troligtvis ingen alls, men dom vill ju i varje fall vinna hockeymatcher.
13/10/2018 kl. 21:18 #10725Status
DeltagareKommer Shane Harper bli bättre än såhär?
13/10/2018 kl. 20:33 #10724Rebound
DeltagareHoppas klubben skickar tandläkarräkningarna till HV, de verkar onekligen ha svårt med att hålla klubban i isen.
Nu har vi förlorat två matcher i rad mot riktigt svagt motstånd. Nu jäklar vill vi se lite jävlaranamma på torsdag!
13/10/2018 kl. 20:27 #10723JN27
DeltagareFick ett mål i alla fall.
Starkt att hålla ner siffrorna.Tar enbart med mig Abols passningspoäng. Den var stark i första matchen.
13/10/2018 kl. 20:22 #10722Personal Jesus
DeltagareFick ett mål i alla fall.
Starkt att hålla ner siffrorna.13/10/2018 kl. 20:03 #10720JN27
DeltagareSom örebrosupporter och med ett hjärta som bultar för Örebro Hockey så anser jag att vi är SHL’s sämsta lag. Fortsätter det se ut såhär då är det kval om 44 omgångar. Men Sundblad har förhoppningsvis fått sparken innan dess så att vi klarar av det. Man får väl offra C More-miljonerna för att rädda det här jävla laget.
Blir inte förvånad om Sundblad tycker att matchen var bra efteråt.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
JN27.
13/10/2018 kl. 19:43 #10719Andreas
KeymasterJag är ingen powerplayexpert, men jag har sett väldigt mycket hockey. Jag kan inte förstå vad det är Örebro försöker göra i powerplay. Eller, det ser lite ut som att de söker avslut nära mål, men de vet inte riktigt hur de ska göra för att nå dit, och det känns som att det bara finns det eller skott från Björk i halvdålig vinkel.
De flyttar puck alldeles, alldeles för lite och för dåligt.
13/10/2018 kl. 19:27 #10718JN27
DeltagareMan kan träna försvarsspel eller powerplay hur mycket som helst, tränar man fel så kommer det ändå aldrig bli bättre.
Man kanske ska sluta träna det helt och hållet? Som det är nu så är det ju uppenbart att det är felaktig träning som ligger till grund för detta. Vi har ju spelare som bör kunna göra det bra i PP.
13/10/2018 kl. 19:25 #10717Yongma112
DeltagareMan kan träna försvarsspel eller powerplay hur mycket som helst, tränar man fel så kommer det ändå aldrig bli bättre.
13/10/2018 kl. 19:21 #10716JN27
DeltagareShit vad jag skäms..
13/10/2018 kl. 19:14 #10715JN27
DeltagareHur kan man inte göra mål på tre raka PP?
13/10/2018 kl. 18:54 #10714Yongma112
DeltagareDet var givet att det skulle komma ett gäng förluster med en så tunn trupp + skadeproblem, men jag hade åtminstone hoppas på att vi skulle hålla uppe spelet något sånär.
Återigen släpper vi billiga mål från slottet. Avsaknaden av spets är absolut inte vårt största problem just nu.
13/10/2018 kl. 18:47 #10713Rebound
DeltagareHua….det känns som vi inte ens försöker. De enda som skapar något offensivt är Spink-kedjan, men de klarar ju inte av att göra mål! PP från helvetet!!
13/10/2018 kl. 18:27 #10712JN27
DeltagareSå sjukt uddlösa.. förtjänar vi ens vår plats i SHL?
13/10/2018 kl. 17:52 #10711Andreas
KeymasterPalushaj OCH Ebert borta. Svårt att tappa mer spets än så.
Orsak till att Ebert är borta?
Mindre känning. Inget allvarligt.
13/10/2018 kl. 17:50 #10710JN27
DeltagarePalushaj OCH Ebert borta. Svårt att tappa mer spets än så.
Orsak till att Ebert är borta?
13/10/2018 kl. 17:48 #10709Andreas
KeymasterPalushaj OCH Ebert borta. Svårt att tappa mer spets än så.
13/10/2018 kl. 15:51 #10708pb_90
DeltagareTimrå är inte så jäkla pjåkiga alltså. Man kommer långt på att ge 100% hela tiden, tar matcher där man är sämre och sen en bra målvakt på det också.
Hoppas det börjar knacka betydligt mer för dom dock..
12/10/2018 kl. 18:02 #10703Andreas
KeymasterDen största fördelen med att Abols är tillbaka är att det blir bättre balans i laget. Abols i sig tror jag man ska vara försiktig med att lyfta fram som någon frälsare, men bara att få tillbaka en naturlig center är värt väldigt mycket.
12/10/2018 kl. 16:48 #10702pb_90
DeltagareJa att Abols ska komma in och frälsa är väl att hoppas på för mycket. Men det är i varje fall en renodlad center så att både Weinstock och Sallinen kan få fortsätta på vinge. Detta gör ju också att någon annan blir extragubbe när laget breddas.
Och så kanske dom faktiskt får börja testa runt lite olika kombinationer i kedjorna så att dom hittar rätt igen.
Wandell och Sallinen är väl dom enda som känns givna tsm? Spinkarna också kanske men jag tror att Tylor kan klara sig helt okej när han centrar en egen kedja. När Masto och en ny spelare kommer in så kan det bli riktigt kul att formera tredje och fjärdekedjan också. Just nu är det väl liiiite trist där. Det skulle ju tex vara kul att se en rätt rejäl checkingline med Boucher-Masto-Hedman?
12/10/2018 kl. 16:05 #10701Andreas
KeymasterAbols var ju riktigt vass i BIK, så som sämst är han ju en vass center på HA-nivå.
Abols känns ju som att han har lite playmakerskills, vi har nog ingen som riktigt har den kvaliten i laget. Sen om det kommer fram i SHL-tempo är ju en annan sak. Men kan han producera på VM-nivå så måste han ju kunna producera på SHL-nivå.
Jag hoppas (och tror) att dom kommer att gå tillbaka med honom och Palushaj som givet par så snabbt de båda har kommit igång igen. Sen är jag lite osäker på om jag tycker att Harper ska vara deras tredjelänk dock. Men för uppbyggnaden av övriga kedjor så kanske det är att föredra? Jag skulle iofs kunna se Boucher där någon match också för att verkligen driva upp farten på Palushaj och Abols.
Harper och Palushaj hade kemi på försäsongen och om inget annat kanske Palushaj kan ge Harper en boost.
12/10/2018 kl. 15:37 #10700Yongma112
DeltagareTycker inte det känns helt bra när skadade spelare kommer tillbaka och direkt ska in och ”frälsa” laget. Speciellt inte när det handlar om någon som inte testats ordentligt på denna nivå förr. Så mina förväntningar är nog till en början lägre än vad andras verkar vara.
12/10/2018 kl. 14:45 #10699pb_90
DeltagareAbols var ju riktigt vass i BIK, så som sämst är han ju en vass center på HA-nivå.
Abols känns ju som att han har lite playmakerskills, vi har nog ingen som riktigt har den kvaliten i laget. Sen om det kommer fram i SHL-tempo är ju en annan sak. Men kan han producera på VM-nivå så måste han ju kunna producera på SHL-nivå.
Jag hoppas (och tror) att dom kommer att gå tillbaka med honom och Palushaj som givet par så snabbt de båda har kommit igång igen. Sen är jag lite osäker på om jag tycker att Harper ska vara deras tredjelänk dock. Men för uppbyggnaden av övriga kedjor så kanske det är att föredra? Jag skulle iofs kunna se Boucher där någon match också för att verkligen driva upp farten på Palushaj och Abols.
12/10/2018 kl. 14:37 #10698Andreas
KeymasterHur bra är egentligen Abols? Har ingen dunderkoll känner jag.
Det tror jag ingen har riktigt. Men har gjorde ju ett bra VM? Och kan man ta för sig och spela VM borde man också kunna centra ett SHL-lag utan problem. Det ska bli grymt intressant att se.
Jag tror knappt han vet det själv. Det finns onekligen massor med hockey i honom och under försäsongen visade han verkligen att han lärt sig använda sig fysik och sin räckvidd på ett helt annat sätt än man kunnat se tidigare.
Samtidigt så producerade han en del också. Det var lite puckar som man tyckte studsade lite märkligt, men hela tiden med honom. Jag tyckte han också kunde vara ganska dominant i sina stunder och han är lite nordamerikansk i sin stil så han skulle säkert kunna passa mellan Palushaj och Harper på ett bra sätt.
På vissa sätt lite Bambi-känsla, vilket är ganska vanligt att det blir när en spelare lägger på sig en massa muskler över en sommar och inte riktigt är bekväm med kroppen än.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg