Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Detta ämne innehåller 8,157 svar, har 40 deltagare, och uppdaterades senast av  Henric 4 timmar, 29 minuter sedan.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Visar 25 inlägg - 6,051 till 6,075 (av 8,158 totalt)
  • Författare

Andreas
    Forumledare

Örebro överklagar JW:s dom. Straffet kan möjligen skjutas upp i väntan på ny ”dom”.

Det trodde jag aldrig de skulle göra. Det känns så väldigt politiskt inkorrekt att göra i dessa tider. Kul att Gejhammar o co visar lite stake här.

pb_90
    Deltagare

Ja klubben behöver ju inte heller lägga energi på detta. Det sköter ALLA andra i hela hockeysverige utom SHL själva. Det kommer att bli ändringar tills nästa år.. så mycket skit som dom har fått efter matchen igår alltså…

Örebro överklagar JW:s dom. Straffet kan möjligen skjutas upp i väntan på ny ”dom”.

Personal Jesus
    Deltagare

Har sett att några klagar på att klubben inte klagar på domarna mm efter allt som hänt senaste matcherna.

Detta beror på ”örebro modellen”, de har tagit efter Saik som tagit styrelse beslut om att ingen får klaga på de som bestämmer, allt tas ev upp efter säsong.

Skall det hållas på och gnällas varje match tas fokusen bort från det viktiga, att spela och vinna matcher.

Att skicka in klagomål under brinnande säsong kommer nog inte att leda till något annat mer än en anteckning. Att ta upp det i mer ordnade former efter säsongen när man ska gå igenom och summera allt kommer troligen att generera mer lyhördhet och bättre respons från domarna.

Absolut. Jag är övertygad om att det är rätt väg att gå om man vill få till förändringar.

Andreas
    Forumledare

Har sett att några klagar på att klubben inte klagar på domarna mm efter allt som hänt senaste matcherna.

Detta beror på ”örebro modellen”, de har tagit efter Saik som tagit styrelse beslut om att ingen får klaga på de som bestämmer, allt tas ev upp efter säsong.

Skall det hållas på och gnällas varje match tas fokusen bort från det viktiga, att spela och vinna matcher.

Att skicka in klagomål under brinnande säsong kommer nog inte att leda till något annat mer än en anteckning. Att ta upp det i mer ordnade former efter säsongen när man ska gå igenom och summera allt kommer troligen att generera mer lyhördhet och bättre respons från domarna.

Orebro Center
    Deltagare

Jag tror jag skulle rösta på Wandell som årets MVP

Personal Jesus
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Ekbom var inte MVP-mässig innan han gick sönder.. han var faktiskt riktigt dålig stundtals. Tror dock att han hade passat in riktigt bra med nuvarande spel.

Weinstock kanske är den rimligaste ändå? Det är ju han som driver Libor och Squires. Libor tycker jag också är extremt ojämn, han är helt osynlig större delen av alla matcher för att sen blixtra till och göra något riktigt vasst. Man kan ju inte ta Squires för Libor iaf.

Dock så tycker jag att Wandell på slutet har lyft laget defensivt på sina axlar, snittar säker 20min/match nu på slutet och gör alltid ett gediget jobb! Hade han gjort tio poäng mer hade det varit solklart tycker jag. Nu är det svårt..

Jag tänker mig att Wandell skulle uppskatta fansens röster jävligt mycket ifall han skulle bli MVP. Han sliter ju som ett djur match efter match. Står mellan honom och Weinstock iaf. Eller så här!

Sett på hela säsongen: Weinstock
    Sett efter tränarbytet: Wandell

Sen beror det väl på de matcherna som är kvar. Jag tror att Wandell kan lyfta rejält nästa säsong!

Personal Jesus
    Deltagare

Min röst går till Weinstock.
    Har utvecklats mycket, gnäller inte om han får spela back.

Andreas
    Forumledare

Jadu, vem är säsongens MVP egentligen? Hade inte Ekbom gått sönder hade han fått min röst.

Weinstock kanske? Iron man. Tagit ett bra steg framåt i produktionen. Kan spela på alla positioner.

Olsson? Aldrig en dålig match och även om han inte gör många mål har det varit ganska viktiga mål.

Libor känns för ojämn. Har briljanta stunder och stunder där han mest verkar tjura.

Squires har kommit av sig tyvärr på slutet. Annars har han haft en väldigt hög lägstanivå. Nu är han tyvärr tillbaka lite på samma nivå som förra året. Han kör fast vid sargen oftare och det blir för mycket sologrejer.

Wiklander kan jag tänka mig någon röstar på också. Tyvärr alltför osynlig i för många matcher för min smak.

Ingen annan back känns värdig en nominering.

Brage står för lite och Hudacek har några tavlor som smolkar hans chanser.

pb_90
    Deltagare

Är Wandell till och med på MVP-nivå? Jag skulle säga att Örebro skulle gå under ifall han försvann samtidigt som det flyter på hyfsat när Libor är borta.. Samtidigt är det ju konstigt att dra fram MVP till någon som endast gjort elva poäng på 42-matcher..

Vem är er MVP?

Orebro Center
    Deltagare

Håller med om Wandell. Jag har iofs gillat honom från match 1 när andra kritiserade honom. Det kan inte vara en slump att 3-4 tränarkonstellationer gett honom mest speltid.

Även om jag också är jävig tycker jag ÖHK har missflyt i år med domarna.

Tycker ff inte att huvudtacklingen mot Squires var en slump utan kunde ha undvikits/mildrats.

Fattar inte hur domarna kunde missa utvisning för tacklingen mot Hellström heller. Det hade gett Örebro 5 minuter pp och kanske avgjort matchen.

Libor får avstängning för att domaren åker ut och blockerar hans anfall in i zonen, även om jag kan hålla med om att Libor i frustration knuffar till domaren extra. Å andra sidan var inte heller domarnas beteende i deras frustration vacker. Snarare oprofessionellt. Att det gav en avstängning var bara löjligt.

Wiklanders avstängning tycker jag också är mycket mycket tveksam. Ser kommentarer till Sannys artikel att folk tycker att Wiklander förtjänar avstängning för att det ”var fegt”, ”Kunde ha tagit pucken istället för att tackla” osv. Vad faan har det med avstängningen att göra? Har man inte rätt att proppa en puckförande spelare i hockey av moraliska skäl eller för att man kunde ha gjort något annat?

Felaktigt bortdömt målet igår. Att situationsrummet inte greppat att var händelse skall behandlas separat och inte vävas ihop drabbar naturligtvis Örebro

I övrigt:

Glad att Leksand förlorade

Ser med tillförsikt fram emot matchen mot HV då både Lucas och Libor är tillgängliga. Synd att Wiklander plockats bort då han känts som i bra form på sistonde.

Tycker att HV tappat lite form på slutet även om det är ett bra lag. Det tillsammans med Libor & Lucas ger mig lite förhoppning

pb_90
    Deltagare

Ja jag måste säga att Wandell har spelat upp sig rejält också. Sliter som ett jävla djur och har ett jävla oflyt + oheta lagkamrater.. Han måste tyvärr få bättre lekkamrater än Johansson och Mustonen..

För ÖVRIGT!!

Vi blev RÅNADE igår av en idiot i situationsrummet som inte ens kan tolka reglerna som dom har satt upp…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/ooAem/domarbasen-svarar-fel-beslut-av-situationsrummet

Andreas
    Forumledare

Måste ändå säga att Tom Wandell har en sjuk otur med marginalerna. Han överpresterade nog på försäsongen, men nu under säsongen vill sig ingenting för honom och det är inte så att han inte försöker, för det gör han, men det är hela tiden någon liten sak som inte går hans väg.

Just nu är han lagets enda riktiga center med offensiv kapacitet och det har hamnat ett stort lass på hans axlar.

Visst, Fredric Andersson är en renodlad center, men en med främst defensiva fördelar.

Weinstock/Hudacek kan väl spela center de med, men man vill ju se dem mer offensivt än så. Med dagens spelsystem kanske det rent av är en idé att splittra på den trion och låta Squires och Hudacek spela med Fredric Andersson och sedan låta Weinstock spela ytter i en annan kedja.

