Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 13 timmar, 20 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
11/10/2018 kl. 17:01 #10644
Andreas
KeymasterJa, det kändes som att dom ville få med på tok för mycket på kort tid. Det kommer nog att ta dom ett par avsnitt att hitta rätt i formatet.
Sen är det klart att Thomas kommer in på Djurgården mest hela tiden då han har varit sportchef nyligen och haft hand mycket om dessa frågor. Jag skulle gärna höra mer om spelsystemet för att få fina siffror osv.
Petter kändes rätt nervös, men det är ju inte speciellt märkligt med tanke på att det var första gången (tror jag?) i en superseriös studiomiljö. Men han kan sina siffror och kommer bli oerhört intressant att lyssna på för nördar som oss!
Sant, de borde kanske sänkt tempot lite och lagt mer krut på färre saker, vilket borde lett till mer nördande 🙂
11/10/2018 kl. 16:42 #10643pb_90
DeltagareJa, det kändes som att dom ville få med på tok för mycket på kort tid. Det kommer nog att ta dom ett par avsnitt att hitta rätt i formatet.
Sen är det klart att Thomas kommer in på Djurgården mest hela tiden då han har varit sportchef nyligen och haft hand mycket om dessa frågor. Jag skulle gärna höra mer om spelsystemet för att få fina siffror osv.
Petter kändes rätt nervös, men det är ju inte speciellt märkligt med tanke på att det var första gången (tror jag?) i en superseriös studiomiljö. Men han kan sina siffror och kommer bli oerhört intressant att lyssna på för nördar som oss!
11/10/2018 kl. 16:23 #10640Andreas
KeymasterDet känns lite dumt att kritisera labbet nu, men jag vill ha mer och framförallt ännu nördigare diskussioner. Nu kändes det lite som att de försökte göra det nördiga lättillgängligt för alla, ungefär.
Det är kanske bra att starta så, men jag hoppas att det tar en sväng åt något mer hardcore med tiden annars känns det lite svårt att hålla liv i det.
Petter är kanske inte så bekväm framför kameran än, men jag hoppas han blir det och släpper loss lite. Thomas fick ta lite för mycket plats också. Mer Petter åt folket!
11/10/2018 kl. 16:00 #10639pb_90
DeltagareHatmatchen nr 1… 🙁
Men någon gång måste ju bli den första SHL-vinsten i ängelholm!
Jääääääääääääääkligt viktigt att få första målet tror jag. Det är alltid viktigt såklart, men EXTRA idag. Annars kan det nog börja spöka lite.
Men tidigare har vi ju aldrig haft en Palushaj heller.
11/10/2018 kl. 15:15 #10638Personal Jesus
DeltagareVågar man titta på matchen ikväll? Är lite rädd om hälsan nämligen..
Självklart!!!
Du har jourhavande Bunkersnack om det skiter sig.11/10/2018 kl. 14:19 #10637pb_90
DeltagareVågar man titta på matchen ikväll? Är lite rädd om hälsan nämligen..
11/10/2018 kl. 13:40 #10636pb_90
DeltagareHockeylabbet nu! Gillar att Cmore har börjat producera lite mer content!
Gillade det skarpt faktiskt. Lite stappligt, inte tokförtjust i Djurgårdaren, men hej hå, man kan inte få allt.
Det här kan blir riktigt intressant när lite fler omgångar spelats. Nörderiet kan börja.
Reflektionen från förra året och våra Corsisiffror (där vi ligger 7:a jämfört med tabellplacering 12) är ju att vi förlorade mycket på dåliga Special Teams. Ett PP som inte alls klickade. Lite samma så här långt i år. Vi har väldigt svårt att få till det i PP. Just nu 3:a i Corsistatistiken så vi gör en hel del rätt iaf. Ska bli spännande att se vart vi landar där efter omgång 15-20 ngnting.
Exakt! Jag tycker verkligen att grundspelet sitter. Det är spetsen som saknas ”bara”. Någon spetsspelare till in + Abols kanske är vad som krävs för att PP ska börja leverera på normala nivåer. Har man ett giftigt PP så kan man ju börja vinna matcher fast man ”är sämre” också. Kollar man dock på close corsi så visar det sig att vi är ett mittenlag istället. Dvs när matchen är jämn så vi lite sämre. Det kan väl enklast förklaras med att vi har släppt in alldeles för mycket mål i två matcher så att motståndarna helt enkelt kan backa hem och ”chilla”. Så den vanliga statistiken kan ju vara dopad när 1/3 av matcherna har blivit som mot DIF och Malmö. Vi får helt enkelt se hur det ser ut som du säger efter 15-20 omgångar.
Kollar man på vår PDO så är den näst sämst i hela SHL samtidigt som vår skottprocent ligger på medelnivå i SHL. Så målvaktsspelet har varit ett problem hittills i år… Dock så har vi ju två matcher som dopar statistiken något enormt.
En annan ”kul” sak. Vi har sämre skottprocent i PP än i 5 vs 5…
11/10/2018 kl. 10:47 #10635JN27
DeltagareRögle. Känns som en rutten match för Eero att hitta tillbaka till sitt fantomspel om jag ska vara ärlig.
Har inga jätteförväntningar inför ikväll. Är just nu mest bara tacksam om vi lyckas undvika förnedring och storsmisk.
Hoppar kedjorna igång som man ändrat på, vilket jag tror kan vara till det bättre om man tittar rent visuellt så kan det bli en bra kväll. Men säger som du, förhoppningarna är oerhört låga.
11/10/2018 kl. 10:43 #10634Henric
KeymasterRögle. Känns som en rutten match för Eero att hitta tillbaka till sitt fantomspel om jag ska vara ärlig. 😀 Har inga jätteförväntningar inför ikväll. Är just nu mest bara tacksam om vi lyckas undvika förnedring och storsmisk. 😮
11/10/2018 kl. 10:42 #10633Henric
KeymasterHockeylabbet nu! Gillar att Cmore har börjat producera lite mer content!
Gillade det skarpt faktiskt. Lite stappligt, inte tokförtjust i Djurgårdaren, men hej hå, man kan inte få allt. 😉 Det här kan blir riktigt intressant när lite fler omgångar spelats. Nörderiet kan börja.
Reflektionen från förra året och våra Corsisiffror (där vi ligger 7:a jämfört med tabellplacering 12) är ju att vi förlorade mycket på dåliga Special Teams. Ett PP som inte alls klickade. Lite samma så här långt i år. Vi har väldigt svårt att få till det i PP. Just nu 3:a i Corsistatistiken så vi gör en hel del rätt iaf. Ska bli spännande att se vart vi landar där efter omgång 15-20 ngnting.
11/10/2018 kl. 08:24 #10632pb_90
DeltagareJag vet att NJ inte är speciellt sugen på att ta in en tjeck.
Men Jan Kovar kan man väl göra ett undantag för? 😉
10/10/2018 kl. 22:13 #10628pb_90
DeltagareHockeylabbet nu! Gillar att Cmore har börjat producera lite mer content! 🙂
10/10/2018 kl. 20:26 #10627JN27
DeltagareÄndå tycker jag att det känns som att vi har en del tunga backar som kan gå in hårt på kropp osv.. typ Ebert och Rissanen. Även Björk är stadig men behöver ju rutinen sen kommer han bli enormt mycket bättre bakåt. Tror en spelare in kommer göra större skillnad än vad man tror. Kan man få alla att spela i sina rätta roller så kommer det kunna bli en rolig vinter.
10/10/2018 kl. 20:21 #10626Andreas
KeymasterFör egen del så är det jag tycker är jobbigt det faktum att laget ser jäkligt bra ut i övrigt, men att det just fattas en eller kanske två pusselbitar för att det ska falla på plats. Potentialen till att laget ska bli riktigt bra finns där, men vi får liksom inte se det för ens någon spelare adderas och någon skadad kommer tillbaka…
Förstå vilken enorm skillnad en ytterligare spetsspelare skulle göra i tex PP. Inte bara genom att själv vara bra utan också för att byta ut någon som inte alls är speciellt vass i spelformen. Jag tycker tex att Sallinen och framför allt Harper inte kommer till sin rätt alls i spelformen. Det är inte spelare som ska ha massa tid med pucken för att hitta den där passningen.
Och med någon spetsspelare in så puttas någon också ner och breddar laget ordentligt.
Sen är det inte direkt optimalt att ha spelare som inte kan teka när man tex ska lira boxplay… Sallinen och Gustafsson är ju tex katastrofalt dåliga på det.
Jag tycker det finns ett spel och en modell att arbeta utefter. Den fungerar, men jag tror också att modellen i sig ställer en del krav på materialet och det är jag inte säker på att man faktiskt har idag. Det saknas spets bland forwards, men spelet i stort fungerar bra offensivt.
Defensivt kanske det också brister lite när det kommer till att lyckas hålla spelare ute från boxen mot lite tyngre lag.
10/10/2018 kl. 20:19 #10625Andreas
KeymasterI-landsproblem, men sidan börjar generera så mycket trafik att jag måste rensa spamfiltret från alla botkommentarer hela tiden.
