Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,126 till 6,150 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    Yongma112
    Deltagare

Emmerton till NLA.

Det kan säkert vara så att NJ haft en övertro på hur lätt han kan locka hit spelare vid denna tid.

Kul att Manninen går riktigt bra i Jokerit. 7+7 på 14 matcher!

pb_90
    Deltagare

Fler än jag som uppdaterar mig varannan minut för att se om NJ har värvat någon eller?

Måste fan träffa en psykiatriker snart alltså..

pb_90
    Deltagare

Ja någonting verkar ha hänt mer Eero från mitten av förra säsongen? Han var ju överjävlig länge och sedan tappade han sitt eget spel helt och har inte hittat tillbaka riktigt verkar det som.. :/

Det ska väl egentligen vara för tidigt för att säga vem som är ettan, men jag är väldigt benägen till att hålla med dig alltså…

JN27
    Deltagare

Sundblad ställer alltså Eero mot Rögle. Steen kanske fortfarande inte är helt fräsch men annars undrar jag lite vad fan han håller på med.. Steen måste få HV och färjestad då hoppas jag!

– Stefan Steen har varit sjuk så det är ingen diskussion. Han har varit förkyld i fyra-fem dagar så det är inget snack att Eero ska stå. Den som har bäst förutsättningar står och det är Eero som står.

Så det är helt enkelt bara därför. Det är väl sunt kan jag tycka. Eero får ju en chans att revanschera sig men fyfan vad osexiga siffror han har. Näst sämst i HELA ligan av alla målvakter.

Haha läste det precis.. måste ha råkat hugga av artikeln xD Blev väl avbruten av något annat…

Ja Eeros start kommer att hemsöka honom hela säsongen. Visst kan han snygga till siffrorna och ska han ligga på över 91% när säsongen är slut så har han en hel del att ta igen..

Nu är han ju så långt ned i avgrunden man kan komma så förhoppningsvis gnuggar han av sig detta och återgår till att vara hyfsat stabil. Då jag inte gillar begreppet etta och tvåa som målvakt utan hellre ser att man har två målvakter som avlöser varandra så känner jag inte för att säga detta, men Stéen är för mig den solklara ettan. Jag tycker att Stéen i fortsättningen är den som ska matchas och sedan avlöser Eero honom. Det kan nog stärka Eero.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Sundblad ställer alltså Eero mot Rögle. Steen kanske fortfarande inte är helt fräsch men annars undrar jag lite vad fan han håller på med.. Steen måste få HV och färjestad då hoppas jag!

– Stefan Steen har varit sjuk så det är ingen diskussion. Han har varit förkyld i fyra-fem dagar så det är inget snack att Eero ska stå. Den som har bäst förutsättningar står och det är Eero som står.

Så det är helt enkelt bara därför. Det är väl sunt kan jag tycka. Eero får ju en chans att revanschera sig men fyfan vad osexiga siffror han har. Näst sämst i HELA ligan av alla målvakter.

Haha läste det precis.. måste ha råkat hugga av artikeln xD Blev väl avbruten av något annat…

Ja Eeros start kommer att hemsöka honom hela säsongen. Visst kan han snygga till siffrorna och ska han ligga på över 91% när säsongen är slut så har han en hel del att ta igen..

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Det verkar bli lite omkastningar i kedjorna imorgon:

Aaron Palushaj, Tom Wandell, Jere Sallinen
    Jordan Boucher, Marcus Weinstock, Anton Hedman
    Shane Harper, Tylor Spink, Tyson Spink
    Viktor Lodin, Glenn Gustafsson, Kalle Olsson

Backar:
    Marcus Björk, Jonathan Andersson
    Rasmus Rissanen
    Kristian Näkyvä – Nick Ebert
    Linus Arnesson – Lukas Pilö
    Gustav Backström

Ska bli kul att se Boucher i andrafemman, Weinis som center samt Pilö!
    Blir nog bra att Sallinen går tillbaks som ytter. Inte för han gjort det dåligt som center, men han är ännu bättre på kanten.

Fifan… det är ju ingen direkt spets förutom förstakedjan om man säger så. Spännande dock som du säger att se Boucher högre upp i hierarkin, men det börjar ju bli löjligt påtagligt vilka brister som finns i lagbygget när dom kastar om lite. SHL:s svagaste centersida tyvärr.. =/

Sen verkar dom fortsätta på backparen som dom har varit hittills. Jag skulle vilja veta lite hur det kommer sig att dom har komponerat dom så här..

Rebound
    Deltagare

Det verkar bli lite omkastningar i kedjorna imorgon:

Aaron Palushaj, Tom Wandell, Jere Sallinen
    Jordan Boucher, Marcus Weinstock, Anton Hedman
    Shane Harper, Tylor Spink, Tyson Spink
    Viktor Lodin, Glenn Gustafsson, Kalle Olsson

Backar:
    Marcus Björk, Jonathan Andersson
    Rasmus Rissanen
    Kristian Näkyvä – Nick Ebert
    Linus Arnesson – Lukas Pilö
    Gustav Backström

Ska bli kul att se Boucher i andrafemman, Weinis som center samt Pilö!
    Blir nog bra att Sallinen går tillbaks som ytter. Inte för han gjort det dåligt som center, men han är ännu bättre på kanten.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av Rebound.
    pb_90
    Deltagare

Ja och sen känns det ofta som att han transporterar pucken svinbra ner i zon bara för att slå bort den på en ganska huvudlös passning.

Rebound
    Deltagare

Ja Boucher kan nog skapa ännu mer med mer offensiva kedjekompisar. Han är ju otroligt snabb, man hajar till varje gång han kommer som en projektil. Dock så borde han försöka bryta in mot mål lite oftare, han fastnar alltför ofta på utsida back. Med hans fart borde han kunna runda dem oftare.

pb_90
    Deltagare

Jordan Boucher skjuter näst mest i laget om man räknar skott/60min istid. Och nästan dubbelt så mycket som Harper oaktat speltiden. Detta med en undanskymd roll i tredje- och fjärdelinan.

Ska bli intressant att se om han kan ta steg i en större roll på Harpers plats.

pb_90
    Deltagare

Det är ju heller inte direkt hjärnkirurgi dom håller på med. Alla lag har nog redan koll på hur de andra lagen spelar, sen hur mycket man coachar efter den informationen kan nog skilja. Jag tror tex inte att man alternerar sitt eget spelsystem i början för att coacha mot enskilda lag, utan man kör nog på som vanligt för att sätta det egna systemet. Sen när det börjar närma sig slutet av säsongen och framför allt slutspel så kan man nog gå hårdare in för det.

Ska vi tro att NJ är så kall att han inte ens värvar in någon center? Utan att han väntar in Masto och Abols och istället koncentrerar sig på att hitta bästa möjliga spelare istället för bästa möjliga center?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Träningarna är öppna. Om motståndarna vill skicka spioner dit är det fritt fram typ.

Skulle tro att de flesta motståndarlag har stenkoll på Örebro ändå. NA:s bevakning är mest för våra ögon. Om det är någon klubb som litar till lokalmedias rapportering, hur bra den är må vara, för att scouta sina motståndare då har man en bra jäkla snål ledning.

Det där värvningen lär komma som en blixt från klar himmel vad det verkar för ”alla” som normalt har koll på spelare på väg till Sverige ser ingenting till Örebro.

Sedan är ju NJ klart bättre på att hålla saker hemliga än tidigare sportchefer, eller folk runtomkring den chefen rättare sagt.

svhul23
    Deltagare

Nej det är fler som är lite bekymrade med all hårdbevakning av laget, kan skada istället.
    Låt det komma som en överraskning för motståndarlaget och berätta inte allt som laget tränar på. Nu har vi väntat länge på spetsvärvningen klubben är tyst som muren, hade önskat klubbledningen gick ut med lite info om vad som händer på den sidan.
    Brukar inte gnälla men nu vill många ha ett besked.

svhul23

JN27
    Deltagare

En annan sak jag tänkte på. Är det bara jag som är lite bekymrad över att NA’s hårdbevakning av laget rent av kan vara negativ? Tycker det avslöjas så sjukt mycket i och med deras liverapporter från alla träningar osv.

Andreas
    Keymaster

Har inte kollat i år, men gjort det tidigare. Sändningskvalitén var bra då. Kommentatorn berodde på vilken match det var. Med tanke på vad det kostade kändes det prisvärt.

Ganska rolig hockey, men också mycket misstag. Kvaliteten på lagen varierar ganska mycket också så vissa matcher kan vara ganska mycket spel mot ett mål ibland medan andra matcher kan vara riktigt tuffa och jämna.

Man ser också ganska tydligt vilka spelare som verkligen sticker ut. De gör ibland lite som de vill helt enkelt.

D.O
    Deltagare

Någon som sitter med abonnemang att se Juniorlagen spelar? tänkte höra lite hur är sändningarna? är det bra matcher?. helt enkelt är det värt pengarna ?

Andreas
    Keymaster

Dom verkar disponera om lite i backparen. Arnesson och Björk har kanske haft det liiiite kämpigt i egen zon ändå. Backparet med Ebert och Näkyvä är skaaaapligt vasst alltså!

Ebert-Näkyvä
    Björk-Arnesson
    Andersson-Rissanen

Det känns ju som att klart mer kompletterande backpar ifråga om spelstil. Andersson och Björk i samma funkade inte riktigt tyvärr.

Elbowing
    Deltagare

Ser intressant ut gillar också att man kör Ebert och Näkyvä i hop, bra att man testar lite olika varianter och inte fastnar i ett spår. Se nu bara till att va ordentligt på tårna när vi möter Rögle som vi allt för oftast har svårt för.

pb_90
    Deltagare

Dom verkar disponera om lite i backparen. Arnesson och Björk har kanske haft det liiiite kämpigt i egen zon ändå. Backparet med Ebert och Näkyvä är skaaaapligt vasst alltså!

Ebert-Näkyvä
    Björk-Arnesson
    Andersson-Rissanen

JN27
    Deltagare

Nä det förstår jag. Tycker bara att det är så jäkla omotiverat där inne med tanke på att man aldrig hör något konstruktivt. Men jag har ju själv gjort ett och annat inlägg där på sistone så jag är väl fast i samma fälla som du.. x)

pb_90
    Deltagare

Ja det skulle vara något! Får som sagt panik på det forumet och flera av de svaga karaktärer som skriver där. Förstår inte hur du orkar med dem PB!

Självskadebeteende 😉 Jag har trappat ner en del på det forumet men ibland är det svårt att hålla sig.

Nej men jag är nog fan beroende av att snacka hockey xD.. bor i Sthlm så det är lite svårt att snacka ÖHK med folk här.. Livsviktigt med forumen då ju!

JN27
    Deltagare

Ja det skulle vara något! Får som sagt panik på det forumet och flera av de svaga karaktärer som skriver där. Förstår inte hur du orkar med dem PB!

pb_90
    Deltagare

Fan va najs det skulle vara om NJ bara kunde täppa igen truten på fåntrattarna på SF med en riktig ”håll käften”-värvning!

Visar 25 inlägg - 6,126 till 6,150 (av 13,268 totalt)