Med Joakim Andersson tillbaka i spel borde en stor del av allt som ligger på Wandells axlar lätta lite och han borde kunna ta en lite mer tillbakalutad roll och då kanske han kan få med sig lite studsar och ramträffar som går in istället för ut.

Karl
    Deltagare

Jag skiter nog i matchen på lördag efter Wiklanders avstängning (för en helt fantastisk tackling) och Wandells helt jävla vidrigt underkända mål…
    Känns dessvärre inte kul längre…SHL dödar allt intresse…

Glöm inte lill-Huddas avstängning, är så förbannad så jag inte kommer att somna inatt, djävla fittdomare, SHL och allt skit de håller på med. Ge oss sporten tillbaks.

pb_90
    Deltagare

Ja gå ner och stötta laget.. Men SHL har verkligen gjort att ALLT fokus i ligan hamnar på avstängningar och bortdömda mål osv… Det MÅSTE till en förändring, och det snabbt!

Den här matchen hade vi Ekbom, Viksten, Liivik, Andersson, Libor och JW borta.. Luleå förtjänar fan inte ett enda poäng!

För övrigt tycker jag att Bobbo har varit klart sämsta back senaste matcherna.. och Hellström har verkligen inte hittat rätt efter hans uppehåll.. Peter Andersson och Grossman är stabila.

Andreas
    Forumledare

Jag kommer gå ner på lördag. Något annat är otänkbart. Lessio gör debut och L. Hudacek är tillbaka.

Det tar emot att säga det, men jag tycker HV71 spelar en väldigt attraktiv hockey med mycket puckinnehav och skott på mål. Nu hoppas jag det skiter sig fullständigt för dem på lördag, men om inget annat finns det klara bud på en bra match.

Jag misstänker detta innebär att vi får se kedjor i stil med:

MJ-TW-LL
    GS-MW-LH
    JM-FA-MH
    GG-GF-KO
    Adolfsson

Jellvert vilar, eller drar till Västerås igen.

Jag hoppas att Backstörm är OK också. Det var inte rolig smäll han åkte på. Tacklingen kan jag inte säga mycket om, men han landar väldigt olyckligt.

Personal Jesus
    Deltagare

Och Luleås klack sjöng ”det var det sämsta vi har sett” om domaren vid bortdömda målet.

pb_90
    Deltagare

Situationsrummet verkar ha svårt för Örebro.. Dom gör fan allt dom kan för att trycka ner oss i skiteb

Gromit
    Deltagare

Jag skiter nog i matchen på lördag efter Wiklanders avstängning (för en helt fantastisk tackling) och Wandells helt jävla vidrigt underkända mål…
    Känns dessvärre inte kul längre…SHL dödar allt intresse…

JN27
    Deltagare

Andra matchen i rad som vi tappar ledning till förlust… det blir inget slutspel (Play-In) i år. Vi håller inte.

Gromit
    Deltagare

Wandells bortdömda mål får mig verkligen att på allvar överväga att sluta lägga mina pengar och mitt intresse på SHL…

pb_90
    Deltagare

Alltså det är ju helt JÄVLA bedrövligt hur dom kan döma bort Wandells mål!!! Vad fan är det för jävla skithockey dom vill ha egentligen!!!

Personal Jesus
    Deltagare

Vi har redan 14 skott på mål:)

pb_90
    Deltagare

Ja kontraktssituationen är verkligen speciell i år.. Olsson, JW, Mustonen, Libor och squires vill man ju typ behålla allihop?

Andreas
    Forumledare

Jag börjar ångra att jag tyckte JW kan gå i pension. Någon måste vara lagpappa och det tror jag han gör bra. Gubben verkar ju fortfarande ha kvar glöden.

Han var inte alls bra i inledningen, men under Sundblad har han kommit fram mer.

Men man kan ju inte förlänga med alla heller… Bah. Omöjligt detta.

Visar 25 inlägg - 6,051 till 6,075 (av 8,158 totalt)