Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 15 timmar, 20 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
12/10/2018 kl. 13:35 #10697
pb_90
DeltagareHur bra är egentligen Abols? Har ingen dunderkoll känner jag.
Det tror jag ingen har riktigt. Men har gjorde ju ett bra VM? Och kan man ta för sig och spela VM borde man också kunna centra ett SHL-lag utan problem. Det ska bli grymt intressant att se.
12/10/2018 kl. 13:18 #10695Henric
KeymasterHur bra är egentligen Abols? Har ingen dunderkoll känner jag.
12/10/2018 kl. 11:51 #10693Andreas
Keymaster12/10/2018 kl. 11:03 #10692pb_90
DeltagareNJ! Fixa nu bästa möjliga forward! Ytter eller center är inte lika akut längre.
12/10/2018 kl. 10:42 #10691pb_90
DeltagareAbols klar för spel redan under nästa vecka!!
Fy fan så jäkla fint! Livet blev precis 47% enklare!
12/10/2018 kl. 10:08 #10690pb_90
DeltagareHoppas att ni har rätt.. Laget kommer ju definitivt att vara bättre när spelare kommer in och tillbaka.
Jag tyckte bara att gårdagens insats var bland det blekaste jag någonsin sett på en hockeyplan..
12/10/2018 kl. 09:52 #10689Andreas
KeymasterSant… men jag tror inte att en Mastomäki som centrar fjärde kommer att göra så stor skillnad tex. Och då är det egentligen Abols och en spelare till som ska utgöra tillspetsningen av laget (vilket också blir en breddning såklart).
Fast man måste ta hänsyn till dominoeffekten som Abols eller Mastomäki skulle ge.
Får vi tillbaka en center så kan vi plötsligt spela både Sallinen och Weinstock på kanten.
12/10/2018 kl. 09:40 #10688Personal Jesus
DeltagareJag är trots allt inte orolig.
Vi har haft otur mad skador på viktiga spelare samt magsjuka.
Vi har sett vad de kan med ordinarie lag.
Dessutom kommer det in några spelare som kommer att vässa laget.
Nu är det fredag!12/10/2018 kl. 09:34 #10687pb_90
DeltagareSant… men jag tror inte att en Mastomäki som centrar fjärde kommer att göra så stor skillnad tex. Och då är det egentligen Abols och en spelare till som ska utgöra tillspetsningen av laget (vilket också blir en breddning såklart).
12/10/2018 kl. 08:53 #10686JN27
DeltagareJa slutspel är nog en utopi igen tyvärr… Det blir åter igen en säsong där man får bita på naglarna tills den 52:a omgången är klar.
Om nu inte NJ lyckas träffa helrätt med en spetsvärvning snarast.
Det har ju inte saknats spetsspelare på marknaden. Spencer Abbott har ju gjort 5p på 5-matcher tex… i MORA. Så han var inte så tokig ändå tydligen.. Han hade antagligen hjälp Örebros PP som satan också.
Ahh visst. Efter igår så är det solklart att besvikelsen är enorm och självklart så blir man orolig vart det här ska landa men jag vill ändå vidhålla en sak som jag sa från början, nu när stormen lagt sig lite, och det var att jag drar ingen reflektion innan vi har fullt lag. När Abols, Masto och den nya centern eller forwarden eller vad f*n det nu blir, ingår i truppen. Först då tycker jag att man kan dra en ärlig reflektion av vart laget står. Man ser ju tydligt på gårdagens match att det är på centersidan det brister.
12/10/2018 kl. 08:26 #10685pb_90
DeltagareJa slutspel är nog en utopi igen tyvärr… Det blir åter igen en säsong där man får bita på naglarna tills den 52:a omgången är klar.
Om nu inte NJ lyckas träffa helrätt med en spetsvärvning snarast.
Det har ju inte saknats spetsspelare på marknaden. Spencer Abbott har ju gjort 5p på 5-matcher tex… i MORA. Så han var inte så tokig ändå tydligen.. Han hade antagligen hjälp Örebros PP som satan också.
12/10/2018 kl. 06:50 #10684Andreas
KeymasterMed en natts sömn bakom sig måste man nog ändå konstatera att resultatet på pappret är ett fall framåt, men fortfarande underkänt sett till matchen som helhet. Rögle imponerade inte.
Sedan får man inte glömma att även om ambitionen är slutspel är det fortfarande något som ska åstadkommas med ett tunt lag. Backsidan ser så klart stark ut, men det gör inte forwards. Jag hoppas att dagens truppbygge ändå kan generera ett gott ekonomiskt resultat så att man öka på spelarbudgeten till nästa säsong.
Vi har i truppen Spink x2, Boucher, Lodin, Gustafsson x2, Pilö som troligen spelar för vad andra spelare kallar för kaffepengar. Björk, Mastomäki och Abols spelar inte för några jättepengar.
Det är en billig trupp som ska åstadkomma mycket. En skadad Palushaj visar verkligen det. Djupet finns inte, men det gäller att vara realistisk med vad de kan och ska kunna göra.
Skittråkigt att förlora, men de har också krigat till sig ett antal poäng. När Mastomäki och Abols är tillbaka borde det gå att vända på detta igen. Tyvärr är det ett par matcher bort.
11/10/2018 kl. 23:52 #10683Henric
KeymasterJa, inget att jubla åt idag inte. Skönt dock att det inte rann iväg och att Eero fick göra en riktig highlighträddning. Kanske var fler, men det var den jag såg iaf. Jag trodde genuint inte att vi skulle ha något vettigt att hämta i Ängelholm. Rögle är lite för rejäla för att den lilla spets vi har ska kunna rå på dem. Hoppas pp en trea i helgen nu. Vi behöver verkligen en rak seger nu.
Fast finns det något lag som inte är för rejäla för oss? Man märker ju vad man saknar två rejäla pjäser i Masto och Abols…
Jag är rädd att du har rätt. Vi känns på tok för enkla att plocka bort.
11/10/2018 kl. 22:02 #10682pb_90
DeltagareRögle var skitdåliga. Den enda anledningen till att dom lyckades vinna var att dom mötte ett ännu sämre lag tyvärr.
Bara att bryta ihop och komma igen… men med den centerbrist som råder så känns det inte så hoppfullt..
11/10/2018 kl. 21:58 #10681Personal Jesus
DeltagarePositivt, bara två mål=)
11/10/2018 kl. 21:56 #10680JN27
DeltagareJa, inget att jubla åt idag inte. Skönt dock att det inte rann iväg och att Eero fick göra en riktig highlighträddning. Kanske var fler, men det var den jag såg iaf. Jag trodde genuint inte att vi skulle ha något vettigt att hämta i Ängelholm. Rögle är lite för rejäla för att den lilla spets vi har ska kunna rå på dem. Hoppas pp en trea i helgen nu. Vi behöver verkligen en rak seger nu.
Fast finns det något lag som inte är för rejäla för oss? Man märker ju vad man saknar två rejäla pjäser i Masto och Abols…
11/10/2018 kl. 21:54 #10679Henric
KeymasterJa, inget att jubla åt idag inte. Skönt dock att det inte rann iväg och att Eero fick göra en riktig highlighträddning. Kanske var fler, men det var den jag såg iaf. Jag trodde genuint inte att vi skulle ha något vettigt att hämta i Ängelholm. Rögle är lite för rejäla för att den lilla spets vi har ska kunna rå på dem. Hoppas pp en trea i helgen nu. Vi behöver verkligen en rak seger nu.
11/10/2018 kl. 21:53 #10678pb_90
DeltagareJag börjar också tröttna på Sundblad… Att stå i paus och säga ”Det är en bra hockeymatch..” när man precis bevittnat den sämsta matchen någonsin.. Antingen ljuger han, fattar inte eller helt enkelt bara drar inövade floskler som vanligt.. :/
Nej är det inte topp tio i år så måste han bort. Jag har fått för mig att det inte direkt är den mest uppskattade tränaren heller.
11/10/2018 kl. 21:47 #10676JN27
DeltagareJa bristen är oerhört tydlig idag.. Centerbristen är monumental och spetsen finns inte. Vi skulle behöva en ytterligare Palushaj för att lösa det.
Nu kommer jag låta som plebsen på SF-forumet. Men jag väljer att omformulera mig lite. Jag struntar i vart vi hamnar i serien sålänge vi hamnar topp 10. Lyckas vi inte med det då ska nya röster in i båset. Det känns ohållbart om det ska fortsätta vara så att Time out exempelvis uteblir trots att det med säkerhet skulle behövas. Jag får bara känslan av att Sundblad tror så sjukt hårt på sin egen idé att han inte förstår när förändringar måste ske och då kan det vara bra att ta en paus.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
JN27.
11/10/2018 kl. 21:44 #10675pb_90
DeltagareJa bristen är oerhört tydlig idag.. Centerbristen är monumental och spetsen finns inte. Vi skulle behöva en ytterligare Palushaj för att lösa det.
11/10/2018 kl. 21:39 #10674JN27
DeltagareNJ har haft så otroligt med tid att lösa centerproblemet. Nu har det verkligen börjat krisa och alla vet att det kommer ta tid att få någon spelklar.
11/10/2018 kl. 21:30 #10673Andreas
KeymasterBara så jäkla besviken. Eero gör allt för att laget ska ha en chans att vinna, men de tar inte chansen. Rögle gör ingen supermatch direkt, men Örebro gör inte mål.
Jag vet inte riktigt vad man ska ta sig till för laget känns väldigt uddlöst.
Sallinen kom verkligen till mycket större nytta nu, men istället försvann Weinstock.
Vi måste få in fler centrar i laget. Suck.
11/10/2018 kl. 21:24 #10672pb_90
DeltagareWandell och Weinstock, två spelare som ska vara ledande i laget gör nog sin sämsta match hittills… snacka om att dom kändes offside genom hela matchen. =/ Och är Palushaj skadad på riktigt så snackar vi domedagsforum här inne också alltså.
11/10/2018 kl. 21:22 #10671Rebound
DeltagareVi har ett skott i stolpen, de får in ett riktigt skitmål på slutet…studsar i magen på spelare och in. En sak är säker – Hockeygudarna är inte med oss denna match.
11/10/2018 kl. 21:20 #10670pb_90
DeltagareSämsta hockeymatchen jag har sett.. och Sundblad står ändå där i paus och säger ”det är en bra hockeymatch..”..
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg