Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,401 till 6,425 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Ingen har sagt att han var aktuell.

Och vad det gäller Brulés vara eller icke vara i klubben så är ju Rille Berger antingen mytoman eller har han kött på benen.

Rille: ”Dags att NJ presenterar…”
    Någon: ”Gillbert Brule fick dumpen av Calgary igår.”
    Rille: ”Såg det men inte aktuell för Örebro längre av andra skäl tyvärr”

Spekulerar man lite så var NJ jäkligt sugen men det blir KHL eller NLA istället för Brulé..

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av pb_90.
    Catskinner
    Deltagare

Det hade ju varit intressant och veta vilka skäl som gör att han inte är aktuell. I o m att källan inte berättar det antar jag att det har med Örebro att göra. För dyr?

JN27
    Deltagare

Dock så såg jag att den enda källan till ryktet om Brulé nu säger att Brulé inte längre alls är aktuell för Örebro.. Så helt dött på värvningsfronten.

Vem har sagt att han var aktuell och vem har sagt att han inte är aktuell? Jag är tveksam till att Rille själv har pratat med Brulé. Jag själv tror bara på det som
    NJ själv sagt och då passar Brulé in på beskrivningen. Det vidhåller jag. Sen kanske det inte blir han, men det får framtiden avgöra.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Dock så såg jag att den enda källan till ryktet om Brulé nu säger att Brulé inte längre alls är aktuell för Örebro.. Så helt dött på värvningsfronten.

pb_90
    Deltagare

Nu är Gilbert Brule släppt av Calgary

Najs! Då blir han säkert presenterad av en KHL-klubb inom kort eller något.. 🙁

Han måste ju vara ett av de namn som NJ har siktat in sig på?

Catskinner
    Deltagare

Nu är Gilbert Brule släppt av Calgary

Status
    Deltagare

Varför inte fortsätta på det inslagna spåret och plocka Anton Rödin framför näsan på Brynäs 😉

• Det här svaret redigerades för 7 år, 12 månader sedan av Status.
    pb_90
    Deltagare

Vem saknas?

Boucher.

Peter B
    Deltagare

Vem saknas?

Rebound
    Deltagare

Jag skulle inte rekommendera någon att käka lunch på arenan.

https://www.na.se/artikel/ishockey/shl/orebro-drabbat-igen-han-saknas-mot-linkoping-aldrig-varit-med-om-sa-mycket

Det är ju helt galet! Hur mycket otur kan vi ha när det gäller magsjuka. Jag menar….det går ju inte ens någon allmän epidemi kring magsjuka just nu.

pb_90
    Deltagare
    pb_90
    Deltagare

Riktigt bra sida, den där kände jag faktiskt inte till alls (kanske borde ha gjort det).

Precis, allt är väl en fråga för hur sugen man är på att spela. Tycker NJ får oförtjänt mycket skit för det där darttavla-uttalandet. Det sätter lite för mycket griller i huvudet på oss som tittar på och som vill så mycket. NJ har faktiskt aldrig uttalat sig om när något ska vara klart etc men folk tar ändå för givet att det handlar om dagar eller timmar.

Jag tror han har en gedigen lista och där kommer det komma en spelare, jag är inte ett dugg orolig även om jag gärna ser att det sker snart.
    Kan man se vad som mäktats med såhär långt så betvivlar jag inte förhandlingskunskapen hos NJ iallafall.

Problemet med ”darttavlauttrycket” är ju att han ger intryck av att han väljer och vrakar mellan lediga spelare, han skulle lika gärna kunnat säga att han har ett smörgåsbord av alternativ. Fast det snarare är så att det där smörgåsbordet står bakom en glasvägg. Han skulle ha uttryckt sig lite mer försiktigt, dvs säga som det är att han jobbar efter en rekryteringslista där han känner sig tillfreds med vilken som helst utav dessa namn. Han har lite problem med att han vill ”crowdpleasa” oss supportrar lite för mycket ibland och säger lite ogenomtänkta saker lite för tidigt.

