Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 21 timmar, 18 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
20/09/2018 kl. 19:45 #10184
D.O
DeltagareVi är på bortaplan får vi ha i tanke! och hur mycket hade egentligen Luleå efter de första 4min? ett PP och de tog 2skott
20/09/2018 kl. 19:35 #10183JN27
DeltagareInte många felpass herregud vad fint spel det är ändå andra!!! matchen
Såg lite svajigt ut i början. Men man får väl skylla på lång resa 😉
20/09/2018 kl. 19:33 #10181D.O
DeltagareInte många felpass herregud vad fint spel det är ändå, andra!!! matchen
-
Det här svaret redigerades för 8 år sedan av
D.O.
20/09/2018 kl. 19:31 #10180Yongma112
DeltagarePositivt överraskad av Backström, mycket bra period av honom!
Stundtals spelar vi ganska bra i offensiv zon, kul med aktiva backar.
Boucher kan man nästan använda som ett vapen i boxplay.
20/09/2018 kl. 19:31 #10179JN27
DeltagareFint spel av Örebro i andra halvan av första. Spinkarna har sett bra ut och en kasse satt inte långt borta. Annars ganska jämt med lite övervikt för Luleå, enbart pga deras smartness i offensiv zon.
20/09/2018 kl. 10:31 #10176pb_90
DeltagareSant iofs, blev oerhört positivt förvånad av andrakedjan faktiskt. Sallinen var ett ånglok och Hedman likaså, Harper mer lirare och avig. Men jag tror att dom kan få det svårare mot lite vettigare backar, men jag hoppas att jag har enormt fel givetvis!
Jag gillar verkligen hur NJ har byggt detta lag, det känns anpassat efter den spelide man har. En spelare som Harper tex tror jag i princip dom värvade enbart efter hur han skulle passa in i systemet och inte för att han skulle håva in en massa poäng. Hedman och Boucher är ju också två som passar perfekt in i systemet.
20/09/2018 kl. 10:14 #10175JN27
DeltagareLuleå har väl gått rätt knackigt på försäsongen? Och spelade ganska dåligt mot Brynäs men vann ändå?
Det blir intressant att se matchen ikväll och hur det artar sig. Vår ganska klena offensiv känns inte optimal mot deras starka defensiv. Å andra sidan så brukar Luleå passa Örebro bra och vår backsida ser rätt mycket mer spännande ut än deras.
Fast så jäkla svaga är vi ju inte offensivt sett till de två första kedjorna. Det hänger ju typ på en spelare för att vi ska tycka att offensiven känns bra. Kan därför tycka att det känns fel att den är svag eftersom det är fjolåret vi kan utgå ifrån.
Som du är inne på så har vi bättre backar. Bra backar bidrar till starkare offensiv och jag tror inte vi fått se allt av de offensiva spelare vi har. En brunkarspelare som Hedman gör liksom tre poäng i premiärmatchen. Självklart behöver vi mer spets framåt men jag tror att det vi har kommer kunna göra ett riktigt bra jobb mot vilket motstånd vi än möter.
Jag tror vi har goda möjligheter ikväll.20/09/2018 kl. 10:10 #10174pb_90
DeltagareLuleå har väl gått rätt knackigt på försäsongen? Och spelade ganska dåligt mot Brynäs men vann ändå?
Det blir intressant att se matchen ikväll och hur det artar sig. Vår ganska klena offensiv känns inte optimal mot deras starka defensiv. Å andra sidan så brukar Luleå passa Örebro bra och vår backsida ser rätt mycket mer spännande ut än deras.
20/09/2018 kl. 08:00 #10173Andreas
KeymasterGAME DAY!
0-0 och seger i sudden på en målvaktstabbe!
19/09/2018 kl. 21:15 #10171pb_90
DeltagareHan har tydligen varit väldigt skadedrabbad under sin karriär. Men han borde sträva efter att bli bättre med sin unga ålder och kanske skulle kunna finna det trevligare att träna upp sig i SHL. SHL har ju ändå levererat spelare på löpande band i flera år till NHL.
-
pb_90.
19/09/2018 kl. 21:14 #10170JN27
DeltagareBennet känns spännande! Antagligen svindyr, men ballt CV! Han står uppskriven som vinge på EP men verkar ha lirat center i Minsk? Kollar genom lite gamla laguppställningar och då står han som center, och samtidigt så skriver EK ”han har tagit tredje flest tekningar”. Kanske en öppning för NJ?
Känns som en jäkligt rolig spelare med tanke på att han har åldern på rätt sida och som du säger har ett fint CV. Jag tror det finns stålar över att plocka in honom om man vill. Skulle vara kul att få in en till Sallinen som kan spela både Winge men också som Center. Det skulle vara ett smart drag av NJ.
19/09/2018 kl. 21:09 #10169pb_90
DeltagareBennet känns spännande! Antagligen svindyr, men ballt CV! Han står uppskriven som vinge på EP men verkar ha lirat center i Minsk? Kollar genom lite gamla laguppställningar och då står han som center, och samtidigt så skriver EK ”han har tagit tredje flest tekningar”. Kanske en öppning för NJ? 😉
19/09/2018 kl. 20:36 #10168JN27
Deltagare”Sämre tillvaro i sin KHL-klubb” https://hockeynews.se/articles/4072/ vi har ju två väldigt bra namn under det kriteriet nu.
19/09/2018 kl. 19:39 #10167pb_90
DeltagareBrulé fick inte plats bland de två uppställningarna som Calgary ställde upp med igår och idag. Kan det bli så att han ryker fort från sitt try-out? Om han inte ens tar plats bland 24-forwards?
18/09/2018 kl. 16:20 #10166Andreas
KeymasterJag är just inte säker på någonting. Däremot känns det som den lirare av hög kvalité som finns kvar på marknaden och som dessutom passar in positionsmässigt och spelstilsmässigt med det vi söker i laget.
Verkar ju som att det också är ett rykte som kommer från olika fronter vilket i sig gör det lite mer aktuellt.En fundering på det här med rykten. Jag älskar rykten men rykten tenderar ofta att gå runt och till slut bekräfta varandra. Exempelvis när Svd citerar en anonym källa till en nyhet, Expressen citerar Svd och Aftonbladet citerar sedan Expressen. Plötsligt ser det ut som om flera källor beskriver nyheten trots att det egentligen endast är SvD som har en (ytterst osäker?) källa. Ja ni fattar kanske vad jag menar.
Så, finns det nån mer källa angående Brule än det som Rickard Berger sa på twitter? Jag har tolkat alla andra källor exempelvis Bunkersnack/Andreas som referens tillbaka till just RB. Jag hoppas på Brule men finns det nåt annat som pekar på just honom mer än RBs uttalande och att han inte har kontrakt än?
Brulé passar in på många sätt, men det finns väldigt lite riktigt konkret runt hans namn tyvärr.
18/09/2018 kl. 14:17 #10165JN27
DeltagareDet finns ingen som helst substans i Brulé förutom att Berger har nämnt hans namn (egentligen inte ens som ett rykte). Men det är bara det att han passar in i hela den berättelse som har gått efter det att namnet droppades. Dvs en spelare som ska testa lyckan på campen efter att ha lirat i Europa under flera år. Och som JN skrev så passar hans profil bra in om man läser på EP.
Lite önsketänkande såklart.
Kan bara instämma. Jag och en polare har diskuterat Brulé tidigare som en möjlig lirare till laget och det var inte första gången jag hörde namnet när Rille tog upp det på Twitter.
Alltså det kanske var fel uttryckt att det finns ett rykte men däremot så kan man nog ändå peka på något eftersom han, som tidigare skrivet, har en profil och en status för tillfället som går ihop med det NJ själv har sagt.
Det var ju någon på SF som ville leka Madhawk och sa att Junttila var klar för oss vilket dementerades sekunder efter då han bekräftades av Växjö. Klart att det rimmade bra med den profilen som vi söker men det behöver såklart inte betyda något.
Vad gäller Brulé så känns det ändå som att det finns en betydligt större chans.18/09/2018 kl. 13:39 #10164pb_90
DeltagareDet finns ingen som helst substans i Brulé förutom att Berger har nämnt hans namn (egentligen inte ens som ett rykte). Men det är bara det att han passar in i hela den berättelse som har gått efter det att namnet droppades. Dvs en spelare som ska testa lyckan på campen efter att ha lirat i Europa under flera år. Och som JN skrev så passar hans profil bra in om man läser på EP.
Lite önsketänkande såklart.
18/09/2018 kl. 13:29 #10163Orlok
DeltagareJag är just inte säker på någonting. Däremot känns det som den lirare av hög kvalité som finns kvar på marknaden och som dessutom passar in positionsmässigt och spelstilsmässigt med det vi söker i laget.
Verkar ju som att det också är ett rykte som kommer från olika fronter vilket i sig gör det lite mer aktuellt.En fundering på det här med rykten. Jag älskar rykten men rykten tenderar ofta att gå runt och till slut bekräfta varandra. Exempelvis när Svd citerar en anonym källa till en nyhet, Expressen citerar Svd och Aftonbladet citerar sedan Expressen. Plötsligt ser det ut som om flera källor beskriver nyheten trots att det egentligen endast är SvD som har en (ytterst osäker?) källa. Ja ni fattar kanske vad jag menar.
Så, finns det nån mer källa angående Brule än det som Rickard Berger sa på twitter? Jag har tolkat alla andra källor exempelvis Bunkersnack/Andreas som referens tillbaka till just RB. Jag hoppas på Brule men finns det nåt annat som pekar på just honom mer än RBs uttalande och att han inte har kontrakt än?
18/09/2018 kl. 13:11 #10162pb_90
DeltagareJa Björk ska bli galet intressant att följa. Han är nog inte jättelångt ifrån ett NHL-kontrakt. Men att följa utvecklingen på Arnesson, Andersson och Ebert också… mmmmmumma!
NA ska presentera en lista med ”10 tänkbara nyförvärv”. Brulé och Raymond lär vara givna. Vilka mer ska vi tro att dom EP-scoutar sig till utan insyn? Micflikier?
Ingen av dem två var ens med på listan.. I övrigt var det spelare som varit på tapeten här inne redan och den enda som verkar intressant är Nick Spaling. I övrigt var det ganska tamt.
Det var en patetisk lista gjord för folk som inte har en aning om hur internet fungerar. Dom har enbart gått på EP:s ”Free agent”-lista. Och att dom lägger till Tim Stapleton, Tim Kennedy och Mark Zengerle som alla monsterfloppade på en lista över 10-namn när alla floppat och det är 0% sannolikhet för att dom skulle vara aktuella. Bara utfyllnad för att dom skulle orka komma upp i 10 namn. Dåligt och onödigt NA!
18/09/2018 kl. 12:54 #10161JN27
DeltagareKänns så jäkla omotiverat att diskutera inne på SF-forumet. Vi får bli mer aktiva här nu tycker jag.
Följdfråga på det: Är det något vi borde ändra på här för att göra det lättare?
Nej jag tycker att det här forumet är bra men det har varit lite lugnt nu på sistone. Det vaknar väl till när säsongen dragit igång på riktigt. Här inne tycker jag att diskussionerna är bättre.
18/09/2018 kl. 12:52 #10160Andreas
KeymasterKänns så jäkla omotiverat att diskutera inne på SF-forumet. Vi får bli mer aktiva här nu tycker jag.
Följdfråga på det: Är det något vi borde ändra på här för att göra det lättare?
18/09/2018 kl. 12:51 #10159JN27
DeltagareNick Shore ska vara nära ett kontrakt med en klubb. Nu är det nog tyvärr en NHL-klubb, men man kan ju hoppas (snott av @niclasdrugge).
Hade ju varit en helt underbar värvning. Säkra två år med tanke på hans ålder och redan så långt i sin utveckling.
Men det är nog som du säger. Varför skulle NHL släppa ett framtidslöfte på 25 år.18/09/2018 kl. 12:48 #10158Andreas
KeymasterNick Shore ska vara nära ett kontrakt med en klubb. Nu är det nog tyvärr en NHL-klubb, men man kan ju hoppas (snott av @niclasdrugge).
18/09/2018 kl. 12:16 #10157JN27
DeltagareJa Björk ska bli galet intressant att följa. Han är nog inte jättelångt ifrån ett NHL-kontrakt. Men att följa utvecklingen på Arnesson, Andersson och Ebert också… mmmmmumma!
NA ska presentera en lista med ”10 tänkbara nyförvärv”. Brulé och Raymond lär vara givna. Vilka mer ska vi tro att dom EP-scoutar sig till utan insyn? Micflikier?
Ingen av dem två var ens med på listan.. I övrigt var det spelare som varit på tapeten här inne redan och den enda som verkar intressant är Nick Spaling. I övrigt var det ganska tamt.
18/09/2018 kl. 11:54 #10156pb_90
-
-
FörfattareInlägg