Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 601 till 625 (av 11,592 totalt)
  • Författare
    Kovacs
    Deltagare

Snart presenteras Ebert:) på två år vad jag har hört. Shls bästa backsida på gång i Örebro?

Kovacs
    Deltagare

Han lät väldigt säker på att vi kommer att ha ett bättre lag i år än förra året.

Precis.
    Och jag vet att jag har tjatat otroligt mycket men för att vi ska ha det så krävs nog en 1a femma in, typ. (Dock med det sagt inte givet att dom ska matchas så, mera kvaliteten som behövs).

Näkyvä – Ebert
    Rendulic- Ny – Ny

Då är vi minst lika bra eller bättre.
    NE pratar alltid om konkurrens i truppen. Då räcker inte 13 forwards.

Andreas
    Keymaster

Han lät väldigt säker på att vi kommer att ha ett bättre lag i år än förra året.

Kovacs
    Deltagare

NJs uttalande idag tycker jag stärkte tesen om att en del bra är på gång.
    Kanske kan det vara någon skräll på gång som han jobbar på?
    In:
    Ebert
    Näkyvä
    Rendulic
    +2

Ut:
    Irving

Spännande att följa framöver.

Kovacs
    Deltagare

Dock så kan Linus Karlsson även spela Winge. Men jag ser ju gärna som du att vi hellre plockar in en center av lite högre klass.

Tycker hela situationen känns märklig. Man har kommunicerat i , tror det var sportpodden, att man tycker vår centersida var för svag ifjol och att man ville stärka upp den till i år. Har man verkligen gjort det? Möjligt att vi har fler alternativ. Men inte spetsigare.

Andreas
    Keymaster

Jag var nyfiken på Istvan Bartalis annars, men han drog till Ungern tydligen.

Linus Karlsson är intressant han med, men vi har lite för många centrar som inte riktigt ör spets i sig.

Kovacs
    Deltagare

Hur länge kan vi plocka kontrakterade spelare från Allsvenskan?

Slutet på juli verkar det fortsatt vara.

Kan det vara så att det kommer 2 spetsforwards och att vi tar en till likt Eklind exempelvis. Tänker att vi kanske sneglar lite emot Tor Immo eller Linus Karlsson som budget alternativ för att ersätta Boucher. Borde vara ungefär samma pengar.
    Rendulic kostar nog ca. som Salminen.
    Då bör vi ha pengar till en riktig spets till?

Andreas
    Keymaster

Slutet på juli verkar det fortsatt vara.

Kovacs
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Jag tror du har rätt i samtliga fall. Jag är ganska säker på att Kovacs är lite bättre betald än Bromé, MrMadhawk mer eller mindre skrev det i någon post, och Enroth tror jag också är billigare än Furch.

Både Harper och Larsson känns svåra att uppskatta, men finns nog en risk att Larsson är dyrare.

Kovacs
    Deltagare

Jag tänkte mer från ett löneperspektiv när det gäller Näkyvä. Han kostar en bra slant. Därför tror jag inte att det blir fler än två, men vi får helt enkelt vänta och se.

NHL verkar ju kommit ganska långt i sin planering av uppstarten av slutspelet, men tyvärr så kommer väl inte KHL att spika sina trupper än på ett tag.

Förstår;)
    Har funderat lite över det där med lönestrukturen i åt jämfört med förra säsongen. Vilka som lämnat och vad vi tagit in hittills sett till att vi har samma budget för A-laget som förra året.

Furch mot Enroth
    Här går vi in med en lägre lön. Helt klart att Enroth är dyr men inte som furch. Tror vi sparar en del.

Brome – Kovacs
    Har nog liknande lön. Borde vara ungefär jämt upp? Kanske att kovacs är något dyrare?

Stoa – Leino
    Här måste väl ändå finnen vara billigare? Måste spara en del?

Harper – Larsson
    Kanske jämnt upp typ?

Boucher –

Weinstock – Eklind likvärdiga?

Lodin –

Salminen – köptes ut. Frågan är hur dyrt det blev? Sparar en hel del där iaf va?

Något sådant kanske då? Lodin satt ju på låg lön. Lika så Boucher. Salminen tror jag var desto dyrare. Sen att man troligen värvat en del lite billigare. Så en del borde finnas kvar ändå va?

Andreas
    Keymaster

Jag tänkte mer från ett löneperspektiv när det gäller Näkyvä. Han kostar en bra slant. Därför tror jag inte att det blir fler än två, men vi får helt enkelt vänta och se.

NHL verkar ju kommit ganska långt i sin planering av uppstarten av slutspelet, men tyvärr så kommer väl inte KHL att spika sina trupper än på ett tag.

Kovacs
    Deltagare

Glöm inte Näkyvä som ser ut att ansluta under säsongen. Någon mer back ser jag inte som troligt.

Tar vi in två forwards innebär det att minst en ska sitta över varje match. Jag tror inte det kommer vara så många fler än så och sedan fyller man på med juniorer.