Sen tycker jag också att NJ har gjort ett grymt jobb hittills och tror att han kommer att plocka fram en spännande spelare inom kort. Man är ju orolig över vad som skulle hända om spelaren inte är helt rätt så NJ får hellre ta tid på sig än att stressa fram något. Det sänker flopprisken markant antar jag.

JN27
    Deltagare

Riktigt bra sida, den där kände jag faktiskt inte till alls (kanske borde ha gjort det).

Precis, allt är väl en fråga för hur sugen man är på att spela. Tycker NJ får oförtjänt mycket skit för det där darttavla-uttalandet. Det sätter lite för mycket griller i huvudet på oss som tittar på och som vill så mycket. NJ har faktiskt aldrig uttalat sig om när något ska vara klart etc men folk tar ändå för givet att det handlar om dagar eller timmar.

Jag tror han har en gedigen lista och där kommer det komma en spelare, jag är inte ett dugg orolig även om jag gärna ser att det sker snart.
    Kan man se vad som mäktats med såhär långt så betvivlar jag inte förhandlingskunskapen hos NJ iallafall.

pb_90
    Deltagare

Mark Letestu rök från campen idag.

https://www.eliteprospects.com/player/11423/mark-letestu

Kanske lite svårt att tagga igång en 33-åring för SHL-spel.. men han har varit i Almtuna under ett par matcher tidigare. Tyvärr året innan Niklas Eriksson hoppade in som head coach, så ingen koppling finns där.

Är nästan helt säker på att man vill värva någon på två år och där ser jag det som svårt med Letestu. Men rent statistiskt och historiskt så skulle han vara ett bra tillskott.
    Brulé har jag försökt kolla upp och jag såg att Calgary har reducerat sin rooster med åtta personer den 20/9 och där stod inte Brulé med men när man kollar på Roostern för perioden t.om 2:a Oktober så ser jag inte att han står med där heller. Undrar om han fallit bort?

Han är kvar, du kan följa alla try-outs på länken nedan.

https://www.capfriendly.com/professional-tryouts

Dom vill ju få in fart, så då kanske det inte är optimalt med en 33-åring på tvåårskontrakt. Jag är så otroligt nyfiken på NJ:s ”darttavla”. Vilka spelare har han kontakt med i KHL? Vilka spelare passar in på hans beskrivning när det kommer till NHL-camperna förutom Brulé?

JN27
    Deltagare

Kanske lite svårt att tagga igång en 33-åring för SHL-spel.. men han har varit i Almtuna under ett par matcher tidigare. Tyvärr året innan Niklas Eriksson hoppade in som head coach, så ingen koppling finns där.

Är nästan helt säker på att man vill värva någon på två år och där ser jag det som svårt med Letestu. Men rent statistiskt och historiskt så skulle han vara ett bra tillskott.
    Brulé har jag försökt kolla upp och jag såg att Calgary har reducerat sin rooster med åtta personer den 20/9 och där stod inte Brulé med men när man kollar på Roostern för perioden t.om 2:a Oktober så ser jag inte att han står med där heller. Undrar om han fallit bort?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 12 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Allt känns bättre nu när jag avhandlat konfrontationer med DIF-kollegor […]

När jag hade begravt de i trädgården kändes allt mycket bättre.

pb_90
    Deltagare

Apropå målskytte, där kan vår nästa match mot LHC bli en nöt att knäcka. De har bara släppt in två(!) mål på tre matcher hittills. Jag har inte sett någon av deras matcher men vad man läst så verkar monstret varit grym så här långt. Hoppas att det kan invagga dem i nån slags falsk säkerhet och att det klappar ihop helt på torsdag för dem.

