Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,151 till 6,175 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Om man tycker det är jobbigt att SHL-serien haltar så gör man bäst i att inte titta på J20-serien. Där har Örebro tex lirat fyra matcher mindre än Rögle.

Tycker det är helt horribelt hur det är upplagt i år. Man kan ju aldrig dra en riktigt reflektion iom att vissa lag spelat en eller två matcher mer än andra osv. Det ordnar väl upp sig under senhösten förjppningsvis!

Och sen EN match på typ tolv dagar nu också… så jäkla trist. Även om det kanske passar oss och vårat skadeläge just nu.

JN27
    Deltagare

Om man tycker det är jobbigt att SHL-serien haltar så gör man bäst i att inte titta på J20-serien. Där har Örebro tex lirat fyra matcher mindre än Rögle.

Tycker det är helt horribelt hur det är upplagt i år. Man kan ju aldrig dra en riktigt reflektion iom att vissa lag spelat en eller två matcher mer än andra osv. Det ordnar väl upp sig under senhösten förjppningsvis!

pb_90
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Pontus Åberg kan gärna få komma till Örebro nu när han skickas genom waivers för andra gången op en vecka! 😀

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Kul att man om och om igen blir påmind om varför man la ned det där jäkla SF-forumet. Folk spelar så otroligt mycket Allan där inne så jag finner knappt ord.

Nu börjar folk hävda att ”vad var det jag sa inför säsongen” och börjar snacka om helt irrelevanta saker. Typ som att laget inte håller på SHL-nivå, att backarna inte har någon defensiv förmåga, att vårt spelsystem inte är kompatibelt för SHL och är redan sönderläst.

Jag får verkligen panik på folk som tror sig veta saker de inte har någon som helst koll på. Och såklart så är pilkastningstugget igång igen…….

Sex matcher. Fyra segrar … och folk vill hänga NJ. Fattar inte…

Andreas
    Keymaster

Vad tror ni blir det något nyförvärv denna vecka?
    Det kändes ju lite som om det va på gång förra veckan, men sedan kom av sig.

Just nu verkar det dött, men det kan svänga snabbt.

JN27
    Deltagare

Kul att man om och om igen blir påmind om varför man la ned det där jäkla SF-forumet. Folk spelar så otroligt mycket Allan där inne så jag finner knappt ord.

Nu börjar folk hävda att ”vad var det jag sa inför säsongen” och börjar snacka om helt irrelevanta saker. Typ som att laget inte håller på SHL-nivå, att backarna inte har någon defensiv förmåga, att vårt spelsystem inte är kompatibelt för SHL och är redan sönderläst.

Jag får verkligen panik på folk som tror sig veta saker de inte har någon som helst koll på. Och såklart så är pilkastningstugget igång igen…….

Elbowing
    Deltagare

Vad tror ni blir det något nyförvärv denna vecka?
    Det kändes ju lite som om det va på gång förra veckan, men sedan kom av sig.

pb_90
    Deltagare

Ja Malmö är betydligt rakare i sitt spel. ÖHK kladdar lite väl mycket ibland i anfallszon, det ska vara liiiite för omständligt istället för skott och sedan retur. Spink-kedjan excellerar ju i det spelet, dvs passa, passa, passa och sedan felpass typ, istället för att skjuta och sticka på returerna. Det går ju att räkna Spinkarnas sammanlagda skott på fingrarna… 6+3. Det är faktiskt riktigt uselt.. Boucher har ju skjutit elva skott själv.

Personal Jesus
    Deltagare

Tycker man gör en helt OK match i det stora hela, men man kommer inte riktigt in framför mål och man släpper till lite för lätt framför eget mål. Samtidigt har Malmö två enkla och tydliga mål i sitt spel: hålla rent framför mål och ta sig in framför motståndarnas mål. Malmö var enklare och rakare.

Sedan släppte Eero 2-3 ganska enkla puckar.

Tack.
    Ingen anledning att bryta ihop med andra ord.

Andreas
    Keymaster

Tycker man gör en helt OK match i det stora hela, men man kommer inte riktigt in framför mål och man släpper till lite för lätt framför eget mål. Samtidigt har Malmö två enkla och tydliga mål i sitt spel: hålla rent framför mål och ta sig in framför motståndarnas mål. Malmö var enklare och rakare.

Sedan släppte Eero 2-3 ganska enkla puckar.

Personal Jesus
    Deltagare

Såg alla friska ut?
    Inställningsproblem?
    Vad var positivt?

JN27
    Deltagare

Håller med Wirström till 100 %. Och jag måste faktiskt skicka en känga till Sundblad. Med all respekt för hans ledarstil och sin djupa hockeyanalytiska förmåga. Men jag börjar faktiskt ledsna rejält på hans sätt att se jaget före laget i många fall. Han har en oerhörd förmåga att fastna i sin egen spelidé så hårt att han helt enkelt glömmer att handla utifrån situationer. Han har på förhand bestämt att Eero ska stå, då är det så. Han har på förhand bestämt att nu ska Spinkarna in på BP osv osv, ni förstår nog vad jag menar. Det blir liksom inga oväntade handlingar. Dessutom blir det omänskligt att låta Eero stå när det blåser så mycket som det gör.

Efter Djurgårdsförlusten så skulle vi minsann lära oss men återigen ser man samma tendenser. Jag ropar inte efter Sundblads avgång på något sätt för så hårt som vi ändå anfaller har vi inte gjort sen Peter Anderssons tid. Men nog fan hade jag önskat lite handlingskraft från karln. När det viner puckar förbi målvakten så ska ALLT SOM TÄNKAS KAN göras. Sen kan man lägga sig och dö om det är så. För säga vad man vill, men ännu har han inte lett oss till några framgångar.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Bortamatch i Ängelholm på torsdag. Brukar vara en favoritmatch!

Fast ÖHK har ju vunnit alla bortamatcher hittills så… vi håller tummarna!

Yongma112
    Deltagare

Och ska man ställa upp sig på en rad framför egen keeper så får skotten i princip aldrig gå igenom. Sen som du säger ger vi bort alldeles för mycket is i försvarszon.

Sundblad säger själv på presskonferensen att man tappar energi efter Olssons bortdömda mål.. så var är timeouten!? Det ska liksom sitta i ryggmärgen att ta det beslutet direkt om man inte gillar hur laget uppträder. Ska inte tjata för det blir lätt överdrivet men jag tror på riktigt att det hade kunnat hjälpa idag. Fan, vi har inte råd att ”slänga” bort matcher när motståndare ställer andrekeeper, saknar massa ordinarie osv.

Henric
    Keymaster

Vi står med tre gubbar på rad mitt i eget slott på i stort sett alla insläppta. Våra forwards ska inte ner så djupt. Tycker faktiskt det är en för simpel analys att gå på målvaktsspelet.

Kilpeläinen har utan tvekan släppt för många lätta men matcherna har redan varit över då.

Nej, där håller jag med och jag tycker inte Eero ska lastas för torsken. Några av de ”billiga” skulle inte ens varit lägen. Vi har inga kroppar i vägen. Låter de ställa upp för lätt och få snurr på oss i egen zon. Det är många misstag som leder till målen.

Yongma112
    Deltagare

Vi står med tre gubbar på rad mitt i eget slott på i stort sett alla insläppta. Våra forwards ska inte ner så djupt. Tycker faktiskt det är en för simpel analys att gå på målvaktsspelet.

Kilpeläinen har utan tvekan släppt för många lätta men matcherna har redan varit över då.

Henric
    Keymaster

Tänkte skriva något men Wirström skrev det så bra att jag skiter i det (ikväll iaf). Mycket träffande av honom.

https://www.na.se/artikel/ishockey/shl/wirstrom-en-gang-ar-ingen-gang-tva-ganger-en-irriterande-borjan-till-en-ful-ovana

Eero måste steppa upp nu. Inte enbart hans fel att vi förlorade ikväll så klart, men han hade kunnat hålla dörren stängd på ett par kassar. Och laget som helhet är svajigt. Endast en seger är dessutom en trepoängare. Vilket är lite oroväckande trots det tidiga stadiet av säsongen.

Andreas
    Keymaster

Hur känner ni om Harper då?

Jävligt synd att han inte bara nöp dit den där pucken mellan benen på Alsenfelt utan skulle kladda istället.. :/

Han är svår. Hans defensiv är sämre än jag trodde typ. Mer än en gång jag sett honom slänga sig efter pucken för han står fel. Hans inställning är bra, hans utförande mindre så.

Jag trodde han skulle få ut mer av sin fart offensivt också.

Delvis besviken, men säsongen är lång. Hans erfarenhet kan komma till nytta längre fram.

JN27
    Deltagare

Gör en pudel de har bara 8 poäng vid vinst… skitsamma jag försöker hitta saker att må bra av haha!

Yongma112
    Deltagare

Exempelvis HV slänger in en tredjekedja med Figren-Bengtsson-Sundh. Lite mer tyngd än våran motsvarande.

Skellefteå har Alvarez-Olimb-Aaltonen på pappret :)) även om det kanske är lite mer av en andrakedja egentligen.

JN27
    Deltagare

En 3-poängare för Brynäs med ett par mål så är dom förbi oss. Rätt intressant ändå med tanke på att dom ligger näst sist. Två matcher mer spelade iofs.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av JN27.
    Yongma112
    Deltagare

Jävligt synd att han inte bara nöp dit den där pucken mellan benen på Alsenfelt utan skulle kladda istället.. :/

Inte vart sämre än Hedman och Sallinen (och ingen har varit bra). Alla tre där lider av att kedjan inte funkar. Behöver komma in en ny så kan man flytta om lite i top6, men också få ner nån spelare ett hack i formationerna och få bättre djup. Vill också flytta ut Glenn som forward. Hellre in med Anton Johansson som center i fjärde i så fall.

pb_90
    Deltagare

HV71, SAIK och DIF får gärna vinna idag om dom känner för det.

Brynäs, Rögle, Mora, Timrå och Luleå är våra värsta konkurrenter i år. Ska vi ta oss till slutspel är det dom lagen vi ska ha bakom oss!

JN27
    Deltagare

Vi drar en reflektion efter dom berömda 10 matcherna.

Visar 25 inlägg - 6,151 till 6,175 (av 13,268 totalt)