Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
23/09/2018 kl. 21:05 #10271
JN27
DeltagareAdde ska hyllas givetvis och jag kommer fortsätta lyssna på den podden han gör med Rille och Tommy men där stannar det.
Det är ingenting konstruktivt som kommer fram därinne. Blir 100 % Bunkersnack nu. Förövrigt hoppas jag på en värvning till veckan. Nu har det gått en tid och jag tror nog att det händer något snart.23/09/2018 kl. 21:00 #10270pb_90
DeltagareJa Adde gör ett monstruöst jobb. Men jag har tagit bort svenskafans som bokmärken överallt nu, pallar verkligen inte med det längre. Blir bara förbannad varje gång jag går in, även om dom har vunnit och de flesta är glada så kommer det någon som sänker allt ändå och säger att det ”minsann var en tråkig match”.. En vinst är aldrig trist!
23/09/2018 kl. 19:14 #10269Andreas
KeymasterVad ni än tycker om SF forumet, så måste jag säga att ANDREAS ”Adde” LUNDSKOG gör ett jävligt bra jobb med artiklar,intervjuer och podd. sedan att det finns en hel del negativa nötter som bara skriver massa skit kan jag hålla med om. Men tack vare addes engagemang så kommer i alla fall jag hänga kvar där och även här.
Jag vet själv vilket enormt jobb det är att moderera forumet där. Att göra det själv går typ inte.
Mängden material han producerar utan att troligen få någon ersättning för det är imponerande.
23/09/2018 kl. 18:38 #10268Andreas
KeymasterIgår morse var jag sur som fan att jag skulle köra flyttbil till stockholmsregionen, på väg hem kände jag en enorm lättnad=)
Visst är det fantastiskt, efter två matcher var vi nästan världsmästare.
Efter tredje är det katastrof.Känslan jag fick igår när jag lyssnade på Sportradion var att de var tagna av stundens allvar.
Övermod är lite mitt intryck. Den första perioden gick det OK ändå även om de spelade sämre än mot Luleå och Mora, men sen skärpte Djurgården till sig och Örebro tappade mer och mer.
23/09/2018 kl. 18:05 #10267Personal Jesus
DeltagareIgår morse var jag sur som fan att jag skulle köra flyttbil till stockholmsregionen, på väg hem kände jag en enorm lättnad=)
Visst är det fantastiskt, efter två matcher var vi nästan världsmästare.
Efter tredje är det katastrof.Känslan jag fick igår när jag lyssnade på Sportradion var att de var tagna av stundens allvar.
23/09/2018 kl. 16:35 #10266Elbowing
DeltagareVad ni än tycker om SF forumet, så måste jag säga att ANDREAS ”Adde” LUNDSKOG gör ett jävligt bra jobb med artiklar,intervjuer och podd. sedan att det finns en hel del negativa nötter som bara skriver massa skit kan jag hålla med om. Men tack vare addes engagemang så kommer i alla fall jag hänga kvar där och även här.
23/09/2018 kl. 16:17 #10265JN27
DeltagareHåller verkligen med. Där inne är problemet också att det inte blir någon diskussion och alla upprepar sig helatiden. Dessutom så har det blivit en trend att hävda sig som allvetare. Typ ”jag såg redan i matchen innan att det skulle gå åt skogen” alltså nej säger jag bara.
Gårdagen sved men på torsdag är det match igen och den vinner vi.
23/09/2018 kl. 15:49 #10264Henric
KeymasterOch rörande SF. Jag går inte ens längre in och kollar. Jag tycker vi har föebannat bra höjd på inläggen här och i diskussionerna är sakliga även när det är känslor inblandade. Jag tycker att det är grymt kul att se, så stort cred till er som skriver här.
23/09/2018 kl. 15:47 #10263Henric
KeymasterFörsta förlusten och alla ska hängas. Härligt 🙂
Ja precis. Vi kommer igen liksom. Det är några matcher kvar. 😀 Men samtidigt är det klart att jag oroas av resultatet. Det kommer dock rätas upp med en ny vinst.
23/09/2018 kl. 15:27 #10262Andreas
KeymasterFörsta förlusten och alla ska hängas. Härligt 🙂
23/09/2018 kl. 15:26 #10261pb_90
DeltagareFörstår verkligen inte hur vissa i SF-forumet börjar ropa efter Sundblads avgång. Ska inte laget kunna förlora utan att tränaren ska kickas? Jag tycker vi har en tydlig idé och den såg man igår med men man såg nog inte den här forceringen komma från Djurgården. De fick ketchupeffekt och allt handlade om att freda Eero istället för att gå framåt. Jag tror På en vändning redan mot LHC.
Jag har tagit bort snabblänken dit.. Det går verkligen inte att hänga där längre. Jag börjar tro att det bara är folk som bara vill spy ut allt dom har inombords..
23/09/2018 kl. 13:31 #10260JN27
DeltagareFörstår verkligen inte hur vissa i SF-forumet börjar ropa efter Sundblads avgång. Ska inte laget kunna förlora utan att tränaren ska kickas? Jag tycker vi har en tydlig idé och den såg man igår med men man såg nog inte den här forceringen komma från Djurgården. De fick ketchupeffekt och allt handlade om att freda Eero istället för att gå framåt. Jag tror På en vändning redan mot LHC.
23/09/2018 kl. 13:25 #10259D.O
Deltagarevad menar du?! andreas med röglefansen?
23/09/2018 kl. 13:06 #10258pb_90
DeltagareJag har sovit på resultatet nu och kommit fram till följande. Eero måste degraderas till tvåa. Jag vet att det framstår som en överreaktion, men jag känner igen mönstren från förra året. Vi har inte råd med en svit av förluster bara för att symboliskt visa att vi står bakom honom och litar på honom. Steen bör bli etta nu tills han blir skadad eller behlver vila. Ska se om jag hinner få ihop en text idag flr att detaljera hur jag resonerar.
Ja det var ju direkt pinsamt hur dom hanterade honom förra året.. Det kändes inte schysst alls. Nu finns Steen där, satsa på honom.
23/09/2018 kl. 13:02 #10257Personal Jesus
DeltagareDet gick att logga in!!!!
Efter 3742 försök ville det fungera=)
23/09/2018 kl. 11:53 #10256Henric
KeymasterJag har sovit på resultatet nu och kommit fram till följande. Eero måste degraderas till tvåa. Jag vet att det framstår som en överreaktion, men jag känner igen mönstren från förra året. Vi har inte råd med en svit av förluster bara för att symboliskt visa att vi står bakom honom och litar på honom. Steen bör bli etta nu tills han blir skadad eller behlver vila. Ska se om jag hinner få ihop en text idag flr att detaljera hur jag resonerar.
23/09/2018 kl. 11:52 #10255D.O
DeltagareTycker det är live väl dåligt självförtroende på våra fans. fan en förlust (rätt rejäl jag vet)
så börjar alla fundera på att det ska kickas tränare osv. ha lite kyla förihelvete23/09/2018 kl. 09:38 #10254pb_90
DeltagareHoppas inte den kommande centern får reda på resultatet och ångrar sig.
Jag tror att Eberts intåg i truppen ställde till det lite på backsidan. Dvs dom andra har spelat ihop sig ordentligt innan och nu helt plötsligt så skulle det kastas om en del. Sen så märks det att de lite trögare spelarna (läs Rissanen) fick problem.
Vi har två skador på vår tunnaste lagdel, så någon plump kanske man får räkna med.. men jävligt trist att det blir i hemmapremiären..
Sen känns det skönt att vi har Steen som backup i år. Eero var faktiskt ett såll igår och Steen lär väl få nästa match.
23/09/2018 kl. 09:01 #10253Andreas
KeymasterFick en del kommentarer från Rögle-fans om Hudaceks filmningar. Undrar vad de tänker just nu…
23/09/2018 kl. 08:10 #10249Andreas
KeymasterJag var så besviken när jag gick hem igår. Den första perioden var inte perfekt från något lag, men det var jämn, kanske till och med lite fördel Örebro första halvan.
I andra halvan kändes det som att Olsson skällt ut sina spelare och krävt att de skärper till sig för nog kändes Djurgården som att tog i lite mer och hade bättre kontroll på defensiven. Örebro kändes mer och mer frustrerade desto längre matchen gick.
I tredje kändes det som att Örebro tappat allting. Ingenting stämde för dem och när puckarna inte studsade med dog humöret ungefär.
Djurgården är det bättre laget, men siffrorna blev väldigt mycket större än nödvändigt. Eero hade ingen vidare dag på jobbet. Han och många andra.
23/09/2018 kl. 08:07 #10248Andreas
KeymasterSpinner vidare lite på vårt pp:
Vill ha Näkyvä och Ebert på point i varsin formation. Palushaj/Björk till vänster på direktskott. Wandell/Weinstock/Jonte till höger. Sallinen och Hedman tar varsin roll framför mål där de ska stå och peta/prickskjuta in puckar, de ska ha så lite puck som möjligt innan det. Harper och Weinstock/Wandell/Spink tar sista rörliga platsen bakom förlängda mållinjen/runt motståndarmålet.
Tycker det låter som två rätt självklara uppställningar när man ser det så klart. Hoppas fler upptäcker det.
23/09/2018 kl. 00:35 #10247Yongma112
DeltagareSpinner vidare lite på vårt pp:
Vill ha Näkyvä och Ebert på point i varsin formation. Palushaj/Björk till vänster på direktskott. Wandell/Weinstock/Jonte till höger. Sallinen och Hedman tar varsin roll framför mål där de ska stå och peta/prickskjuta in puckar, de ska ha så lite puck som möjligt innan det. Harper och Weinstock/Wandell/Spink tar sista rörliga platsen bakom förlängda mållinjen/runt motståndarmålet.
23/09/2018 kl. 00:20 #10246JN27
DeltagarePå SF:
Vi behöver en aktiv coachning, annars går det här åt helvete!Också på SF:
Sundblad är dum i huvudet som spelar Ebert 2min i PP!Ursäkta uttrycket men det är för mycket idioter i det forumet med rövskägg i spetsen så jag har gett upp.
23/09/2018 kl. 00:17 #10245Yongma112
DeltagarePå SF:
Vi behöver en aktiv coachning, annars går det här åt helvete!Också på SF:
Sundblad är dum i huvudet som spelar Ebert 2min i PP!22/09/2018 kl. 22:58 #10244Yongma112
DeltagareHåller med om Sallinen. Inte så att han varit dålig, 1+3 är bra (även om han fick en fuskassist idag :)) och han har bidragit till ett par mål på ren vilja. Men tror inte jag sett honom transportera puck en enda gång nu på tre matcher? Kan ha fel. Som vinge känns det som han blir mer involverad i spelet och då kan han vara riktigt jävla bra i vissa matcher.
Jag tror Harper har så mycket mer i sig också. Tittar man på hans highlights från tidigare år så är han riktigt farlig i spelvändningar och när han får komma rättvänd med puck.
-
FörfattareInlägg