Gustavsson har stått 3 av 3. Dags att ställa Johansson? Är väl ingen jätteförsvagning kanske men.. Deras backsida ser ju faktiskt bra ut. Bäckman och Billins som dom två PP-backarna, Karlsson, Larsson och Bibic som BP-backar och sen Bengtsson som ung lovade där man inte riktigt vet var han ska ta vägen.

Och sen har dom fått en jobbig bredd när Brodecki, Södergran och Co har börjat klockrent.

Men det gäller att hitta grunderna igen, och det tror jag att dom kommer att lyckas med efter ett par dagars ytterligare träning.

Rebound
    Deltagare

Apropå målskytte, där kan vår nästa match mot LHC bli en nöt att knäcka. De har bara släppt in två(!) mål på tre matcher hittills. Jag har inte sett någon av deras matcher men vad man läst så verkar monstret varit grym så här långt. Hoppas att det kan invagga dem i nån slags falsk säkerhet och att det klappar ihop helt på torsdag för dem.

JN27
    Deltagare

Allt känns bättre nu när jag avhandlat konfrontationer med DIF-kollegor och med ett par nätters sömn. 🙂 Vi kommer studsa tillbaka. Kanske blir torsk igen på torsdag, men fuck it. Vi ska ha ett bättre lag i år än förra året så allt kommer räta ut sig. Vi kanske tom kan skramla ihop en storvinst eller två när våra målskyttar är igång.

Hoppas och tror du har rätt! Målskyttet kan bli lite knepigt, men NJ letar och han kommer att hitta!

Timrå och Mora ska vi absolut ha bakom oss. Luleå, Brynäs, Malmö och Rögle har vi hygglig chans att komma framför. Malmö har dock visat en riktigt fin form där alla ger 100%, lite det vi skulle behöva i vår trupp.

Jag tror vi redan har de spelare i truppen som kommer bidra med den största delen av målskyttet om jag ska vara helt ärlig.
    Däremot så tror jag att NJ kommer hitta en spelskicklig toppcenter som gör jobbet åt sina medspelare vilket absolut kan vara avgörande i det långa loppet. Men att hela laget ska stå och väga på en spelare som alla suktar efter inklusive jag, det känns lite naivt.
    Det är bland annat en av anledningarna till att jag spyr på SF-forumet. Där inne tror alla att om vi inte får den där toppcentern som utlovats, då kommer vi inte vinna en match och eventuellt hamna i kval. Hur sjukt låter inte det?

pb_90
    Deltagare

Allt känns bättre nu när jag avhandlat konfrontationer med DIF-kollegor och med ett par nätters sömn. 🙂 Vi kommer studsa tillbaka. Kanske blir torsk igen på torsdag, men fuck it. Vi ska ha ett bättre lag i år än förra året så allt kommer räta ut sig. Vi kanske tom kan skramla ihop en storvinst eller två när våra målskyttar är igång.

Hoppas och tror du har rätt! Målskyttet kan bli lite knepigt, men NJ letar och han kommer att hitta!

Timrå och Mora ska vi absolut ha bakom oss. Luleå, Brynäs, Malmö och Rögle har vi hygglig chans att komma framför. Malmö har dock visat en riktigt fin form där alla ger 100%, lite det vi skulle behöva i vår trupp.

Henric
    Keymaster

JN27
    Deltagare

Förhoppningsvis så får väl alla ventilera vad dom tycker och tänker i samband med genomgången av matchen.
    Jag tror att en studs tillbaka i nästa match kan göra sjukt mycket. Inte att de nödvändigtvis MÅSTE vinna. Men att spela bra hockey och isåfall förlora med vetskapen att man gjorde allt man kunde ändå skulle kunna vändas till något positivt.
    Nu hoppas man ju SÅKLART på vinst och det känns fullt möjligt men känns som att hitta tillbaka till bra spel över tre perioder känns som prio i förstahand.

pb_90
    Deltagare

Ja Djurgården fick verkligen maximal utdelning. Lite för slappt försvarsspel där dom fick ett skärs försprång och en målvakt som inte heller gav laget möjligheten till att svikta det minsta i försvaret. Jag håller med om Eero där, men det är ytterligare ett exempel på Sundblads (oftast) dåliga fingertoppskänsla. Dom hade ju på förhand redan bestämt vem som skulle stå i de första matcherna, och då får man väl gissa att det var bestämt sedan långt innan att Eero skulle stå denna. Men har man varit hemma med magsjukt barn istället för att träna så borde väl tränarna kunna avvika från det redan bestämda för att anpassa sig efter verkligheten.

Sen tror jag som sagt att Eberts snabba intåg blev mer ett orosmoment än något bra. Jag menar… man kör i princip en hel försäsong med samma backuppställning och sedan även dom två första matcherna. Sedan två dagar efter att Ebert anlänt och troligtvis jetlaggad så ska han in direkt och peta Backström till sjundeback för att man helt plötsligt ska börja rulla på backsidan. Något som man inte gjort alls hittills. Att Ebert sedan trycks in lite med ett trubbigt skohorn i PP på fel kant där både han och Näkyvä står FEL för direktskott.

Dom skulle ställt Steen i mål och sedan haft Ebert som sjundeback med lite mjukstart istället. Det funkar väl på försäsongen att Ebert hoppar in en match med mycket speltid utan att ha varit med laget alls innan, men mot djurgården i omgång tre är det kanske inte lika briljant.

Det var så jävla onödigt att torska så brutalt. Gruppdynamiken kändes klockren innan men om något ska sätta grillor i huvudet på alla så är det en rekordstor torsk i en hemmapremiär.. Jävla skit. Ring hit Hammer och hitta tillbaka snabbt nu! Gruppen har kvalitéer, det vet både vi och dom!

JN27
    Deltagare

Fasen så märklig resa det har varit de tre första matcherna… Från två riktigt bra matcher till en bottenmatch där man släpper in allt.. Och jag tycker inte att dom kändes helt utspelade i spelet heller?! Det var som att dom gav DIF liiiiite för mycket tid i varje moment. Nej, det måste vara 100% koncentration, annars kommer vi få fler matcher likt denna. Men det är förvånande hur lägstanivån kan vara så låg :/

Hoppas att Sundblad kan ta lite kliv framåt vad det gäller aktiv coachning. Det är fortfarande en hel del märkliga beslut. Han glömmer att time-out finns och att man faktiskt kan byta målvakt. Det var ju tydligt att Eero inte ville vara där, visst dom kanske ville skydda Steen också. Men alla andra lag hade väl bytt keeper i det läget?

Satt precis och skulle skriva ett liknande inlägg. Det man kan säga är väl att Djurgården fick 100 % utdelning och det ska man inte ta ifrån dem för det var i övrigt en jämn match sett till siffror osv.
    Jag tycker, som jag tidigare skrivit, att det var ett felbeslut att slänga in Eero från första början. Jag hade förstått det om det hade varit, med all respekt, Mora som stått för motståndet. Men att stå i en så svår match efter en vecka utan speltid och matchning är under all kritik. Där får man nog ändra sin game plan och ställa Steen i målet.
    Det är en grej som jag sett som ett problem med Sundblad. Han har ofta en tydlig plan inför match och har svårt att ändra strategi. Där har övriga tränare i staben ett ansvar att ställa honom till svars. Annars tycker jag det är på tok för tidigt att hugga Sundblad. Han har gjort ett bra jobb med spelarna men han måste som sagt ta lite beslut i pressade lägen. Tror det kommer bli en viss förändring nu som du säger.

Eero ska såklart inte lastas helt för matchen men han är en mycket stor del i att det gick som det gick i och med att han inte höll speciellt hög standard i matchen och släppte in väldigt billiga mål av och till.

Visar 25 inlägg - 6,401 till 6,425 (av 13,268 totalt)