Jag har inte påstått att någon mer back ska in utöver Näkyvä och Ebert samt Irving ut = 8.
    Man får nästan räkna mer att sakna 1-2 forwards/ match och startar nästan alltid med 14 forwards därav. Sen finns ofta risken att någon blir utlånad likt Lodin, Lindholm etc. blev ifjol.
    Startar man med färre så gäller det att man har en junior som man tror klarar att spela 20+ matcher i SHL.

Förra säsongen hade vi från start 14 forwards trots att vi släppte Rychel innan serien startade samt att vi hade Öberg utöver det.

Jag tror det kommer komma in 3 spelare till på forwardssidan.

Andreas
    Keymaster

Jag har förespråkat lugn angående Ebert men nu börjar även jag få lite tankeverksamhet gällande hur det går. MEN, jag ska hålla mig lugn fortsatt.

Visst vill man ta det lugnt, men har alltså två av SHL:s bästa backar som ryktas hit. Det kommer göra väldigt stor skillnad för laget om de kommer eller inte 😉

JN27
    Deltagare

Jag har förespråkat lugn angående Ebert men nu börjar även jag få lite tankeverksamhet gällande hur det går. MEN, jag ska hålla mig lugn fortsatt.

Andreas
    Keymaster

Glöm inte Näkyvä som ser ut att ansluta under säsongen. Någon mer back ser jag inte som troligt.

Tar vi in två forwards innebär det att minst en ska sitta över varje match. Jag tror inte det kommer vara så många fler än så och sedan fyller man på med juniorer.

Kovacs
    Deltagare

Jag tror att om man landar Ebert och Rendulic så tror jag att den sista ”spetsen” kommer vara en billigare sådan. Nättinen är grymt spännande, men det känns som en löneliga Örebro inte är i med tanke på alla namn som redan är klara.

NE sa ju i en podd tidigare att 2 forwards skulle in. Efter det har man släppt Salminen. Frågan man ställer sig då är ju huruvida vi ska ha in 2 eller 3 till? Känns lite klent att starta med 13 forwards totalt. Kan ju vara så att man tar in 2 spets forwards om än av något billigare karaktär och sen ex. förlänger med Boucher för att man vet vad man får.
    Har vi någon Junior annars som kan göra en Öberg och gå in och ta en A tröja?
    Numerärens en SHL klubb brukar starta med är ju:
    2 målvakt
    8 A-lagsbackar + någon junior
    14-15 alagsforwards + någon junior.

Vi har nu:
    2 målvakter
    7 backar
    11 forwards.

Spännande tid framöver och se vad som kan tänkas fyllas på med.

Andreas
    Keymaster

Jag tror att om man landar Ebert och Rendulic så tror jag att den sista ”spetsen” kommer vara en billigare sådan. Nättinen är grymt spännande, men det känns som en löneliga Örebro inte är i med tanke på alla namn som redan är klara.

Kovacs
    Deltagare

Om vi utgår ifrån att det nu är 3 forwards till som ska in så hoppas jag på följande:

Per Åslund
    Visst. Född 86 och kanske hade sin bästa säsong ifjol. Kan han upprepa det? Tveksamt. Dock värdefull rutin och jag tror på minst 30-35 poäng från honom i rätt omgivning. Fjäder i hatten att sno från FBK också.

Borna Rendulic
    Verkar ju vara klar och ju mer jag funderar över hans namn så kittlar det lite. Tror på den här värvningen. Känns som att det finns poäng att plocka här?

Julius Nättinen
    Grymt spännande namn. Hade varit given 1a center dock för dyr va?

Andreas
    Keymaster

Hur mycket siffertricksande tror ni det är med bokslutet?

Inte mycket sena värvningar och de hade satt budgeten restriktivt från början. Resultatet känns rimligt. Vi får se vad bokslutet säger.

Kul att omsättningen ökade så pass mycket.

Personal Jesus
    Deltagare

Hur mycket siffertricksande tror ni det är med bokslutet?

Andreas
    Keymaster
    Andreas
    Keymaster

Det har varit öppet i månader att de velat bryta och Salminen har precis som alla andra spelare fått ett avslutningssamtal.

Det kanske hade kunnat göras snyggare, men jag köper inte all kritik rakt av. Han har fått feedback, men det har kanske inte varit tillräckligt tydligt eller bra.

Så han ljuger när han säger att ingen från Örebro har hört av sig?

Någon far med osanningar i alla fall. Klubben säger att de haft avslutningssamtal med alla spelare. Jag är inte benägen att tro någon mer än någon annan här, men det känns mer märkligt att klubben skulle hoppat över Sakke än att han är väldigt bitter över att få lämna.

Yongma112
    Deltagare

Det har varit öppet i månader att de velat bryta och Salminen har precis som alla andra spelare fått ett avslutningssamtal.

Det kanske hade kunnat göras snyggare, men jag köper inte all kritik rakt av. Han har fått feedback, men det har kanske inte varit tillräckligt tydligt eller bra.

Så han ljuger när han säger att ingen från Örebro har hört av sig?

Andreas
    Keymaster

Visar 25 inlägg - 601 till 625 (av 11,592 totalt)