10/10/2018 kl. 19:40 #10624pb_90
DeltagareTerapisession med TJ! 😉
Uppskattas! 🙂
10/10/2018 kl. 19:33 #10623pb_90
DeltagareFör egen del så är det jag tycker är jobbigt det faktum att laget ser jäkligt bra ut i övrigt, men att det just fattas en eller kanske två pusselbitar för att det ska falla på plats. Potentialen till att laget ska bli riktigt bra finns där, men vi får liksom inte se det för ens någon spelare adderas och någon skadad kommer tillbaka…
Förstå vilken enorm skillnad en ytterligare spetsspelare skulle göra i tex PP. Inte bara genom att själv vara bra utan också för att byta ut någon som inte alls är speciellt vass i spelformen. Jag tycker tex att Sallinen och framför allt Harper inte kommer till sin rätt alls i spelformen. Det är inte spelare som ska ha massa tid med pucken för att hitta den där passningen.
Och med någon spetsspelare in så puttas någon också ner och breddar laget ordentligt.
Sen är det inte direkt optimalt att ha spelare som inte kan teka när man tex ska lira boxplay… Sallinen och Gustafsson är ju tex katastrofalt dåliga på det.
10/10/2018 kl. 18:19 #10622TJ
DeltagareMen jag tycker att NJ snarast ska kommunicera ut ifall det inte blir något även om han givetvis inte har någon skyldighet till det så är det bra för fans att få veta.
Planen är inte ändrad. Nyförvärv ska in i truppen.
Tror du missförstånd vad han menade.
Att NJ skall meddela att han har fått nej från ev nyförvärv.Aha, då är jag med.
Vill man verkligen ha den nyheten? Tänk om 2 spelare tackar nej? Tänk om 15 spelare tackar nej? Vart drar man gränsen? 🙂
Är det inte bättre att vänta in den positiva nyheten när spelare X är klar?
10/10/2018 kl. 17:38 #10621Personal Jesus
DeltagareMen jag tycker att NJ snarast ska kommunicera ut ifall det inte blir något även om han givetvis inte har någon skyldighet till det så är det bra för fans att få veta.
Tror du missförstånd vad han menade.
Att NJ skall meddela att han har fått nej från ev nyförvärv.10/10/2018 kl. 17:33 #10620D.O
DeltagareJag förstår inte varför folk håsar upp sig så mycket..
NJ har sagt att nyförvärv ska in
Jag ser hellre att vi går miste om lite poäng här i början än att vi stressar in ett sketet panik förvärv som kommer visar sig vara överbetald och inte bidrar till någotNJ har sagt målet är slutspel då måste det komma in en center som ska bidra positivt.. för denna center kommer kosta…(antar jag)
10/10/2018 kl. 16:58 #10619TJ
10/10/2018 kl. 16:35 #10617pb_90
DeltagareProblemet verkar ju vara att varken KHL-lagen eller NLA-lagen verkar ha spikat sina importer i trupperna. Så NJ:s plan om att vänta ut marknaden kanske snart visar sig vara ett misstag, vi har ju ingen aning. Jag börjar iaf som sagt bli lite smått psykotisk… x) Och jag vill inte bli en stereotyp SF-anhängare! :'(
NHL-camperna skulle ju väntas in. Han nämnde ju något datum i intervjuerna förut också vill jag minnas? Alltså ”inte före det här datumet…” typ.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
pb_90.
10/10/2018 kl. 16:27 #10616Yongma112
DeltagareFast det fanns ju inte ens ett riktigt rykte om att han skulle vara påväg hit. Det kom ju upp enbart för att samma person som skrev om Brulé skrev om Emmerton. Jag tror vi får fortsätta vara ovetande. Men jag tycker att NJ snarast ska kommunicera ut ifall det inte blir något även om han givetvis inte har någon skyldighet till det så är det bra för fans att få veta.
Nej det var mer allmän info. Men det är inte lätt att konkurrera med NLA/KHL om transatlanterna som drar till Europa.
Jag har slutat bry mig om vad lallare skriver på twitter faktiskt. Jag ser det egentligen såhär, att ju fler gånger ett namn droppas, desto troligare är det att han inte är aktuell. Ungefär där mitt förtroende för en del Örebrofans så kallade ”källor” ligger.
10/10/2018 kl. 16:18 #10615JN27
DeltagareEmmerton till NLA.
Det kan säkert vara så att NJ haft en övertro på hur lätt han kan locka hit spelare vid denna tid.
Kul att Manninen går riktigt bra i Jokerit. 7+7 på 14 matcher!
Fast det fanns ju inte ens ett riktigt rykte om att han skulle vara påväg hit. Det kom ju upp enbart för att samma person som skrev om Brulé skrev om Emmerton. Jag tror vi får fortsätta vara ovetande. Men jag tycker att NJ snarast ska kommunicera ut ifall det inte blir något även om han givetvis inte har någon skyldighet till det så är det bra för fans att få veta.
10/10/2018 kl. 16:15 #10614Rebound
DeltagareHaha…nej, du är inte ensam. Varje gång som det kommer en push-notis från sportexpressenså tror jag att det är ett nyförvärv för ÖHK presenterats….och det har jag trott sedan Augusti.
Vi kanske kan få grupprabatt hus psykiatrikern?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg