Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 timmar, 32 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
03/10/2018 kl. 16:22 #10416
Catskinner
DeltagareSåg att Cory Emmerton fick gå idag från Sibir Novosibirsk idag. Det hade ju inte varit helt fel att få honom till Örebro.
03/10/2018 kl. 16:19 #10415JN27
DeltagareHua….ja, abstinensen är påtaglig!
Nästan till den grad att man funderar på att underkasta sig att åka till kga ikväll för att se ett E18-derby.Jag försökte utläsa hur det såg ut med närvaron på träningen idag. Det verkade som att Rissanen saknades, men var det någon mer måntro?
Nope, bara Rissanen som saknades.
03/10/2018 kl. 16:05 #10414Rebound
DeltagareHua….ja, abstinensen är påtaglig!
Nästan till den grad att man funderar på att underkasta sig att åka till kga ikväll för att se ett E18-derby.Jag försökte utläsa hur det såg ut med närvaron på träningen idag. Det verkade som att Rissanen saknades, men var det någon mer måntro?
03/10/2018 kl. 14:17 #10413pb_90
DeltagareAbstinens! Loggar in fem gånger i timmen för att se om någon har skrivit något nytt 🙁
02/10/2018 kl. 20:33 #10412pb_90
DeltagareJag delar inte synen på Shane som rätt många andra har. Han är en slitvarg av guds jävla nåde och när det väl släpper för honom så tror jag att det kommer dundra in några puckar. Möjligen att han kanske gör sig bättre i en annan kedja. Eventuellt något som kanske öppnar upp sig vid eventuellt nyförvärv.
Jo men det är det jag menar. Om han inte gör en massa poäng så fyller han ändå en funktion tack vare sitt hårda jobb och snabba forecheck. Så han kommer ju aldrig att tokfloppa då han ändå fyller en perfekt funktion i det spelet som ÖHK vill spela.
02/10/2018 kl. 20:29 #10411pb_90
DeltagareJo, men det är inte riktigt klart än vad jag kan se. Fortfarande ett antal lag som har fler än 23 spelare i truppen. Får nog ge det någon dag till eller så.
Jo exakt, men det drar ju igång natten till imr. Då lär det vara spikat.
02/10/2018 kl. 20:26 #10410JN27
DeltagareJag delar inte synen på Shane som rätt många andra har. Han är en slitvarg av guds jävla nåde och när det väl släpper för honom så tror jag att det kommer dundra in några puckar. Möjligen att han kanske gör sig bättre i en annan kedja. Eventuellt något som kanske öppnar upp sig vid eventuellt nyförvärv.
02/10/2018 kl. 20:22 #10408pb_90
DeltagareMan blir mörkrädd när man kollar på Brynäs försvarsspel. Linköping kan ställa om och kontra i 3 mot 2 i stort sätt varje gång dom vinner tillbaka pucken.
Bengtzén har ju varit rätt kass sen han kom till Brynäs. Värvningen av Melin efter att dom har haft Bulan är väl det konstigaste han gjort. Och sen undrar man ju också om han verkligen värvar spelare för att de ska passa in i spelsystemet? Jag menar… dom var ju tvungna att byta spelsystem i slutet av försäsongen för att det gick kasst.
Det jag gillar med NJ sedan han kom in är att han verkligen har utvecklat Örebros sätt att spela på. Dvs det är inte tränaren som kommer in och bestämmer hur spelet ska se ut. Då har ju han stenkoll på vilka spelartyper som passar in i systemet och kan på så sätt minimera flopprisken. Shane Harper kan väl dock visa sig vara en liten miss, men jag tycker ändå att han har bra inställning och ligger på hårt i forecheckingen. Så risken för att han är en fullkomlig katastrof är väl rätt liten ändå?
02/10/2018 kl. 19:57 #10407JN27
DeltagareMan blir mörkrädd när man kollar på Brynäs försvarsspel. Linköping kan ställa om och kontra i 3 mot 2 i stort sett varje gång dom vinner tillbaka pucken.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
JN27.
02/10/2018 kl. 18:57 #10406Andreas
KeymasterJo, men det är inte riktigt klart än vad jag kan se. Fortfarande ett antal lag som har fler än 23 spelare i truppen. Får nog ge det någon dag till eller så.
02/10/2018 kl. 17:39 #10405pb_90
DeltagareI podden NHL-timmen så säger dom att NHL-lagen ska spika sina rosters ”ikväll”. Tror det är inspelat idag så.. kanske ryker någon så NJ kan nypa direkt? Borde kunna bli klart i veckan med lite tur? B-)
02/10/2018 kl. 16:16 #10404Personal Jesus
DeltagareTill mitt försvar så har jag alltid min tränarjacka med Örebrologgan på mig. I Karlskoga.
Du sprayar väl desinfektionsmedel på jackan när du rullar hemåt?
02/10/2018 kl. 15:07 #10403Henric
KeymasterTill mitt försvar så har jag alltid min tränarjacka med Örebrologgan på mig. I Karlskoga.
02/10/2018 kl. 13:27 #10402Henric
KeymasterJag blev bjuden på Leksandsknäcke en gång utan att veta om det. Lyckligt ovetandes åkte jag hem från bjudningen för att mitt i natten behöva springa in till toaletten och kaskadspy samtidigt som min flickvän vaknade upp och körde en exorcism då hon misstänkte rätt angående orsaken till haveriet.
😀
02/10/2018 kl. 13:21 #10401pb_90
DeltagareJag blev bjuden på Leksandsknäcke en gång utan att veta om det. Lyckligt ovetandes åkte jag hem från bjudningen för att mitt i natten behöva springa in till toaletten och kaskadspy samtidigt som min flickvän vaknade upp och körde en exorcism då hon misstänkte rätt angående orsaken till haveriet.
02/10/2018 kl. 13:18 #10400Henric
KeymasterJag råkade av misstag stödja BIKK via inköp av Konrads Kalasknäcke. Visar på vikten av att göra efterforskningar innan man faller för frestelser!
Jag vet känslan. Frugan höll på att plocka upp ett paket Leksandsknäcke en gång. Jag lyckas styra om det till Wasa som tur var, men nära var det.
Där har jag varit. Hon ville ha en ”fin” knäckebrödslåda i plåt som man fick med på köpet på Coop. ”Inte ens om de betalar mig för det” var min orubbliga åsikt i den frågan.
02/10/2018 kl. 12:33 #10399Personal Jesus
DeltagareNi gillar att leva farligt=)
02/10/2018 kl. 11:57 #10398Andreas
KeymasterJag råkade av misstag stödja BIKK via inköp av Konrads Kalasknäcke. Visar på vikten av att göra efterforskningar innan man faller för frestelser!
Jag vet känslan. Frugan höll på att plocka upp ett paket Leksandsknäcke en gång. Jag lyckas styra om det till Wasa som tur var, men nära var det.
02/10/2018 kl. 11:56 #10397Andreas
KeymasterIsac Lundeström verkar få starta i Anaheim. Tungt för Luleå!
Det är ju lite långsökt att dra slutsatser efter fem omgångar.. men visst känns det som att Örebro har bra chans att hålla sig före Rögle, Luleå, Timrå, Brynäs och Mora? Och därmed ha en rätt bra chans på att ta sig till slutspel i år?
Självklart finns det riskpunkter i vår trupp. Men kikar man på lite statistik och kollar upp tilltänkta ledande spelare i lagen bakom så går det ganska enkelt att göra ett case för att det ser bra ut hittills när man kollar upp konkurrenterna.
Luleå riskerar bli årets stora flopp om de inte får ordning på grejerna.
Rögle är den jag inte vågar säga säkert, men jag tror att man också kan sikta på att ha Malmö bakom sig. De lever på sin målvakt just nu.
02/10/2018 kl. 11:07 #10396Henric
02/10/2018 kl. 09:58 #10395pb_90
DeltagareIsac Lundeström verkar få starta i Anaheim. Tungt för Luleå!
Det är ju lite långsökt att dra slutsatser efter fem omgångar.. men visst känns det som att Örebro har bra chans att hålla sig före Rögle, Luleå, Timrå, Brynäs och Mora? Och därmed ha en rätt bra chans på att ta sig till slutspel i år?
Självklart finns det riskpunkter i vår trupp. Men kikar man på lite statistik och kollar upp tilltänkta ledande spelare i lagen bakom så går det ganska enkelt att göra ett case för att det ser bra ut hittills när man kollar upp konkurrenterna.
02/10/2018 kl. 07:27 #10394JN27
DeltagareFinns det en högre makt så är det väl nu den ska träda fram och se till att laget är fullt friskt till på lördag, helst till onsdag så att de hinner träna också.
01/10/2018 kl. 18:19 #10393Andreas
KeymasterFacebook läcker 90 miljoner kontot och i förlängningen information om Whatsapp och Instagram-konton. Då tycker Örebro Hockey jag ska följa dem på Messenger för att få en tröja.
Lite lustig timing bara. 😛
01/10/2018 kl. 16:04 #10392Andreas
KeymasterNågon som kan sammanfatta artikeln på na om ekonomin?
Klubben har fått kontroll på utgifterna. Det är ungefär det man kan säga 🙂
01/10/2018 kl. 15:46 #10391Personal Jesus
DeltagareNågon som kan sammanfatta artikeln på na om ekonomin?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg